Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?
Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".
Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....
Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.
En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni.
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Ainahan naiset vaativat aivan älyttömän paljon mutta koskaan naiset ei haluaisi antaa miehelle mitään takaisin kun naisille on sisäänrakennettu itserakkaus ja omahyväisyys kun koko elämänsä itseään peilistä tuijottaa ettänaiset ei ole mitään velkaa maailmalle mutta maailma on kaiken velkaa naiselle
Ja mikä onkaan looginen johtopäätös silloin, kun naiset ovat noin kauheita?
Aivan niin: ala tapailla miehiä. Tekstistäsi saa jo heti vaikutelman että olisit erittäin mielellään antavana osapuolena. Öljyä vaan hanuriin, Hans!
Vierailija kirjoitti:
Ainahan naiset vaativat aivan älyttömän paljon mutta koskaan naiset ei haluaisi antaa miehelle mitään takaisin kun naisille on sisäänrakennettu itserakkaus ja omahyväisyys kun koko elämänsä itseään peilistä tuijottaa ettänaiset ei ole mitään velkaa maailmalle mutta maailma on kaiken velkaa naiselle
Hyi helvetti sä olet sairas ihminen. Sulla ei ole varmasti naista koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti haluttomallekin osapuolelle vaikea paikka. Kyllä siinä tilanteessa kaipaisi avointa keskustelua, ymmärrystä ja tukea kumppanilta. Hoitomuotojahan löytyy, mutta monille ihmisille haluttomuus voi olla tabu. Olkaa puolisoidenne tukena ja samalla puolella. Ihan hirveää tekstiä täällä.
Moni haluton on täysin tyytyväinen tilanteeseensa. Hänhän saa kaiken mitä haluaa, seksiäkin jos joskus harvoin siltä tuntuu. Kyllä kaikki vastuu seksittömässä suhteessa on yleensä aina sillä joka kärsii.
Mistä sinä tiedät kumpi kärsii enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoparka...
Ai olisi pitänyt vaan jäädä kiltisti elämään selibaatissa tai pettää selän takana? Nyt seksi on parempaa, eikä vastentahtoista "pakkojyystöä". Miksi on huono asia, että avioliitossa seksielämä toimii niin, että molemmat nauttivat?
Etkö ihan oikeasti ymmärrä kuinka törkeästi käyttäydyit vaimoasi kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pitää elää miehen halujen mukaan. Sairaus, kuukautiset jne. ei voi olla este seksille.
Seksiä pitää saada, muuten suhde on loppu.
Seksiä tarvitaan lapsen hankkimiseen. Sen jälkeen elämässä kaikki muu on tärkeämpää. Näin se vaan on.
Ei ole. Seksi kuuluu parisuhteeseen. Se on yksi syy olla parisuhteessa.
Tuo ei ole parisuhde vaan seksuaalisen hyväksikäytön suhde. Seksisuhde.
Lopettakaa ihmissuhdetermien hijackaaminen vammaisten addiktioidenne keppihevoseksi.
Se on normaali suhde kun on seksiä.
Olen nainen.
Juu, varmaan miehen siementä täynnä ja siksi aivosi ovat vähän muusina. Kannattaa kokeilla vieroitusta ja olla pari vuotta ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta kuka ees "kysyy/pyytää" seksiä? Hyh hyh. Yleensä tilanne ajautuu siihen ihan luonnollisesti kun toista pitää hyvänä, jne. Sit jos ei etene seksiin, nii sitte ei. Ei siinä mitään paineita tai pyytelemisiä pitäisi olla.
No niinpä! Ällöä! Mä en kyllä ikinä suostuisi seksiin jos sitä suoraan pyydettäisiin vaan tilanteen kuuluu luonnollisesti ajautua siihen.
Jaa, no kyllä meillä mies useinkin kysyy, että kävisikö nyt? Suostumuksellista.
"Käviskö nyt että siitän sinua taas?" Hyi helvetti oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pitää elää miehen halujen mukaan. Sairaus, kuukautiset jne. ei voi olla este seksille.
Seksiä pitää saada, muuten suhde on loppu.
Seksiä tarvitaan lapsen hankkimiseen. Sen jälkeen elämässä kaikki muu on tärkeämpää. Näin se vaan on.
Samaa mieltä. Sen jälkeen muija hoitakoon kodin ja lapset, minulla on harrastukset, jotka ovat parisuhdetta tärkeämmät.
Minullakin on harrastuksia. Miehensiemeniä voidaan kasvattaa vaikka huostalaitoksissa, he ovat innokkaita ottamaan lapsosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli seksistä ei saa kieltäytyä kun on kipeenä, on menkat tai on väsynyt? 🙄
Sairas kaakahdus taas. Jos parisuhteessa toinen joutuu kärsimään seksinpuutteesta jatkuvalla syötöllä, on syytä erota, tai antaa lupa seksuaaliseen uteliaisuuteen.
Mitä jos mies ei suostu eroamaan haluttomuuteni vuoksi, eikä myöskään käymään vieraissa? Molempiin olen antanut mahdollisuuden, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata etsiä parisuhdetta, jos seksi ei kiinnosta. Itselle kolme kertaa päivässä alkaa olla maksimimäärä yhdyntöjä. 1-2 kertaa viikossa taas aika normaalia.
N65
Haha. Oletko ottanut koko ikäsi siementä tuolla tahdilla?
5000 siitosta. HALPAAN markkinahintaan 468 000e. Toivottavasti olet rikkaissa naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa kieltäytyä. Sitten täytyy vaan hyväksyä se, että kumppani saattaa hakea sitä seksiä jostain muualta...
No ihan kun nainen ei voisi myös hakea isompaa ja parempaa miestä tarvittaessa.
Hohhoijaa. Seksi on tärkeää suhteessa ja tunteet lisäävät kiihkoa. Jos seksistä tulee "uhkailuväline" niin katoaa himot kokonaan. Sori nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies olisi sinun kanssasi jos ei saa seksiä, vai oletko muuten erittäin hyvä kokkaamaan, pitämään taloutta siistinä ja kunnossa, tuot talouteen riittävästi rahaa ja olet hauskaa seuraa. Todennäköisesti olet ahdistunut ja et välttämättä muutenkaan mielenkiintoista seuraa joten mitä itse tuot parisuhteeseen?
Miksi naisen pitäisi tällaisia asioita tehdä?
Jo 50/50 kämppissuhde on nettopositiivinen matalampien kulujen vuoksi. Ei ole mitään syytä joutua vielä orjailemaan kusipäälle ukolle. Tietysti jos olet itse nettonegatiivinen niin saatat ajatella muidenkin olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas kaakahdus taas. Jos parisuhteessa toinen joutuu kärsimään seksinpuutteesta jatkuvalla syötöllä, on syytä erota, tai antaa lupa seksuaaliseen uteliaisuuteen.
Mitä jos mies ei suostu eroamaan haluttomuuteni vuoksi, eikä myöskään käymään vieraissa? Molempiin olen antanut mahdollisuuden, mutta ei.
Ero ei ole suostumuskysymys vaan voit erota koska tahansa haluat. Käräjäoikeuteen vaan ilmoitat että suhde on loppu nyt, moikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero ei ole suostumuskysymys vaan voit erota koska tahansa haluat. Käräjäoikeuteen vaan ilmoitat että suhde on loppu nyt, moikka.
Sitten taas jos mies pitää sinua jonkinlaisena panttivankina ja kiduttaa sinua, niin siinä tapauksessa on varmaan rikosilmoituksen paikka lisäksi.
Naisilla on oikeus ja näköjään velvollisuus kieltäytyä seksistä tai tehdä siitä tylsää.
Kaksi kertaa olen kieltäytynyt seksistä. Olin oikeasti väsynyt. Voi että sitä naisen pahastumista ja pitkää pihtauskautta tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimollani loppui seksihalut kuin seinään lasten saannin jälkeen. Kyselin, mistä kiikastaa ja sain kierteleviä vastauksia kotitöistä, äänensävystä, jne. Näitä asioita muuttamalla seksin määrä ei kuitenkaan lisääntynyt.
En usko, että kyse olisi laadun puutteesta, vaimo ei halunnut oikein kunnolla suudellakaan, eikä pitänyt esileikistä.
Hommasin aiheeseen liittyviä kirjoja, pyysin vaimon seksuaaliterapeutille jne... pari vuotta omaan käteen turhautuneena totesin eräänä iltana:
Ollaan jatkossa kämppiksiä. Avioliitto on paperilla voimassa, ja ollaan yhdessä lasten takia. Seksiä en edes pyydä, haen sen jatkossa muualta. Muutama viikko kiukuttelua, erouhkauksia ja mykkäkoulua tuli, itse kävin tinderissä vieraissa.
Tämän jälkeen seksielämä alkoi pikku elpyä. Riidan jälkeen lohdutin itkuista vaimoa ja siitä se lähti spontaanisti.
Jeps. Naiset tarvitsisivat lisää tietoa ja esimerkkejä siitä, että kusipään hyväksikäyttäjäukon voi ihan oikeasti jättää ja elää parasta elämäänsä sen jälkeen.
Suurin osa naisista ei eroa, koska pelkäävät köyhyyttä ja taloudellista ahdinkoa. Mutta en ole koskaan kuullut yhdenkään eronneen naisen, edes köyhyyteen pudonneen, katuneen eroaan. Päin vastoin, katuvat enemmän koko suhteen aloittamista jos jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on oikeus ja näköjään velvollisuus kieltäytyä seksistä tai tehdä siitä tylsää.
Kaksi kertaa olen kieltäytynyt seksistä. Olin oikeasti väsynyt. Voi että sitä naisen pahastumista ja pitkää pihtauskautta tämän jälkeen.
Nainenkaan ei saa r aiskata tai painostaa seksiin. Tämä ei ole sukupuolikysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoparka...
Ai olisi pitänyt vaan jäädä kiltisti elämään selibaatissa tai pettää selän takana? Nyt seksi on parempaa, eikä vastentahtoista "pakkojyystöä". Miksi on huono asia, että avioliitossa seksielämä toimii niin, että molemmat nauttivat?
Etkö ihan oikeasti ymmärrä kuinka törkeästi käyttäydyit vaimoasi kohtaan?
Ehdottomasti. Jos mies ei kestä elää muutamaa vuotta elämästään selibaatissa niin kyseessä on sietämätön r aiskari. Ajattelepa, jos kaikki miehet käyttäytyisivät noin, että heidän pitää saada säännöllisesti siittää jotakuta 60 vuotta per mies. Todellakin tuollainen ajattelu ja addiktio on PAHIMMAN LAATUINEN sosiaalinen ongelma mitä voi olla, jopa päihdeaddiktiota pahempi, sillä siihen kuuluu elävä uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihana mies joka ei KOSKAAN painosta seksiin eikä KOSKAAN edes nyrpistä nenää vaikka lopettaisin jo aloitetunkin seksin kesken. Antaa paljon läheisyyttä ilman mitään vaatimuksia, silittää, hieroo ja halaa paljon, joka päivä. Hän on muutenkin ihana, huomaavainen ja maailman kiltein, myös muille kuin minulle. Kyllä sellaisia hyviä miehiä on!
Mistä tällaisen löytää? Onko luonteessa tai taustassa jotain tuntomerkkejä jotka voisivat antaa vihjeitä tällaisestä asenteesta?
Kyllä kaikki NORMAALIT miehet ovat tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
"Moi keski-ikäinen nainen. Jos lähdet ilman toisen selkeää lupaa etsiskelemään seksiä suhteen ulkopuolelta, sitä kutsutaan pettämiseksi. Myös keski-ikäisille naisille-"
Tiedän kyllä, mikä on pettämistä. Tarkoitukseni oli tuoda ilmi, että omasta mielestäni pettäminen ei aina kaikissa tilanteissa ole väärin. Minusta. Jos se sinusta on, asia ei oikeastaan kiinnosta minua. Se miten minä koen asian, on minulle merkitsevää.
Se miten koet asian, on väärin ja moraalitonta.
Jaa, no kyllä meillä mies useinkin kysyy, että kävisikö nyt? Suostumuksellista.