Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ns. babybluesia?

Vierailija
10.04.2007 |

Moi!

Te synnytyksen kokeneet, kertokaapa millaista se babyblues oikein on?

Minulla on viikon ikäinen ihana poika ja olemme kotiutuneet sairaalasta eilen. Jo parina iltana on vaivannut aivan mahdoton itkustelu ja ahdistus, joka menee kyllä yön aikana ohi. Tämä itkuherkkyys ja sellainen turvattomuuden tunne vaivaa vaan iltaisin. Kaikki on meillä muuten hyvin ja olen erittäin onnellinen vauvastani.

Liekö siis normaalia synnytyksen jälkeistä hormonimyräkkää???

Kiitos jos joku vaivautuu kommentoimaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski tuo edellisenä iltana kun oltiin lähdössä sairaalasta. Meni ohi.

Nyt vauva on puolivuotias ja päällä aivan kummallinen ahdistus ja masennus. Sellainen että kokoajan miettii " Ei enää ikinä lapsia, en enää halua kokea tätä enää" yms. Mitä tääkin sitten on?

Vierailija
2/4 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika samanlaista kun esikoinen syntyi. Noin 5vrk synnytyksestä aloin itkeskellä ja jotenkin ahdisti vaikka olin tosi onnellinen myös. Jotenkin vaan sen vastuun siitä vauvasta tajusi niin kristallinkirkkaasti ja se pelotti. Tuli olo että osaanko, jaksanko. Tajusi myös, että elämä oli totaalisesti muuttunut. Samalla kuitenkin olin vauvasta onnellinen. Jonkunlainen masis kesti mulla jopa 6kk ja näin jälkeenpäin ajatellen oisin voinut ehkä jotain apua, ainakin keskusteluapua hakea. Silloin en osannut ja asuin kaiken lisäksi ulkomailla silloin.

Mutta tsemppiä sulle ja onnea vauvasta! Ja otapa babyblues puheeksi neuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti kun esikoinen täytti 1v. Sitten se hellitti. Vauvakuume iski taas ja nyt on jo kakkonenkin maailmassa ;)

Vierailija
4/4 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän minä vähän arvelinkin, että normaalia tämä on. Tänään ei ole itkettänyt ihan niin paljoa, mutta sellainen miehen kainalossa kyyhöttämis-fiilis on kova. En siis haluaisi jäädä yksin vauvan kanssa näin illalla ja onneksi mies onkin kotona kanssamme.

Täytyy neuvolassa tosiaan mainita asiasta. Tsemppiä kaikille muillekin pikkuisten äideille, kyllä ne vaan ovat ihania!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi