Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelästyykö nainen, jos saa kuulla miehen olevan skitsofreenikko?

Vierailija
13.09.2025 |

Varsinkin jos suhde olisi parisuhde?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ne pelkäävät Diplomi Insinöörin papereita.

Kateellinen AMK. Sen on Diplomi-Insinööri. Molemmat isolla kunnioituksesta vaativaa koulutusta kohtaan.

Vierailija
22/28 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ne pelkäävät Diplomi Insinöörin papereita.

Kateellinen AMK. Sen on Diplomi-Insinööri. Molemmat isolla kunnioituksesta vaativaa koulutusta kohtaan.

Olen DI ja ei koulutus erityisen vaativa ollut. 

Se kirjoitetaan diplomi-insinööri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 3 skitsofreenikkoa. 2 kaveria ja miehen täti. 

Toinen kaveri laittoi onneks muhun välit poikki. Toinen ei laittanut, mutta kun harhoissaan uhkasi tappaa, pystyin selittämään itselleni, että saan vihdoin laittaa yhteydet poikki. 

Miehen tädillä lääkkeet pelas ja eli melko normaalia elämää. Mutta sopivat lääkkeet löydettiin vasta hänen ollessaan noin 50, joten ei ehtinyt löytää puolisoa ajoissa lasten saamiseen. 

Vierailija
24/28 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on mielenerveysongelmia ja olen yrittänyt seurustella psyk. diagnoosin saaneen kanssa. Olen oppinut ettei minusta ole sellaiseen suhteeseen.

Vierailija
25/28 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Syystäkin. 

Kyllä ihan tavallinen vaimonhakkaaja on vaarallisempi tapaus kuin lääkkensä syövä skitsofreniaa sairastava mies. Jatkuvasti lehdet ovat täynnä näitä uutisia että mies tappanut vaimonsa, eikä tappaja ole mt-tapaus, koska se mainitaan aina erikseen. 

Suomi mainittiin vasta uutisissa Euroopan vaarallisimpana maana naisille. Ei tämä tilasto skitsofreenikoista synny.

Voi olla, mutta ei sen naisen tarvitse ottaa sitä "tavallista" naisten hakkaajaakaan. Voi ottaa normaalin miehen.

Vierailija
26/28 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhdetta tuskin tulisi. Ei jatkoon!

Vierailija
27/28 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko mielenterveys näkyy ja kuuluu, ei sitä pysty salailemaan toiselta ihmiseltä.

Jep. Kaameampaa oli nähdä ne raivarit ja kilahtamiset. Tajuta, ettei ole kyse "riidasta" vaan enemmän. Sitten kertoi myöhemmin olleensa toistuvasti suljetulla. 

Merkit oli nähtävillä jo aikaisemmin. 

Vierailija
28/28 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Itsellänikin on ollut skitsofreniadiagnoosi ja tiedän että sen voi saada monista eri syistä. Enemmän vaikuttaa se että minkä tyyppistä ja kuinka vakavaa oireilua miehellä on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän