Leikkipuistossa: Äiti kato nyt, minä lasken mäen, kun et oo nyt puhelimella
Surullista :( toki hyvä että äiti on saanut raahattua lapsen ja itsensä leikkipuistoon edes
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin jo kaksi sukupolvea on menetty. Ruutu käteen taaperolle ja yhteiskunta tehköön taikojaan.
Puhut vain omista lapsistasi.
Älä jaksa. Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä".
Eli olet sama tyyppi, joka vouhottaa tuolla eri aloituksissa haukkumassa ja arvostelemassa vanhempia. Mikä sinua vaivaa? Eikö sulla ole vaikka lapsenlapsia, joiden kanssa viettäisit aikaa? Tai ihan vaan ne omat lapset. Aika raskasta täytyy olla tuollainen päiväkotipoliisin leikkiminen. Niin hyvin tunnut tietävän ihmisten työ- ja perhekuviot jne. Oikeasti et tiedä mitään, mutta joku katkeruus/viha ajaa sinut tänne vauvapalstalle kiukuttelemaan.
Minä olen se joka hoitaa sinun lapsesi, että sinä voit keskittyä itseäsi kehittäviin asioihin. Kumpi se on lähipubi vai golf-kenttä?
Se -98 syntynyt, jonka äiti keskittyi muovilaatikon tuijottamiseen. Joka ei todellakaan halua kasvattaa lasta tällä vuosikymmenellä.
Ps et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista tämä oikeasti on. Ihmiset katsovat vain puhelimia, jopa ruokapöydässä/ravintoloissa, kotona ja kaikista pahin IMETTÄESSÄ. Tajuaakohan moni, kuinka koukussa on luuriin? En usko. Itse haluaisin palata ei älypuhelimeen, mutta nuo äpit. Kaikkialle tarvitsee nykyään äpin... ihan järkyttävää.
Mitä pahaa on katsoa puhelinta imettäessä!? 😂 apua...
ET OLE TOSISSASI!
Imetys on hellä vuorovaikutusheti vauvan ja äidin välillä! Äiti "lässyttää" miten ihana sä olet ja kaikkee muuta pehmeellä äänellä', loruttelee ja vaikka mitä!
Mä en käsitä! Puhelin lapsen edelle!
Sehän suoltaa sitä paskaa koko ajan, et sä kaikkea ehdi kuitenkaan lukea saati ymmärtämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista tämä oikeasti on. Ihmiset katsovat vain puhelimia, jopa ruokapöydässä/ravintoloissa, kotona ja kaikista pahin IMETTÄESSÄ. Tajuaakohan moni, kuinka koukussa on luuriin? En usko. Itse haluaisin palata ei älypuhelimeen, mutta nuo äpit. Kaikkialle tarvitsee nykyään äpin... ihan järkyttävää.
Eikös nykyään pidä suunnilleen herkeämättä tuijottaa vauvaa, joku vuorovaikutusjuttu. Kun pakkotuijotus loppuu niin lapsia ei sitten kuitenkaan saa kieltää tai komentaa.
HÄH! MIKSI imetettävää vauvaa pitää kieltää tai komentaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin jo kaksi sukupolvea on menetty. Ruutu käteen taaperolle ja yhteiskunta tehköön taikojaan.
Älä jaksa. Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä".
Milloin tämä "ennen" aika on ollut, mitä annat ymmärtää?
Se historian tuntemus.
Ennen Suomessa ja edelleen Euroopassa lapset menevät hoitoon 3-6kk iässä. Euroopassa pakollinen koulu alkaa jo 3-4v. Työpäivät pitkät ja lyhyet lomat.
Ja miksi käytät rumaa kieltä? Se ei anna hyvää kuvaa itsestäsi, sillä lapset saavat siitä mallin ja esimerkin kiusaamisen ja toisten lasten haukkumiseen, jonka ehkäisemiseen tehdään päiväkodissa ja koulussa paljon työtä, mutta se valuu kuin vesi hanhenselästä, kun lapset saavat vaikutteita kaltaisestasi kielenkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ong
Minun lapseni on päiväkodissa silloin, kun me vanhemmat käydään töissä. En harrasta golfia enkä kyllä pubejakaan. Vaihda alaa, jos niin vituttaa kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet sama tyyppi, joka vouhottaa tuolla eri aloituksissa haukkumassa ja arvostelemassa vanhempia. Mikä sinua vaivaa? Eikö sulla ole vaikka lapsenlapsia, joiden kanssa viettäisit aikaa? Tai ihan vaan ne omat lapset. Aika raskasta täytyy olla tuollainen päiväkotipoliisin leikkiminen. Niin hyvin tunnut tietävän ihmisten työ- ja perhekuviot jne. Oikeasti et tiedä mitään, mutta joku katkeruus/viha ajaa sinut tänne vauvapalstalle kiukuttelemaan.
Totuus liian kova pala nieltäväksi? Ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin, kun mielipide ei miellytä, kypsää. Ja näillä sitten on niitä lapsia. Samaan aikaan kun he istuvat vanhempainillassa vastustamassa koulukiusaamista, se oma valveilloloaika käytetään muiden haukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ET OLE TOSISSASI!
Imetys on hellä vuorovaikutusheti vauvan ja äidin välillä! Äiti "lässyttää" miten ihana sä olet ja kaikkee muuta pehmeellä äänellä', loruttelee ja vaikka mitä!
Mä en käsitä! Puhelin lapsen edelle!Sehän suoltaa sitä paskaa koko ajan, et sä kaikkea ehdi kuitenkaan lukea saati ymmärtämään!
Entäs jos lapsella on silmät kiinni? Mistä se vauva silloin tietää, että äiti katsoo puhelinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuule muistan ajan, kun päiväkotien porteissa oli raksit lännykän päällä!
Ei sen vertaa viitsitty keskittyä lapseen että ois sen "tärkeän" puhelun lopettanut edes siksi aikaa että kuulee lapsen päivän kulun.
Se oli oikeesti kamalaa, lapsi nykii heknasta/housunlahkeesta ja vanhempi vaan pölissee kännykässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ET OLE TOSISSASI!
Mä en käsitä! Puhelin lapsen edelle!Sehän suoltaa sitä paskaa koko ajan, et sä kaikkea ehdi kuitenkaan lukea saati ymmärtämään!
Oletko ikinä imettänyt vauvaa? Minä olen kolmea. Ja kaikkia yli 2 -vuotiaiksi. Vauva nukahtaa viidessä minuutissa tissille, ja saattaa imeä sitä tissiä tunteja silmät kiinni torkkuen. Ei siinä kukaan kuule loruttele mitään, vaan antaa lapsen nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen vertaa viitsitty keskittyä lapseen että ois sen "tärkeän" puhelun lopettanut edes siksi aikaa että kuulee lapsen päivän kulun.
Se oli oikeesti kamalaa, lapsi nykii heknasta/housunlahkeesta ja vanhempi vaan pölissee kännykässä!
Siellä päiväkodissa ne täditkin välillä seisoo oikein ringissä puhelin kourassa. Eikö esihenkilö puutu tähän? Ja ei ole mikään työpuhelin, vaan ihan se oma luuri, josta selataan TikTokia. Kas kummaa, kun lapset karkailee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ET OLE TOSISSASI!
Ehkä tuon muijan ei pitäisi olla äiti ensinkään. Olisi vaan sen puhelimensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt ikinä yhtään vanhempaa, joka näin olisi tehnyt. Kuitenkin useampaa lasta olen vuosia vienyt ja hakenut paiväkodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ong
Eli sinulla ei ole edes omia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin muistan lapsuudesta, että vanhempia ei kiinnostanut, vaikka jankkasin "kato kato". Ja tuolloin ei ollut puhelimia. Äidillä mukana esim. kirja tai juorusi jonkun toisen aikuisen kanssa.
Sama. Vanhemmat lukivat aina kirjoja tai lehtiä. Eivät ne koskaan katsoneet, vaikka kuinka pyysin. Tämä siis -80-90-luvuilla.
Nykyään lehden lukeminen puhelimesta on paheksuttavaa.
"Entäs jos lapsella on silmät kiinni? Mistä se vauva silloin tietää, että äiti katsoo puhelinta?"
Kyllähän sika syitä löytää; jos ei ole maa jäässä niin on kärsä kipeä. 🐽
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ET OLE TOSISSASI!
Minulla on kolme lasta, mutta en imettänyt heistä ketään. Imettäminen tuntui niin sietämättömältä, etten voinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet sama tyyppi, joka vouhottaa tuolla eri aloituksissa haukkumassa ja arvostelemassa vanhempia
Oletko koskaan miettinyt, että saatat viettää hieman liikaa aikaa netissä, kun alat tunnistamaan näitä tyyppejä?
Ikävään sävyynhän tuo edellinen oli kirjoitettu, mutta ongelma on todellinen. Jokainen jolla on kouluikäinen lapsi sen myös tietää. Mitä jos keskityttäisiin kritisoimaan sitä, mitä sanotaan eikä sitä, kuka sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katoäitikatoäitikatoäiti oli muistaakseni joku raskas ikä. Meni onneksi ohi ilman kännyköitäkin.
Eikä edes ole tämän päivän ilmiö, että turha siitä syyttää äitiä. Katoäitikatoäiti-ikä on jossakin 3-4v ja näin on ollut Iät ajat, kun lapsi tajuaa oppimisen riemun.
Ja ap. tiedoksi, nykyään siellä leikkipuistossa on tosiaan äidit/isät mukana, kun ennen 2000-lukua lapset olivat ulkona keskenään ja vanhemmat sisaret katsoivat nuorempien perään. Jossakin vaiheessa puhuttiin avainkaulalapsesta.
Ja mistä tulee tämä jatkuva äitien syyllisminen ja naisviha, joka on tullut 2000-luvulla. Ennen kukaan ei esitellyt ap. kysymystä naiselle.
Nämä ennen kaikki oli paremmin huokailijat ovat juuri niitä jotka eivät ole kyseistä
Oli silloin vapaampaa ja sai elää ilman että vanhemmat koko ajan ohjaili ja sääteli. Onko lapsilla enää ollenkaan sitä omaa aikaa? Kumman tarve esim se puhelin ekaluokkalaiselle on, lapsen vai vanhemman?
Superahdistava ajatuskin, että olisi kuin joku vanki jota seurataan jalkapannan avulla 24/7. Vanhemmat omistavat lapsen kuin jonkun lemmikkieläimen?
Kouluikäinen lapseni käyttää puhelinta ehkä 15 minuuttia päivässä, joten älkää yleistäkö omia ongelmianne muihin.
Oli silloin vapaampaa ja sai elää ilman että vanhemmat koko ajan ohjaili ja sääteli. Onko lapsilla enää ollenkaan sitä omaa aikaa? Kumman tarve esim se puhelin ekaluokkalaiselle on, lapsen vai vanhemman?