Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkipuistossa: Äiti kato nyt, minä lasken mäen, kun et oo nyt puhelimella

Vierailija
14.09.2025 |

Surullista :(   toki hyvä että äiti on saanut raahattua lapsen ja itsensä leikkipuistoon edes

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista tämä oikeasti on. Ihmiset katsovat vain puhelimia, jopa ruokapöydässä/ravintoloissa, kotona ja kaikista pahin IMETTÄESSÄ. Tajuaakohan moni, kuinka koukussa on luuriin? En usko. Itse haluaisin palata ei älypuhelimeen, mutta nuo äpit. Kaikkialle tarvitsee nykyään äpin... ihan järkyttävää. 

Mitä pahaa on katsoa puhelinta imettäessä!? 😂 apua...

Eikös nykyään pidä suunnilleen herkeämättä tuijottaa vauvaa, joku vuorovaikutusjuttu. Kun pakkotuijotus loppuu niin lapsia ei sitten kuitenkaan saa kieltää tai komentaa.

Vierailija
22/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se rasittavaa, kun koko ajan kakrua pitäisi katsoa. Kato, kato, kato.

Se ikä ei kauaa kestä. Surullista kun niin moni kokee asian noin. Itse otan ilon irti vielä siitä, kun olen maailman tärkein ihminen pienelle. On hienoa ihailla yhdessä maailman ihmeitä, kehittymistä ja muuta. Ja kyllä, joskus on niitä huonojakin päiviä kun ei jaksaisi 100% innostua. Mutta muistakaa että aika menee nopeasti. Allekirjoitan täysin sanonnan päivät on pitkiä mutta vuodet lyhyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista tämä oikeasti on. Ihmiset katsovat vain puhelimia, jopa ruokapöydässä/ravintoloissa, kotona ja kaikista pahin IMETTÄESSÄ. Tajuaakohan moni, kuinka koukussa on luuriin? En usko. Itse haluaisin palata ei älypuhelimeen, mutta nuo äpit. Kaikkialle tarvitsee nykyään äpin... ihan järkyttävää. 

Tämä. Tietenkin siinä vaiheessa kun lapsi on hereillä, on hyvä katsoa silmiin, jutella jne. Mutta pikkuvauvat nukkuvat tissi suussa tunteja ja heräävät heti kun imu irtoaa. Jos vauva nukkuu kaksi tuntia tissiä imien, niin ihan rauhassa voi äiti hoitaa asioitaan tai ihan vain vaikka surffata netissä. Ei ole keneltäkään pois ja vähiten siltä vauvalta. Paremminhan se äiti jaksaa silloin imettää ja maitoa tulee sitä enemmän, mitä pidempään jaksaa imettää. 

Vierailija
24/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 7v edelleen on katokatoiässä. Eilen pelasin hänen kanssaan tunnin koripalloa, ja vielä olisi pitänyt katsoa joka ainoa kori, jonka hän yksinään heitti sen jälkeen.

Olin paha äiti ja neuvottelimme kännykällä lapsen isän kanssa ruokakauppa-asioista. Moni paha äiti myös hoitaa wilmarumbaa, erilaisia koulun lomakkeita, ajanvarauksia, vanhempain- ja harrastusryhmiä jne. Se kännykkä on lastenkin kannalta nopeampi kuin pankkitiskille jonottaminen.

Vierailija
25/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin jo kaksi sukupolvea on menetty. Ruutu käteen taaperolle ja yhteiskunta tehköön taikojaan. 

Vierailija
26/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän 7v edelleen on katokatoiässä. Eilen pelasin hänen kanssaan tunnin koripalloa, ja vielä olisi pitänyt katsoa joka ainoa kori, jonka hän yksinään heitti sen jälkeen.

Olin paha äiti ja neuvottelimme kännykällä lapsen isän kanssa ruokakauppa-asioista. Moni paha äiti myös hoitaa wilmarumbaa, erilaisia koulun lomakkeita, ajanvarauksia, vanhempain- ja harrastusryhmiä jne. Se kännykkä on lastenkin kannalta nopeampi kuin pankkitiskille jonottaminen.

Seli seli

Vierailija
27/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ikä ei kauaa kestä. Surullista kun niin moni kokee asian noin. Itse otan ilon irti vielä siitä, kun olen maailman tärkein ihminen pienelle. On hienoa ihailla yhdessä maailman ihmeitä, kehittymistä ja muuta. Ja kyllä, joskus on niitä huonojakin päiviä kun ei jaksaisi 100% innostua. Mutta muistakaa että aika menee nopeasti. Allekirjoitan täysin sanonnan päivät on pitkiä mutta vuodet lyhyitä.

Mulla on aikuinen lapsi jo, ja musta ei ole yhtään surullista. On itse asiassa aika vapauttavaa, että nykyään voi jo puhua siitä, että joskus äitiä keljuttaa niin että naama on irrota. Mun aikana piti vain hymyillä kuin jakoavain ja nauttia terveistä lapsista, ei vaihtoehtoja.

Näin jälkikäteen voin sanoa, että en kyllä ole kaivannut kaikkia vaiheita ja olisin aikanaan vaihtanut montakin päivää pois sekä kuusivuotiaan kanssa että murrosikäisen kanssa. Muu olisi älyllistä epärehellisyyttä. En myöskään unohtanut synnytyskipuja kun sain nyytin syliin, siinäkään ei ollut kuin yksi vaihtoehto.

Mutta mä lähden aikuisen kanssa tänään tapetoimaan hänen makuuhuonettaan, meillä on kaikki mukavasti molemmilla.

Vierailija
28/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos apua pitää pyytää jo kommentin kirjoituksessa niin miksi edes olet tehnyt lapsen? Mitä tärkeää siellä puhelimessa on?

Vierailija
29/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli

No mikäs sinun selityksesi täällä roikkumiseen on, kun et saa itsestäsi irti edes asiallista argumenttia?

Vierailija
30/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin jo kaksi sukupolvea on menetty. Ruutu käteen taaperolle ja yhteiskunta tehköön taikojaan. 

Puhut vain omista lapsistasi.

Vierailija
31/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muistan lapsuudesta, että vanhempia ei kiinnostanut, vaikka jankkasin "kato kato". Ja tuolloin ei ollut puhelimia. Äidillä mukana esim. kirja tai juorusi jonkun toisen aikuisen kanssa.

Olen -98 syntynyt ja muista miten äitini tuijotti kotona lähinnä sitä muovilaatikkoa, eli tietokonetta ja kirosi kun esim puuro kiehui helalle. 

Vierailija
32/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoäitikatoäitikatoäiti oli muistaakseni joku raskas ikä. Meni onneksi ohi ilman kännyköitäkin.

Eikä edes ole tämän päivän ilmiö, että turha siitä syyttää äitiä. Katoäitikatoäiti-ikä on jossakin 3-4v ja näin on ollut Iät ajat, kun lapsi tajuaa oppimisen riemun.

Ja ap. tiedoksi, nykyään siellä leikkipuistossa on tosiaan äidit/isät  mukana, kun ennen 2000-lukua lapset olivat ulkona keskenään ja vanhemmat sisaret katsoivat nuorempien perään. Jossakin vaiheessa puhuttiin avainkaulalapsesta. 

Ja mistä tulee tämä jatkuva äitien syyllisminen ja naisviha, joka on tullut 2000-luvulla. Ennen kukaan ei esitellyt ap. kysymystä naiselle.

Vierailija
33/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos apua pitää pyytää jo kommentin kirjoituksessa niin miksi edes olet tehnyt lapsen? Mitä tärkeää siellä puhelimessa on?

Ai mitä tärkeää siellä puhelimessa on? No katsopa itseäsi. Sieltä saa huomiota, kun vähän kiukuttelee tuntemattomille.

Vierailija
34/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aikuinen lapsi jo, ja musta ei ole yhtään surullista. On itse asiassa aika vapauttavaa, että nykyään voi jo puhua siitä, että joskus äitiä keljuttaa niin että naama on irrota. Mun aikana piti vain hymyillä kuin jakoavain ja nauttia terveistä lapsista, ei vaihtoehtoja.

Näin jälkikäteen voin sanoa, että en kyllä ole

On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. 

Vierailija
35/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tärkeää näyttää olevan vauvapalsta ja muiden vanhempien arvostelu. Säälittävää. Puhelin pois ja tekemään jotain fiksua! 

Vierailija
36/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä".

Vierailija
37/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoäitikatoäitikatoäiti oli muistaakseni joku raskas ikä. Meni onneksi ohi ilman kännyköitäkin.

Eikä edes ole tämän päivän ilmiö, että turha siitä syyttää äitiä. Katoäitikatoäiti-ikä on jossakin 3-4v ja näin on ollut Iät ajat, kun lapsi tajuaa oppimisen riemun.

Ja ap. tiedoksi, nykyään siellä leikkipuistossa on tosiaan äidit/isät  mukana, kun ennen 2000-lukua lapset olivat ulkona keskenään ja vanhemmat sisaret katsoivat nuorempien perään. Jossakin vaiheessa puhuttiin avainkaulalapsesta. 

Ja mistä tulee tämä jatkuva äitien syyllisminen ja naisviha, joka on tullut 2000-luvulla. Ennen kukaan ei esitellyt ap. kysymystä naiselle.

Nämä ennen kaikki oli paremmin huokailijat ovat juuri niitä jotka eivät ole kyseistä aikaa eläneet. 

Vierailija
38/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä".

Eli olet sama tyyppi, joka vouhottaa tuolla eri aloituksissa haukkumassa ja arvostelemassa vanhempia. Mikä sinua vaivaa? Eikö sulla ole vaikka lapsenlapsia, joiden kanssa viettäisit aikaa? Tai ihan vaan ne omat lapset. Aika raskasta täytyy olla tuollainen päiväkotipoliisin leikkiminen. Niin hyvin tunnut tietävän ihmisten työ- ja perhekuviot jne. Oikeasti et tiedä mitään, mutta joku katkeruus/viha ajaa sinut tänne vauvapalstalle kiukuttelemaan.

Vierailija
39/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla nuorilla ole puhelinriippuvuutta, eikä neurologisia ongelmia. He ovat pieni vähemmistö. Suurin osa nuorista on ihan mukavia ja kivoja. Ennen ne erityiset vain lykättiin erityiskouluihin, nykyään integroidaan. 

Vierailija
40/130 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti kuvittelet ennen äitien tuojottavan jokaista liikettä. Ei, ennen lapset olivat keskenään ulkona ja vanhemmat sisaret hoitivat nuorempia. Lapsen palvomisessa tehdään suuri virhe, jos jokaista mäenlaskua pitää kehua ja kannustaa ja lapsi olla kaiken keskipisteenä. Lapsesta kasvaa narsisti. 

Siinä olet oikeassa, nykyään tuijotetaan ruutua, mutta sitä ennen, kun vanhemmat halusivat omaa aikaa, luettiin lehtiä ja kirjoja. Kotiin saattoi tulla useampi päivälehti, lisäksi viikko - ja kuukausi lehdet ja ne luettiin kannesta kanteen. Nyt sama tehdään ruudulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän