En jaksa arvostaa miestä joka ei ole käynyt armeijaa! (ov)
Joskus olen ihmetellytkin että miksi, kun muuten olen mielipiteiltäni ja arvoiltani melko liberaali. Jotenkin tulee sellainen tunne että sellainen mies on lusmu ja nössö joka menee sivariksi. On niin muodikasta olla muka vakaumuksensa takia sivari. Tosiasia on että nykymiehet ovat niin turkaisen laiskoja etteivät viitsi ja uskalla.
Äiditkö tätä nössömiessukupolvea tähän suuntaan kasvattavat (passaavat)?
Kommentit (94)
armeijaa kohtaan ja siinä tapauksessa on kyllä kyse pelkästä laiskuudesta ja lusmuilusta. Tosin jos kotona passataan piloille niin mitä voi odottaakaan. Poika pelaa kaiket päivät vaan tietsikkapelejä ja palvelu kotona pelaa....
kyseessä on todellakin nämä äidin pilalle passaamat, jotka kuvittelevat olevansa liian fiksuja sinne armeijaan.
Enkä ikikuuna päivänä olisi voinut kuvitella seurustelevani sivarin kanssa.. Tosin tunnen vain kolme sivaria, joista kaksi on homoja, ja siis sen vuoksi eivät halunneet armeijaan..
Tätä nykyä armeija on ennen kaikkea tottelevaisuuskoulu. Kaikki, jotka ovat elämässään päässeet eteenpäin jalkaa polkemalla ja huutamalla " minä HALUAN!" saavat opetella olemaan haluamatta. Armeija ei ole hyväkuntoiselle fyysisesti erityisen raskas, mutta huonompikuntoiset saavat siellä kohotettua kuntoaan, mikä on hyvä asia. Ja toki armeijasta saa johtamiskokemustakin, jos jaksaa siellä enemmän kuin puoli vuotta.
Minun syyni armeijan arvostukseen on siis yksinkertainen: Jos sota tulisi, niin en haluaisi että minun mieheni istuskelee kotona, kun perheemme henki on uhattuna. Voisin kunnioittaa vain sellaista miestä, joka tekisi kaikkensa, jotta meillä olisi hyvä olla -eli sellaista miestä, joka tarttuisi velvollisuuteensa ja lähtisi rintamalle. Ei sinne kukaan haluaisi laittaa miestänsä kuolemaan, mutta kuten oma mieheni sanoi, niin " Olisitko sitten ylpeä minusta, jos selviäisin hengissä maaten sodan sängyn alla?" . Niin, enpä kyllä olisi.
kaikki, ihan kaikki, miehet viedään sotaan. Oli käynyt armeijan tai ei. Vain ne jäävät pois, joita tarvitaan yhteiskunnan pyörittämiseen: opettajia, lääkäreitä tms.
Armeijan touhu on aivan idiottimaista. Sen pitäisi olla tehokasta opetusta tiiviissä paketissa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2007 klo 11:20"]
Joskus olen ihmetellytkin että miksi, kun muuten olen mielipiteiltäni ja arvoiltani melko liberaali. Jotenkin tulee sellainen tunne että sellainen mies on lusmu ja nössö joka menee sivariksi. On niin muodikasta olla muka vakaumuksensa takia sivari. Tosiasia on että nykymiehet ovat niin turkaisen laiskoja etteivät viitsi ja uskalla.
Äiditkö tätä nössömiessukupolvea tähän suuntaan kasvattavat (passaavat)?
[/quote]
Miksi et itse mene armeijaan?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 08:10"]
"Minusta on rohkeata ruveta sivariksi tai totaalikieltäytyjäksi."
Sivariksi ryhtyminen ei ole mitenkään erityisen rohkeaa, se on sen verran helppoa ja vaivatonta nykyään. Totaaleja sen sijaan kunnioitan, vaatii se kuitenkin jonkun verran pokkaa mennä vankilaan vakaumuksen vuoksi, vaikka en olekkaan heidän kanssa samaa mieltä.
[/quote]
Miksi miesten pitäisi käydä armeija mutta naisten ei ole pakko?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 08:12"]
Kälyn toimia vuosikausia seuranneena sanoisin, että äidit hyysäävät ne mammankultansa piloille. Ei sun tarvii jos et haluu. Äiti hoitaa kaiken, ruoan lautaselle, opiskelupaikat, asunnot, kaiken.
[/quote]
Olet varmaankin itse käynyt armeijan?
Mun pojista toinen on intissä parhaillaan, toinen on saanut C-lausunnon pitkäaikaissairauden perusteella:;ko. sairautta sairastavista ei inttiin edes pääse. En näe pojissa muuta eroa kuin ne perusluonteen erot, mitkä on lapsesta asti ollut.
Kun kävin kotiväen päivässä, niin huvittavalta pellelyltä se homma lähinnä näytti. Semmoista se kuulemma yleensä on, sanoi poika.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2007 klo 17:07"]
[/quote]
Mun pomo on sivari ja sen poika sai vapautuksen...
Eipä ollutkaan kuin kuusi vuotta kuolleena maannut ketju.
Kälyn toimia vuosikausia seuranneena sanoisin, että äidit hyysäävät ne mammankultansa piloille. Ei sun tarvii jos et haluu. Äiti hoitaa kaiken, ruoan lautaselle, opiskelupaikat, asunnot, kaiken.
[/quote]
Voin kertoa omasta elämästäni sen, etten äitinä ole ainuttakaan lastani hyysännyt. Itse ovat opiskelupaikkansa hakeneet, tehneet päätöksensä armeihjasta ja as7untonsa hankkineet. Se ettei yksi lapsistani ole käynyt armeijaa, ei ole minun p+äätös vaan aikuisen poikani. Mutta ei kannata taas yhden näkemän perusteella leimata kaikkia.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 08:13"]
Itse olen käynyt. Minusta ämmät voi olla inttiasioista hiljaa kun se ei heitä koske eivätkä siellä pärjää.
t. Mies
[/quote]
Just ni ! Luuletko sä, että nää ämmät sitä uskoo ? Ei, ne haluaa päteä kaikessa ja tietävät kaiken.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 20:34"]
Miksi miesten pitäisi käydä armeija mutta naisten ei ole pakko?
[/quote]
Totta! Arvokkaan koulutuksen pitäisi olla automaatio kaikille, jotta jokainen olisi sotilaallisen kriisin tullen valmis tekemään osansa sen lopettamiseksi suomalaisille suotuisasti.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 20:35"]
[/quote]
Olet varmaankin itse käynyt armeijan?
[/quote]
Ei ollut mahdollista, kun olin intti-iässä. Isäni on sotaveteraani. Ja mitä tekemistä tällä edes on sen kanssa, arvostaako kieltäytyjäjengiä vai ei.
ei sinun tarvitsekaan. saat ihan itse valita omat arvosi joiden mukaan elat elamasi. pida silti avoin mieli, voit ehka joskus tavata armeijan kaymattoman joka muuttaa mielesi. sinun pitaa myos hyvaksya etta jyrkka mielipiteesi ei ole hyvaksyttava monien mielesta ja heilla on oikeus 'olla jaksamatta' sinua.
Kolmannes miehistä ei käy armeijaa. Niin suuresta määrästä ei löydy mitään yhteistä tekijää, joka erottaisi heidät armeijan käyvistä - tai toisinpäin. Älytöntä kuvitella muuta parin itsehavaitun esimerkinkään perusteella.
Mulla on toisinpäin: pidän armeijan käyneitä miehiä vähän simppeleinä massan mukana tallustajina, joilla ei oikein omaa mielipidettä mistään. Kokemus on osoittanut mielikuvani usein oikeaksi.
monet nuoret miehet ovat hankalia siinä suhteessa että se napanuoran katkaiseminen kotiin on vaikeaa. Armeija on hyvä välivaihe myös siinä.
Olen myös samaa mieltä siinä että kun kuulen että joku on sivari niin ei voi mitään, sillä on jotenkin negatiivinen kaiku. Saattaa olla juuri se selkärankaisuuden puute joka tulee heti mieleen mitä joku kirjoittikin aiemmin.