Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?

Vierailija
12.09.2025 |

Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".

Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....

Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.

En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni. 

Kommentit (641)

Vierailija
581/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pitää elää miehen halujen mukaan. Sairaus, kuukautiset jne. ei voi olla este seksille.

Seksiä pitää saada, muuten suhde on loppu.

Seksiä tarvitaan lapsen hankkimiseen. Sen jälkeen elämässä kaikki muu on tärkeämpää. Näin se vaan on.

Ei ole. Seksi kuuluu parisuhteeseen. Se on yksi syy olla parisuhteessa.

Tuo ei ole parisuhde vaan seksuaalisen hyväksikäytön suhde. Seksisuhde.

Lopettakaa ihmissuhdetermien hijackaaminen vammaisten addiktioidenne keppihevoseksi. 

Se on normaali suhde kun on seksiä.

Normaalimpi suhde on sellainen jossa seksiä ei ole

Eipä ollut ainakaan tilastojen valossa. Eikä myöskään arkijärjellä. Aika harva tuttavapariskunta sanoo olevansa seksitön :D

Täällä jotkut oikein leuhkivat sillä, taitavat olla trollinretkuja

Vierailija
582/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myös prostituoitu saa kieltäytyä seksistä"

Tottakai saa. Kampaaja saa kieltäytyä hiustenleikkuusta ja pizzerian pyörittäjä pizzanteosta. Taksikuski saa olla ottamatta asiakasta kyytiin, jne. 

Liikevaihto ottaa takkiin, jos kovin usein näin toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mitä hapatusta ketjullinen! Aaaargh, mitä mä teen täällä! 

Vierailija
584/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pitää elää miehen halujen mukaan. Sairaus, kuukautiset jne. ei voi olla este seksille.

Seksiä tarvitaan lapsen hankkimiseen. Sen jälkeen elämässä kaikki muu on tärkeämpää. Näin se vaan on.

Tuo ei ole parisuhde vaan seksuaalisen hyväksikäytön suhde. Seksisuhde.

Lopettakaa ihmissuhdetermien hijackaaminen vammaisten addiktioidenne keppihevoseksi. 

Se on

Eipä ollut ainakaan tilastojen valossa. Eikä myöskään arkijärjellä. Aika harva tuttavapariskunta sanoo olevansa seksitön :D

Täällä jotkut oikein leuhkivat sillä, taitavat olla trollinretkuja

Ei seksittömästä liitosta uskalleta puhua, kun vastaanotto on tämä. Vaikka eipä kyllä ole muutenkaan tapana puhua tai udella tuttujen seksielämästä.

Vierailija
585/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa. Kampaaja saa kieltäytyä hiustenleikkuusta ja pizzerian pyörittäjä pizzanteosta. Taksikuski saa olla ottamatta asiakasta kyytiin, jne. 

Tottakai ottaa takkiin. Mutta on aina mahdollisuus olemassa ja voin kuvitella että seksityössä siihen on useita syitä milloin myös kannattaa kieltäytyä. Ei ole ihan verrattavissa kuitenkaan pizzantekoon seksin harrastaminen

Vierailija
586/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuvio on yksinkertainen: Ihminen A haluaa seksiä, ihminen B ei halua seksiä. Seksiä ei ole.

Kuinka suuri prosentti lapsentekoiässä (alle 40v) ihmisistä haluaisi vuosiksi jäädä suhteeseen, jossa seksiä ei ole lainkaan?

Varmaan jotain 10-20% luokkaa. Miehistä pienempi osuus. Homosuhteet päättyvät aika rivakasti kun seksi loppuu :)

Kukaan ei pakota sinua jäämään suhteeseen. Kehotan kuitenkin miettimään kannattaako romanttiseen suhteeseen mennä, jos seksi on siinä se ykkösjuttu. Seksiä voi toki olla paljonkin ilman että se on suhteen prioriteetti numero yksi, mutta toisaalta usein jossain vaiheessa tulee hiljaisempaa aikaa syystä tai toisesta. Jätätkö siinä vaiheessa aina puolison ja etsit uuden? Jotenkin kylmää toimintaa

Vierailija
587/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ottaa takkiin. Mutta on aina mahdollisuus olemassa ja voin kuvitella että seksityössä siihen on useita syitä milloin myös kannattaa kieltäytyä. Ei ole ihan verrattavissa kuitenkaan pizzantekoon seksin harrastaminen

Varmasti. Eri riskitason hommia, tuntipalkkakin on eri. Rankka ammatti monilta osin, en haluaisi itse tehdä.

Vierailija
588/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa suhteessa rakastutaan, rakastuminen muuttuu rakkaudeksi. Sitten pidetään toisesta huolta, välillä riidellään, välillä rakastutaan uudelleen. Eletään yhdessä elämää, välillä helpommin ja välillä vaikeammin. Jaetaan kokemuksia, matkoja, vaiheita, kriisejä. Välillä pannaan kuin puput, välillä vietetään aikaa Saharan autiomaassa. Kaikki tämä yhdessä yhteen hitsautuen. Välillä itketään,välillä nauretaan. 

Jos ei ole yhdessä elämänsä rakkauden kanssa, ymmärrän että jättää toisen heti ensimmäisen vaikeuden tultua. Kun ei saa seksiä juuri niin paljon ja juuri sillä tavalla kuin haluaa.

Toisten ihmisten rakkaus kestää mitä tahansa; sodan, lapsen kuoleman, vaikean masennuksen, syövän... toisella se kaatuu jos pallit on sinisenä liian usein.

Jokainen tekee elämässään itse valinnat siihen millaista suhdetta etsii. Minä olen romantikko ja suosittelen etsimään elämänmittaista suurta rakkautta, jonka kanssa kiikkustuolissa vielä naurattaa.

Vierailija
589/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seuraillut tätä ketjua välillä surullisena ja välillä huvittuneena noin viidensadan viestin ajan.

Muutamia ihan fiksuja kommentteja on sekä mihiltä että naisilta. Niissä todetaan ihan sukupuolesta riippumatta, että seksistä on toki oikeus parisuhteessa(kin) kieltäytyä, mutta samalla muistutetaan (ja varoitetaan) siitä, että seksi ja hellyys on äärimmäisen tärkeää toimivalle parisuhteella. Niin naiset kuin miehetkin toteavat, että jatkuva torjunta romauttaa itsetunnon ja saattaa ajaa etsimään seksuaalista mielihyvää avioliiton ulkopuolelta.

Pitkän avioliiton (jatkuu) ja muutaman sitä edeltänen pitkähkön parisuhteen läpikäyneenä olen ihan samaa mieltä noiden muidenkin kokemusasiantuntijoiden kanssa. Toimiva seksi on yksi parisuhteen perusteista. Ei ehkä yhtä tärkeää kaikille, mutta hyväksi useimmille.

Mies- ja naisvihaa uhkuvat kommentit ovat kyllä aika karmeita. Haluaisin uskoa, että ne ovat todella pienen

Ja sieltä ensimmäinen aikuinen pitkästä aikaa lasten lankaan.

Pari trollia/häiriintynyttä yksilöä pilannut koko langan. Yksi xxx viemäreitä pakottava incel, ja sitten on tuo voimaantunut nainen, joka postaa skitsofreenisiä juttuja siittämisestä ja vertaa miehiä haittaeläimiin, jne.

Voivat olla jopa yksi ja sama henkilö, ei voi tietää. Mieluummin joku Veeti pitämässä hauskaa kuin se, että joku on oikeasti noin kujalla...

Vierailija
590/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi kieltäytyä tietenkin, älä usko jos joku muuta väittää.

Suhteesi on kuolemassa. Ei rakkautta, mutta sitäkin enemmän painostettua seksiä. 

Yksin on oikeasti parempi.

Ja ei, syy ei ole sinun.

Tottakai on apn syy koska tuollaisia miehiä valitsee.

Vierailija
591/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalissa suhteessa rakastutaan, rakastuminen muuttuu rakkaudeksi. Sitten pidetään toisesta huolta, välillä riidellään, välillä rakastutaan uudelleen. Eletään yhdessä elämää, välillä helpommin ja välillä vaikeammin. Jaetaan kokemuksia, matkoja, vaiheita, kriisejä. Välillä pannaan kuin puput, välillä vietetään aikaa Saharan autiomaassa. Kaikki tämä yhdessä yhteen hitsautuen. Välillä itketään,välillä nauretaan. 

Jos ei ole yhdessä elämänsä rakkauden kanssa, ymmärrän että jättää toisen heti ensimmäisen vaikeuden tultua. Kun ei saa seksiä juuri niin paljon ja juuri sillä tavalla kuin haluaa.

Toisten ihmisten rakkaus kestää mitä tahansa; sodan, lapsen kuoleman, vaikean masennuksen, syövän... toisella se kaatuu jos pallit on sinisenä liian usein.

Jokainen tekee elämässään itse valinnat siihen millaista suhdetta etsii. Minä olen romantikko ja suosittelen etsimään elämänmittaista suurta rakkau

Ajattelen että suhteen kulmakivi ei todellakaan ole seksi, vaan luottamus ja kunnioitus. Rakkaus voi välillä muuttaa muotoaan, mutta se on kaiken pohjana.

Vierailija
592/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langoista ja veeteistä puhuva paljastaa itse olevansa Ylilaudan kansaa

Vierailija
593/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lopen kyllästynyt näihin pillun mankujiin. Mikä helvetti siinä on, että aikuisen miehen pitää ruikuttaa seksiä? Mitäpä jos vaikka esimerkiksi Lähestyisi sitä naista ja Tekisi asioita sen halun herättelemiseksi? Jos pitää miettiä, kumpi kiihottaa enemmän, pillua ääneen vinkuva vai sellainen, joka vaikkapa tulee taakse ja halaa ja kuiskuttaa korvaan ja suutelee niskaa? 

Hanki koira. Reaalimaailman miehet ei taida olla sun juttu.

Vierailija
594/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee elämässään itse valinnat siihen millaista suhdetta etsii. Minä olen romantikko ja su

Mies voi rakastaa naistaan vaikkei häntä kunnioita, nainen ei. Lisäksi naisen ei rakasta miestä aidosti ja rakkaus voi loppua koska vain mistä syystä tahansa tai ilman syytä. Täällä oli pitkä ketju jossa naiset siitä itse kertoivat.

Vierailija
595/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ei oikeuta kontrolloimaan kumppanin seksielämää.

Vierailija
596/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain miesten mielestä. Naiset eivät seksiä tarvitse mihinkään. Nykyään lapsetkin saa ilman seksiä.

Mutta kun olen nainen.

Vierailija
597/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän seksiin painostamisen/pakottamisen takia naiset on yhä useammin sinkkuja. Tämä on ihan maailmanlaajuinen ongelma. Riidellään siitä onko naisen vartalo hänen oma vai kuuluuko se miehelle. Oksettavaa.

Tulee mieleen eräs uskonlahkoon kuuluva suomalainen aviopari. Nainen oli juuri synnyttänyt, ja mies tuli vaatimaan seksiä synnärille.

It's not all men but it's allways a man...

Vierailija
598/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta kuka ees "kysyy/pyytää" seksiä? Hyh hyh. Yleensä tilanne ajautuu siihen ihan luonnollisesti kun toista pitää hyvänä, jne. Sit jos ei etene seksiin, nii sitte ei. Ei siinä mitään paineita tai pyytelemisiä pitäisi olla. 

No niinpä! Ällöä! Mä en kyllä ikinä suostuisi seksiin jos sitä suoraan pyydettäisiin vaan tilanteen kuuluu luonnollisesti ajautua siihen.

Jaa, no kyllä meillä mies useinkin kysyy, että kävisikö nyt? Suostumuksellista.

"Käviskö nyt että siitän sinua taas?" Hyi helvetti oikeasti.

Ei meillä enää siitetä vaan sekstaillaan. Minusta on ihanaa, kun mies osoittaa kiinnostusta harrastaa seksiä kanssani. Onneksi mieheni ei ole aseksuaali, vaan omaa korkean libidon.

Vierailija
599/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän seksiin painostamisen/pakottamisen takia naiset on yhä useammin sinkkuja. Tämä on ihan maailmanlaajuinen ongelma. Riidellään siitä onko naisen vartalo hänen oma vai kuuluuko se miehelle. Oksettavaa.

Tulee mieleen eräs uskonlahkoon kuuluva suomalainen aviopari. Nainen oli juuri synnyttänyt, ja mies tuli vaatimaan seksiä synnärille.

It's not all men but it's allways a man...

Kurjaa että naiset eivät halua seksiä. Ihmiset olisivat kuolleet sukupuuttoon aikoja sitten jos lisääntyminen olisi naisten halusta kiinni.

Vierailija
600/641 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta kuka ees "kysyy/pyytää" seksiä? Hyh hyh. Yleensä tilanne ajautuu siihen ihan luonnollisesti kun toista pitää hyvänä, jne. Sit jos ei etene seksiin, nii sitte ei. Ei siinä mitään paineita tai pyytelemisiä pitäisi olla. 

No niinpä! Ällöä! Mä en kyllä ikinä suostuisi seksiin jos sitä suoraan pyydettäisiin vaan tilanteen kuuluu luonnollisesti ajautua siihen.

Jaa, no kyllä meillä mies useinkin kysyy, että kävisikö nyt? Suostumuksellista.

"Käviskö nyt että siitän sinua taas?" Hyi helvetti oikeasti.

Ei meillä enää siitetä vaan sekstaillaan. Minusta on ihanaa, kun mies osoittaa kiinnostusta harrastaa seksiä kanssani. Onneksi mieheni

Joo uskotaan Pertti 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme