Oletko ajatellut, että ehkä oletkin paha ihminen?
Minä juuri ajattelin. Sitä ollaan oltu olevinaan hyvää ja esitetty. Mutta taidan valitettavasti olla paha. Oletko sinä?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen luonnostaan paha. Hyviä ihmisiä ei ole olemassakaan.
Älä yleistä itseäsi muihin.
Me kaikki olemme syntisiksi syntyneet.
Me kaikki olemme ihmisiä, emme enkeleitä.
Ihminen, joka identiteetti on se enkeli, on todella vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Riippuu siitä, ruokinko sinistä vai
punaista sutta.' Aivan niin.
Hyvää huomenta sinulle.
'Totuuden puhujalla ei ole yhtään
ystävää.' Näin sanoi jo viisas
mummini.
(Onneksi minulla on riittävästi).
Ei täällä kukaan täydellinen ole,
kilteimmilläkin on niitä nihkeitä
vähän unen känkkäaamuja ja
kaikilla menstruoivilla
menkkaäreyspäiviä. Yli 55? 🤔
No, siellä odottaa meno- sekä
andropaussi + potentiaalinen
muistisairaus..
Eli lisää "känkkäaamuja" tiedossa ikääntymisen myötä? 😲 vasta 38 ja känkkää on enemmän kuin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt, että jos olenkin psykopaatti. Voiko sitä edes itse tiedostaa vai onko se vain pahojen traumojen aiheuttama vääristymä?
Ole vain rehellinen, kyllä sen itsekin tietää. Itselleen kannattaa olla rehellinen koska valehtelu aiheuttaa ongelmia. Kannattaa kuitenkin muistaa että on parempi jos ei halua pahaa muille, pitää huolen itsestään.
Vierailija kirjoitti:
En koe itseäni kovin pahaksi. En rötöstele tai vahingoita muita tahallisesti. Minua ohjaa moraali, lait ja alkukantainen selviytymistaktiikka olla toimiva osa yhteiskuntaa.
Nämä, jotka uskovat kaikkien olevan jo syntymässään pahoja/syntisiä, ovat yleensä eri mytologioihin uskovia.
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarkoita että kaikki ovat pahoja ihmisiä. En ole paha ihminen, kyllä sen itse tietää millainen on sisäisestikin.
Vahvoja ihmisiä pidetään helposti pahoina koska ei ymmärretä näkemäänsä.
Olen ajatellut koko ikäni. Lapsena jo sain kuulla. Verrattiin isääni joka oli alkoholisti ja väkivaltainen. Se pahuuden tunne syöpynyt muhunkin.
Kyllähän se on harmi, koska minullakin olisi ollut mahdollisuus hyvään. Mutta annoin katkeruuden kasvaa sisälläni, kunnes se söi minusta hyvän. Hulluinta tässä on, että monet pitävät minua hyvänä ihmisenä. Pyyteettömänä, joka kyllä kuuntelee. Ja pitävät minua hyvännäköisenäkin. Mutta paha puu ei voi loputtomiin tuottaa hyvää hedelmää eikä näyttää hyvältä. Sitten kauhistutaan, kun vääjäämättä tulee paljastumaan sisäinen mädännäisyyteni. Kun naamiot putoavat. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on harmi, koska minullakin olisi ollut mahdollisuus hyvään. Mutta annoin katkeruuden kasvaa sisälläni, kunnes se söi minusta hyvän. Hulluinta tässä on, että monet pitävät minua hyvänä ihmisenä. Pyyteettömänä, joka kyllä kuuntelee. Ja pitävät minua hyvännäköisenäkin. Mutta paha puu ei voi loputtomiin tuottaa hyvää hedelmää eikä näyttää hyvältä. Sitten kauhistutaan, kun vääjäämättä tulee paljastumaan sisäinen mädännäisyyteni. Kun naamiot putoavat. -ap
Olet ainakin rehellinen joten se on hyvä asia. Jotkut kestävät totuudenkin, ystäviä voi olla monenlaisia jos tulee vain keskenänsä toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen, useinkin. Erityisesti lapsena tunsin koko ajan, että olin paha. Aikuisena minulla todettiin sitten epävakaa persoonallisuushäiriö. Tuon diagnoosin jälkeen aloin tuntea itseni hyväksi.
Epävakaat on aika mahdottomia ihmissuhteissaan. Kostavat ja raivoavat, kilpailevat kaikessa, hakevat itsesääliä ja sitten taas kun toinen meinaa lähteä, ovat kuin herran enkeleitä.
Toi on mahdollista hoitaa vähäoireisemmaksi ja siitä on hyötyä itsellesi ja myös kaikille kenen kanssa joudut tekemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt, että jos olenkin psykopaatti. Voiko sitä edes itse tiedostaa vai onko se vain pahojen traumojen aiheuttama vääristymä?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mista-tiedan-olenko-itse-psykopaatt…
En ole varsinaisesti paha, mutta olen se ihminen, joka "säteilee ympärilleen negatiivista energiaa". Eli hän, joka pitää poistaa kaveripiiristä, jos elämäntapavalmentajia on uskominen. Ja koska säteilen itse negatiivista energiaa, "kuormitun" sellaisten henkilöiden seurassa, jotka "säteilevät positiivista energiaa".
On siis sekä minulle että positiivisille ihmisille hyväksi, että emme ole liikaa tekemisissä keskenämme. tarvitsen ympärilleni nimenomaan niitä negatiivisia ihmisiä.
Kyllä. Olen paha ihminen esimerkiksi siksi, että olen ollut pitkiö aikoja työtön, enkä siten kasvattanut kasviäottomien omistajien tuloja ja voittoja.
Olen myös suorittanut tutkinnon yliopistossa, olemalla yliopiston sitä ennen kirjoilla useita vuosia ja näin riistänyt paikan joltain tehokkaammalta.
Olen paha myös siksi, että en omista sähköautoa tai käytä pikamuotia, jos muutkin tekisivät näin moni mineraaliennja muiden raaka-aineiden tuotanto saattaisi vaarantua; kyllä ympäristöä ihmisen tulee saastuttaa ja hävittää kun muut eläimet tekevät sitä ihmiseen verrattuna kovin vähän.
Luen kirjoja ja kuuntelen musiikkia, joista voin saada uusia näkökulmia ja ajatuksia, jotkacsaattavat lisätä paitsi hyvää oloani mutta tehdä minusta kriittisemmän
Ap, määrittele paha. Itse en ole paha, itsekäs kyllä, mutta en paha.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen paha ihminen esimerkiksi siksi, että olen ollut pitkiö aikoja työtön, enkä siten kasvattanut kasviäottomien omistajien tuloja ja voittoja.
Olen myös suorittanut tutkinnon yliopistossa, olemalla yliopiston sitä ennen kirjoilla useita vuosia ja näin riistänyt paikan joltain tehokkaammalta.
Olen paha myös siksi, että en omista sähköautoa tai käytä pikamuotia, jos muutkin tekisivät näin moni mineraaliennja muiden raaka-aineiden tuotanto saattaisi vaarantua; kyllä ympäristöä ihmisen tulee saastuttaa ja hävittää kun muut eläimet tekevät sitä ihmiseen verrattuna kovin vähän.
Luen kirjoja ja kuuntelen musiikkia, joista voin saada uusia näkökulmia ja ajatuksia, jotkacsaattavat lisätä paitsi hyvää oloani mutta tehdä minusta kriittisemmän
Samaistun
'Me kaikki olemme syntisiksi syntyneet.
Me kaikki olemme ihmisiä, emme enkeleitä.'
Ihminen, joka identiteetti on se enkeli, on todella vaarallinen.'
'En koe itseäni kovin pahaksi. En rötöstele tai vahingoita muita tahallisesti. Minua ohjaa moraali, lait ja alkukantainen selviytymistaktiikka olla toimiva osa yhteiskuntaa.
Nämä, jotka uskovat kaikkien olevan jo syntymässään pahoja/syntisiä, ovat yleensä eri mytologioihin uskovia.'
Aika kelpo ja tervejärkinen on hän, ken toimii
arjessaan kuten sinä - lakia
kunnioittaen/noudattaen, ei
sydämessään kostoa hautoen tai pahaa
silmää muille viskellen. Ei loukkaa sanalla,
ei kajoa toisen kehoon.
Ihminen on sitä, minä hän sydämessään
kantaa, ja sitä, mitä hän tekee/ajattelee
ilman maskia - huom -
suljettujen ovien takana, omassa
kammiossaan. Todellisena rentona itsenään.
Niin moni projisoi roolia
esimerkiksi työpaikallaan. [Tai jopa elää
kahta rinnakkaiselämää; esimerkkinä
samaan aikaan tuplasuhteileva pelimies,
jolla lapsia + perhe-elämä kahden eri naisen
kanssa samaan aikaan. Naiset eivät toki
tiedä toisistaan.. Kaikenlaista..]
Tietoisia valintoja teemme päivittäin
kymmeniä, aina paidan väristä alkaen.
Voimme aina valita sen hyvään kallistuvan.
Haluaisin kyllä kaikille hyvää, mutta välillä laitan oman edun vain muiden edun edelle. Sen verran paha olen. Mutten ole sellainen paha, jonka mielestä on oikein vaikkapa tappaa 50 000 lasta koska kuuluvat tiettyyn kansaan, tai on oikein että osa joutuu asunnottomaksi tai ei saa syödä tarpeeksi. Niitäkin on tällä palstalla paljon, jotka ovat tuollain vinksahtaneella tavalla pahoja.