Seura: Miksi niin moni ei halua lapsia? Syntyvyys laskee mutta entistä useampi toteaa: En lisääntyisi, vaikka maksettaisiin
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/en-lisaantyisi-vaikka-maksettaisii…
Olen miettinyt sitä, miksi minusta on tuntunut siltä, että en lapsia halua, Marju kertoo.
Rahasta päätös ei ole ollut kiinni. Millään poliitikkojen ideoimilla vauvatonneilla tai synnytystalkoilla Marjua ei olisi lapsentekoon innostettu. Ajatuskin on hänestä naurettava.
**
Hyvin tiivistetty. Järkiperustelut.
Jos ihmisiä pitää lahjoa rahalla vanhemmiksi, onko se reilua lasta kohtaan saada vastahakoiset vanhemmat?
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Minulla olis varmaan virtsarakko puhjennut, jos mies ei (luojan kiitos) olisi ollut mukana synnytyksessä. Hän oli alkanut ihmetellä hirveää, läpikuultavaa palloa alavatsallani ja hälyttänyt kätilön. Ilman miehen seuraa olisin ollut salilla yksin ja omillani...
Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ymmärsin, että kukaan ei oikeastaan ole kiinnostunut äidistä, ainoastaan vauvasta. Pinnallisten repeämien alle saattaa jäädä vakavampia, jos kätilö ei tunnista repeämän laajuutta.
Ällövaroitus!
Keneltäkään ei saa apua, kun synnytyksen jälkeen ei pysty ulostamaan vaan joutuu kaivamaan ulosteen käsin ulos. Voit saada ulostuslääkettä, mutta kukaan ei tarkista, onko alakerrassa kaikki ehjänä.
Tämä on nyt se koko totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia? Sinulla ei mennyt hyvin, mutta valta osalla menee. Olen ylpeä meidän naisista ja siitä työstä mitä he tekevät synnytyssaleissa meidän naisten ja meidän lasten hyväksi. Yhteiskunnan demonisoiminen pitää lopettaa nyt ihan ensimmäiseksi.
- äiti neljälle
Koska nykylapset on täysiä id i oo tteeja. Kielitaito täysin hukassa, somettaminen estää sosiaalisen kehityksen ja kaikki muut ongelmat, jotka tekevät lapsista älyllisesti kehitysvammaisia. Kuka sellaisia haluaisi riesakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla olis varmaan virtsarakko puhjennut, jos mies ei (luojan kiitos) olisi ollut mukana synnytyksessä. Hän oli alkanut ihmetellä hirveää, läpikuultavaa palloa alavatsallani ja hälyttänyt kätilön. Ilman miehen seuraa olisin ollut salilla yksin ja omillani...
Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ymmärsin, että kukaan ei oikeastaan ole kiinnostunut äidistä, ainoastaan vauvasta. Pinnallisten repeämien alle saattaa jäädä vakavampia, jos kätilö ei tunnista repeämän laajuutta.
Ällövaroitus!
Keneltäkään ei saa apua, kun synnytyksen jälkeen ei pysty ulostamaan vaan joutuu kaivamaan ulosteen käsin ulos. Voit saada ulostuslääkettä, mutta kukaan ei tarkista, onko alakerrassa kaikki ehjänä.
Tämä on nyt se koko totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia? Sinulla ei mennyt hyvin, mutta valta osalla menee. Olen ylpeä meidän n
Ei, mutta siihenkin skenaarioon kannattaa varautua, että päätyy pudokkaisiin eikä saa apua.
+ kaikki vauvamyönteisyys ja lapsentahtisuus uskonto
Eikös vasektomia maksa yksityisellä vain tyyliin jotain 200€?
Tuttava mietti vasektomiaan menoa, mutta harmitteli kuinka pitkät jonot on julkisella puolella ja yksityisellä maksaisi liikaa. Sikäli ihmettelen ettei raaskinut maksaa yksityiselle, kun kuitenkin löytyy rahaa istua joka ikinen viikonloppu kantabaarissa ja olla vielä tupakoitsija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällövaroitus!
Tämä on nyt se koko totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia? Sinulla ei mennyt hyvin, mutta valta osalla menee. Olen ylpeä meidän n
Muut naiset saa olla kiinnostuneita siitä, että heidän hermotuksensa alakerrassa pelaa, vaikka sä et siitä oliskaan kiinnostunut. :)
Toiset saattaa punnita isommaksi riskiksi sen, että tunto heikkenee tms.. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma näkökulma.. Ostovoima on huono. Kun hankkii lapsen niin pitää miettiä onko siihen varaa. Vastuu kaatuu myös usein naiselle. Mies voi lähteä menemään kun ei enää kiinnosta. Nainen on raskaana, synnyttää, hoitaa väsyneenä ja kipeänä vauvaa. Mies ehkä auttelee. Nainen palaa töihin ja hoitaa kaikki lapsen päiväkotiasiat. Mies taas vaan auttelee. Nainen hoitaa ruokien suunnittelun ja huolehtii, että maito ei pääse loppumaan. Mies taas auttelee. En ihmettele yhtään, että lapsia ei haluta hankkia.
Minulla on 1 lapsi ja hän on maailmqn rakkain. En jaksaisi kyllä enää käydä läpi tuota kaikkea yo. Tyttö on nyt 11 v. ja elämää on vähän helpottanut.
T. Yksi äiti
Nämä ongelmat voitaisiin ehkäistä sillä, että ollaan tarkempia isäehdokkaiden suhteen. Lisäksi sitoutetaan isäehdokas mukaan lapsen kasvatukseen jo ennen syntymää: laaditaan kirj
Tässäkin naisilta odotetaan mahdottomia! Pitäisi olla meedio ja nähdä tulevaisuuteen että miten nopeasti mies tulee kyllästymään. Voitaisiko jakaa vastuuta joskus miehillekkin?
Ei näytä maapallon tulevaisuus kovin lapsiystävälliseltä. Lisäksi edustuksellinen demonikratia on äärimmäisen epämiellyttävä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä lisätä, että mulla on nuori työkaveri, joka jää pois vuorotyöstä ja etsii epätoivoisesti päivätyötä (alalla, missä se on kortilla) ja syynä se, ettei lasten isä suostu olemaan iltoja yksin omien lastensa kanssa. Käsittämätöntä, että noin voi edes tehdä. Kysyinkin, jäisivätkö tenavat heitteille, jos äiti jatkaisi vuorotyössä, ei kuulemma voi ottaa riskiä. Ihmisiä on joka junaan. Toki olisi parempi olla ilman tuollaista miestä, mutta jos muitakaan tukiverkkoja ei ole, onneton on tilanne. Aika moni varmistelee taustaansa juuri siksi, että jos jää yksin, ei tilastollinen todennäköisyys lohduta yhtään.
Kerromme negatiivisia tarinoita työkavereista, tutuista yms julistaessamme oman pään pyhää totuuttamme , mutta iloisesti unohdamme ne positiiviset.
Pistää miettimään millaisia isejä, veljiä, ystäviä, jne teillä oikein on.
"Vastuunpakoilijoita he ovat. Viime vuonna isät pitivät vain 21% perhevapaista, äidit 79%. Kotihoidontuella lapsia hoitaneista vain 8,7% oli miehiä. Numerot eivät valehtele."
No tuohon vaikuttaa myös paljon naisten asenteet. Palstalla olen ihmetellyt naisten haluttomuutta jakaa vapaita, haluavat itse olla kotona. Syyksi tarjotaan imetystä jne. Kyllä 3 kk äitiysloman jälkeen voi ihan hyvin jakaa vanhempaislomia. Me teimme noin jo yli 20 v sitten. Imetin illalla ja aamulla, päivällä vauva sai nestettä pullosta ja kiinteää ruokaa. Palkkioksi vapaiden jakamisesta lapsille muodostui hyvin kiinteä suhde isäänsä. Heille muodostui omanlaiset rutiinit, annoin heidän muokata noita rauhassa enkä puuttunut asiaan. Ovat vieläkin hyvin läheisiä isänsä kanssa kuten minunkin. Tasa-arvo on paljon helpompaa toteuttaa kun molemmat saavat liidata eikä miestä alisteta käskytettäväksi ja pilkattavaksi perheissä ("eihän se osannut edes valita oikeita vaatteita päivähoitokuvaan").
Vierailija kirjoitti:
Tuttava mietti vasektomiaan menoa, mutta harmitteli kuinka pitkät jonot on julkisella puolella ja yksityisellä maksaisi liikaa. Sikäli ihmettelen ettei raaskinut maksaa yksityiselle, kun kuitenkin löytyy rahaa istua joka ikinen viikonloppu kantabaarissa ja olla vielä tupakoitsija.
Sä et pääse yksityiselle edes ovesta sisään parilla sadalla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin vaikka itsellä on maailman parhaat lapset, jotka on tärkeintä maailmassa. Suomi ei ole yhteiskuntana paikka, johon välttämättä haluaa lisääntyä. Monella on talous kuralla ja porukkaa koulutetaan työttömäksi kouluissa. Kokonaisia kursseja. Tulevaisuus on täys kysymysmerkki. Toinen on suomalaisten yhteisöllisyys. Sitä oli ennen mutta kännykät on tuonut sosiaalisen median ja minä minä kulttuurin maahan. Yhteisöissä on paljon helpompaa kasvattaa lapsia kuin minä minä kulttuurissa. Suomi maana ei ole paikka missä on helppo kasvattaa lapsia ja tämä ei suinkaan tarkoita etteikö lasten koulu tai terveydenhuolto olisi hyvällä tasolla. Kyllä ne on. Mutta elämässä on muutakin kuin koulu ja terveydenhuolto.
Lopettakaa ongelmien sysääminen kännyköiden syyksi. Yhteisöt on aina valikoineet jäsenensä, ei kukaan ole koskaan kuulunut mihinkään yhteen ja ainoaan autuaaksitekevään. Ja erimielisyyksiä, kuppikuntia ym on aina ollut. Pahan puhujia, juoruakkoja, jengien kerääjiä.
Suuret muutokset luovat aina hyvinvoinnin lisäksi niitä, jotka eivät kuulu joukkoon ja pääse muukaan. Heitä ei vain haluta nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Aika halpa on, jos laskee, mitä kaikki pillerit ja kierukat on vuosien mittaan maksaneet..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä lisätä, että mulla on nuori työkaveri, joka jää pois vuorotyöstä ja etsii epätoivoisesti päivätyötä (alalla, missä se on kortilla) ja syynä se, ettei lasten isä suostu olemaan iltoja yksin omien lastensa kanssa. Käsittämätöntä, että noin voi edes tehdä. Kysyinkin, jäisivätkö tenavat heitteille, jos äiti jatkaisi vuorotyössä, ei kuulemma voi ottaa riskiä. Ihmisiä on joka junaan. Toki olisi parempi olla ilman tuollaista miestä, mutta jos muitakaan tukiverkkoja ei ole, onneton on tilanne. Aika moni varmistelee taustaansa juuri siksi, että jos jää yksin, ei tilastollinen todennäköisyys lohduta yhtään.
Kerromme negatiivisia tarinoita työkavereista, tutuista yms julistaessamme oman pään pyhää totuuttamme , mutta iloisesti unohdamme ne positiiviset.
Pistää miettimään millaisia isejä, veljiä, ystäviä, jne teillä oikein on.
Noo äiti on hoitanut lapset meidän perheessä. 🙄
Aikoinaan suvun miehet avautui ja aloitti että minunkin olisi aika alkaa siittämään, notta saadaan sukuun lisää populaa ja klaani kasvaa.
Purin hampaita yhteen ja pidin huuleni tiukkana viivana ja he ehkä näkivät raivoni, kun alimmat kasvoni lihakset tärisivät nanosti. Kaulajänteet olivat pingottautuneet kireiksi vaijereiksi kuin heliumpallojen narut.
Naljailua jatkui pitkään. Lopulta suu avautui. Huulet oli kuivat, toisiinsa liimautuneet. Sanoin lakoonisella äänensävyllä että minähän en pilluja nussi edes vaikka aseella osotettaisi nussimaan.
Panen ainoastaan perseeseen. Olen persemies.
Johan hiljeni.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella se alkaa muutamasta sadasta eurosta, mutta yksityisellä puolella hinta kipuaa noin 3000.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykylapset on täysiä id i oo tteeja. Kielitaito täysin hukassa, somettaminen estää sosiaalisen kehityksen ja kaikki muut ongelmat, jotka tekevät lapsista älyllisesti kehitysvammaisia. Kuka sellaisia haluaisi riesakseen.
Outoa, minä tunsin tällaisia jo 40-50v sitten. Pintakiiltoperheistä. Vanhemmat luonnevikaisia, alko-ongelmaisia ym.
Vierailija kirjoitti:
"Vastuunpakoilijoita he ovat. Viime vuonna isät pitivät vain 21% perhevapaista, äidit 79%. Kotihoidontuella lapsia hoitaneista vain 8,7% oli miehiä. Numerot eivät valehtele."
No tuohon vaikuttaa myös paljon naisten asenteet. Palstalla olen ihmetellyt naisten haluttomuutta jakaa vapaita, haluavat itse olla kotona. Syyksi tarjotaan imetystä jne. Kyllä 3 kk äitiysloman jälkeen voi ihan hyvin jakaa vanhempaislomia. Me teimme noin jo yli 20 v sitten. Imetin illalla ja aamulla, päivällä vauva sai nestettä pullosta ja kiinteää ruokaa. Palkkioksi vapaiden jakamisesta lapsille muodostui hyvin kiinteä suhde isäänsä. Heille muodostui omanlaiset rutiinit, annoin heidän muokata noita rauhassa enkä puuttunut asiaan. Ovat vieläkin hyvin läheisiä isänsä kanssa kuten minunkin. Tasa-arvo on paljon helpompaa toteuttaa kun molemmat saavat liidata eikä miestä alisteta käskytettäväksi ja pilkattavaksi perheissä ("eihän se osannut edes valita oikeita vaatt
3kk imetetty vauva on käytännössä kuin ojaan dumpattu.
Ihminen on nisäkäs, joista toinen ukupuoli on fysiologialtaan ja hormonitoiminnaltaan erikoistunut pienokaisten hoivaan. Tällaiset kannanotot, että siittävä koiras on hyvä vanhempi pikkulapsille, aiheuttavat enemmän haittaa kuin hyötyä ihmiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, mutta hiustenleikkuun kanssa.
Jätän aina parturin väliin, kun haluan mieluummin lauantaina käyttää rahani alkoholiin. Siksi minulla on pitkätukka. En kuuntelemani heavymetallin takia.
Kaikki aina yhdistää sen kuuntelemani heavymetalliin. Kuuntelemani heavymetalli on pitkätukkaisten musaa ja toisinaan kuonokoppapartaisten kaljupäiden musaa.
Onko se mikään ihme, kun tätä maailman menoa seuraa? Kuin olisi kertalipun sijasta tullut vahingossa vuosilippu ostettua tivoliin. Vuoristorata senkun kiertää, eikä kyydistä pääse pois.
Selkärankaa ole kohta enää kellään, arvot puuttuvat kokonaan. Heikompia sorretaan ja yritetään lakaista maton alle pois yhteiskunnan silmistä. Ketään ei enää kunnioiteta. Kumarrellaan vaan omalle peilikuvalle.
Rahaa ja näkyyvyyttä on saatava keinolla millä hyvänsä. Ennen kaikkea persettä myymällä ja utareita/lerssiä kameran edessä heiluttamalla.
Puhumattakaan Trumpin, Putinin ja r*ttipäiden hallitsemasta, räjähdysalttiista sekasorrosta.
Tämä maailma ei ole enää lapsia varten. Ei lapsia, eikä ihmisiä varten.
Elukat täällä enää pärjää.
Heheh. Miehen ei siis koskaan tarvitse varautua siihen, että nainen häipyykin ja mies joutuu järjestelemään koko elämänsä uudelleen selvitäkseen yksin lasten kanssa? :D
Kertoo jotain sukupuolten moraalista ja vastuuntunnosta, ettei tämä skenaario käy edes mielessä. 😇