Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun puoliso (N37) ei tiedä vieläkään haluaako lapsia??

Vierailija
13.09.2025 |

Kauanko ihminen voi vatvoa ja venyttää päätöstään?

Itse en siis halua lapsia. Lapsien hankkiminen on deal-breaker.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistä piuhat poikki. Loppuu se vatvominen lapsista sinun kanssa.

Oletko varma, että loppuu? On niitäkin tapauksia kuultu, että aletaan painostaa puolisoa sterilisaation jälkeenkin hankkimaan lapsia. Kreisiä touhua. 🤯🤪

Niin painostetaan hankkimaan siittiöitä mistä? Neulalla kiveksistä, pakkasesta vai joltain toiselta mieheltä? Ensimmäinen vissiin ainakin huonosti toimii, kun elimistö on pidemmän päälle alkanut kohdella siittiöitä vieraana aineksena ja pakkasesta niitä tuskin löytyy jos ei ole niitä sinne aikoinaan tumputettu.

Vierailija
42/64 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en halua lapsia (N36), enkä missään nimessä olisi yhdessä jonkun kanssa joka ei olisi varma halustaan elää lapsivapaata elämää. Mutta mä olenkin käynyt sterissä, eli mulle se on oikeasti deal-breaker. Et ole ainakaan maininnut että sinä olisit niin tehnyt... Mene steriin, niin sitten puolisosi olisi vähän pakko kohdata totuus ja päättää mielensä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ongelma ratkeaa pian itsestään ellei ole ratkennut jo. Toisekseen sinähän saat ja voit käydä sterilisaatiossa kun kerran et lapsia halua.

Mitä väliä sillä edes on tietääkö puolisosi haluaako hän lapsia vaiko ei? Sinun kanssasihan hän ei niitä tule saamaan.

Vierailija
44/64 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa lapsia, kun kumppani on oikea. Sinä et halua lapsia, joten hän on hämmentynyt, koska hän varmaan ajattelee, että voisit olla se oikea.

Vierailija
45/64 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa hän haluaa lapsen mutta pitää sinusta kiinni ja toivoo että tulee raskaaksi. Hän alkaa olla jo siinä iässä että jos ei nyt pistä toimeksi, lasta ei tule. 

Vierailija
46/64 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisesi voi tietää vain synnytettyään, että halusiko lapsia vai ei. Jos ei ole varmuutta niin tuo on ainut keino tietää. Toisaalta joku jolla oli varmuus huomasi synnytyksen jälkeen, ettei halunnutkaan.

Toisaalta joku jolla oli varmuus huomasi liian myöhään että olisi sittenkin halunnut

Vierailija
47/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisesi voi tietää vain synnytettyään, että halusiko lapsia vai ei. Jos ei ole varmuutta niin tuo on ainut keino tietää. Toisaalta joku jolla oli varmuus huomasi synnytyksen jälkeen, ettei halunnutkaan.

Oletko tosissasi? Mutta jos ei haluakaan syntynyttä lasta, sitä ei voi palauttaa mihinkään. Tässä ehdotuksessa siis pelataan riskipeliä lapsen elämällä ja katuuko vanhempi sitä. Eli ei todellakaan näin että tehdään lapsi varmuuden vuoksi ja katsellaan sitten onko kivaa vai eikö ole kivaa.

Kumpi on enemmän: huono elämä vai ei elämää ollenkaan?

Eli on oikeutettua tuoda lapsi huonoihin olosuhteisiin, koska se on parempi kuin jos ei olisi syntynyt? Oletko tosissasi?

Vierailija
48/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, vielä kun pari vuotta vatvoo niin asia ratkeaa ilman että tarvitsee mitään päättääkään. 

Vierailija
49/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä lapsi toisen naisen kanssa, vaimosi on pakko hyväksyä se jos itse ei alua lapsia.

Luitko aloituksen? Nainen ei tiedä mitä haluaa, ja velamies ei halua lapsia. Miksi velamiehen pitäisi hankkia lapsi toisen naisen kanssa?

Että olisi se lapsi tehtynä sitten kun velamies 50-vuotiaana keksii että haluaakin perheen. Sitten on jo aika myöhäistä etsiä naista joka haluaisi lisääntyä viiskymppisen kanssa.

Vierailija
50/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en halua lapsia (N36), enkä missään nimessä olisi yhdessä jonkun kanssa joka ei olisi varma halustaan elää lapsivapaata elämää. Mutta mä olenkin käynyt sterissä, eli mulle se on oikeasti deal-breaker. Et ole ainakaan maininnut että sinä olisit niin tehnyt... Mene steriin, niin sitten puolisosi olisi vähän pakko kohdata totuus ja päättää mielensä. 

Tämä. Ei sitten tarvitse ehkäistäkään. Nyt ap:n kumppani varmaan syö pillereitä koska ap ei halua lapsia.

Vierailija
51/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei sitten tarvitse ehkäistäkään. Nyt ap:n kumppani varmaan syö pillereitä koska ap ei halua lapsia.

Tai sitten hän syö niitä pillereitä ihan siksi ettei itse ole varma, haluaako lapsia. 

Vierailija
52/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvi tehdä yhtään mitään.

Koska et itse halua lapsia, niin ei se sun huoli ole ollenkaan, jos nainen antaa munasolujensa mädäntyä kanssasi vetkutellessa. 

Tuo olisi sinun mietintäsi arvoinen asia vain, jos itse haluaisit lapsia. Silloin suosittelisin sinua eroamaan ja etsimään naisen joka varmasti haluaa äidiksi, mutta koska nyt on kyseessä ihminen joka ei itse edes halua, niin mitä ihmeen väliä tuolla on? Antaa naisen miettiä.

Vierailija
53/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä lapsi toisen naisen kanssa, vaimosi on pakko hyväksyä se jos itse ei alua lapsia.

Luitko aloituksen? Nainen ei tiedä mitä haluaa, ja velamies ei halua lapsia. Miksi velamiehen pitäisi hankkia lapsi toisen naisen kanssa?

Että olisi se lapsi tehtynä sitten kun velamies 50-vuotiaana keksii että haluaakin perheen. Sitten on jo aika myöhäistä etsiä naista joka haluaisi lisääntyä viiskymppisen kanssa.

'Miten niin olisi myöhäistä? Aina löytyy naisia, joille kelpaa vanhemmat miehet.

Ei meidän tarvitse miesten puolesta tällaisia todellakaan murehtia. Se, ettet vaikkapa sinä tai vaikkapa minä halua ikäerosuhdetta, ei tarkoita sitä, etteikö maailmassa riittäisi myös naisia joille ikäerosuhteet on normaali ja suorastaan hinkuvat vanhempien miesten kainaloon. Meitä on niin moneen junaan. 

Vierailija
54/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hän syö niitä pillereitä ihan siksi ettei itse ole varma, haluaako lapsia. 

Ja siksi, koska ap ei ole pistänyt putkia poikki vaikka tietää varmasti(?) ettei halua lapsia. Yleensähän ehkäisyvastuu aina siirretty naiselle, koska mies ei halua eikä uskalla ja usein myös haluaa pitää oven auki, jos löytyisikin se nainen jonka kanssa haluaisi lapsia. 

Vierailija
55/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä naisen kannattaa "murehtia" on oma perse, ei mikään muu. Eli varmistat sen, että teet 20-40v sellaisia valintoja joita ei tarvitse 50-60v katua ja katkeroitua.

Aivan totaalisen turhaa mietiskellä miesten puolesta jotain heidän lisääntymistään, varsinkaan tuntemattomien miesten :D

Vierailija
56/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Miten niin olisi myöhäistä? Aina löytyy naisia, joille kelpaa vanhemmat miehet.

Ei meidän tarvitse miesten puolesta tällaisia todellakaan murehtia. Se, ettet vaikkapa sinä tai vaikkapa minä halua ikäerosuhdetta, ei tarkoita sitä, etteikö maailmassa riittäisi myös naisia joille ikäerosuhteet on normaali ja suorastaan hinkuvat vanhempien miesten kainaloon. Meitä on niin moneen junaan. 

Aina löytyy, mutta ei niin paljon että teille kaikille riittäisi tai että juuri teitä haluttaisiin sellaiseen suhteeseen. Tilastollinen fakta kuitenkin on, että lapsettoman yli nelikymppisen mahdollisuudet tulla enää isäksi ovat hyvin pienet. 

Vierailija
57/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy, mutta ei niin paljon että teille kaikille riittäisi tai että juuri teitä haluttaisiin sellaiseen suhteeseen. Tilastollinen fakta kuitenkin on, että lapsettoman yli nelikymppisen mahdollisuudet tulla enää isäksi ovat hyvin pienet. 

Joo, ei isäksi haluavan miehen kannata tietenkään turhaan pitkittää prosessia ja jättää "viime tippaan". Suurin osa isäksi tulevista miehistä saa lapsensa samoihin aikoihin kuin naisetkin, mutta sitten jos on velapariskunta joka eroaa viiskymppisenä, niin se velapariskunnan mies voi halutessaan perustaa vielä perheen ja nainen ei.

Toki tuo ei varmaan sitä velapariskunnan naista edes haittaa, jos hän on aidosti vela eli ei halua lapsia milloinkaan. 

Vierailija
58/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen PUOLISO? 

Oletteko naimisissa? Tuskin olette jos jahkailet tuollaista.

Mitä tehdä kun pano tai kämppis ei halua lapsia? No mitä helvettiä pitäisi tehdä? Jatka panemista ja roskaelämää ihan niinkuin tähänkin päivään asti.

Häh?

Jollain on paha mieli?

Ei vaan hänellä on KÄNKKÄRÄNKKÄpäivä 🤭

Vierailija
59/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämän tapauksen daami enää ehdi hankkia uutta miestä lapsensa isäksi. Jos siis päättääkin  niitä lapsia haluta. Kyllä 37 v. pitää alkaa toimia heti jos lapsia haluaa. Mutta sehän on naisen ongelma, ei aloittajan. 

Vierailija
60/64 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset tehnyt asiaa selväksi jo silloin kun päätitte ryhtyä kumppanuuteen vai oletteko vain elämän virrassa ajelehtivia