Miehen likaisuus
Mä olen toisaalta niin tottunut tähän kun ollaan oltu niin kauan yhdessä, mutta ehkä tää kuitenkin on pahentunut: miehen välinpitämättömyys ja mun herkkyys asialle. Toisaalta en ole ainoa kuka sen likaisuuden huomaa. Ja sitten kuitenkin itselleni selittelen että en ole mikään täydellisyys itsekään.
Mun mies ei käy missään. Viimeisen esim. puolen vuoden aikana on poistunut kotoa ehkä kaksi kertaa, lukuunottamatta roskien vientiä. Toisaalta meillä menee ihan ok, mutta toisaalta ei. On muitakin ongelmia, mutta yksi on miehen likaisuus. Hänen paitaansa ei saa pestä koska se kutistuu. Hänellä on pitkä paksu likainen tukka jota raapii ja kaikki mihin koskee, on sen jäljiltä rasvaisen tuntuisia. Tästä ei saa sanoa koska suuttuu siitä.
Kyllä, on lääkitys, kävi aiemmin terapiassa, ei ilmeisesti ole ok. Mutta eipä ole itsellänikään. Siinä yksi ongelma myös, sillä ei ole mitään väliä mikä itselläni on, koska hänellä aina pahempi. Aina olen saanut pärjätä itse, koskaan en ole voinut luottaa että hän olisi tukena.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häipyisin ja äkkiä. Saisin sen jälkeen elää puhtaassa kodissa ilman moista haisulipeikkoa suuttumassa ja sotkemassa ja ällöttämässä. Vaikuttaisi varmasti vain positiivisesti mielialaasi.
Näinhän se päällisin puolin menisi. Mutta kun on vielä alaikäinen lapsi, niin tekisivät välittömästi kiusaa minulle sitä kautta. Kun hänkin on aikuinen, eivät voi viranomaisilla uhkailla.
Miksi sinun tulisi pelätä viranomaisia? Jos oot normaali niin mitä ne sulle voi. Luulenpa että uhkäilijat on se joista kiinnostuvat eli pikemminkin ovat sun apuna. Kerää uhkailut talteen. Jos tuo jätejasa ei kotoaan poistu. Miten saisi muutakaan tehtyä?
No enhän mä monen mielestä enää ole normaali kun tässä olen. Mä olen umpirehellinen ja uhkailija
Kun eroat et joudu manipulaation uhriksi. Otat elämän käsiisi. Vaihdat numeron ym. Lapselle otat viranomaisen hoitamaan asiat miehen kanssa. Sun ei sitä enää tarvi nähdä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap valittaa asiasta johon juuri itse voi vaikuttaa. Tuo tilanteesi ei parane, se vain pahenee ja sinä annat kaiken tapahtua. Lähde vielä kun voit, sinun tehtäväsi ei ole olla äiti miesvauvalle.
Mutta kun en VOI
ON ALAIKÄINEN LAPSI
ON MIEHEN ÄITI
Jos itse olisin parisuhteessa niin, että pelkäisin erota, niin olisin yhteydessä esim. turvakotiin neuvojen saamiseksi.
Pitäisin isona hälytysmerkkinä sitä, etten uskaltaisi erota.
Kun on kasvanut sairaassa vaikutuspiirissä koko elämänsä, ei ymmärrä mikä olisi normaalia.
Kyllä minä sen tiedän. Olen elänyt parisuhteessa, jossa oli suoraa fyysistä väkivaltaa kaiken henkisen väkivallan (uhkailu, pelottelu, nimittely jne) lisäksi.
Ja kesti pitkään ymmärtää, että minuun kohdistetaan lähisuhde-väkivaltaa. Tämä, koska olen elänyt lapsuuteni vahvasti laiminlyötynä, niin en nykypäivänäkään täysin ymmärrä, jos minua kohdellaan huonosti.
Itselläni tuossa väkivaltaisessa suhteessa vaatimukset monta lähtöä ja paluuta, kunnes tuli se viimeinen. Se kerta, jolloin ajatus paluusta ahdisti aivan helvetisti, mutta samalla nostaen ymmärryksen, että eihän minun ole pakko palata enää koskaan.
Nykyään elän mieluiten yksinäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä taitaa haista aika ikävälle 🤢
Niin? Sä et meillä käy joten mikä oli pointtisi? Mies vain, ei koko kämppä.
Jos likainen ja haiseva äijä pyörii jatkuvasti siinä kämpässä, niin varmasti tarttuu haju joka paikkaan. Sun nenäsi on varmaan siihen jo turtunut, etkä edes huomaa että haju on tarttunut suhunkin.
Kunnon paskapilvi seuraa ap:tai kuin hai laivaa 😂💨💩
Ja tämä auttoi minua miten? Pääsit nauramaan huonolle tilanteelle?
Kääk 🥸
Huumori on ok, toki,
mutta en vastaile
Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
suuhoitoo ja pussailua???? ai jee. peräkin haisuuuuu siinä pallojen vieressä. Tekeekö pideet. esnahkoo pesseekö, hammasvälit onko ok, 2x hamamspesu-kielikin, onko ientulehdus, mille suu haisee? käyttääkö deoa? Mille vuodekin haiseeeee. Ai raapii likaista päätä. koskee kaukosäätimeen, ruokinn, tekeekö ruokaa tai koskeko leikkeleisiin, juustoon ja muut hänen sormiensa jälkeen,kynsien alla möhnää. Kukoistaako rakkauselämä... hää tarvii pakkohoitoa, huoli ilmoitus vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun nenä jo tottunut, niin kun ulkoo tulee ulkopuolinen, kyll kuule haistaa. Tajuuu. ja ton viereskö nukut ja suu käy siellä sun täällä välikössä, maiksis vaan sunkin suulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun nenä jo tottunut, niin kun ulkoo tulee ulkopuolinen, kyll kuule haistaa. Tajuuu. ja ton viereskö nukut ja suu käy siellä sun täällä välikössä, maiksis vaan sunkin suulle.
Ei nuku vieressä eikä suu käy yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies valitsee suihku päivät ja pitää niistä kiinni. Suihkun jälkeen ei saa laittaa samoja vaatteita, vaan täytyy laittaa puhtaat
Käy kyllä suihkussa. Pari minuuttia huuhtaisee. Täytyy laittaa puhtaat? Entäs kun siitä ei voi sanoa? Ja miksi edes pitäisi sanoa aikuiselle ihmiselle?
Täytyy sanoa siksi, kun ei ilmeisesti itse ymmärrä. Toivottavasti käyttää edes saippuaa, eikä vain vedellä pese. On aika ikävää, että niin helposti suuttuu. Mutta sum täytyisi vain olla lujana. Tuntuu, että et ole uskaltanut olla napakka, kun mies suuttuu ja mies on sitten tehny mitä itse haluaa
Sinä et taida ymmärtää. Mä en ole tuon aikuisen ihmisen äiti. Ikävää että suuttuu? Mies tekee mitä haluaa kun minä en uskalla määrätä mitä s
Nyt lopeta! itse pyydät kommentteja ja siten siedät ne. Sinäkin haiset, koti haisee, nenäs turtunut ja huoli ilmo ukosta, sillä hänelllä elämänhalintaongelmia selvästi, Puhtaus on terveen ihmisen merkki. Hyi v... tu noilla päänahkaa ravituilla sormillako se näpertelee leikkeleisä ja juustoissa ja sää syöt. Sää suikit sen munikset, voi oma paskanallukka. Ulkopuoliset haistaa kyllä teidän hajut. Kiva kellahtaa kullan kainaloon ja suudella sitä ihanaa törkyturpaa, tuskin on hammasvälit ja kieli pesty, edes hampaat, hyi ... tu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap valittaa asiasta johon juuri itse voi vaikuttaa. Tuo tilanteesi ei parane, se vain pahenee ja sinä annat kaiken tapahtua. Lähde vielä kun voit, sinun tehtäväsi ei ole olla äiti miesvauvalle.
Mutta kun en VOI
ON ALAIKÄINEN LAPSI
ON MIEHEN ÄITI
Miksi valitat kun kerran puolustat tätä tilannetta samalla. Voit erota, lapsi on tekosyy. Kohta lasta kiusataan koulussa hajun takia, ja sinä annat tämän tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun en VOI
ON ALAIKÄINEN LAPSI
ON MIEHEN ÄITI
Jos itse olisin parisuhteessa niin, että pelkäisin erota, niin olisin yhteydessä esim. turvakotiin neuvojen saamiseksi.
Pitäisin isona hälytysmerkkinä sitä, etten uskaltaisi erota.
Kun on kasvanut sairaassa vaikutuspiirissä koko elämänsä, ei ymmärrä mikä olisi normaalia.
Kyllä minä sen tiedän. Olen elänyt parisuhteessa, jossa oli suoraa fyysistä väkivaltaa kaiken henkisen väk
Jos sinullakin kesti pitkään ymmärtää, niin miksi et ymmärrä että jollain muullakin voi kestää?
Tuossa huushollissa näköjään elää kaksi mt potilasta, joilla vielä alaikäinen lapsi. Lasun paikka kun ei osata edes hygieniaa kotona hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häipyisin ja äkkiä. Saisin sen jälkeen elää puhtaassa kodissa ilman moista haisulipeikkoa suuttumassa ja sotkemassa ja ällöttämässä. Vaikuttaisi varmasti vain positiivisesti mielialaasi.
Näinhän se päällisin puolin menisi. Mutta kun on vielä alaikäinen lapsi, niin tekisivät välittömästi kiusaa minulle sitä kautta. Kun hänkin on aikuinen, eivät voi viranomaisilla uhkailla.
Anele jotain ihmistä tekemään lasu teistä, sittenhän tilanteen on väkisinkin muututtava
Voi ap sen otsekkin tehdä
TUskin -lasu sentäs kun wanha kundi jolla elämänhalintaongelma- Jos sitten se Huoli ilmoitus moisesta turrista!
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia otuksia naiset perässään vetävätkin. Tiedätkö, itsekseen on ihanaa.
Sellainen vetäjä mikä vedettäväkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun en VOI
ON ALAIKÄINEN LAPSI
ON MIEHEN ÄITI
Miksi valitat kun kerran puolustat tätä tilannetta samalla. Voit erota, lapsi on tekosyy. Kohta lasta kiusataan koulussa hajun takia, ja sinä annat tämän tapahtua.
Tämä ei ollut ap. Miksiköhän nyt vasta alkaisivat kiusata kun sama tilanne ollut vuosia ja nuorin jo melkein täysi-ikäinen?? Kommentoit ihmiselle ketä et tunne ollenkaan ja luulet tietäväsi kaiken meistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suuhoitoo ja pussailua???? ai jee. peräkin haisuuuuu siinä pallojen vieressä. Tekeekö pideet. esnahkoo pesseekö, hammasvälit onko ok, 2x hamamspesu-kielikin, onko ientulehdus, mille suu haisee? käyttääkö deoa? Mille vuodekin haiseeeee. Ai raapii likaista päätä. koskee kaukosäätimeen, ruokinn, tekeekö ruokaa tai koskeko leikkeleisiin, juustoon ja muut hänen sormiensa jälkeen,kynsien alla möhnää. Kukoistaako rakkauselämä... hää tarvii pakkohoitoa, huoli ilmoitus vaan
Tiedätkö mitä pakkohoito vaatii?? Sai parikin vakavempaa kohtausta mutta koska ei ollut itsetuhoinen, ei otettu mihinkään edes hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa huushollissa näköjään elää kaksi mt potilasta, joilla vielä alaikäinen lapsi. Lasun paikka kun ei osata edes hygieniaa kotona hoitaa.
Muut osaa, yksi ei. Mitä luulet että lasu sanoo kun isillä on likaiset hiukset mutta muut hoitaa asiansa normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia otuksia naiset perässään vetävätkin. Tiedätkö, itsekseen on ihanaa.
Sellainen vetäjä mikä vedettäväkin
Tai sitten se mies on vetänyt naisen perässään. Ei mut ainahan se on naisen vika, on vaikka mies ei osais peseytyä. Naisen vika kun ei käske.
Jossain kohdassa kerroit, että olet itsekin tullut laiminlyödyksi etkä ehkä aina erota huonoa kohtelua. Ehdotukseni on: alat kirjata kaikki huonot kohtelut ja manipulointiyritykset ylös, tulivatpa ne sitten miehesi tai hänen äitinsä suunnasta. Siis päivämäärä, kellonaika ja kertomus tilanteesta. Muistiinpanojesi kanssa menet sitten asiantuntijan luokse neuvoa pyytämään tilanteen ratkaisemiseksi. Hän ymmärtää, mikä on normaalia ja mikä jotain muuta ja asia lähtee rullaamaan eteenpäin. Muistikuvia ei kannata mennä kertomaan, pitää olla asiat tarkasti paperilla tai koneella. Älä nyt jää yksin tämän asian kanssa. Saattaa olla, että miehesi äidillä on yliote myös poikaansa, ja hän vaikeuttaa tahallisesti elämääsi poikansa kautta. Ala nyt heti etenemään harkitusti parempaa tulevaisuutta kohti, käytä siihen aikaa. Kun on riittävästi materiaalia, lähdet toimimaan.
lähde..ei se meno muutu.t. kokemusta on.
Itse olen joutunut pakottamaan mt-ongelmiin sairastuneen puolison suihkuun ja muutenkin äidittämään aikuista hygienia-asioissa. Vaikka toinen oli sairas, ei minun ja lasten tarvitse kärsiä siitä hajusta, joka leijuu koko kämpässä, imeytyy sohvaan jne.
Koska aloittaja pelkää puolisoa ja puolison äitiä, ei suhde selvästikään ole terveellä pohjalla. Ota ero ja pyydä tarvittaessa apua (sosiaalityö, lastensuojelu, perheneuvola, lasten iästä riippuen myös neuvolasta tai koulukuraattorilta osataan varmaan neuvoa avun piiriin). Sulla on oikeus apuun ja tukeen itsellesi ja lapsillesi. Älä jää kärsimään.
Näytä sille tää