Anniina sai pienen perinnön, jota on vaikea myydä nyt Kela perii häneltä vuosien toimeentulotuet takaisin!
Reilu ja välittävä suomi...
Ymmärtäisin jos olisi suoraa rahaa. Miten kaupaksi menemättömät muutat rahoiksi sillä sekunnilla? Tai pätkän seinää jossa vielä asuu vanhus vaikka 30 vuotta? Kyllä olisi kirveellä töitä kuten aikoinaan sanottiin. Mielettömän epäreilua ja vielä viimesijaisessa tuessa eli kun on todella nälkä ja vilu!!
Pitäisikö tuo maapala nälkäisenä nyt vain lusikoida suuhunsa? Ja haukkoa osuus-seinät pirtistä? Samaan aikaan eräille asukkaille jaetaan 4500e/kk ilmaista elintasorahaa! Asiasta on täällä llinkkejäihan virallisiin suomen uutisiin joten en nyt etsi sitä. Mutta halukkaat löytää jos kiinnostaa. pistää vihaksi! Perk...Le! Onneksi ei kosketa itseä.
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Jos on omaisuutta, oli se mitä vaan, ei tukia.
Minusta tuo on väärin, vaikka en kaikista tukien myöntämisistä niin olekaan innoissani. Olen seurannut yhden henkilön taistelua juuri näiden tukien kanssa. Hän omistaa pienen siivun sukulaisen perheen asunnosta. Kuka ostaisi toisten kodista jonkun kymmenesosan, kun sitä ei muuten olla myymässä kenellekään.
Miksi ryhtyi perintöön?
Ja jos yksikin osakas haluaa, nuo lain mukaan pannaan myyntiin.
Käytännössä tietysti sen joka asunnossa asuu, pitäisi ostaa muut ulos. Näin normaalit ihmiset tekee.
Ketään ei koskaan pakoteta osalliseksi taloudellisiin järjestelyihin jotka on itselle vahingollisia. Aina se on oma valinta ryhtyä perintöön, jättää kuolinpesä jakamatta, vetää nimi paperiin.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Voidaan irtisanoa ne joille on kertynyt lisiä ja lomia 38 lomapäivää.
Miksi olit tyhmä ja ostit kesämökin ja omistusasunnon ja lapsesi ei saa toimeentulotukea ruokiin eikä lääkkeisiin.
Samaa kysyn jos sinulle tulee syöpä. Olisit ennakoinut ja jättänyt kesämökin ja omistusasunnon ostamatta.
Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon esim moni syöpälääke.
Sulla on kesämökki et saa toimeentulotukea.
Miksi olet ostanut kesämökin?
Vierailija kirjoitti:
Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös kerrostalo-osakkeen tai omakotitalon muuttotappiokaupungista.
Jos kieltäytyy perinnöstä niin se menee automaattisesti omille lapsille, siihen ei voi vaikuttaa.
Se lapsi voi kieltäytyä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös kerrostalo-osakkeen tai omakotitalon muuttotappiokaupungista.
Jos kieltäytyy perinnöstä niin se menee automaattisesti omille lapsille, siihen ei voi vaikuttaa.
Se lapsi voi kieltäytyä myös.
Se menee silloin perintökaaressa eteenpäin. Ja jos luovuttaa valtiolle, valtio voi kieltäytyä ja perintö palaa alkuperäiselle omistajalle.
Luuletko oikeasti, että valtio ottaa vastaan osakkeen muuttotappiokaupungista ja alkaa maksaa putkiremonttia?
Ja vielä tässä taloustilanteessa, kun Suomella on isot velat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hieman samanlaisessa tyylisessä tilanteessa. Minulta otettiin asumistukea pois äidiltä perityn asunnon takia. Asunto on syrjäseuduilla pikkukylässä. Taloon tulossa kallis putkiremontti. Velkainen taloyhtiö korottaa jatkuvasti yhtiövastiketta. Lisäksi maksuun tulee ylimääräisiä yhtiövastikkeita velkojen takia.
Asunto ei mene kaupaksi. Minulla on sentään vuokralainen pilkkahinnalla. En uskalla korottaa vuokraa, koska kylällä olisi halvempia vuokra-asuntoja. Olen osa-aikatyössä ja ikäni takia vaikea saada kokoaikaista. Minun on kai pakko muuttaa asuntoon, jos vuokralainen joskus lähtee. En haluaisi siihen tuppukylään. Asun Etelä-Suomessa isohkossa kaupungissa.
Miksi et möisi asuntoa halvalla sille vuokralaiselle?
Olen tarjonnut, sanoi ettei ole varaa. Pankki ei anna lainaa työkyvyt
Mikä sun myyntihinta on siinä asunto-osakkeessa?
Olen osakkaana kuolinpesässä, jolla on 80 ha metsää. Muuta omaisuutta minulla ei olekaan, mutta käyn kuitenkin töissä. Jos nyt joutuisin jostakin syystä hakemaan toimeentulotukea ja vielä sattuisin saamaan sitä. Pitäisin moraalisesti oikeana, että toimeentulotuki perittäisiin myöhemmin takaisin. Metsä kasvaa koko ajan ja siitä on saatava myyntitulo on rahaa siinä missä toimeentulotukikin.
Kysymys kuuluukin! Täytyykö omaisuutensa arvonnousua odottavalle maksaa toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon esim moni syöpälääke.
Sulla on kesämökki et saa toimeentulotukea.
Miksi olet ostanut kesämökin?
Ja vuorokausi sairaalassa maksaa 49,90 siihen asti, kun maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 25,80 vuorokausi loppu vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Olen osakkaana kuolinpesässä, jolla on 80 ha metsää. Muuta omaisuutta minulla ei olekaan, mutta käyn kuitenkin töissä. Jos nyt joutuisin jostakin syystä hakemaan toimeentulotukea ja vielä sattuisin saamaan sitä. Pitäisin moraalisesti oikeana, että toimeentulotuki perittäisiin myöhemmin takaisin. Metsä kasvaa koko ajan ja siitä on saatava myyntitulo on rahaa siinä missä toimeentulotukikin.
Kysymys kuuluukin! Täytyykö omaisuutensa arvonnousua odottavalle maksaa toimeentulotukea?
No, perhe missä 5 lasta ja molemmat vanhemmat työttömiä saa toimeentulokea 4000 + maksetaan asuminen.
No, sinä et saa, jos jäät työttömäksi, kun on metsää.
Sinä jolla on se asunto-osake siellä tuppukylässä, niin olisiko mahdollista lahjoittaa se riesa-asuntosi sille vuokralaiselle. Vuokralaisesi kun ei saa lainaa.
Jos asut vuokralla etkä omista mitään ja 5 lasta ja puoliso myös työtöm saatte toimeentulotukea 4000 euroa kuukaudessa + asuminen maksetaan.
Ottaako Kela huomioon on myös muissa maissa olevan omaisuuden?
Vierailija kirjoitti:
Sinä jolla on se asunto-osake siellä tuppukylässä, niin olisiko mahdollista lahjoittaa se riesa-asuntosi sille vuokralaiselle. Vuokralaisesi kun ei saa lainaa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja yhtiölaina ei ole meno toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako Kela huomioon on myös muissa maissa olevan omaisuuden?
Luultavasti ei.
"Pitäisikö tuo maapala nälkäisenä nyt vain lusikoida suuhunsa? Ja haukkoa osuus-seinät pirtistä? Samaan aikaan eräille asukkaille jaetaan 4500e/kk ilmaista elintasorahaa! Asiasta on täällä llinkkejäihan virallisiin suomen uutisiin joten en nyt etsi sitä. Mutta halukkaat löytää jos kiinnostaa. pistää vihaksi! Perk...Le! Onneksi ei kosketa itseä. "
OLE HILJAA PS-SAASTA. PS ON TEHNYT KAIKKENSA, ETTÄ SUOMALAISELLA KÖYHÄLLÄ OLISI MAHDOLLISIMMAN KURJAA OLLA
MENKÄÄ TÖIHIN T RIIKKA PURRA
"Pitäisikö tuo maapala nälkäisenä nyt vain lusikoida suuhunsa? Ja haukkoa osuus-seinät pirtistä? Samaan aikaan eräille asukkaille jaetaan 4500e/kk ilmaista elintasorahaa! Asiasta on täällä llinkkejäihan virallisiin suomen uutisiin joten en nyt etsi sitä. Mutta halukkaat löytää jos kiinnostaa. pistää vihaksi! Perk...Le! Onneksi ei kosketa itseä. "
OLE HILJAA PS-SAASTA. PS ON TEHNYT KAIKKENSA, ETTÄ SUOMALAISELLA KÖYHÄLLÄ OLISI MAHDOLLISIMMAN KURJAA OLLA
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni saadessasi myyntituloja, niin niistä vois kuitata pois sinulle maksetut toimeentulotuet siinä vaihessa. Mut ei sillä tavalla, että pannaan vaan ulosottoon, vaikka mitään ei saa myytyä kuten artikkelin henkilön tapauksessa.
Hyvä, että teillä on tilit pullollaan rahaa, kun potkulaki tulee voimaan 4 kuukauden päästä.
Niin pärjäätte 800 euron ansiosidonnaisella. Ja pystytte maksamaan lasten ruoat, harrastukset ja vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
PS-PASKA VALEHTELEE JA PS-PASKA VALEHTELEE AINA
Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja, autoja jne.
https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html
Olen tarjonnut, sanoi ettei ole varaa. Pankki ei anna lainaa työkyvyttömyyseläkeläiselle. Saisi kyllä halvalla.