Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankkaaja taitaa haluta vain sen, että ketju hiljenee ja keskustelu kuolee. Haluaa pilata toisilta keskustelun ilon. Sen vähänkin mitä esim täällä palstalla on hyvää ja sotkea hyvät ketjut. No, siinä on hyvä puolensakin. Jankkaaja jää tänne kirjoittamaan omaa roskaansa yksinään. Toki uhraus on liian suuri ja minä en itsekkään halua luopua ainoista paikoistani kirjoittaa.
No tämäpä juuri. Sotkee ketjun ketjun perään. Jos sallitaan. Tuossa toisessakin ketjussa yritti pilata, mutta sinnikkäästi kivat vaan kirjoitti ja ilmiantoi tuon jankkarin. Ok. Ehkä.
Sinnitellään.
Kirjoitellaan edelleenkin kivasti. Ei tässä ole mitään hätää. Hypi sinäkin huoletta yli viestit, jotka ei kiinnosta. Ei tätä ketjua kukaan ole lopettamassa.
Jos ette riko lakia. Sananvapauden rajoittaminen ja omavaltaisesti poistot kyllä lopettavat ketjun.
Esimerkki: Jos minä vaikka aloittaisin ketjun, jossa kysyisin neuvoa muilta, esim. "Millaisen talvitakin ostaisin?"
Siihen vastaajat ehkä vastaisivat minulle eli aloittajalle ja kenties osa vastaajista sitten yleisemmin kommentoisi ja kertoisi omista talvitakeistaan tai ihan mistä vaan. Mutta en silti voisi ketjun aloittajana määrätä, että tähän ketjuun saa laittaa vain vastauksia juuri tuohon minun kysymykseeni. Nih.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin kahdeksalta kolmen tunnin yöunien jälkeen. Olen nukkunut vuosikausia 3-5 tuntia yössä. En pysty käsittämään miten niin vähillä yöunilla voi selvitä.
Sain kannettua joulukaktukset illalla sisälle, mikä osoittautuikin hyväksi ennakoinniksi sillä aamulla maa oli kuurassa. Olisivat nuo varmasti selvinneet yhdestä yöstä, mutta varmassa vara parempi.
Pitäisi lähteä suojaamaan omenapuut ja putsata perennapenkki. Mitenhän sitä tämänkin saisi aikaiseksi. Kohta varmasti ilta ja omenapuut suojaamatta, perennapenkki perkaamatta. Mielestäni mietin jos 10 minuutin päästä tai ehkä seuraavalla mainostauolla tai ehkä lehden luvun jälkeen...
Saitko puutarhahommat tehtyä? Mä niin fiil juu. Tiskit kerääntyy ja kerääntyy. Hirveä urakka? Ja kun toimeen tarttuu, 10min ja homma tehty. Miks hempotissa se alotus on niin vaikeaa???
Tää ketju on yhtä jankkausta, ei pal tee mieli kirjotella. Mukavaa iltaa Sulle:)
Ei kannata provosoitua. Juuri se pilaa ketjun, sotkee pitkäksi aikaa.
Ihmiset kirjoittelee ja toiset lukee, jos lukee. Jos ei miellytä joku viesti, hyppää yli. Ei tämä sen vakavampaa ole. Jotkut peukuttelee, toiset ei. Ei siitä kannata ottaa turhia murheita.
Tämä on julkinen keskustelupalsta, jonne kuka vaan voi tehdä ketjun. Niitä tulee ja menee. Ei näillä ketjuilla mitään mitaleita kannata kalastella. Yhteistä juttelua vaan. Pätemisentarpeet kannattaa keskittää muualle.
Kirjoitellaan kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että ollaan me ihmiset sitten erilaisia yksinäisinäkin. Jollekin ilmeisesti ainut mielessä liikkuva asia on aina seksi ja itselle se on tässä tilanteessa varmaan yksi niistä viimeisimmistä joille viitsin uhrata ajatustakaan etenkään oma-aloitteisesti. Se kun ei millään tavalla ole ajankohtaista eikä tässä elämäntilanteessa kuulu sen enempää arkeen kuin juhlaankaan.
Muutenkin erikoista, että (miehille?) seksi on se pääasia parisuhteessakin ja tässä ketjussakin joku on jo kertonut kuinka tavoite on saada seksisuhde. Miksi sitten haaveilla parisuhteesta (ja sillä haaveella yrittää perustella miksi seksipuhe on ihan sama asia kuin jonkun toisen haave elämänkumppanista) kun todellisuudessa ei kuitenkaan halua parisuhdetta vaan seksisuhteen? Ne on kaksi tyystin eri asiaa vaikka molemmissa seksiä onkin.
Eikö se kannattaisi tuoda julki mitä hakee ja varsinkin tilanteessa missä ei ole sitä vähemmän mieluisaakaan vaiht
Evoluutio on muokannut naiset ja miehet erilaisiksi. Kaiken takana on suvun jatkuminen, ettei ihmislaji katoa.
Siksi miehet ovat aina valmiita seksiin ja naiset taas etsivät turvallista, pitkää suhdetta. Miehet takaavat, että jälkeläisiä syntyy ja naiset valitsevat kumppanin, joka on vastuullinen ja huolehtii. Näin taataan jälkeläisten selviytyminen elossa aikuisiksi.
Kuulostaa älyttömän historialliselta, mutta pääpiirteittäin toimii näin edelleen.
Jostain luin, en muista tarkkaan, mutta olisiko ollut niin, että mies pärjää n.3 kk ilman seksiä, nainen taas rajattoman ajan. Erilainen hormonitoiminta. Siksi miehille kelpaa hätätilassa lähes kuka vaan kumppani, mikäli sitä vakituista pitkäaikaista kumppania ei ole löytynyt. Tutkimusten mukaan suurin osa tavoittelee vakikumppania ja perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki: Jos minä vaikka aloittaisin ketjun, jossa kysyisin neuvoa muilta, esim. "Millaisen talvitakin ostaisin?"
Siihen vastaajat ehkä vastaisivat minulle eli aloittajalle ja kenties osa vastaajista sitten yleisemmin kommentoisi ja kertoisi omista talvitakeistaan tai ihan mistä vaan. Mutta en silti voisi ketjun aloittajana määrätä, että tähän ketjuun saa laittaa vain vastauksia juuri tuohon minun kysymykseeni. Nih.
Mutta se siis olisi ok, että talvitakki-ideoita kyselevässä ketjussa alkaisi jankkaus erilaisista talvirenkaista ja vääntö onko kitkat nastoja paremmat ja sönkkäys kuinka kyllä varmasti saan kirjoittaa myös paistinpannuista ja bikineistä koska MINÄ haluan ja MINÄ määrään.
Miksi ylipäätään edes on mahdollisuutta avata ketjuja jos kerran kaikkialla voi jokainen sooloilla ihan mitä vaan eikä siinä ole mitään väärää eikä ongelmaa? Silloi
Kyllähän keskustelut polveilee ihan oikeassakin elämässä. Soitan serkulle ja kysyn, mikä kukka laitetaan haudalle ja puolen tunnin päästä keskustelu menee jo siinä, pitääkö veneessä olla komposiittipenkit.
No, tuo talvitakki-esimerkki kertoo, että jos joku haluaa kirjoittaa puuta heinää, en pysty heidän viestejään estämään ja näin todella usein tällä palstalla tapahtuu. Asiallisiin kysymyksiin tulee myös asiattomia vastauksia.
Mutta voin vakuuttaa, että keskityn vain niihin viesteihin, jotka ovat kysymykseni kannalta relevantteja. Muut ohitan enkä suoraan sanottuna välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että vaan hyväksyisit kommentit perhokalastuksesta, aborteista, luomuviljelystä ja astrologiasta??? Niinkö? Etkö tahtoisi ohjata sopivampaan ketjuun???
En tietenkään ohjaisi. Hän juttelee siitä mistä haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että vaan hyväksyisit kommentit perhokalastuksesta, aborteista, luomuviljelystä ja astrologiasta??? Niinkö? Etkö tahtoisi ohjata sopivampaan ketjuun???
En tietenkään ohjaisi. Hän juttelee siitä mistä haluaa!
Tämä en ollut minä, joka kirjoitin alkuperäisen esimerkin talvitakista.
Olin ulkona kunnes pimeä yllätti. Keräsin tontiltani risuja ja oksia, jotka laitan keoksi eli meluvalliksi, koska asun valtatien vierellä. Se melu ei lopu koskaan, mutta vaimenee tällä konstilla. Tulin sisään ja aloitin lonkeron. Odotan tv:stä Kymppitonnia. Nyt sitä on ilo seurata, kun juontaja vaihtui. Viki ei hillu tai huutele asiattomuuksia. N/70
Mulla on 55 vuotta seksielämää takana 16- v tavattiin ja edelleen yhdessä. Seksiä 2- 3 kertaa viikossa nytkin . Se on siis erittäin arkinen asia. Kaupassakin käyn harvemmin. Miksi ihmeessä sitä pitäisi salailla ja romantisoida. Sukulaisten kanssa kerrotaan toisillemme nämäkin asiat. Ihme nunnameinkiä. Mummo 71v.
Ei taida löytyä niin vahvaa rautalankaa, että tämä asia saataisi vännetyksi selväksi.
Olen koko päivän ollut itseni seurassa, mutta silti on ihan hyvä mieli (tai ehkä juuri siksi). Ostin callunoita talven varalle ja kävin taas haravoimassa haavan lehtiä pihalla.
Yöllä oli 1 aste lämmintä, krassit kukkivat vielä ja 2 kurjenkelloa samoin.
Mulla on kyllä niin mukava työpaikka.(No okei ehkä 80% ajasta mutta kuitenkin) Toivottavasti sama meno jatkuu!
Jotta tätä nyt ei enää viidennellätoista eri tavalla ujojen tai muiden tarvitse kysyä:
Jos haluaa pelkkää seksiä tai seksisuhdetta on helpoin keino mennä maksullisiin. Siinä pääsee heti asiaan teeskentelemättä mitään muuta kuin on. Parisuhde ei toimi koskaan niin, että siinä ei ole aidosti halua ottaa toisen tunteita ja mielipiteitä huomioon. Sitä ei pelkälle omien tarpeiden tyydyttämiselle vaan pysty rakentamaan vaikka kuinka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Jotta tätä nyt ei enää viidennellätoista eri tavalla ujojen tai muiden tarvitse kysyä:
Jos haluaa pelkkää seksiä tai seksisuhdetta on helpoin keino mennä maksullisiin. Siinä pääsee heti asiaan teeskentelemättä mitään muuta kuin on. Parisuhde ei toimi koskaan niin, että siinä ei ole aidosti halua ottaa toisen tunteita ja mielipiteitä huomioon. Sitä ei pelkälle omien tarpeiden tyydyttämiselle vaan pysty rakentamaan vaikka kuinka haluaisi.
Näin on. Eri asia on sitten se, pystyykö seksuaaliseen tekoon ihmisen kanssa, joka ei toden totta halua sinua takaisin, puhumattakaan että hänellä olisi mitään positiivisia tunteita sinua kohtaan. Minä en pysty, ja jos vaihtoehtona on maksullinen tai ei seksiä ollenkaan toisen ihmisen kanssa, niin se on ihan ehdottomasti tuo ei ollenkaan. Tuntisin itseni tuollaisessa tilanteessa - no - kaikeksi väliltä säälittävä - epähaluttava - epäihminen - luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Seuraavaksi helpoin on rehellisyys eli kertoo avoimesti mitä hakee ja haluaa ja sitten kohdalle joko on osunut samanlaisia asioita kaipaava ja samanlaista ihmissuhdetta kaipaava tai sitten ei. Niiinhän se menee kaikissa ihmissuhteissa oli ne omat mieltymykset mitä vaan.
Rehellisyys on kuitenkin se ainoa asia minkä varaan voi mitään ihmissuhdetta alkaa rakentamaan. Eihän siitä seksisuhteestakaan mitään tule jos toiseen ei voi luottaa.
Ihan perushyvää kuuluu, mutta näkö on edelleen yllättävän sumea ja epätarkka, kirjoittaminen hidasta. Kävin päivällä ekaa kertaa ikinä silmänpohjakuvauksessa. Hitaasti palautuu tipoista silmät. Hymyilytti kun henkilökunnan edustaja tokaisi, että nyt siinä on silmäripset edessä, avaa silmä niin isoksi kuin pystyt, kun itsestä vaikuttaa ettei niitä ripsiä juurikaan ole. Harvat ja lyhyet. Kuukauden saa odottaa tuloksia. Ehkä olisi jo aihetta optikkokäyntiinkin, jännä kun kaikki tuntuu niin tarpeettomalta omalla kohdalla, lykkää vaan viimeiseen asti asioiden hoitamista.
Iltaa!
Mä pyytäisin, ettei jankkaamisesta ja trollaamisesta yms keskustella enää ollenkaan, eikä kommentoida sitä mitenkään. Annetaan sen aiheen olla, ja kerrotaan arkisia kuulumisia, kuten otsikon idea oli.
Mulla oli tänään vapaapäivä. Tein hyvää ruokaa ja otin pitkät päiväunet. Lisäksi tuhosin pienen sipsipussin ja katsoin vähän Gilmore girlsejä. Illalla ulkoiltiin lapsen kanssa.
Nyt taas illalla yksinäisyys hiiviskelee nurkissa, mutta taidan painua unille kohta.
Discord-asiaan en ole ehtinyt perehtyä.
Ap
Tätä ei taida ap:kään tietää. No nyt tietää. Hän ei voi kontrolloida mitään eikä ketään!