Mitä siellä Työkkärin aktivointikeskustelussa oikein tehdään? Tunti varattu 🙄
Kommentit (6)
Siellä on paikalla Sinut vastaanottamassa prokuraattori, jonka nimike on "työvoimaneuvoja".
Nimikkeensä mukaisesti hän neuvoo työvoimaan kuuluvaa työtöntä asiakastaan olemaan kusi sukassa ja pitämään hissun kissun turpansa rullalla sekä menemään turhaan harjoitteluun tai muuhun palkattomaan pakkotyöhön, jonka tarkoituksena on rikastuttaa harjoittelun järjestäjää tai kurssittajaa niin että tämä prokuraattorikin, joka sitä materiaalia näille huijareille välittää, saa tuosta bisneksestä oman pienen siivunsa.
Kannattaa kuitenkin mennä paikalle ja tehdä mitä se hyeena käskee, jotta saat itse sosiaaliturvaa tai jotain muuta päivärahaa ja jotta pysyt hengissä, ja jotta se lahjaton byrokraatti ei pamauta Sinulle karenssia.
Ei se työvoimaneuvojakaan oikeastaan ole tässä sonnassa yksinään roisto eikä ainoa sellainen: tämä systeemi vain on tällaiseksi kehittynyt, kun sitä on monen sukupolven ajan sekalainen ja heikkolahjainen ross-sskaväki kehitellyt impulsiivisesti aina kulloistenkin omien lyhyen tähtäimen voitontavoitteluintressiensä ja -strategioidensa ohjaamana.
Sinä olet tuossa niiden pelinappula tai jonkinlainen yhdentekevä kauppamateriaali, et muuta.
Ei se työvoimaneuvoja-turhake Sinua varmaan vihaakaan eikä sillä ole henkilökohtaista kiinnostusta Sinuun kunhan vain viuhdot sinne tänne ennalta olemassa olevan mekaanisen proseduurin mukaan, niin ettei Sinusta tule hänen ja kavereidensa (ihmis)kaupan estettäkään.
Sinun ei kannata ilmaista omaa mielipidettäsi tai omia suunnitelmiasi, koska niistä nämä neuvojat aina suuttuvat, eikä Sinun omaa tahtoasi kuunnella eikä sillä ole mitään merkitystä tuossa ohjelmassa.
Suomi vain on tällainen maa eikä se neuvoja itse yksinään ole tätä kehitellyt. Ei sen älykkyysosamäärä edes riittäisi tuollaisen alistuskoneiston keksimiseen.
Ja Suomi nyt vain on tällainen mätä maa joka on täynnä tuollaisia mätiä virastoja ja hallintomenettelyjä. Onhan tämä ehkä parempi kuin jokin Pohjois-Sudan tai Keski-Afrikan Bocassalainen Keisarikunta, mutta huonompi kuin muut EU-maat, ja ennenkaikkea huonompi kuin ns. Länsi-Euroopan (vauraat) maat.
Toivotan kuitenkin onnea, menestystä ja parempaa tulevaisuutta Sinulle Ap, vaikka sen systeemin puudelin huoneessa noihin toivotuksiini on varmastikin mahdotonta uskoa.
Kyllä se elämä voittaa kunhan et vain odota tuolta tilaisuudelta mitään hyvää. Nimittäin, ei kukaan voi vaeltaa niin syvässä ja pimeässä murheen laaksossa, etteikö työvoimavirkailija voisi osoittaa vieläkin syvempää ja pimeämpää, eikä rimaa voi milloinkaan asettaa niin alas, etteikö työvoimahallinto voisi sitäkin alittaa.
Jätkä 53 vuotta
Mulla on komee työkkärinsetä , et vaikka on kuinka tympeää sinne mennä niin kyllä se pehmentää ajatuksen tasolla
Tuskin siellä varttia kauemmin menee. Parempi vaan kirjata tunti työntekijän aikaa, niin saadaan heidän työllisyys paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on komee työkkärinsetä , et vaikka on kuinka tympeää sinne mennä niin kyllä se pehmentää ajatuksen tasolla
Hurmaa susta tunnustuksen irti, että kuitenkin oot vähän salaa suunnitellut yrittäjyyttä ja työkkäri voikin siten poistaa sinut listoiltaan
Höpötetään mitä haluat itse tulevaisuudelta, tuputetaan terveystarkastusta, kysellään hoituuko kotona kotityöt yms hyvin, ehdotellaan kuntouttavia ja harjoitteluja.
Ei yhtään mitään järkevää.