Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa arvostaa miestä joka ei ole käynyt armeijaa! (ov)

Vierailija
10.04.2007 |

Joskus olen ihmetellytkin että miksi, kun muuten olen mielipiteiltäni ja arvoiltani melko liberaali. Jotenkin tulee sellainen tunne että sellainen mies on lusmu ja nössö joka menee sivariksi. On niin muodikasta olla muka vakaumuksensa takia sivari. Tosiasia on että nykymiehet ovat niin turkaisen laiskoja etteivät viitsi ja uskalla.

Äiditkö tätä nössömiessukupolvea tähän suuntaan kasvattavat (passaavat)?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni ei ole mitään järkeä lähteä opettelemaan tappamista. Omalle pojalleni on suosittanut siviilipalvelusta.

Vierailija
82/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:10"]

Mulla on toisinpäin: pidän armeijan käyneitä miehiä vähän simppeleinä massan mukana tallustajina, joilla ei oikein omaa mielipidettä mistään. Kokemus on osoittanut mielikuvani usein oikeaksi.

[/quote]

Ennen oli näin, mutta ei mielestäni enää nykyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka äidin toivevävy käy armeijan ja RUK:n ja tulee Vänrikkinä takaisin. Reippaita ja kunnianhimoisia poikia.

Vierailija
84/94 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2007 klo 11:20"]

Joskus olen ihmetellytkin että miksi, kun muuten olen mielipiteiltäni ja arvoiltani melko liberaali. Jotenkin tulee sellainen tunne että sellainen mies on lusmu ja nössö joka menee sivariksi. On niin muodikasta olla muka vakaumuksensa takia sivari. Tosiasia on että nykymiehet ovat niin turkaisen laiskoja etteivät viitsi ja uskalla.

Äiditkö tätä nössömiessukupolvea tähän suuntaan kasvattavat (passaavat)?

[/quote]

:(

Vierailija
85/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö, että sivarit tekevät jotain isänmaallista jättäytyessään pois asepalveluksesta?

Mielestäni eivät tee. Kysäisepä vaikka sotiemme veteraaneilta, että mitä mieltä he ovat heistä, jotka eivät ole valmiita sotimaan ja puolustamaan maatamme tarvittaessa.

Mitkä sotiemme veteraanit? En minä ole sotinut ikinä joten älä sinä puhu minun sodistani.

Vierailija
86/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole käynyt armeijaa ja ihan mies on silti. Meni vielä sivariin ihan omasta tahdostaan. Uskon kuitenkin että äiti on lellinyt hieman kun on ainut lapsi :)

Minä taas (nainen) olen käynyt armeijan enkä ole yhtään miehekäs. 

Vierailija
87/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aina jotenkin koomista kun naiset piipittää että miehet jotka ei o käyny armeijaa on nössöjä, naiset jotka ei itse kykenis käymään armeijaa.

Vierailija
88/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta on rohkeata ruveta sivariksi tai totaalikieltäytyjäksi."

Sivariksi ryhtyminen ei ole mitenkään erityisen rohkeaa, se on sen verran helppoa ja vaivatonta nykyään. Totaaleja sen sijaan kunnioitan, vaatii se kuitenkin jonkun verran pokkaa mennä vankilaan vakaumuksen vuoksi, vaikka en olekkaan heidän kanssa samaa mieltä.

Vierailija
89/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyn toimia vuosikausia seuranneena sanoisin, että äidit hyysäävät ne mammankultansa piloille. Ei sun tarvii jos et haluu. Äiti hoitaa kaiken, ruoan lautaselle, opiskelupaikat, asunnot, kaiken.

Vierailija
90/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt. Minusta ämmät voi olla inttiasioista hiljaa kun se ei heitä koske eivätkä siellä pärjää.

t. Mies

Vierailija
91/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä en pidä naisena lainkaan naista joka valitsee pelkosektion

Vierailija
92/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni ei käynyt armeijaa... hänen äitinsä jätti hänet lastenkotiin kun mies oli 4vuotias... joten eipä ollut ainakaan äitinsä syy...

Vierailija
93/94 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapasin mieheni armeijassa, toimin sotilaskuljettajana ja mies oli puolen vuoden mosa. Nyt kesällä hän suoritti reservin kieltäytymisen, joka on ilmeisesti viikon sivari tai jotain sensuuntaista. Syyt olivat kuulemma eettiset.

Oletan, että muut tähän ketjuun kirjoittaneet naiset eivät ole käyneet inttiä, ainakin äkkijyrkistä oletuksista päätellen. Kukaan muu ei siis ole ollut itse kokemassa sitä kun joukkueellinen (parikymppisiä) jätkiä laitetaan samaan tilaan leikkimään. Totta, pyssyn kanssa oppii pelaamaan ja valvomaan pitkiä aikoja, jollei sitä ole ennen osattu. Jutun taso on 90-prosenttisesti sitä kuka on saanut ja keneltä, navanalusjutut tulivat jo korvista ulos. Kukaan noista parikymppisistä ei ole intissä siksi että olisivat oikeasti halukkaita puolustamaan tositilanteessa isänmaataan, vaan siksi että on nynnyä olla käymättä inttiä.  Kuinka tuo asenne voi ikinä muuttua kun keski-ikäiset naiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta intin käymisestä, pitävät sitä miehekkäämpänä kuin vuoden sivaria josta saattaa olla enemmän hyötyä kuin vuoden pyssyleikistä?

II/09

Vierailija
94/94 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up