Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin aseksuaalina minua ärsyttää paljon se, kuinka seksiä tuputetaan joka tuutista koko ajan.

Vierailija
14.09.2025 |

Esimerkiksi Iltasanomien ja Iltalehtien nettisivuilla on todella paljon kaikkia sellaisia otsikoita, että "Tässä asennossa naisen orgasmi on taattu", "Näin tuotat puolisollesi kaikkien aikojen nautinnon" tai "Tämä tapa saa naisen voihkimaan nautinnosta". Koko ajan normalisoidaan sitä, että pitää haluta seksiä, pitää haluta tuottaa puolisolle kaikkien aikojen orgasmi tai ylipäätään se, että aikuisella pitää olla seksikumppani. Sitä sitten pidetään jotenkin todella outona, että minä en halua parisuhdetta tai seksuaalista kanssakäymistä kenenkään kanssa. Minä hyväksyn sen, että useimmat ihmiset tahtovat niitä, mutta sitä ei voida hyväksyä, että minä en tahdo? Monilla ihmisillä, jotka tietävät tilanteeni tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä se.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaalinen on englanniksi gunxual.

Vierailija
22/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet frigidi. Entinen termi aseksuaalille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että kyllä se tulee korvista ulos ihan näin normaaliseksuaaliltakin.

Vierailija
24/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin haluaminen ON normaalia. Eikä tätä pidä lukea niin että se että ei halua ei olisi normaalia. Mutta ihmettelen miksi jotkut jotka eivät siitä välitä yrittävät demonisoida seksin. 

Vierailija
25/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu-uutiset ovat ihan hyvä esimerkki. Ne eivät kiinnosta minua yhtään, joten ne eivät myöskään häiritse. Ymmärrän, että monia sekin aihe kiinnostaa ja siltä kantilta juttuja julkaistaan. Jos niistä joka kerta ärsyyntyisi, saisi kyllä ärsyyntyä ihan koko ajan. Sama vaikka joku pörssikurssit, joka paikassahan niitä "tyrkytetään". Jopa uutislähetysten yhteydessä voidaan työntää numeroita silmille. Useat ihmiset eivät vain taida sitä seikkaa edes huomioida.

Eli minäkin sanoisin, että seksiaiheissa on jotakin mikä sinua triggeröi. Eikä se ole vain se, etteivät ne kiinnosta tai kosketa sinua. Miksi koet, että ne jotenkin hyökkäisivät juuri sinua vastaan?

Heti tulee mieleen myös sateenkaari-ideologia, mitä joidenkin mielestä tyrkytetään aina ja kaikkialla. Tekisi mieli neuvoa, että lakkaa sitten olemasta siitä niin kiinnostunut.

Vierailija
26/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään naisilla on mahdollisuus seksiin tässsä maassa. 

Vierailija
27/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti täällä on monilla selvästi vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Minua ärsyttää iltapäivälehdissä usein toistuvat seksiaiheiset otsikot ja sitten täällä valitetaan, että "Et ole aseksuaalinen, jos sinua kiinnostaa niiden juttujen lukeminen". Kun minä näen vain ne otsikot, jotka tulevat silmille kun en voi tietää etukäteen, että mitä jossain otsikossa lukee ennen kuin luen ne.

Vierailija
28/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miehet ovat niin avuttomia, etteivät kykene edes sooloseksiin. Sitten on kieltämättä kiva olla nainen. Saa milloin haluaa ja niin hyvää kuin haluaa.

Vierailija
29/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Nauraa runkkari aloittajaa*.

Vierailija
30/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. Se, että joku sai orkun, ei ole mikään uutinen, eikä edes se, että joku asiantuntija sai. Tuskinpa maailma on ihan nijn tapahtumaköyhä, etteikö ajankohtaisempia, tärkeämpiä ja huomattavasti mielenkiintoisempia uutisia päivän tapahtumista olisi, jos vain uutisoida haluttaisiin. Koen olevani uutispimennossa. Olen aina luullut, että uutispimento ei länsimaiseen demokratiaan kuuluisi, mutta nykyuutisten taso laittaa kyllä mietteliääksi.

Vierailija
31/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti täällä on monilla selvästi vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Minua ärsyttää iltapäivälehdissä usein toistuvat seksiaiheiset otsikot ja sitten täällä valitetaan, että "Et ole aseksuaalinen, jos sinua kiinnostaa niiden juttujen lukeminen". Kun minä näen vain ne otsikot, jotka tulevat silmille kun en voi tietää etukäteen, että mitä jossain otsikossa lukee ennen kuin luen ne.

Niin, ja kuten moneen kertaan sanottu, ne otsikot eivät hyppäisi silmillesi, jos ne olisivat sinulle täysin yhdentekeviä. On ihan varmasti tosi paljon otsikoita, mitkä ohitat ennen kuin ne edes saavuttavat aivojesi hermokeskuksen. Eli sinuna miettisin mikä niissä triggeröi. 

Vierailija
32/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin seksuaalina minua ärsyttää paljon se, kuinka aseksiä tuputetaan joka tuutista koko ajan.

Vierailija
33/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa olet? Kiinnostuin. 

t. Lesbo

Vierailija
34/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos olisit aseksuaali, se ei häiritsisi sinua.

Tässä argumentissasi ei ole mitään järkeä. 

Vierailija
35/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä lue niitä. En minäkään, enkä jaksa ärsyyntyä moisesta. Rakastan seksiä, mutta en minäkään jaksa kun sitä yritetään tunkea jatkuvasti naamalle. En vain lue enkä välitä. Niin helppoa.

Välillä tuntuu siltä, että ip-lehtien jutut pyörivät seksin, rikosten, rahan ja julkkisten ympärillä. 

Iltapaskat on viihdettä junteille. Miksi juntti lukee niitä? Koska juntin oma elämä on tyhjää. Siksi sinäkin luet.

Vierailija
36/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nössö edelleenkään tajua, että netti tuuttaa sulle sitä mitä kulutat.

Siivoa evästeesi ja sivuhistoriasi.

Ei mulle "tyrkytetä seksiä".

Vierailija
37/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä koet ilmiötä nimeltään vahvistusharha. 

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Vahvistusharha

Vierailija
38/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä me harrastammekin sitä vain keskenämme 😂 ulisija

T. Ihan kaikki naiset

Vierailija
39/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaalit ovat yksi vähemmistöistä. Ihmisoikeuksien mukaan aseksuaalien oikeuksia ei saa loukata ja etuoikeutetun enemmistön on noudatettava väistämisvelvollisuutta aseksuaaleja kohtaan.

Vierailija
40/59 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin muka tuputetaan? En minä ole saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi