Oletko ajatellut, että ehkä oletkin paha ihminen?
Minä juuri ajattelin. Sitä ollaan oltu olevinaan hyvää ja esitetty. Mutta taidan valitettavasti olla paha. Oletko sinä?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt, että jos olenkin psykopaatti. Voiko sitä edes itse tiedostaa vai onko se vain pahojen traumojen aiheuttama vääristymä?
Eiköhän sen voi tiedostaa. Todennäköisesti psykopaatit ja sosiopaatit tiedostavat etteivät tunne empatiaa.
Eristäytyvässä persoonallisuushäiriössä ilmenee myös empatian puutetta ja jotkut heistä ovatkin ensin kuvitelleet olevansa psykopaatteja. Häiriöön ei kuitenkaan liity pahan tekemistä tai kyynärpäätaktiikkaa, vaan enimmäkseen omissa oloissaan oleilua ja piittaamattomuutta mistään mukaan lukien oma sosiaalinen status.
Suomalainen nainen on paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monesti huonoa omatuntoa siitä, että en traumoistani johtuen osaa olla ns normaali ihminen. Ehkä muut pitävät minua pahana, kun en osaa olla läheinen ihmisten kanssa ja pysyn etäisenä, mutta kärsin siitä vähintään yhtä paljon kyllä itsekin.
Estynyt persoonallisuushäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt, että jos olenkin psykopaatti. Voiko sitä edes itse tiedostaa vai onko se vain pahojen traumojen aiheuttama vääristymä?
Eiköhän sen voi tiedostaa. Todennäköisesti psykopaatit ja sosiopaatit tiedostavat etteivät tunne empatiaa.
Eristäytyvässä persoonallisuushäiriössä ilmenee myös empatian puutetta ja jotkut heistä ovatkin ensin kuvitelleet olevansa psykopaatteja. Häiriöön ei kuitenkaan liity pahan tekemistä tai kyynärpäätaktiikkaa, vaan enimmäkseen omissa oloissaan oleilua ja piittaamattomuutta mistään mukaan lukien oma sosiaalinen status.
Tutkimusten mukaan sarjamurhaajat ovat järjestään autisteja.
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2014/05/21/study-fin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa on hyviä puolia, tietenkin hyvät asiat ovat lahjaa yläkerrasta, jollei usko omaan hyvyyteensä, sinua pahemmat ihmiset kävelevät yli. Joka ei usko voivansa tehdä hyviä tekoja, ei pelastu Jumalan valtakuntaan.
Sanottu: Tuot näkyviin huonot puolet, se ei tee pahikseksi. Ei sekään sanotaan tyhmäksi, moni voi olla älykäs silti.
Jos nyt uskonto halutaan tähän sotkea, niin pahin kaikista on jumala. Koko perisyntikäsite. Eevalle ei oltu edes kerrottu, ettei siitä tiedon puusta saa syödä, ja sitten häntä syytetään kaikesta. Ja miksi se puu sinne piti ylipäätään laittaa?
Plus kaikki tsunamit, maanjäristykset, järkyttävää kipua aiheuttavat sairaudet ym. Mikä mulkku pitää olla, että laittaa tuollaisia muka rakastamilleen olennoille? Täysi narsisti paskapää ja vaatii vielä jotain pa
Paha ateisti esittäytyi.
Hyvin suuri osa maailman pahuudesta johtuu uskonnoista. Myös kristinuskosta. Uskonnoilla hyvin helposti ohitetaan yleisempi moraalintaso, jossa kaikki ihmiset on yhtä arvokkaita. Kristityt ovat tälläkin hetkellä hurmoshenkisesti kansanmurhan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahat ihmiset eivät osaa ajatella olevansa pahoja. Pitävät itseään erinomaisina tyyppeinä.
Ehkä oikein pahat osaavat, ja osaavat antaa itsestään itsekriittisen, hyvään pystyvän kuvan. Itsereflektiotaan omahyväisyydessään esitellen. Mutta peilien takana onkin susi. :( Jeesushan sanoi, että älkää olko kuin fariseukset, jotka katujen kulmissa rukoilevat ja tekevät kasvonsa synkeiksi. Jotta heitä paskiaisia ihailtaisiin. -ap
Jeebus esitti hyvää mutta olikin paha
Oliko näin? Oletko sitä mieltä ja miksi? Jos Jeesus oli ihminen(kin) tai demiurgi, ehkä hänessä oli muutakin kuin hyvää? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahat ihmiset eivät osaa ajatella olevansa pahoja. Pitävät itseään erinomaisina tyyppeinä.
Ehkä oikein pahat osaavat, ja osaavat antaa itsestään itsekriittisen, hyvään pystyvän kuvan. Itsereflektiotaan omahyväisyydessään esitellen. Mutta peilien takana onkin susi. :( Jeesushan sanoi, että älkää olko kuin fariseukset, jotka katujen kulmissa rukoilevat ja tekevät kasvonsa synkeiksi. Jotta heitä paskiaisia ihailtaisiin. -ap
Oliko näin? Oletko sitä mieltä ja miksi? Jos Jeesus oli ihminen(kin) tai demiurgi, ehkä hänessä oli muutakin kuin hyvää? -ap
Jos jollakulla on taikavoimia millä parantaa sairaat ja muuttaa vesi viiniksi niin miksei parantanut maailmaa vaan alkoi marttyyriksi? Vähän sama kuin miksi teräsmies ottaa rikollisia kiinni eikä esim. pyöritä dynamoa millä koko maailma saisi tarpeeksi virtaa eikä kenenkään tarvitsisi alkaa rikolliseksi.
Tiedän että olen paha. Opin kantapään kautta että hyvät ihmiset eivät pärjää elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen joissain asioissa. En ymmärrä, että velkaantuneet huutavat minulle, huutaisin ERITTÄIN mielelläni takaisin. En voi, koska työni vuoksi minun pitää olla kohtelias ja ystävällinen kaikenlaislle ihmisille.
Empaattisuudestani huolimatta en ymmärrä huutavia ja kiroilevia sekopäitä.
Minä en aiheuttanut heidän velkojaan - he ihan itse velkaantuivat.
Sinä vaikutat stressaantuneelta ja ehkä loppuunpalamisen partaalla olevalta, hyväsydämiseltä tyypiltä, et pahalta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakulla on taikavoimia millä parantaa sairaat ja muuttaa vesi viiniksi niin miksei parantanut maailmaa vaan alkoi marttyyriksi? Vähän sama kuin miksi teräsmies ottaa rikollisia kiinni eikä esim. pyöritä dynamoa millä koko maailma saisi tarpeeksi virtaa eikä kenenkään tarvitsisi alkaa rikolliseksi.
Joo. Luulen ymmärtäväni ajatuksesi. Hän valitsi uhriutumisen? -ap
Ap oot monta kertaa kommentoinut ketjussa melko huomioonottavasti ja hyväsydämisesti tuntemattomille kirjoittajille. Ehkä et näe itseäsi ihan oikein?
Ihan kuin aloittaja olisi tullut synnintuntoon. Tunnusta rukouksessa nuo asiat Jumalalle ja pyydä niitä anteeksi Jeesuksen nimessä. Saat kokea muutoksen ja uudestisyntymisen ylhäältä.
Ateistille on sietämätön ajatus, että Jumalan avulla ihminen voisi tulla paremmaksi. Että ihminen voi saada pahat tekonsa anteeksi. Esim. psykopaatti-murhamies Lauri Johansson. Voisit antaa lapsesi, lemmikkisi ja omaisuutesi hänen hoitoonsa, luottavaisin mielin. Jumalalle on kaikki mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monesti huonoa omatuntoa siitä, että en traumoistani johtuen osaa olla ns normaali ihminen. Ehkä muut pitävät minua pahana, kun en osaa olla läheinen ihmisten kanssa ja pysyn etäisenä, mutta kärsin siitä vähintään yhtä paljon kyllä itsekin.
Estynyt persoonallisuushäiriö?
Ei ole diagnosoitu ainakaan. Neuroepätyypillisyyttä on ja mm. masennus diagnosoitu nuorena. Muutamat oireet täsmäävät tuohon estyneeseen p.häiriöön, kuten aloitteellisuuden puute ihmissuhteissa, luottamuksen puute ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Tuntuu ikään kuin minun ja muiden välissä on jokin kuilu. En osaa ilmaista tunteita "aidosti" ja olla luontevasti ihmisten kanssa, jotka olen saattanut tuntea jopa vuosi kausia. Välillä on parempia jaksoja, mutta sitten yhtäkkiä tuo sama ihminen saattaa tuntua aivan oudolta ja vieraalta. Ja tiedostan kyllä, ettei tämä tee kenestäkään pahaa, mutta ulkopuolisen silmiin se voi vaikuttaa siltä kuin en välittäisi.
Olen ajatellut ja olenkin aika paha. Harhoissani luulin olevani lucifer.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin aloittaja olisi tullut synnintuntoon. Tunnusta rukouksessa nuo asiat Jumalalle ja pyydä niitä anteeksi Jeesuksen nimessä. Saat kokea muutoksen ja uudestisyntymisen ylhäältä.
Ateistille on sietämätön ajatus, että Jumalan avulla ihminen voisi tulla paremmaksi. Että ihminen voi saada pahat tekonsa anteeksi. Esim. psykopaatti-murhamies Lauri Johansson. Voisit antaa lapsesi, lemmikkisi ja omaisuutesi hänen hoitoonsa, luottavaisin mielin. Jumalalle on kaikki mahdollista.
Kiitos vilpittömistä sanoistasi! Tilanne on kuitenkin mutkikkaampi kohdallani, koska ajattelen, että minä itse (ja sinä) olen Jumala(a) ja Jumala minua. Tämähän oli Saatanankin synti? -ap
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin aiemmin itseäni hyväksi, mutta halusin joillekuille pahaa. Hyvä ei halua pahaa. Näin tässä kävi. Pienenä olin ihan ok, mutta kasvaessani taisin antaa pahalle vallan. Se pääsi kasvamaan sisälläni. Uskottelin itselleni, että kokemieni vääryyksien takia minulla on oikeus katkeruuteen, mutta sitten se nielaisi minut sisältä.
Tästä unohdin allekirjoituksen: "-ap". -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä! Täytyy lukea aiheesta. Olen tuo psykopaattipohdiskelija. Piittaamattomuus ja eristyneisyys sopii minuun, mutta taustalla on pahoja traumoja, jotka voivat myös vääristää ajatteluani. Olenko sitten paha ihmisten silmissä tämän vuoksi? Joskus tuntuu siltä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, määrittele paha. Itse en ole paha, itsekäs kyllä, mutta en paha.
Ok. Koetan määritellä pahan ihmisen. Paha ihminen on omahyväinen, suhteissaan oman voiton tavoittelija. Jos hän toiselle hyvää tekee, siellä on taka-ajatus: mitä minä tästä hyödyn? Hänen tekemisensä ja olemisensa keskiössä on hän itse. Kaikki muut ovat hänelle välineitä hyödyn tavoitteluun, itsensä tyydyttämiseen. -ap
Kaikki uskikset on niin tyhmiä ja pahoja että luulevat itsekin olevansa hyviä