Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2

Vierailija
14.09.2025 |

Saapi kertoa.

Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.

Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.

Kommentit (1931)

Vierailija
1801/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen aamu, melkein -20 pakkasta.

Hyvin täytyy pukeutua kävelylle. Onneksi ei näy tuulevan.

Heräsin klo 7 piippailuun ja jyrinään- kaupungin autot poisti lumivalleja kadun varrelta.

Tässä pikkukaupungissa huolehditaan tosi hyvin lumitöistä. Olemme laittaneet kiitoksia asiasta.

Olisipa kiva nähdä saukko! En ymmärrä miksi niitten metsästykseen annettiin lupia!?

Syövätkö kalat ihmisiltä?

Vierailija
1802/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyttäneet valinnanvapauslääkäriä? Mulla on aika sellaiselle ensi viikolla. Iso yksityinen lääkärikeskus, mutta näitä 65 +  aikoja oli vähän tarjolla. Astmakeuhkot rohisee, eikä omat konstit enää auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko käyttäneet valinnanvapauslääkäriä? Mulla on aika sellaiselle ensi viikolla. Iso yksityinen lääkärikeskus, mutta näitä 65 +  aikoja oli vähän tarjolla. Astmakeuhkot rohisee, eikä omat konstit enää auta.

Eipä ole lääkäriä tarvinnut vuosiin. Puhelimitse/kannan kautta labrat, ekg:t ja lääkkeiden uusimiset. Vakihoitaja järjestää lähetteet yms.

Yrititkö ensin julkiselle puolelle? Jonoa varmaan on.

Vierailija
1804/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista isoista tavarataloista. Perheet kai huvikseen niissä käyvät, siis jotkut. Suuret kauppakeskukset on 'harrastus' viikonloppuisin joillekin. Shoppailu ei ole koskaan ollut mun juttuni, ei nuorempanakaan. Muistan, kun muutin maalta ison kaupungin keskustaan, joku arveli, että nyt alkaa rahaa kulua enemmän. Ei todellakaan alkanut.

Vierailija
1805/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole lääkäriä tarvinnut vuosiin. Puhelimitse/kannan kautta labrat, ekg:t ja lääkkeiden uusimiset. Vakihoitaja järjestää lähetteet yms.

Yrititkö ensin julkiselle puolelle? Jonoa varmaan on.

En yrittänyt julkiselle, kun tiedän, että kolmen viikon päähän menee ajat. Tämä lääkärikeskus on mun naapurissa, siihen on helppo mennä kävellen.

Vierailija
1806/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipäivä: kuukautiskivut, villapeitto ja sohvan nurkkaan käpertyminen. Lämmitän mikroruoan pian.

Vierailija
1807/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotipäivä: kuukautiskivut, villapeitto ja sohvan nurkkaan käpertyminen. Lämmitän mikroruoan pian.

Kyllä naisia koetellaan: kuukautiset, synnytykset, vaihdevuodet. Hemmottelua itselle suotakoon.

Vierailija
1808/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamu valkeni aurinkoisena. Kirpakka pakkanen. Tulee laiska päivä sohvan nurkassa, viltin alla. Flunssainen olo, lämmintä juotavaa. Kuuntelen musiikkia, luen ja kudon. Päiväunet. Mies laittaa ruokaa, yritän syödä jotain, vaikkei maistukaan. Hedelmiä. Jospa televisista tulisi jotain mielenkiintoista, vaikka luonto-ohjelmaa.

Joku kirjoitti eilen valkoisesta pienestä vilistäjästä, enpä enää viestiä löytänyt? Poistuikohan paljonkin kivoja kuulumisia? Olikohan lumikko?

Lumikko on talvella täysin valkoinen. Pienempi kuin kärppä. Kärpällä taas on aina musta hännänpää, talvellakin siis.

Vierailija
1809/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisia koetellaan: kuukautiset, synnytykset, vaihdevuodet. Hemmottelua itselle suotakoon.

Ei ole pojilla ja miehilläkään helppoa: äänenmurros, yölliset siemensyöksyt, parrankasvu/kasvamattomuus, pippelin kokovertailut poikaporukoissa, seksin suorituspaineet, pakkoarmeija, pakkomaanpuolustus, testosteronitasojen lasku, erektio-ongelmat, eturauhasen liikakasvu ja jatkuva kusihätä.  Hemmottelua miehille suotakoon. Itse olen nainen, mutta aikuisten poikien äiti ja yhden vanhan miehen vaimo.

Vierailija
1810/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pojilla ja miehilläkään helppoa: äänenmurros, yölliset siemensyöksyt, parrankasvu/kasvamattomuus, pippelin kokovertailut poikaporukoissa, seksin suorituspaineet, pakkoarmeija, pakkomaanpuolustus, testosteronitasojen lasku, erektio-ongelmat, eturauhasen liikakasvu ja jatkuva kusihätä.  Hemmottelua miehille suotakoon. Itse olen nainen, mutta aikuisten poikien äiti ja yhden vanhan miehen vaimo.

Totta. Näistä puhutaan liian vähän. Poikien ja nuorten miesten puolesta pitäisi nostaa asioita esiin.

Vierailija
1811/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen tänään. Espoolaisessa hoivakodissa menehtyi vanhus, joka oli yrittänyt hälyttää apua turvarannekkeellaan 11 kertaa tunnin aikana. Puhelimet, joihin hälytys meni oli kytketty pois päältä. 

Toisessa jutussa hoitajat eri puolilta maata kertovat todistamistaan vanhustenhuollon epäkohdista. Suihkutta voi joutua olemaan 3 viikkoa, partoja ei ehditä ajaa, joten joulupukin partoja on monilla. Mitenkähän kynnet. Ruuassa pihistellään, se loppuu.  Omaiset tuo leipää. Jne.

Joensuulaisessa päiväkodissa lasten väkivalta on sitä luokkaa, että valvovat viranomaiset pitää paikan sulkemista yhtenä vaihtoehtona.

Maailman onnellisin kansa?

Hyvinvointiyhteiskunnan pahoinvoinnin kasvot?

Vierailija
1812/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on numero - uteliaisuus on nuoruus

Tässäpä mietelause tälle päivälle

Vierailija
1813/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuttavasti tuli tuossa esiin miehen elämän koko kirjo. Sitten vielä miesviha ja jotkut seksikielteiset syyttelemässä. Ei ole helppoa. Olen nainen.

Vierailija
1814/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Näistä puhutaan liian vähän. Poikien ja nuorten miesten puolesta pitäisi nostaa asioita esiin.

Nythän Mörkö Anttila ja Arttu Wiskari nostaa 'munan' pöydälle 'Munien puolesta' kampanjallaan

Vierailija
1815/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuttavasti tuli tuossa esiin miehen elämän koko kirjo. Sitten vielä miesviha ja jotkut seksikielteiset syyttelemässä.

Jätin tuosta pois lapsettomuussurut, pariutumisongelmat, isyyden pulmat, erovanhemmuus jne. Niissäkin usein korostetaan vain naisen surua, esim. lapsettomuudesta. Halu isäksi on polttava, mutta ei löydy äidiksi haluavia naisia jne.  Miehet myös kuolevat nuorempina keskimäärin.

Vierailija
1816/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia kommentteja ihmiselosta. 

Ikääntymisestä on kirjoitettu jotenkin näin: Nuorena eletään tätä päivää, vanhempana ymmärretään, että elämä on aamu, päivä ja ilta.

Kuvaavasti sanottu.

Vierailija
1817/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuttavasti tuli tuossa esiin miehen elämän koko kirjo. Sitten vielä miesviha ja jotkut seksikielteiset syyttelemässä.

Jätin tuosta pois lapsettomuussurut, pariutumisongelmat, isyyden pulmat, erovanhemmuus jne

Huoltajuusriidat ja perusteettomat insesti- tai väkivaltasyytökset eron yhteydessä voi olla likaista peliä.

Vierailija
1818/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän Mörkö Anttila ja Arttu Wiskari nostaa 'munan' pöydälle 'Munien puolesta' kampanjallaan

En ole kuullut. Kerro lisää.

Vierailija
1819/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut. Kerro lisää.

Pitkä tarina. Liittyy terveystarkastuksiin, kives- ja eturauhassyöpiin. Lisätietoa netistä :)

Vierailija
1820/1931 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamu valkeni aurinkoisena. Kirpakka pakkanen. Tulee laiska päivä sohvan nurkassa, viltin alla. Flunssainen olo, lämmintä juotavaa. Kuuntelen musiikkia, luen ja kudon. Päiväunet. Mies laittaa ruokaa, yritän syödä jotain, vaikkei maistukaan. Hedelmiä. Jospa televisista tulisi jotain mielenkiintoista, vaikka luonto-ohjelmaa.

Joku kirjoitti eilen valkoisesta pienestä vilistäjästä, enpä enää viestiä löytänyt? Poistuikohan paljonkin kivoja kuulumisia? Olikohan lumikko?

Lumikko täysin valkoinen talvella. Kärpällä aina musta hännänpää. On isompi.

Ketju on lukittu.