Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?
Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".
Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....
Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.
En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni.
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei oikeuta kontrolloimaan kumppanin seksielämää.
Pettäjäjankkaaja on taas herännyt
"Joo uskotaan Pertti"
Pertti-kulta. Yritä nyt vaan uskoa, että on naisia, jotka tykkäävät seksistä ja joita ei haittaa, että hänen miehensä ehdottaa hänelle seksiä, vaikka kesken tv:n katselun. Sama
Vierailija kirjoitti:
Langoista ja veeteistä puhuva paljastaa itse olevansa Ylilaudan kansaa
Joskus sielläkin käynyt kuten myös redditissä ja eri kanavilla ja foorumeilla. En identifioidu jonkun nettisivun mukaan "kansaksi".
Lue ketju läpi, ja huomaat trollit, vaikka ylläpito onkin suurimman osan vihaviesteistä poistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuvio on yksinkertainen: Ihminen A haluaa seksiä, ihminen B ei halua seksiä. Seksiä ei ole.
Kuinka suuri prosentti lapsentekoiässä (alle 40v) ihmisistä haluaisi vuosiksi jäädä suhteeseen, jossa seksiä ei ole lainkaan?
Varmaan jotain 10-20% luokkaa. Miehistä pienempi osuus. Homosuhteet päättyvät aika rivakasti kun seksi loppuu :)
Kukaan ei pakota sinua jäämään suhteeseen. Kehotan kuitenkin miettimään kannattaako romanttiseen suhteeseen mennä, jos seksi on siinä se ykkösjuttu. Seksiä voi toki olla paljonkin ilman että se on suhteen prioriteetti numero yksi, mutta toisaalta usein jossain vaiheessa tulee hiljaisempaa aikaa syystä tai toisesta. Jätätkö siinä vaiheessa aina puolison ja etsit uuden? Jotenkin kylmää toimintaa
On ollut hiljaisempia ja aktiivisempia jaksoja monella osa-alueella, ei pelkästään seksissä. Jokainen määrittelee rajansa ja hyväksyttävän suhteen parametrit itse. Jollekin se voi olla viikko ilman seksiä, toiselle kumppanin luistaminen kotitöistä.
Jos suhteestani loppuisi aito kommunikaatio, emotionaalinen/fyysinen läheisyys tai seksi, yrittäisi selvittää syyn ja korjata tilanteen. Jos jokin tai kaikki näistä loppuisi ikiajoiksi, päättäisin suhteen.
Jos on mielestäsi kylmää, olkoon. Toisen ihmisen kanssa naimisissa.
Heteroparisuhteet vievät naiselta usein enemmän resursseja mitä saa takaisn.
Jos jostain ihmeen syystä heteroparisuhteen haluaa hankkia, kannattaa asua erillään ja nähdä toista harvakseltaan. Voi aina vedota kaikenlaiseen, miksi ei ennätä näkemään juuri silloin kun ei vaan huvita nähdä.
Itse en enää ajattelekaan moista eroni jälkeen. Harvoin edes kuulee onnellisista parisuhteista. Kuvaukset on juuri näitä aloituksen kaltaisia. Miksi ihmeessä pilata ja haaskata elämänsä sosiaalisen paineen takia. En ymmärrä.
Jos puoliso ei esim. tee kotitöitä sairauden, lasten saannin, vaativan työtilanteen tai uupumuksen vuoksi, jäisin katsomaan tilannetta.
Jos puoliso ei tekisi lainkaan kotitöitä vuosiin kun "ei huvita", puoliso menisi vaihtoon.
Ei ole vaikeaa tämä
Haluton puoliso, joka ei tee kompromisseja käytännössä esittää vaatimuksen loppuelämän jatkuvasta selibaattilupauksesta osapuolelle, jolla on vielä halut jäljellä. Voi olla, että suhde on niin loistava, että tämä on hyvä vaihtokauppa. Käytännössä harvemmin näin on, ja tilastollisesti seksittömissä suhteissa on vähemmän muutakin yhdessäoloa. Onhan näitä kulissiliittoja maailma täynnä, itse en näe pointtia sellaisessa.
Kiva, jos olet haluttomana onnellinen suhteessa. Oletko koskaan kysynyt haluavalta puolisolta, onko hänkin tyytyväinen tilanteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pitää elää miehen halujen mukaan. Sairaus, kuukautiset jne. ei voi olla este seksille.
Seksiä pitää saada, muuten suhde on loppu.
Seksiä tarvitaan lapsen hankkimiseen. Sen jälkeen elämässä kaikki muu on tärkeämpää. Näin se vaan on.
Ei ole. Seksi kuuluu parisuhteeseen. Se on yksi syy olla parisuhteessa.
Vain miesten mielestä. Naiset eivät seksiä tarvitse mihinkään. Nykyään lapsetkin saa ilman seksiä.
Ja paremmat orgasmit saa yksikseen. Seksi on yliarvostettua hikoilua ja kuolaamista.
"Onko se oikeastaan rakkautta, jos ei sisällä kunnioitusta? Minä väitän että ei ole."
Tottakai välität niin koska olet nainen.
Kyllä minä ainakin kieltäydyn parisuhteessa seksistä. Useinkin.
Mutta samalla ymmärrän myös sen, että jos minä aina kieltäytyisin seksistä, niin se kyllä ennemmin tai myöhemmin johtaisi avioeroon.
Ja sama pätee myös toisin päin: jos mieheni joka kerta kieltäytyisi seksistä kanssani, minä ottaisin eron.
Vierailija kirjoitti:
"Onko se oikeastaan rakkautta, jos ei sisällä kunnioitusta? Minä väitän että ei ole."
Tottakai välität niin koska olet nainen.
KErrotko mitä käytännössä on rakkaus ilman kunnioitusta
Vierailija kirjoitti:
"Joo uskotaan Pertti"
Pertti-kulta. Yritä nyt vaan uskoa, että on naisia, jotka tykkäävät seksistä ja joita ei haittaa, että hänen miehensä ehdottaa hänelle seksiä, vaikka kesken tv:n katselun. Sama
Sanna hyvä, tiedät hyvin ettei poikkeus tee sääntöä. Lue näitä ketjuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalissa suhteessa rakastutaan, rakastuminen muuttuu rakkaudeksi. Sitten pidetään toisesta huolta, välillä riidellään, välillä rakastutaan uudelleen. Eletään yhdessä elämää, välillä helpommin ja välillä vaikeammin. Jaetaan kokemuksia, matkoja, vaiheita, kriisejä. Välillä pannaan kuin puput, välillä vietetään aikaa Saharan autiomaassa. Kaikki tämä yhdessä yhteen hitsautuen. Välillä itketään,välillä nauretaan.
Jos ei ole yhdessä elämänsä rakkauden kanssa, ymmärrän että jättää toisen heti ensimmäisen vaikeuden tultua. Kun ei saa seksiä juuri niin paljon ja juuri sillä tavalla kuin haluaa.
Toisten ihmisten rakkaus kestää mitä tahansa; sodan, lapsen kuoleman, vaikean masennuksen, syövän... toisella se kaatuu jos pallit on sinisenä liian usein.
Mies voi rakastaa naistaan vaikkei häntä kunnioita, nainen ei. Lisäksi naisen ei rakasta miestä aidosti ja rakkaus voi loppua koska vain mistä syystä tahansa tai ilman syytä. Täällä oli pitkä ketju jossa naiset siitä itse kertoivat.
Mitä ihmeen kuraa nyt taas. Tuohan on käyttöesine/lemmikkieläin eikä tasavertainen kumppani.
T. Seksiä parisuhteessa haluava ja saava mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta kuka ees "kysyy/pyytää" seksiä? Hyh hyh. Yleensä tilanne ajautuu siihen ihan luonnollisesti kun toista pitää hyvänä, jne. Sit jos ei etene seksiin, nii sitte ei. Ei siinä mitään paineita tai pyytelemisiä pitäisi olla.
No niinpä! Ällöä! Mä en kyllä ikinä suostuisi seksiin jos sitä suoraan pyydettäisiin vaan tilanteen kuuluu luonnollisesti ajautua siihen.
Jaa, no kyllä meillä mies useinkin kysyy, että kävisikö nyt? Suostumuksellista.
"Käviskö nyt että siitän sinua taas?" Hyi helvetti oikeasti.
Miehet ovat saastaisia eläimiä
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on oikeus ja näköjään velvollisuus kieltäytyä seksistä tai tehdä siitä tylsää.
Kaksi kertaa olen kieltäytynyt seksistä. Olin oikeasti väsynyt. Voi että sitä naisen pahastumista ja pitkää pihtauskautta tämän jälkeen.
Meillä oli pidempi kuiva jakso menossa, rouvan toimesta. Sitten kun hän vihdoin teki aloitteen vajaan kahden vuoden kohdalla, kieltäytyin. Se järkyttynyt ilme ja itku mikä siitä seurasi. Kuvitteli varmaan että moottori käynnistyy kunhan vähän reisi vilahtaa ja kertoo että nyt voisi olla taas saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Saa toki kieltäytyä, mutta kannattaa varautua siihen, että suhde saattaa pian siihen päättyä.
Ja sitä ennen mies käy panemassa muita naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Moi keski-ikäinen nainen. Jos lähdet ilman toisen selkeää lupaa etsiskelemään seksiä suhteen ulkopuolelta, sitä kutsutaan pettämiseksi. Myös keski-ikäisille naisille-"
Tiedän kyllä, mikä on pettämistä. Tarkoitukseni oli tuoda ilmi, että omasta mielestäni pettäminen ei aina kaikissa tilanteissa ole väärin. Minusta. Jos se sinusta on, asia ei oikeastaan kiinnosta minua. Se miten minä koen asian, on minulle merkitsevää.
Se miten koet asian, on väärin ja moraalitonta.
Sinähän et asiaa päätä. Jos mennään "moraaliin" ja siihen mitä uskonto sanoo asioista, et vain voi valita sinulle sopivia paloja.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa se seksi joka tapauksessa lopuu.
Harva vanha pari enää 80-vuotiaina ja yli jaksaa.
Milloinhan saisi lopettaa ilman, että ihmetellään ja loukkaannutaan?
Heh, muuta ikä 40-vuotiaisiin. Ei sen ikäiset enää seksiä kaipaa
Vierailija kirjoitti:
"Normaalimpi suhde on sellainen jossa seksiä ei ole"
Japanissa on jo. Siellä n. puolet aviopareista ei harrasta seksiä, koska liian vaivalloista.
Toki maa on sitten täynnä love hotelleja sekä prostituutio ja eri palveluja tarjoavat hierontapaikat ovat erittäin yleisiä ja hyväksyttyjä.
Suomessa Finsex-kyselyn mukaan parisuhteessa olevat ovat 99% harrastaneet seksiä viimeisen vuoden aikana, jos katsotaan lisääntymisikäistä väestöä. Eläkeikäisillä naisilla seksittömien luku kohoaa 30%:n.
Tietysti ovat, miehet rais kaavat aviossa vaimojaan. Eivät naiset halua seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pitää elää miehen halujen mukaan. Sairaus, kuukautiset jne. ei voi olla este seksille.
Seksiä pitää saada, muuten suhde on loppu.
Seksiä tarvitaan lapsen hankkimiseen. Sen jälkeen elämässä kaikki muu on tärkeämpää. Näin se vaan on.
Ei ole. Seksi kuuluu parisuhteeseen. Se on yksi syy olla parisuhteessa.
Vain miesten mielestä. Naiset eivät seksiä tarvitse mihinkään. Nykyään lapsetkin saa ilman seksiä.
Ja paremmat orgasmit saa yksikseen. Seksi on yliarvostettua hikoilua ja kuolaamista.
Niin ja nekin miesten keksimillä laitteilla.
Onko se oikeastaan rakkautta, jos ei sisällä kunnioitusta? Minä väitän että ei ole.