Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: Entinen puolustusministeri Carl Haglund sai potkut - Ei ehtinyt olla päivääkään töissä

Vierailija
15.09.2025 |

Aktia Pankin hallitus ilmoitti, että entinen puolustusministeri Carl Haglund ei enää täytä edellytyksiä toimitusjohtajana. Haglund oli valittu tehtävään vasta kesällä, mutta sai lähteä jo ennen ensimmäistä työpäiväänsä. Taustalla on Aktian sekavat käänteet: useita toimitusjohtajavaihdoksia, Taaleri-kaupan jälkeistä henkilöstön lähtöä ja omistajajärjestelyjä, joista isot sijoittajat eivät olleet edes tietoisia. Haglund itse ei halunnut kommentoida asiaa.

Onhan tämä aivan käsittämätöntä: poliitikkoja nostetaan pankkien johtoon ilman todellista kokemusta, ja kun homma leviää, pörssitiedote piippaa ulos kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tämä kertoo siitä, kuinka vanhojen verkostojen avulla kaverit siirretään paikasta toiseen ja laskun maksaa lopulta tavallinen asiakas. Jos tällainen sähläys olisi tapahtunut pienessä firmassa, olisi toimitusjohtaja saanut vähintäänkin elinikäisen naurun palkaksi, mutta täällä pyörii samat nimet vuodesta toiseen. Mitä järkeä tässä on?

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diplomi-insinööri Erkki Etola ilmeisesti käytti valtaansa. Ei kelvannut hänelle Carl Haglundin valinta.

Näin teki tupakkasuku Rettig myös.

Vierailija
82/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diplomi-insinööri Erkki Etola ilmeisesti käytti valtaansa. Ei kelvannut hänelle Carl Haglundin valinta.

Kun DI sanoo jotain, niin sitten asia on jämptisti niin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytyslääkärikin voi olla mies,. Ja ihan hyvä sellainen.

Myös synnyttäjänä.

vihervasuri

sekä imettäjänä

toinen vihervasuri

Vierailija
84/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Niinistö oli kansanedustaja 2015 kun persut ottivat Ruotsista 35000 palleroa. Ja loikkasi Soinin Siniseen tulevaisuuteen. Täysi pelle.

Vierailija
85/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun DI sanoo jotain, niin sitten asia on jämptisti niin!

Kun DI sanoo, miten asiat on, niin Hankenin pelle vain vikisee.

Vierailija
86/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sivarius esti pestin. Oikeissa piireissä ei mitään sivareita katsota eikä siedetä.

Vierailija
87/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ongelmat alkoholin käytössä ja käyttäytymisessä? Paras siirtää syrjään heti. Näin henkilö saa hoitaa ongelmansa itse,jos kykenee.

En tiedä, mutta edellinen toimari viihtyi vain vuoden,aika erikoista. Jos joku lehti kavelisi enemmän niin selviäisi mitä oikein meneillään. Onneksi ei ole ole kyseisen pankin tiliä, sen verran hermostuttavaa tuo liikehdintä on.

No minulla on, vaihdoin yli kymmenen vuotta sitten Dansken (Postisäästöpankista vauvana 1966 alkanut asiakassuhde ei enää tyydyttänyt) Aktiaan. Nyttemmin on todella paljon kaduttanut, mutta olkoon, olen niin vanha, että kitkuttelen tällä loppuun saakka. Tosin sen olen päättänyt, että onnenpotkun kohdatessa esim. lottovoiton osumisella pankki vaihtuisi heti. Miljoonani kantaisin ihan muualle. 

Nyt vaan täytyy toivoa, että ruotsinkieliset pitävät pankkinsa ja pankkiherransa kurissa. 

Vierailija
88/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussi Niinistö oli kansanedustaja 2015 kun persut ottivat Ruotsista 35000 palleroa. Ja loikkasi Soinin Siniseen tulevaisuuteen. Täysi pelle.

da da tatjana

Te venäläiset jaksatte vihata jokaista vähänkin pätevää joka tekee muutakin kuin karsii armeijaa puolustusministerinä. 

Vierailija
89/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ongelmat alkoholin käytössä ja käyttäytymisessä? Paras siirtää syrjään heti. Näin henkilö saa hoitaa ongelmansa itse,jos kykenee.

En tiedä, mutta edellinen toimari viihtyi vain vuoden,aika erikoista. Jos joku lehti kavelisi enemmän niin selviäisi mitä oikein meneillään. Onneksi ei ole ole kyseisen pankin tiliä, sen verran hermostuttavaa tuo liikehdintä on.

Jossain luki että ainoa nähtävissä oleva muutos viimeaikoina on, että etola on hommannut isomman osuuden firmasta kun joku muu myi. Luultavasti uusi iso omistaja sitten ei tykännyt ideasta että tuo olisi toimitusjohtaja ja haluaa siihen jonkun muun ehkä oman kaverinsa?

Vierailija
90/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain luki että ainoa nähtävissä oleva muutos viimeaikoina on, että etola on hommannut isomman osuuden firmasta kun joku muu myi. Luultavasti uusi iso omistaja sitten ei tykännyt ideasta että tuo olisi toimitusjohtaja ja haluaa siihen jonkun muun ehkä oman kaverinsa?

No kukaan, jolle oma sijoitus on tärkeä, ei halua pankin johtoon henkilöä, joka ei ymmärrä pankkialasta mitään.

Vierailija
91/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ongelmaksi muodostui Haglundin vahva Kiina-yhteys, Sunshine Kaidi, minkä toimarina on ollut aiemmin. 

Vierailija
92/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

da da tatjana

Te venäläiset jaksatte vihata jokaista vähänkin pätevää joka tekee muutakin kuin karsii armeijaa puolustusministerinä. 

Faktat on faktoja. Täysi pelle.

Vierailija
93/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt kun haglund ei missään haastatteluissa kerro hän erosi meni uusiin naimisiin ja sai lapsen. Omituista 

Vierailija
94/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkki etola tosiaan osti ison siivun firmasta. Haluaa suomenkielisen pomon? 

Vierailija
95/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt kun haglund ei missään haastatteluissa kerro hän erosi meni uusiin naimisiin ja sai lapsen. Omituista 

minkävärinen iho lapsella?

Vierailija
96/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erkki etola tosiaan osti ison siivun firmasta. Haluaa suomenkielisen pomon? 

Tai ennemminkin se menee niin, että oikeassa bisnesmaailmassa halutaan valita paras pomo äidinkielestä RIIPPUMATTA.

Nythän valinta oli tehty nimenomaan äidinkielen perusteella ja kokemus/osaaminen oli sivuseikka.

Vierailija
97/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän nousi kansanedustajaksi maan neljänneksi suurimmalla äänimäärällä.[16] Haglund oli myös eniten ulkopuolista vaalitukea saanut henkilö. Haglundin kampanja maksoi lähes 130000 euroa, josta hän maksoi itse 1070 euroa.[17]

onneksi tätä ei saa kutsua korruptioksi

Vierailija
98/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

feministiselle sivarille aivan oikein

Vierailija
99/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako miljoonaa carl sai kultaista kädenpuristusta tästä suorituksesta?

Vierailija
100/127 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku Aktian hallituksessa ei mennyt "keisarin uudet vaatteet"-kusetukseen ja sanoi suoraan, että eihän tuo tajua pankkialasta hölkäsen pöläystä.

Kuinkahan Aktia selittää tämän lausonnon? Hesarista lainattua:

"Carl on visionäärinen ja monipuolinen johtaja, jolla on vahvat näytöt niin kasvukulttuurin luomisesta kuin kasvuhakuisesta muutosjohtamisestakin vahvoin tuloksin. Carlilla on syvällinen ymmärrys yhtiöstä, ja hän on ollut mukana päättämässä nykyisen strategian suunnasta ja kasvuohjelmasta, jota Aktia jo toteuttaa", hallituksen puheenjohtaja Rosenberg sanoi tuolloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan