Oletko ajatellut, että ehkä oletkin paha ihminen?
Minä juuri ajattelin. Sitä ollaan oltu olevinaan hyvää ja esitetty. Mutta taidan valitettavasti olla paha. Oletko sinä?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
En ole paha ihminen mutta olen monesti mielestä paha ihminen.
Muiden mielestä paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Monesti mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti mielestä?
Korjasin.
Minä olen juurikin monesti mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taidan olla paha, vaikka muut pitävät hyvänä. Asia on myönnettävä. Näin on asiat.
Kiitos kysymästä. Tulipa mieleen että ehkä joku on kokenut minut pahana ihmisenä vaikka olen vain toiminut saamistani traumoista käsin joista olen halunnut päästä eroon ja olen arvellut että 'vastapuolen' tarttis myös päästä eroon traumoista. MUTTA EHKÄ OLENKIN VAIN PAHA IHMINEN?
Riippuu siitä, ruokinko sinistä vai punaista sutta.
Monesti mietin onko muut samaa mieltä. Monesti ovat.
Olen, useinkin. Erityisesti lapsena tunsin koko ajan, että olin paha. Aikuisena minulla todettiin sitten epävakaa persoonallisuushäiriö. Tuon diagnoosin jälkeen aloin tuntea itseni hyväksi.
En, mutta mulla on paha huijarisyndrooma. Eli ehkä olen vaan jotenkin onnistunut huijaamaan sen, että olen hyvä ystävä, työntekijä ja opiskelija. Tällä hetkellä kipeän, nyrjähtäneen nilkan kanssa olen menossa lisätutkimuksiin ja pelottaa eniten se, että mitään ei ole vialla ja kaikki suuttuvat kun olen huijannut. Jalan on siis nähnyt jo useampi lääkäri ja röntgen on otettu, jossa näkyi ainakin yksi pieni sirpale.
Ajattelen useinkin. En uskalla yrittää parisuhdettakaan sen takia, pelkään että pilaan naisen elämän. Isäni ja äitini ovat voittopuolisesti pahoja ja olen varmaan perinyt sen.
En ainakaan välitä kehitysmaiden ihmisistä tai palestiinalaisista lapsista. Tuomitsen muita hiljaa itsekseni jatkuvasti. Se ei häiritse minua lainkaan, että en ole hyödyllinen yhteiskunnalle. Olen nostanut työttömyystukea yli 3000 päivältä.
Ajattelin aiemmin itseäni hyväksi, mutta halusin joillekuille pahaa. Hyvä ei halua pahaa. Näin tässä kävi. Pienenä olin ihan ok, mutta kasvaessani taisin antaa pahalle vallan. Se pääsi kasvamaan sisälläni. Uskottelin itselleni, että kokemieni vääryyksien takia minulla on oikeus katkeruuteen, mutta sitten se nielaisi minut sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taidan olla paha, vaikka muut pitävät hyvänä. Asia on myönnettävä. Näin on asiat.
Ei se minua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin aiemmin itseäni hyväksi, mutta halusin joillekuille pahaa. Hyvä ei halua pahaa. Näin tässä kävi. Pienenä olin ihan ok, mutta kasvaessani taisin antaa pahalle vallan. Se pääsi kasvamaan sisälläni. Uskottelin itselleni, että kokemieni vääryyksien takia minulla on oikeus katkeruuteen, mutta sitten se nielaisi minut sisältä.
- ap
Elämätahtoni on ollut totuudentahtoa. Jos totuuden rakastamista pidetään pahuutena, niin myönnän, että silloin olen erittäin paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
'Riippuu siitä, ruokinko sinistä vai
punaista sutta.' Aivan niin.
Hyvää huomenta sinulle.
'Totuuden puhujalla ei ole yhtään
ystävää.' Näin sanoi jo viisas
mummini.
(Onneksi minulla on riittävästi).
Ei täällä kukaan täydellinen ole,
kilteimmilläkin on niitä nihkeitä
vähän unen känkkäaamuja ja
kaikilla menstruoivilla
menkkaäreyspäiviä. Yli 55? 🤔
No, siellä odottaa meno- sekä
andropaussi + potentiaalinen
muistisairaus..
Jokainen ihminen luonnostaan paha. Hyviä ihmisiä ei ole olemassakaan.
Tunnen olevani usein paha. Minussa on myös hyvää, mutta paljon pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se minua haittaa.
Kiitos! -ap