Anniina sai pienen perinnön, jota on vaikea myydä nyt Kela perii häneltä vuosien toimeentulotuet takaisin!
Reilu ja välittävä suomi...
Ymmärtäisin jos olisi suoraa rahaa. Miten kaupaksi menemättömät muutat rahoiksi sillä sekunnilla? Tai pätkän seinää jossa vielä asuu vanhus vaikka 30 vuotta? Kyllä olisi kirveellä töitä kuten aikoinaan sanottiin. Mielettömän epäreilua ja vielä viimesijaisessa tuessa eli kun on todella nälkä ja vilu!!
Pitäisikö tuo maapala nälkäisenä nyt vain lusikoida suuhunsa? Ja haukkoa osuus-seinät pirtistä? Samaan aikaan eräille asukkaille jaetaan 4500e/kk ilmaista elintasorahaa! Asiasta on täällä llinkkejäihan virallisiin suomen uutisiin joten en nyt etsi sitä. Mutta halukkaat löytää jos kiinnostaa. pistää vihaksi! Perk...Le! Onneksi ei kosketa itseä.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menee kaupaksi kun hinta on oikea.
Pitäisikö toimeentulotukea myöntää ihan vaan kaikille, "joo on mulla kämppä ja kesämökki mut ei kukaan oo ostanut niitä"...
Kyllä pitäisi. Toimeentulotuki nykyisessä muodossaan on liian lamaannuttava, eikä siitä pois ponnisteta kovin helposti, eikä usein enää riitä halut, onhan kaiken menettänyt.
Perskokkareet ovat väsänneet tuollaisen lain, jota Kelan on pakko noudattaa.
Ihan oikein. Jos on omaisuutta, oli se mitä vaan, ei tukia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Tämän pitäisi koskea myös ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö toimeentulotukea myöntää ihan vaan kaikille, "joo on mulla kämppä ja kesämökki mut ei kukaan oo ostanut niitä"...
Ei osakkuuksista oikein saa mitään, varsinkaan rakennetuista kiinteistöistä. Huutokaupat .comissa näitä on joskus ollut myynnissä ja kovin matalaksi tahtovat jäädä, ei edes vouti hyväksy tarjouksia. Kukapa haluaa lähteä mukaan kuolinpesän sotkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Perskokkareet ovat väsänneet tuollaisen lain, jota Kelan on pakko noudattaa.
Toimeentulotukilaki vuodelta 1997, jolloin toiminnassa oli Lipposen I hallitus. Hallituksenm uodostivat SDP, kokoomus, RKP, vasemmistoliitto sekä vihreät.
Näitähän sinä äänestät joten mitä valitat.
Antaa ilmaiseķsi jollekin sukulaiselle tai muulle luotettavalle itse elämisensä maksavalle kansalaiselle. Kiinteistövero tontista lienee luokkaa 50e/vuosi ja varmasti sen summan edestä tontilla saa energiapuuta kasvamaan. Ongelma poistettu.
Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan, itse hankittu ongelma.
Onhan tuo takaisinperintä törkeää, kun eukko ei ole salaillut mitään toisin kukn joku ma tu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi. Toimeentulotuki nykyisessä muodossaan on liian lamaannuttava, eikä siitä pois ponnisteta kovin helposti, eikä usein enää riitä halut, onhan kaiken menettänyt.
Toimeentulotukea ei alunperin ole tarkoitettu kenenkään pääasialliseksi tulonlähteeksi, vaan ainoastaan väliaikaiseen hätään. Nykyään, kun meillä on massiivinen joukko pelkästään toimentulotuen varassa eläviä ihmisiä on silloin lähes pakko tehdä tällaisia päätöksiä. Ei ole oikein kerryttää omaisuutta muiden ihmisten varoilla ja perinnöstä olisi ollut mahdollisuus myös luopua, jos sen hyöty on pienempi kuin menetetty toimeentulotuki
Se perinnön olisi voinut myös antaa ilmaiseksi pois tai nimelliseen hintaan. Maailma on valintoja täynnä
Hyvä. Ei kelan pidä turhaan tukia maksaa.
Kai noissa on joku pieni summa kk jota maksetaan, ei luottotiedot mene.
Artikkelin leidi vois myydä sen osuutensa 1/18 osan jollekin toiselle osakkaalle. Luulis ostaja löytyvän tuosta 17 muusta osakkaasta.
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää myös kansan edustelijoiden sopeuttamisrahan jaon loppua tasapuolisuuden nimissä. Heti nyt.
Maahanmuutton kustannukset on katettava.
Tavalla tai toisella.
Suomalaisella makaa rahaa tilillä, juurihan siitä uutisoitiin.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei kannata edes yrittää? Jeps.
Valtiohan voisi ostaa tuon palstan? Jos se kerran on tietyn summan arvoinen niin valtio voi lunastaa sen. Muutoin kannattaisi varmaan luopua perinnöstä ja jatkaa passivoivalla toimeentulotuella.