29-vuotias kolmen lapsen äiti Hinni kohtaa törkeää kohtelua kadulla En ikipäivänä olisi odottanut
Tällaisia kommentit ovat
Hinni kertoo olleensa noin vuosi sitten bussissa keskimmäisen lapsensa kanssa, kun tuntematon mies alkoi haukkua häntä.
Hän sanoi, kuinka ruman näköinen ihminen olen ja miten tuollaisella ihmisellä voi olla lapsia, että se on oksettavaa, kertoo Hinni.
Siinä hetkessä tyttöni sanoi, että noin ei saa kenellekään puhua. Että tuo on todella ilkeää ja sinun täytyy pyytää äidiltäni anteeksi.
Kaikki bussissa olijat alkoivat taputtaa tytölle, ja mies jäi seuraavalla bussipysäkillä pois nolostuneen oloisena.
https://www.iltalehti.fi/keho/a/ea22cf86-255b-42e4-a0f9-9daeddcb676a
Kommentit (342)
Ja niin täälläkin vain haukutaan ja arvostellaan. Aikuiset ihmiset. Niin ilkeitä.
Kaunis ihminen hän on sitä paitsi!
Ei se mitään, että tatuoi ihonsa täyteen kuvia. Mutta miksi pitää ottaa noin rumia? Kukat on ihan nätit, mutta nuo muut on joko huonosti tehty tai vaan rumia.
PS. Ymmärrän olevani tökerö kommentoidessani toisen ulkonäköä. Päin naamaa en sitä tekisi.
Taitaa Hinnin markkina-arvo olla aika alhaalla. Ei taida löytyä kunnon miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oli hänen tatuoinnistaan mitä mieltä tahansa, ne eivät ketään vahingoita, ja on hänen oikeutensa ottaa ne jos haluaa. Niiden kommentointi on sivistymätöntä, kuten on yleensäkin toisten ulkonäön kommentointi. Miksi? Koska silloin asettaa itsensä tuomarin ja arvostelijan asemaan toisen ihmisen suhteen.
N58
Miten selviät elämässä jos et muka koskaan missään mitenkään arvioi toisia ihmisiä? Ulkonäkö tatskoineen on tietysti tavallaan toisarvoista, mutta jotain nekin ilmaisee, ei niitä muuten tehtäisi.
Reductio ad absurdum -virheargumentti. En suinkaan sanonut ettei koskaan missään pitäisi arvioida ihmisiä, vaan että on sivistymätöntä mennä haukkumaan viattoman kanssaihmisen ulkonäköä tuosta vaan. Esimerkiksi täällä mielestä
Olisit sitten ilmaissut tarkemmin. Jos halusi vähän väärin ymmärtää, teit niin naiivin kukkaistädin vaikutelman. Ne kun puhuu tosissaan niin. Tarkoitit normaalia kohteliaisuutta. Jota ei voi odottaa esim. lapsilta, kehareilta, päihtyneiltä yms.
Mikä hänen onlyfans tili mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oli hänen tatuoinnistaan mitä mieltä tahansa, ne eivät ketään vahingoita, ja on hänen oikeutensa ottaa ne jos haluaa. Niiden kommentointi on sivistymätöntä, kuten on yleensäkin toisten ulkonäön kommentointi. Miksi? Koska silloin asettaa itsensä tuomarin ja arvostelijan asemaan toisen ihmisen suhteen.
N58
Etkö sinä aseta nyt itsesi tuomarin asemaan? Saanko minäkin sanoa että sivistymättömät ihmiset ottaa naamatatuointeja?
Kyllä, mutta en toisen ihmisen ulkonäön suhteen.
Saan siis sanoa että sivistymättömät ihmiset ottavat naamatatuointeja?
Ymmärrähän että ulkonäön arvostelu on eri asia kuin tatuointejen arvostelu. Ihminen on itse tehnyt valinnan ja se on aktiivinen teko, ei mikään synny
Ihminen saa valita millaista palautetta hänelle saa antaa on väärä tie?
Eli ihan todella oikeasti sinulla on mielestäsi oikeus solvata ja arvostella toisten ulkonäköä?
Päteekö sama toisinpäin? Minulla on oikeus haukkua sinun vaatteitasi, kampaustasi, silmälasejasi jos en pidä niistä? Kauhistella kuinka sinulla ei ole yhtään tatuointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla niin vaikeaa antaa ihmisten olla?
Jokainen on sellainen kuin on ja tekee omaa ulkonäköään koskevat valintansa itse.
Kaikenlainen kommentointi ja arvostelu, saati suoranainen solvaaminen, on törkeää.
En tiedä, mutta niin kuitenkin tapahtuu ja se tulisi ottaa huomioon samoin kun ylittää tietä, pitää katsoa tuleeko autoja ja pysähtyykö ne. Missä pumpulissa ihmiset elää kin nämä tuottaa niin suuria vaikeuksia?
Et kai ole tosissasi?
Lapsille pitäisi opettaa että kiusaaminen on uhrin vika? Että minun pitää muuttaa itseni toisten mielen mukaiseksi, ettei minua kiusata?
Sanoinko niin? Älä ala vääristelemään. Lue uudelleen ja mieti siellä päässäsi mitä tarkoitin.
Juuri niinhän sinä implikoit.
Että omaa ulkoista olemusta koskevat valinnat - esim. ottaako tatuointeja vai ei - pitäisi tehdä sillä perusteella, että arvostelevatko ja kiusaavatko muut ihmiset sinua niistä valinnoista.
Korjaa jos ymmärsin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N58
Etkö sinä aseta nyt itsesi tuomarin asemaan? Saanko minäkin sanoa että sivistymättömät ihmiset ottaa naamatatuointeja?
Kyllä, mutta en toisen ihmisen ulkonäön suhteen.
Saan siis sanoa että sivistymättömät ihmiset ottavat naamatatuointeja?
Ymmärrähän että ulkonäön arvostelu on eri asia kuin tatuointejen arvostelu. Ihminen on itse tehnyt
Kyllä. Jos tatuoi naamansa kyllä. Ja mitä minuun tulee, niin kuulen sellaista ja se on ok. Kaikilla on oikeus sanoa mielipiteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittanut naamansa pakanamaan kartaksi ja vinkuu kun ihmiset eivät ihastele. Kiesus. Ollee myös latvakakkonen!
Se vaan on niin, että kovin huomiota herättäväksi ulkomuotonsa muokannut saa myös ikävää huomiota. Pitäisi miettiä asia ennen kuin hankkii esim naamatatuointia. Että haluaako sitä huomiota vai ei...
Kuka päättää mikä on huomiota herättävä ulkomuoto?
Et kai ajattele, että minä saan tulla laukomaan sinulle törkeyksiä jos ulkomuotosi sattuu mielestäni olemaan huomiota herättävä?
Jos tatuoi naamansa se on huomiota herettävää. Luulisi tämän ainakin olevan selvää. Huomiohuoraamista parhaimmillaan.
Muutama kommentti täällä on ehkä Hinniltä.
Vinkki: älä lue näitä kommentteja, niistä tulee vain paha mieli.
Tatuoi naamansa ja ihmettelee lehdessä että saa kaikenlaista huomiota. Anna mun kaikki kestää 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla niin vaikeaa antaa ihmisten olla?
Jokainen on sellainen kuin on ja tekee omaa ulkonäköään koskevat valintansa itse.
Kaikenlainen kommentointi ja arvostelu, saati suoranainen solvaaminen, on törkeää.
En tiedä, mutta niin kuitenkin tapahtuu ja se tulisi ottaa huomioon samoin kun ylittää tietä, pitää katsoa tuleeko autoja ja pysähtyykö ne. Missä pumpulissa ihmiset elää kin nämä tuottaa niin suuria vaikeuksia?
Et kai ole tosissasi?
Lapsille pitäisi opettaa että kiusaaminen on uhrin vika? Että minun pitää muuttaa itseni toisten mielen mukaiseksi, ettei minua kiusata?
Sanoinko niin? Älä ala vääristelemään. Lue uudelleen ja mieti s
En sanonut niinkään. Pitää miettiä mitä omista valinnoista seuraa tai voi seurata. Et sinäkään varmasti jätä ulko-ovea lukitsematta. Et varmasti opeta lapsille että älkää lukitko ulko-ovea, että tätä valintaa ei tehdä sillä perusteella voiko kutsumaton henkilö tulla tänne keskellä yötä.
Se että opettaa lapsille ettei maailmassa voi tapahtua mitään pahaa tai epämiellyttävää on pelkkä karhunpalvelus.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se nyt sikaruma. Siis tatskojen takia. Muuten olisi ihan pantavan näköinen.
Normaali ihminen sano kaikkea mitä ajattelee ääneen. Oma ulkonäkö on jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se nyt sikaruma. Siis tatskojen takia. Muuten olisi ihan pantavan näköinen.
WeeTee-lyyli. On pitänyt jonkun olla pahassa naisen puutteessa.
Pieni lapsi tahtoo olla ylpeä äidistään, en ikimaailmassa altistaisi lastani moiselle! Ja vielä mediaan kuvan kera, hyi hitsi!
Vierailija kirjoitti:
Että koko bussi alkoi taputtamaan. Tulee mieleen se takavuosien räppärin tarina, jossa räppäri osti rasistille bussilipun ja koko bussi alkoi taputtamaan. Siihen loppui räppärin ura. Uhriutumisen kulminaatio: koko bussi alkoi taputtamaan.
Teen kokoajan kaikkea hyvää. Sitten julkaisen kertomuksen asiasta mummosomessa eli facebookissa. Oikeasti mitään tee. Olen kuitenkin 30 v fiksun oloinen mies. Jos olisin oikeasti fiksu, hyppäisin junan alle.
Ihmisillä on paha olla. Ja kissanpas***kat. Kiusaajat kiusaa koska 1) ne pitää kiusaamisesta 2) ne kuvittelee etteivät jää kiinni
Naamatatuointia miettiville vinkki: piirrä ensin tussilla naamaan niin voit pestä pois jos kaduttaa 👍
Kyllä minäkin sen ymmärsin, mutta kun se ei ole edes mikään sana. Lempeydellä oikaisin .