En jaksa arvostaa miestä joka ei ole käynyt armeijaa! (ov)
Joskus olen ihmetellytkin että miksi, kun muuten olen mielipiteiltäni ja arvoiltani melko liberaali. Jotenkin tulee sellainen tunne että sellainen mies on lusmu ja nössö joka menee sivariksi. On niin muodikasta olla muka vakaumuksensa takia sivari. Tosiasia on että nykymiehet ovat niin turkaisen laiskoja etteivät viitsi ja uskalla.
Äiditkö tätä nössömiessukupolvea tähän suuntaan kasvattavat (passaavat)?
Kommentit (94)
pojat tekevät sen pyssyn jostain, jos ei muusta, niin omasta sormestaan.
Mies on käynyt intin aikanaan ja toivon, että poikanikin käy. Tosin itse tietysti päättää kun sen aika on.
kyllä se venäjä vain on meidän uhkamme. Historia toistaa itseään ja tiedetään, että mitä huonommat olot maahan tulee, niin sitä levottomampaa liikehdintää ilmaantuu. Armeijaa tarvitaan myös tätä varten.
johan sitä työ-haastattelussakin kysytään. eikä tasen ole positiivista jos sanoo ettei ole armeijaa käynyt !
Vierailija:
johan sitä työ-haastattelussakin kysytään. eikä tasen ole positiivista jos sanoo ettei ole armeijaa käynyt !
Oletko kenties työtön kun et ole tähän kysymykseen törmännyt ??
Vierailija:
Kun sinusta nuo muutamat asiat ovat itsestään selvyyksiä ja ne opitaan jo kotona, niin voin kertoa, että monille ne eivät todellakaan sitä ole!LAINAUS Luulisi, että nämä asiat opitaan jo kotona tai sitten kesätöissä viimeistään - pomolle ei räävitä päätä ja hommat on hoidettava huvitti tai ei.
Pitää ajatella myös muita/yhteiskuntaa. Kyllä armeija monille velliperseille (joita on valitettavan paljon nykynuorista) opettaa varsin paljon. Valitettavasti sivareista löytyy juuri näitä kavereita todella paljon halusi heitä leimata tai ei....
Jaha, armeijalaitosta pitää siis pyörittää, koska idioottivanhemmat eivät osaa hoitaa kasvatustehtäväänsä kunnolla ja kasvattavat pojistaan (Miksi vain pojista?) löysiä velliperseitä?? Mitäpä jos te armeijan käyneet isät vaikka ihan itse opettaisitte kersoillenne vähän vastuuntuntoa ja moraalia ja veisitte pentunne talvella hiihtämään tms? Ja ostakaa vaikka ilmakko ja räiskikää sillä maalitauluun.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:20"]
Mun mielestäni ei ole mitään järkeä lähteä opettelemaan tappamista. Omalle pojalleni on suosittanut siviilipalvelusta.
[/quote]Sun poika ei pelaa sitten pleikalla ei tietsikalla mitään pelejä jossa tapellaan jne. Toivon mukaan jokainen itse valitsee käykö intin vai onko vakaumuksellinen sivari.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 10:20"]
Minä en arvosta armeijaa enkä halua miestä joka on sen käynyt. Makunsa mullakin. Muutama miespuolinen ystäväni jätti armeijan kesken kun ei hyväksynyt sitä sovinistista opetusta joka siellä tulee rivien välissä ja suoraankin jatkuvasti. Sivistynyt mies ei sellaista onneksi sulata.
[/quote]
Samaa mieltä
Minä en jaksa arvostaa naista, joka ei tee mitä mies käskee.
Armeijahan on oiva paikka harjoittaa henkistä väkivaltaa sekä saada ylemmyydentunnetta vallankäytöstä. Todella loistava ja kiva paikka!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2007 klo 11:20"]
Joskus olen ihmetellytkin että miksi, kun muuten olen mielipiteiltäni ja arvoiltani melko liberaali. Jotenkin tulee sellainen tunne että sellainen mies on lusmu ja nössö joka menee sivariksi. On niin muodikasta olla muka vakaumuksensa takia sivari. Tosiasia on että nykymiehet ovat niin turkaisen laiskoja etteivät viitsi ja uskalla.
Äiditkö tätä nössömiessukupolvea tähän suuntaan kasvattavat (passaavat)?
[/quote]
Jussi Halla-Aho ei ole käynyt armeijaa. Ja sanoppa yksikin rauhanajan kenraali, joka on pistänyt itseään enemmän likoon isänmaan puolesta, mitä Jussi Halla-Aho.
Itse taas en pidä kovin fiksuna miehiä, jotka ovat käyneet armeijan. Laumasieluja, jotka eivät ajattele itse. Kaikki aiemmat poikaystäväni sekä nykyinen mieheni ovat sivareita - rehellisiä, ahkeria ja sivistyneitä ovat olleet kaikki. :)
Minä en arvosta armeijaa enkä halua miestä joka on sen käynyt. Makunsa mullakin. Muutama miespuolinen ystäväni jätti armeijan kesken kun ei hyväksynyt sitä sovinistista opetusta joka siellä tulee rivien välissä ja suoraankin jatkuvasti. Sivistynyt mies ei sellaista onneksi sulata.
Kiinnostaisi kuulla, että jos sota esim. venäjää vastaan ei ole uhka ja varteenotettavia uhkia ovat terrorismi ja ilmastonmuutos. Niin miten nämä tiedän sivistyneet sivari/kieltäytyjä miehet teitä suojelee esim. terroristien vallatessa kotikaupunkinne tai kun ilmastonmuutos ajaa miljoonittain pakolaisia tänne suomeen ja täällä alkaa esimerkiksi sisällissota?
Pidätte näitä esimerkkejä mahdottomina, mutta olihan WTC:n iskukin mahdoton tai sota irakissa.. Entäs kun teidän ollessa kauppakeskus Sellossa joku terroristi- tai muu ryhmittymä ammuskelee naisia ja lapsia ja tiedän miehellänne olisi mahdollisuus taltuttaa yksi näistä hyökkääjistä ja saada näin rynnäkkökivääri haltuunsa ja tappaa nämä muut terrositit/hyökkääjät, varmasti kieltäytyisi kun olisi niin sivistynyt ja uskoisi selviävänsä puhumalla. Hän ei myöskään osaisi käyttää rynnäkökivääriä......
Armeijassa opetellaan myös selviytymistä erikoistilanteissa, esim. mellakat, luonnonolosuhteet, ja siellä selviytyminen, kamppailutilanteet, tulipalot ja ensiavun antoa. Itse pidin koulutusta hyödyllisenä, olin vuoden.
Tämä keskustelu olisi ok, jos olisi käyty vaikka 1974. Nykypäivänä...ei.
Mun mies olisi kovasti halunnut armeijaan, mutta ei päässyt sairauden takia.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 08:12"]
Kälyn toimia vuosikausia seuranneena sanoisin, että äidit hyysäävät ne mammankultansa piloille. Ei sun tarvii jos et haluu. Äiti hoitaa kaiken, ruoan lautaselle, opiskelupaikat, asunnot, kaiken.
[/quote]
Olet varmaankin itse käynyt armeijan?
[/quote]
Ei ollut mahdollista, kun olin intti-iässä. Isäni on sotaveteraani. Ja mitä tekemistä tällä edes on sen kanssa, arvostaako kieltäytyjäjengiä vai ei.
[/quote]
Koska olet kaksinaismoralisti ja tekopyhä jos vaadit miehiltä armeijan käymistä mutta et itseltäsi
Sillä ei ole mitään merkitystä mitä isäsi on tehnyt.
käyneitä. Btw meidän pojilla ei ole leikkipyssyjä tms eikä hankita.