Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2
Saapi kertoa.
Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.
Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.
Kommentit (1169)
Uskokoon, ken tahtoo. Kostaja on sairas.
Ja kiusaamisesta, haukkumisesta: se on sitä, jos vastapuoli niin kokee. Vaikka ei kiusaaja samoin kokisi.
Häirintä myös!
On erilaisia porukoita, erilaisia huumorintajuja. Omassa porukassa voi olla ronskimpi - vieraille EI.
Me too sen osoitti. Kiusaamista, häirintää EI hyväksytä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan muumio-keskustelu. Epäkohteliaita on aina. Osa ei edes kadu.
Trolli, jotain perusteluja D:n herjaamiseen, kiitos
Tai. Lopeta!!!
Kyllästyttää hyppiä yli joka toinen viesti. Sinun.
Perusteluja? Varmaan tunteja käytetty asioitten selittämiseen. Monet kohteliaat viestit olen minäkin kirjoittanut. Turhaan. Ei mene viesti perille. On turhauttavaa selittää täällä samoja asioita, jotta riitely loppuisi. Ei lopu. Aina löytyy uusia loukkaantumisen aiheita. Ja loukkaantuja ilmeisesti sama, joka on vuosia pilkannut muita.
Suomalaisten ongelmat kiteytettynä: kateus ja heikko itsetunto. Naapuririitoja tyhjänpäiväisistä asioista käydään käräjillä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kiusaamisesta, haukkumisesta: se on sitä, jos vastapuoli niin kokee. Vaikka ei kiusaaja samoin kokisi.
Häirintä myös!
On erilaisia porukoita, erilaisia huumorintajuja. Omassa porukassa voi olla ronskimpi - vieraille EI.
PARASKIN SANOJA! ITSE OLET KIUSANNUT VUOSIA MUITA! ETKÄ VIELÄKÄÄN PYYDÄ ANTEEKSI. Kiusaamista emme hyväksy ja siksi sinua rangaistaan nyt poistamalla aina sinun viestisi ja hankkimalla banneja sinulle.
Odotin myöhässä olevaa KELA-taksia. Onneksi pääsin myöhästymisestäni huolimatta röntgeniin. Yksi ainoa kuva lantiosta takaapäin. Kalliiksi tuli, vaikka pääsin 26 eurolla suuntaansa.
Ei kai ole mitään keinoa keskittää potilaan pakollisia liikkumisia samalle päivälle?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ihmetyttää aina enemmän.
Tai ei oikeastaan mikään enää yllätä.
D-jankkaajan viestit alkaa olla aina pakkomielteisempiä, montakohan ketjua hän käy läpi päivittäin ja kerää vihaa kostoonsa?
Sairasta, hae apua. Oikeasti.
Kyllähän ihmiset eri ketjuissa käy. Joskus löytyy hyviä juttuja. Itse seurasin paria ei-kuulumisketjua aiemmin. Sinnekin pesiytyi rajoittaja ja nimittelijä. Tyylistä päätellen sama. Ikävä juttu enkä ymmärrä motiivia.
Vierailija kirjoitti:
Jokohan Mustanmerenruusut 'itää' ja pelargoniat kasvattajilla viheriöi?
Itse asiassa piti ostaa lisää kukkamultaa, ja sitten istutan Mustanmeren ruusun mukulat ruukkuihin. Itämiseen menee ainakin pari viikkoa. Onneksi on kyse vahvasta maatiaislajista, kotoisin Pälkäneeltä. Pelargoniat (varsinkin Sotaleski) tekevät versojaan, kohta leikattava ja ruukutettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai. Lopeta!!!
Perusteluja? Varmaan tunteja käytetty asioitten selittämiseen. Monet kohteliaat viestit olen minäkin kirjoittanut. Turhaan. Ei mene viesti perille. On turhauttavaa selittää täällä samoja asioita, jotta riitely loppuisi. Ei lopu. Aina löytyy uusia loukkaantumisen aiheita. Ja loukkaantuja ilmeisesti sama, joka on vuosia pilkannut muita.
Suomalaisten ongelmat kiteytettynä: kateus ja heikko itsetunto. Naapuririitoja tyhjänpäiväisistä asioista käydään käräjillä.
Vanhoja tarinoita, muista ketjuista?
Ketä kiinnostaa?
Täällä monet kirjoittaa kostajasta paheksuen, ilmiantaa
Tästä ketjusta puhun. Mutta annetaan olla. Omaa tyhmyyttä, kun vielä yritän lopettaa riitelyä. Riidelkää ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häirintä myös!
PARASKIN SANOJA! ITSE OLET KIUSANNUT VUOSIA MUITA! ETKÄ VIELÄKÄÄN PYYDÄ ANTEEKSI. Kiusaamista emme hyväksy ja siksi sinua rangaistaan nyt poistamalla aina sinun viestisi ja hankkimalla banneja sinulle.
Kaikki ei ymmärrä. Ei kykene näkemään omaa osuuttaan. Puolustusreaktiot estää. Silloin uhriutuu ja syyttelee muita. Jos puuttuu itsereflektio ja impulssikontrolli, peli on menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käyn usein tylsissä, siellä mm mummo kirjoittaa hauskasti tarinoita.
Mitään yllämainittuja kirjoituksia en siellä ole nähnyt. Eihän siellä edes nimimerkit ole käytössä. Ainoastaan 'ilniötä' mainitaan, kun ruokitaan alapeukuttajaa :)
Hauska osio tuo.
Siellä oli joku veitsijuttu. Ihmettelin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ihmetyttää aina enemmän.
Tai ei oikeastaan mikään enää yllätä.
D-jankkaajan viestit alkaa olla aina pakkomielteisempiä, montakohan ketjua hän käy läpi päivittäin ja kerää vihaa kostoonsa?
Sairasta, hae apua. Oikeasti.
Kyllähän ihmiset eri ketjuissa käy. Joskus löytyy hyviä juttuja. Itse seurasin paria ei-kuulumisketjua aiemmin. Sinnekin pesiytyi rajoittaja ja nimittelijä. Tyylistä päätellen sama. Ikävä juttu enkä ymmärrä motiivia.
Eihän täällä rajoita kukaan muu, kuin kostaja turhilla poistoillaan. Muissakin ketjuissa?
On toki ymmärretty: jos jollekin omat kuulumiset = Trumpin kuulumiset, ok! Yms.
Yleensä ne mielletään vähän henkilökohtaisempiin, jos sinulta niitä kysytään. Toisista aiheista kiistellään, toi
Lopeta jo.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lammas
Mukava kuulla (lukea) sovusta isäsi kanssa, vaikka laihastakin. Ennen oli ennen - nyt on nyt. Ennen isät oli paljon pois kotoa, äiti hoiti kodin, lapset. Nyt isät vie lapsia hoitoon, neuvolaan.
Mulla ei ole lapsenlapsia ja tuskin tuleekaan, mutta on ollut tosi ihana seurata, miten paljon siskoni poika viettää aikaa omien lastensa kanssa. Tekee heidän kanssaan vaikka mitä. Ja nimenomaan asioita, joista ne lapsetkin tykkäävät. Ei siis pelkästään sitä välttämätöntä arjen huolenpitoa.
Sama minullakin, lapsenlapsia ei ole ja ihme, jos tulisi. Pidän kyllä lapsista, ja mietin, olisiko minusta vaikka tilapäiseksi hoitajaksi jollekin tarvitsijalle. Olen eläkkeellä vastuullisen työuran jälkeen ja pirteä sekä terve. Varmaan olisi joku kurssi suoritettava, että kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tai. Lopeta!!!
D on täysin sokea omalle ilkeilylleen eikä näe käytöksessään mitään vikaa. Loukkaantuu itse jostain harmittomasta sanasta, mutta kiroilee ja suunnittelee puukottamista muille. Johtunee he
Voi kun hän lopettaisi. Löytäisi toisen ketjun tai muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Odotin myöhässä olevaa KELA-taksia. Onneksi pääsin myöhästymisestäni huolimatta röntgeniin. Yksi ainoa kuva lantiosta takaapäin. Kalliiksi tuli, vaikka pääsin 26 eurolla suuntaansa.
Ei kai ole mitään keinoa keskittää potilaan pakollisia liikkumisia samalle päivälle?
Ei suotta 'hyvinvointialueita' kutsuta 'pahoinvointialueiksi'. Eilen uutisissa mummo joutui kauas sairaalaan. Oli napakka kommentissaan.
Eihän tylsissä edes käytetä nimimerkkejä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häirintä myös!
Hassu. Eihän se valhe totuudeksi huutamalla muutu. Moni kirjoitti pskaa D:n nimellä. Se on sulle kerrottu. Ekan viestiketjun lopulla käsitelty. Totuus ei kelpaa. Vaan kosto?
:(
Nro 689: "Sivusta tämä:
Leikinlasku tuttujen kesken sanasta on ok.
Mutta erittäin epäkohtelias ventovierasta kohtaan!"
Mutta entä, jos ajateltaisiinkin niin, että tämä on tuttujen kesken? Kun mietin tätä ketjua, niin mulle tää on vähän kuin isomman firman pikkujoulut tai joku sukutapaaminen. Joo, kaikkia ei tietty tunne, mutta ei jokaisen sanomisista ei nyt kannata kiskoa hernekeittopurkkia nenäänsäkään. Mua on muuten tänään kutsuttu täällä ruudun takana sekä törpöksi että tyhmäksi, mutta edelleen mulla on ne hernekeittopurkit ruokakomerossa eikä nenässäni.
Mä huomauttaisin muuten sen, että jo vuosia on sosiaalisessa mediassa haluttu lisätä vastakkainasettelua. Kyse on hybridivaikuttamisesta. Kun ihmiset saadaan riitelemään mitättömistä asioista, he eivät kiinnitä huomiota asioihin, joita oikeasti tapahtuu. Vuonna 2015 koko media keskittyi maahantulijoihin ja olin aivan ihmeissäni, kun ketään ei tuntunut kiinnostavan se, että Arkadianmäellä suunniteltiin Suomen pohjavesien myymistä ulkomaisille sijoittajille.
Mutta joo...jos olen sukujuhlissa tai pikkujouluissa ja pöytäseurue alkaa puhua autoista, niin en todellakaan ala ulisemaan, että mulla ei ole ajokorttiakaan eikä autoista saa keskustella. Mä otan lasini vaan mukaan ja lähden katsomaan, oisko paikalla jotain, jonka jutut mua kiinnostaa. Ihan saman teen tässä ketjussakin. Osaan hypätä ohi kommentit, jotka liittyvät aiheeseen, joka mua ei kiinnosta. Ihan kuten ylipäätään tällä palstalla. En mä jokaista etusivulla olevaa ketjuakaan avaa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 689: "Sivusta tämä:
Leikinlasku tuttujen kesken sanasta on ok.
Mutta erittäin epäkohtelias ventovierasta kohtaan!"
Mutta entä, jos ajateltaisiinkin niin, että tämä on tuttujen kesken? Kun mietin tätä ketjua, niin mulle tää on vähän kuin isomman firman pikkujoulut tai joku sukutapaaminen. Joo, kaikkia ei tietty tunne, mutta ei jokaisen sanomisista ei nyt kannata kiskoa hernekeittopurkkia nenäänsäkään. Mua on muuten tänään kutsuttu täällä ruudun takana sekä törpöksi että tyhmäksi, mutta edelleen mulla on ne hernekeittopurkit ruokakomerossa eikä nenässäni.
Mä huomauttaisin muuten sen, että jo vuosia on sosiaalisessa mediassa haluttu lisätä vastakkainasettelua. Kyse on hybridivaikuttamisesta. Kun ihmiset saadaan riitelemään mitättömistä asioista, he eivät kiinnitä huomiota asioihin, joita oikeasti tapahtuu. Vuonna 2015 koko media keskittyi maahantulijoihin ja olin aivan ihmeissäni
Ei olla niin 'tuttuja', että nimittely sallitaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käyn usein tylsissä, siellä mm mummo kirjoittaa hauskasti tarinoita.
Mitään yllämainittuja kirjoituksia en siellä ole nähnyt. Eihän siellä edes nimimerkit ole käytössä. Ainoastaan 'ilniötä' mainitaan, kun ruokitaan alapeukuttajaa :)
Hauska osio tuo.
Mitä hauskaa niissä mummon jutuissa on? Ihan keksittyä juttua. Kehasetko taas vähän itseäsi kuten sulla tapana? Ja sullahan D aina alapeukut on ottanut koville kun niiden perään huutelet. Huomaatko että tuo jankkaamisesi alkaa kääntyä itseäsi vastaan, ei jaksa enää kukaan lukea. Jatkat vaan riitelyä.
Mutta niin "tuttuja " ollaan, että voi kiroilla ja haukkua toopeksi, hulluksi, ällöksi, törpöksi? Ja miettiä viiltelyä?
Viime yönä luin Satu Rämön Tinnan. Ihan kelpo kirja. Ei liikaa väkivaltaa, vaikka Islannin poliisien toimintaa kuvataankin. Huumeet, perheväkivalta, hatkanuoret ja mustasukkaisuus aiheuttavat töitä poliiseille.