Hesarin lukijapalstalla: Koli oli lapsiperheellemme pettymys.
Voe herra isä. Ei ollut Kolilla tarjota muuta kuin luontoa.
Kommentit (811)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi sen Kolin ympärillä ei voisi olla matkailijoille tarjontaa? Ei tartte siellä huipulla olla, mutta onhan siellä lääniä rakentaa vaikka kiva järvenranta hotellikylpyläkompleksi, jossa olisi hyvä liukumäet ja kunnon ruoka ja palvelu.
Siellähän ON hyvätasoinen hotelli jossa on hieno kylpylä porealtaineen ja hierontoineen, hyvä tasoinen ravintola jonka maisemaikkunoista avautuu upea näkymä yli Pielisen. Hotelli on aivan vaaran huipulla (ehkä 30m alempana kuin korkein kohta) ja sinne kuljetaan alempana sijaitsevalta parkkipaikalta funikulaarilla mikä on elämys itsessään.Ja vaaran toisella kyljellä on hiihtokeskus laskettelurinteineen ja hiihtohisseineen joilla pääsee ihan sinne hotellille asti.
Ja ohjelmatarjonnasta ei ole pulaa, alueen yrittäjät järjestävät niin mönkijä- kuin moottorikelkkasafarit, koskenlaskut ja eräelämykset.
Teidänkään teinit eivät pääsisi vaelluspäivän päätteeksi porealtaaseen, kun kylpylässä pätkähtää iltapäivästä K18-rajoitus. Kuulostaa oikeasti todella juntilta paikalta tuo Koli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika outoa, jos ei ole edes kunnollista lasten leikkipaikkaa hotellilla. Retkeilyreiteille ei tosin minun mielestä tarvi lapsille sen ihmeempää lasten ohjelmaa, kunhan on mahdollisuudet syödä eväitä, esimerkiksi nuotiopaikat joilla pöydät ja tuolit niin olen tyytyväinen.
Ja olen pohjoisen metsäläinen, en mikään kaupunkihippi.
Nykyajan lapset eivät osaa leikkiä ilman tuliterää leikkipaikkaa?
Noloa olla olevinaan joku hieno matkailukeskus, jos ei saanut aikaiseksi mitään hienompaa
Kirjoittajan perheelle tuli mielipaha. Lapsella itkuntuhruiset silmät koko kotimatkan ajan. Pettymys oli suuri. Äitikin nieleskelee kyyneleitä.
Niistä kahdesta Kolin hotellista se huipulla sijaitseva profiloituu enemmänkin pariskuntien rentoutumispaikaksi, kun taas kylällä oleva on enemmän perheillä suunnattu. Alla kuvaus mitä kylän hotellilta löytyy. Ihanko oikeasti niiden lasten kansaa on silti pakko tunkea siihen vähemmän lapsille suunnattuun ja sitten itkeä miten ei ole mitään palveluja lapsille?
Break Sokos Hotel Koli Kylällä viihtyy koko perhe! Aulan leikkipaikasta löydät kiipeilyseinän sekä lainattavia kirjoja ja vastaanotostamme on saatavilla lautapelejä. Myös pihalta löydät lasten leikkipaikan, jossa on kiipeilyteline ja hiekkalaatikko. Talvisin hotellin viereen rakentuu jokaisen asiakkaan myötä lumiukkopuisto, jonne rekvisiittaa voi pyytää hotellimme vastaanotosta. Lumiukkojen rakentaminen onnistuu aina kelien salliessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika outoa, jos ei ole edes kunnollista lasten leikkipaikkaa hotellilla. Retkeilyreiteille ei tosin minun mielestä tarvi lapsille sen ihmeempää lasten ohjelmaa, kunhan on mahdollisuudet syödä eväitä, esimerkiksi nuotiopaikat joilla pöydät ja tuolit niin olen tyytyväinen.
Olen eri, mutta nykyaikana kaikissa hotelleissa on leikkipaikat. Kysymyksesi on vähän samaa luokkaa kuin että eivätkö aikuiset osaa yöpyä hotellissa ilman sähköauton latauspistettä tai saunaa. Varmasti osaavat, mutta miksi mikään hotelli haluaisi profiloitua paikaksi, josta puuttuu peruspalvelut?
Olihan siellä huomioitu lapsia. Oli keinut ja liukumäki. Luonnossa riittää paljon ihmeteltävää (Kolin kaltaista maisemaa ei juuri muualla ole). Maisemahissit ovat jänniä lapsillekin jne.
Tuossa on Tuusulassa Sarvikallio. Senkin maiseman ovat ikuistaneet Pekka Halonen, Eero Järnefeld ja Venny Soldan-Brofeld. Tuusulassa on kivoja ravintoloita ja näiden samojen kultakauden maalareitten ateljeet. Helsingin viihde ja lasten palvelut ihan vieressä.
Kaupunkilaiset haluavat että kaikki paikat on päällystetty ja rakennettu. Sitten ihmetellään kun on luontokato.
Mahtava juttu! Kirjoittajan tyyliset ankeuttajat pysyvät poissa pilaamasta muiden lomia👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa olla olevinaan joku hieno matkailukeskus, jos ei saanut aikaiseksi mitään hienompaa
Matalat ovat sinulla kriteerit, jos leikkipaikka on sinusta jotain hienompaa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava juttu! Kirjoittajan tyyliset ankeuttajat pysyvät poissa pilaamasta muiden lomia👍
Kyllä ne ankeuttajat ovat tässä ketjussa estämässä lapsia leikkimästä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaiset haluavat että kaikki paikat on päällystetty ja rakennettu. Sitten ihmetellään kun on luontokato.
Se on jännää, että hotelli ja parkkipaikka ovat ok, mutta leikkipaikan vaatiminen katkaisee kamelin selän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ankeuttajat ovat tässä ketjussa estämässä lapsia leikkimästä.
Jos ei Kolilla keksi lapsille tekemistä, niin on kyllä päässä vikaa😃 joo parempi silloin pysyä hoplopissa pomppimassa
Mutta siellä on leikkipaikka. Ei vaan tarpeeksi hyvä tälle helsinkiläisperheelle 😄 me ei lasten kanssa edes ehditty koko leikkipaikkaan, kaikki aika meni luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti oikein katsoa, minkälaisia ravintoloita siellä Kolilla on, kun ei sieltä kaupunkilainen kuulemma löydä kuin pjaskaa ruokaa, eikä lapsille sitäkään. Ai että miten hyvännäköiset ruokalistat on, ja ravintoloita on useampi. Tekisi melkein niiden ruokien perässä lähteä sinne.paremman näköiset ruokalistat kuin mitä täällä kehä 3 sisäpuolella näkee. On myös lastenannoksia.
Sinun makuaistisi on kehittynyt ABC-ruokien mukaiseksi selvästi :D Jos noita Kolin syöttölöitä pitää tasokkaana niin ei tiedä hyvästä ruoasta yhtään mitään.
S-paikkojen ruuat nyt on samanlaista peetä joka paikassa, ei se ole mikään pelkän Kolin juttu. Kannattaa vähän katsoa niiden ulkopuolelta niin löytyy sitä laatuakin.
Huono ka
Ok ei löydy Michelin ravintolaa ja piperryksiä Kolilta, paha juttu. Vaan tuollaisia tavallisia täyttäviä ja maittavia annoksia. No, makuasioista ei kannata kiistellä, ainakaan sellaisen kanssa, joka on päättänyt, että hänelle ei kelpaa mikään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siellä on leikkipaikka. Ei vaan tarpeeksi hyvä tälle helsinkiläisperheelle 😄 me ei lasten kanssa edes ehditty koko leikkipaikkaan, kaikki aika meni luonnossa.
Kyllä te olette niin paljon parempia matkailijoita ja vanhempia!
Itse en uskaltaisi jossain Kolilla sanoa lapsille että menkäähän nyt leikkimään ja seikkailemaan ja sitten tajuta, että no nyt katosivat. Leikkipaikalla lapset pysyvät yhdessä paikassa. Ei se luonto eikä aikuisten kokemus menisi pilalle yhdestä paikasta,jossa lapset saavat turvallisesti leikkiä ja purkaa energiaa. Ei tarvitsisi olla mikään iso leikkipuisto vaan esim. napakelkka.
Vierailija kirjoitti:
Niistä kahdesta Kolin hotellista se huipulla sijaitseva profiloituu enemmänkin pariskuntien rentoutumispaikaksi, kun taas kylällä oleva on enemmän perheillä suunnattu. Alla kuvaus mitä kylän hotellilta löytyy. Ihanko oikeasti niiden lasten kansaa on silti pakko tunkea siihen vähemmän lapsille suunnattuun ja sitten itkeä miten ei ole mitään palveluja lapsille?
Break Sokos Hotel Koli Kylällä viihtyy koko perhe! Aulan leikkipaikasta löydät kiipeilyseinän sekä lainattavia kirjoja ja vastaanotostamme on saatavilla lautapelejä. Myös pihalta löydät lasten leikkipaikan, jossa on kiipeilyteline ja hiekkalaatikko. Talvisin hotellin viereen rakentuu jokaisen asiakkaan myötä lumiukkopuisto, jonne rekvisiittaa voi pyytää hotellimme vastaanotosta. Lumiukkojen rakentaminen onnistuu aina kelien salliessa.
Mutta kun menin siihen toiseen, josta pidin enemmän, mutta se ei levittänytkään punaista mattoa Meidän Premium Perheellemme yyyyyyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta nykyaikana kaikissa hotelleissa on leikkipaikat. Kysymyksesi on vähän samaa luokkaa kuin että eivätkö aikuiset osaa yöpyä hotellissa ilman sähköauton latauspistettä tai saunaa. Varmasti osaavat, mutta miksi mikään hotelli haluaisi profiloitua paikaksi, josta puuttuu peruspalvelut?
Miksi aikuisille suunnatussa hotellissa pitäisi olla lasten leikkipaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te olette niin paljon parempia matkailijoita ja vanhempia!
Yritin vain sanoa että ei jääty kaipaamaan muita viihdykkeitä kun tietoisesti metsän keskelle matkailtiin 😄
Hyvä helsinkiläinen äiti! Kolilla on luontoa. Jos haluat city-luontoa, pysy kehä3:n sisäpuolella. Naurettava kirjoitus!