Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa arvostaa miestä joka ei ole käynyt armeijaa! (ov)

Vierailija
10.04.2007 |

Joskus olen ihmetellytkin että miksi, kun muuten olen mielipiteiltäni ja arvoiltani melko liberaali. Jotenkin tulee sellainen tunne että sellainen mies on lusmu ja nössö joka menee sivariksi. On niin muodikasta olla muka vakaumuksensa takia sivari. Tosiasia on että nykymiehet ovat niin turkaisen laiskoja etteivät viitsi ja uskalla.

Äiditkö tätä nössömiessukupolvea tähän suuntaan kasvattavat (passaavat)?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/94 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vanha...mutta hehehe...oma poika on just nyt armeijassa. Ei kyllä ole tarvinnut peruskauden jälkeen pahemmin rehkiä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2007 klo 11:20"]

Joskus olen ihmetellytkin että miksi, kun muuten olen mielipiteiltäni ja arvoiltani melko liberaali. Jotenkin tulee sellainen tunne että sellainen mies on lusmu ja nössö joka menee sivariksi. On niin muodikasta olla muka vakaumuksensa takia sivari. Tosiasia on että nykymiehet ovat niin turkaisen laiskoja etteivät viitsi ja uskalla.

[/quote]

Jokaisella meillä on suvaitsematon puolemme: Minun on vaikea arvostaa kirjoitustaidottomuutta.

Vierailija
44/94 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2007 klo 11:20"]

[/quote]Siis et arvosta miestä, joka osaa ajatella omilla aivoillaan ja kyseenalaistaa auktoriteetteja ja usein mielivaltaista käskytystä - ja juu, tiedän, että armeijassa ja sodassa täytyy olla tiettý komentojärjestys - mutta tarkoitan tällä lähinnä niitä mielivaltaisia 'päiväpeitto on sentin vinossa, tee uudestaan'-asioita.

Että tänä päivänä ne armeijaan menijät ovat kyllä sitä laumasieluista 'hyppään vaikka sillalta jokeen jos äiti käskee' -porukkaa.

Suomen armeijasta ei tule olemaan sitten niin minkäänlaista vastusta tänä päivänä, jos tänne joku hyökkäisi - totaalisen turha, ylimääräinen opintojen viivyttäjä pojille.

Vierailija
45/94 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:34"]

Joka äidin toivevävy käy armeijan ja RUK:n ja tulee Vänrikkinä takaisin. Reippaita ja kunnianhimoisia poikia.

[/quote]Vahinko vaan, että esim. Ruk:ssa saadut johtamis-opit ovat nykymaailmassa totaalisen vanhanaikaisia. Ja ensin opetellusta kun on niin hiton vaikea päästä eroon...

Vierailija
46/94 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 12:59"]

Kiinnostaisi kuulla, että jos sota esim. venäjää vastaan ei ole uhka ja varteenotettavia uhkia ovat terrorismi ja ilmastonmuutos. Niin miten nämä tiedän sivistyneet sivari/kieltäytyjä miehet teitä suojelee esim. terroristien vallatessa kotikaupunkinne tai kun ilmastonmuutos ajaa miljoonittain pakolaisia tänne suomeen ja täällä alkaa esimerkiksi sisällissota?

Pidätte näitä esimerkkejä mahdottomina, mutta olihan WTC:n iskukin mahdoton tai sota irakissa.. Entäs kun teidän ollessa kauppakeskus Sellossa joku terroristi- tai muu ryhmittymä ammuskelee naisia ja lapsia ja tiedän miehellänne olisi mahdollisuus taltuttaa yksi näistä hyökkääjistä ja saada näin rynnäkkökivääri haltuunsa ja tappaa nämä muut terrositit/hyökkääjät, varmasti kieltäytyisi kun olisi niin sivistynyt ja uskoisi selviävänsä puhumalla. Hän ei myöskään osaisi käyttää rynnäkökivääriä......

Armeijassa opetellaan myös selviytymistä erikoistilanteissa, esim. mellakat, luonnonolosuhteet, ja siellä selviytyminen, kamppailutilanteet, tulipalot ja ensiavun antoa. Itse pidin koulutusta hyödyllisenä, olin vuoden.

[/quote]Idiootti. Sivari ei ole aseistakieltäytyjä. Mun sivarimies metsästää - osaa siis käyttää asetta ja voisin väittää, että koska asumme aika 'mesässä' - ainakin etelä-suomalaisittain katsottuna - niin osaamme ja kykenemme toimimaan, elämään, asumaan ja pysymään hengissä, vaikka tulisi pitkiäkin sähkökatkoja, haavereita tms. Tulipaloonkin on täytynyt osata varautua, kun talossa on parikin tulisijaa... Hohhoijjaa teitä 'pieniä', jotka olette sitten aina niin jonkin asian asiantuntijoita kun on joku pikku 'koulu' käyty... Armeijassa et opi mitään muuta sellaista, mitä et muualla oppisi, kuin sen kyseenalaistamatta käskyjen tottelemisen - oli ne käskyt sitten 'älykkäitä' tai ei.

Vierailija
47/94 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites sitten minun mieheni joka on espanjankansalainen, mutta muuten täysin suomalainen (suomalaiset vanhemmat siis). Espanjaan tuli palkka-armeija juuri kun hän tuli sen ikäiseksi (18?) että olisi pitänyt inttiin astua. Eipä sitten sinne vapaaehtoisenakaan ja espanjaa osaamattomanakaan lähtenyt.

Hänen olisi vissiin pitänyt vaikka hakea Suomen kansalaisuutta ihan vaan että pääsisi armeijaan ja kelpaisi aloittajan tapaiselle ihmiselle? Aika turhaa tosin, koska eipä hän noin kapeakatseista huolisikaan. :)

Vierailija
48/94 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä koskaan ole uraa haitannut, että jäi aikanaan intti suorittamatta.

Toisille sopii, toisilla on muuta tekemistä osa jäi matkalle jo paljon aiemmin

Vierailija
49/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei ole nössöä nähnytkään,eikä ole käynyt armeijaa..

Vierailija
50/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se että ei käy armeijaa mitenkään vähennä miehekkyyttä.

Vierailija
51/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos mukavuudenhalusta jättää menemättä niin en minäkään arvosta. Jotenkin vaikeaa suhtautua sellaiseen mieheen.

Vierailija
52/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä muka on niin vaikeaa? Aseenkäytön opettelu? Liikunta? Nykyisin miehet ovat niin ylipainoisia ja äitiensä lellimiä ettei kyetä.

Vierailija
53/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku haluaa armeijaan. Kuulostaa ihan pimeältä touhulta, eikä meitä kukaan uhkaa (ainakaan sellaisella uhalla, johon suuret maajoukot auttaisivat...)

Lisäksi olen pasifisti.

Minusta on rohkeata ruveta sivariksi tai totaalikieltäytyjäksi.

Vierailija
54/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pelkäävät isäänsä,onko se sitten hyvää kasvatusta?

Palkkasoturisysteemi suomeen! Sotikoon ne jotka haluavat!

Vierailija
55/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitisevät kuinka miehistä ei ole nykyään mihinkään. No eipä niistä kaikista ollut sodankaan aikana kun rintamakarkureita ammutttin.

Menkää kitisevät naiset itse sadoissatuhansissapäin armeijaan, niin ei enää tarvitse kaikkien miesten mennä, kun sotilaita riittää.

Vierailija
56/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei ole käynyt armeijaa, niin pidän häntä tyypistä riippuen joko lusmuna, laiskana ja vastuunpakoilijana tai luuserina, jolta puuttuu munaa.

Ymmärrän, ettei ole kiinnostavaa mennä rämpimään johonkin metsään puoleksi vuodeksi. Ei minuakaan kiinnostaisi. Mutta jos miehessä on yhtään selkärankaa, niin hän kantaa kortensa kekoon kaikesta vastenmielisyydestä huolimatta. Tämä selkäraka on se, mitä miehessä arvostan. Kaikessa, mitä mies tekee.

Vierailija
57/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kanssa samoilla linjoilla. Useimmilla ei psyyke kestä edes kokeilla pärjääkö siellä. Ja se nössöys jää päälle. Olen sitä mieltä, että armeijassa miehistyy. Siellä joutuu pakosti opettelemaan tulemaan toimeen erilaisten ja aivan erilaisista lähtökohdista olevien ihmisten kanssa ja se kasvattaa ihmistä. Silmätkin voivat aueta. Omalle pojalle teki intti oikein hyvää, vaikkei varmaan pahimmasta päästä pullamössö ollutkaan. Fyysinen kunto oli hyvää kotiutuspapereissa. Muuten käytös tyydyttävää. En ole mitenkään militaristinen, mutta uskon, että armeija tekee hyvää pojille ja varmaan sinne tahtoville tytöillekin.

Vierailija
58/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta pitää selvitä mahdollisimman helpolla ja lomasyitä keksitään urakalla.

Siviilipalveluksessa joutuu oikeasti töihin ja koska aikakin on pidempi kuin aseellisessa palveluksessa, ei sivarit todellakaan pääse helpommalla.

Vierailija
59/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olispa mieheltä mennyt sivusuun valtion virka jos armeijaan olisi mennyt sivarin sijasta. Sivarina meni harjoittelemaan ja nyt 10v ollut virassa.

Vierailija
60/94 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi miehekästä ja kunnioitettavaa, juu.....