Leikkipuistossa: Äiti kato nyt, minä lasken mäen, kun et oo nyt puhelimella
Surullista :( toki hyvä että äiti on saanut raahattua lapsen ja itsensä leikkipuistoon edes
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin jo kaksi sukupolvea on menetty. Ruutu käteen taaperolle ja yhteiskunta tehköön taikojaan.
Puhut vain omista lapsistasi.
Kyllä kuule muistan ajan, kun päiväkotien porteissa oli raksit lännykän päällä!
Ei sen vertaa viitsitty keskittyä lapseen että ois sen "tärkeän" puhelun lopettanut edes siksi aikaa että kuulee lapsen päivän kulun.
Se oli oikeesti kamalaa, lapsi nykii heknasta/housunlahkeesta ja vanhempi vaan pölissee kännykässä!
Siellä päiväkodissa ne täditkin välillä seisoo oikein ringissä puhelin kourassa. Eikö esihenkilö puutu tähän? Ja ei ole mikään työpuhelin, vaan ihan se oma luuri, josta selataan TikTokia. Kas kummaa, kun la
Kyllä muuten sanovat! Tiiminvetäjä huomauttaa myös!
Siinä ei auta selittely jos olet omalla puhelimella ja jotakin sattuu!
Ihan itse vastaat vaikka oikeudessa asti!
"No, eikä seiso. Kuhan provoilet".
Ei ole provo. Asun päiväkodin vieressä ja kyllä ne akat siellä pihalla seisoskelee puhelimet kädessä.
"Minä olen se joka hoitaa sinun lapsesi, että sinä voit keskittyä itseäsi kehittäviin asioihin. Kumpi se on lähipubi vai golf-kenttä?
Se -98 syntynyt, jonka äiti keskittyi muovilaatikon tuijottamiseen. Joka ei todellakaan halua kasvattaa lasta tällä vuosikymmenellä.
Ps et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita? "
Eikö sen pitäisi olla positiivinen asia, kun vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon, niin saat pitää työpaikkasi, etkä joudu työttömäksi?
Olin nuori äiti 90-luvulla ja päiväkodissa meitä vanhempia oikein kannustettiin tuomaan lapsia hoitoon, jotta lapset saavat ikäistensä seuraa, ulkoilua ja varhaiskasvatusta ja näin lähipäiväkotien käyttöaste saatiin. mahdollisemman korkeaksi ja henkilökuntaa maksimimäärä ja ne lähipäiväkodit säilytettyä asuinalueilla, ettei niitä vähäisen lapsimäärän vuoksi lakkauteta ja yhdistetä kauempana olevaan päiväkoteihin.
Nykyään jos vanhemmat hoitavat lapsensa kotona ja on koti koulut, niin päiväkoteja ja kouluja laukatetaan jo pelkän alhaisensyntyvyyden vuoksi v. 2030 satatuhatta lasta vähemmän, joka tarkoittaa monen päiväkodin ja koulun lakkauttamista ja se lähin päiväkoti tai koulu voi olla 30 km päässä.
Sama täällä, hankin älykellon vähän aikaa sitten päästäkseni eroon jatkuvasta puhelimen käytöstä ja se auttoi välittömästi. Siihen saa myös tärkeimmät sovellukset ja puhelimen kautta voi sitten käyttää niitä harvemmin tarvittavia sovelluksia. Aion hankkia älykellot myös lapsille, hekin ovat koukuttuneet puhelimiinsa ja toinen jo odottaakin saavansa älykellon. Lapset ovat vielä ala-aste iässä joten puhelimen vaihtaminen älykelloon menee vielä läpi...
Huvittavinta on, että älylaitteen kautta paheksutaan muiden älylaitteiden käyttöä.
Eiköhän meillä jokaisella olisi järkevämpää ja tärkeämpääkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Asun päiväkodin vieressä ja kyllä ne akat siellä pihalla seisoskelee puhelimet kädessä.
Lasten hoitoajat leimataan puhelimella, joten sen täytyy olla siellä ulkona mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kouluikäinen lapseni käyttää puhelinta ehkä 15 minuuttia päivässä, joten älkää yleistäkö omia ongelmianne muihin.
Yllätys! Perheenäiti tuli kaapista kertoen shokkiuutisen, kaikki lapset eivät vielä puhelimella 24/7. Kenelle tuli yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Surullista tämä oikeasti on. Ihmiset katsovat vain puhelimia, jopa ruokapöydässä/ravintoloissa, kotona ja kaikista pahin IMETTÄESSÄ. Tajuaakohan moni, kuinka koukussa on luuriin? En usko. Itse haluaisin palata ei älypuhelimeen, mutta nuo äpit. Kaikkialle tarvitsee nykyään äpin... ihan järkyttävää.
Tämä on se aloituksen pointti, kännykkäriippuvuus. Se on vaikeastihoidettava vaiva. Olen iloinen, että ei ollut moisia laitteita, kun omat lapseni olivat pieniä. Mutta on se surullinen näky, kun aina äidit ovat kännyköillä ja usein lapsetkin jos vaikka ravintolassa ollaan tai missä vaan.
Ja sanon äidit. Minusta useammin leikkipuistossa isät leikkivät lasten kanssa, kun taas äidit ovat kännyköillä, joka työntäessään rattaita. Siinä jää yhteys lapseen vajaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä seison sen saman ajan kun sinä suljettujen sälekaihtimien takana kyttäämässä muita siellä pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, hankin älykellon vähän aikaa sitten päästäkseni eroon jatkuvasta puhelimen käytöstä ja se auttoi välittömästi. Siihen saa myös tärkeimmät sovellukset ja puhelimen kautta voi sitten käyttää niitä harvemmin tarvittavia sovelluksia. Aion hankkia älykellot myös lapsille, hekin ovat koukuttuneet puhelimiinsa ja toinen jo odottaakin saavansa älykellon. Lapset ovat vielä ala-aste iässä joten puhelimen vaihtaminen älykelloon menee vielä läpi...
Miten se älykello nyt on yhtään parempi?
Vierailija kirjoitti:
Et asu. Olet juuri tuollainen äiti joka leikkipuisto saa on naama kiinni puhelimessa. Nyt yrität itseäsi tällä tarinalla puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista tämä oikeasti on. Ihmiset katsovat vain puhelimia, jopa ruokapöydässä/ravintoloissa, kotona ja kaikista pahin IMETTÄESSÄ. Tajuaakohan moni, kuinka koukussa on luuriin? En usko. Itse haluaisin palata ei älypuhelimeen, mutta nuo äpit. Kaikkialle tarvitsee nykyään äpin... ihan järkyttävää.
Tämä on se aloituksen pointti, kännykkäriippuvuus. Se on vaikeastihoidettava vaiva. Olen iloinen, että ei ollut moisia laitteita, kun omat lapseni olivat pieniä. Mutta on se surullinen näky, kun aina äidit ovat kännyköillä ja usein lapsetkin jos vaikka ravintolassa ollaan tai missä vaan.
Ja sanon äidit. Minusta useammin leikkipuistossa isät leikkivät lasten kanssa, kun taas äidit ovat kännyköillä, joka työntäessään rattaita. Siinä jää yhteys lapseen vajaaksi.
Jos kotona on vielä se malli, missä äiti hoitaa lapsen aamusta iltaan ja isä leikittää kun sopii, niin äiti on kyllä sen oman aikansa ansainnut. Vaikka sitten kännykän kanssa.
Mitä ihmiset katsovat koko ajan puhelimista? Eikö pysty pitämään paria tuntia katsomisen välissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan odotat, että 2-vuotiaan pitäisi istua hiljaa ravintolassa. Lapsi ei ole aikuinen. Se puhelin annetaan lapselle ravintolassa juuri teidän valittajien vuoksi.
Okei, eli kouluihin säädettiin silkkaa pahuuttaan puhelinkielto? Äidit puolustelevat omia heikkouksiaan sellaisella kiihkolla, että teknologia-addiktio on itseni keksimä ongelma? Se mitä tuolla kaduilla, kouluissa, työpaikoissa, kahviloissa, puistoissa, yms tapahtuu ei ole totta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiset katsovat koko ajan puhelimista? Eikö pysty pitämään paria tuntia katsomisen välissä?
Se on riippuvuus. Kuka mistäkin on tullut riippuvaiseksi, some, vauvapalsta, työasiat, pelit.. surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin jo kaksi sukupolvea on menetty. Ruutu käteen taaperolle ja yhteiskunta tehköön taikojaan.
Puhut vain omista lapsistasi.
Kyllä kuule muistan ajan, kun päiväkotien porteissa oli raksit lännykän päällä!
Ei sen vertaa viitsitty keskittyä lapseen että ois sen "tärkeän" puhelun lopettanut edes siksi aikaa että kuulee lapsen päivän kulun.
Se oli oikeesti kamalaa, lapsi nykii heknasta/housunlahkeesta ja vanhempi vaan pölissee kännykässä!
Siellä päiväkodissa ne täditkin välillä seisoo oikein ringissä puhelin kourassa. Eikö esihenkilö puutu tähän? Ja ei ole mikään työpuhelin, vaan ihan se oma luuri, josta selataan TikTokia. Kas kummaa, kun la
Kyllä seisoo, ei ole provo. On juu se 1 päiväkotipuhelin per ryhmä, mutta harvemmin se on iPhone.
Vierailija kirjoitti:
Miksei isä katsonut? Ai niin, näissä tarinoissahan on aina vain äiti. Isä on kunnon mies, kun häntä ei edes koskaan näy.
Isä on töissä, torvi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hoitoajat leimataan puhelimella, joten sen täytyy olla siellä ulkona mukana.
Onko sitä tuijotettava koko ajan?
No, eikä seiso. Kuhan provoilet.