Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.

Vierailija
12.09.2025 |

Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?

Kommentit (1208)

Vierailija
541/1208 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänääpä on tullut velttoiltua koko päivä... Lähinnä sänkyä pitänyt kiinni lattiassa. Kahvia juonut + eilisiä banaanivoffeleita ja omppuhilloa syönyt. Eli normipäivä muuten mutta joskus samana päivänä väsättyjä voffeleita, velliäkin. Ja junttapullaa. Vielä odotettava, että rikastun lötön johdosta. Mutta en mä näitä hommia lopeta rikastuttuanikaan.

Jännä muuten nähdä miten kaverit ja sukulaiset runsastuu rikastuttuani ;) Viimeksi kun joku laittoi liikkeelle huhun lottovoitostani niin oven taakse ilmestyi oikein jonoja. Joku oli varustautunut oikein S-kaupan Extra-keksipaketilla. Tuliaisiksi.

Onnittelut voitosta jo etukäteen! Mä olin ajatellut vetää potin tyhjäksi tänään, mutta voin odottaa ensi viikkoon.

Mukava, kun pääsitte raha-asioista sopuun.

Vierailija
542/1208 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulomisesta tuli mieleen, että ainakin Biorex elokuvateattereissa on puikkobio näytöksiä. Siinä neulotaan samalla, kun katsotaan elokuvia. Itse en osaa neuloa, joten en ole kokenut tuota.

Itse oon ottanut rennosti tämän päivän, kun kirppiksiltä nappasin Unstoppable (2010) ja Tuulen Viemää (1939) elokuvat. Elokuvateatterissa kävin katsomassa Smurffit elokuvan ja katsoin sen jälkeen Kesä ilman kevättä leffan himassa. Elokuvia päivä täynnä, joten kiva päivä.

Tuttuja näkynyt, mutta ei niin tuttuja jotta osaisin heille puhua mitään. Mua niin harmittaa miten kehnot mun sosiaaliset taidot ovat. Ainoastaan olen puhunut toiselle tänään elokuvateatterissa, kun olin ostamassa lippua.

Mielestäni Smurffi elokuva oli hyvä, sillä siinä oli monenlaista piirtojälkeä ja elävää kuvaakin. Kesä ilman kevättä leffan katsoin, kun siitä sanottiin sen olevan mieleenpainuva hämmästyttävä taide-elokuva, mutta itse näin sen vain puuduttavana draamana. Ihan liian pitkä leffa teemalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1208 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yksinäinen sinä ap olet? 

Vierailija
544/1208 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo aiemmin ketjuun muistisairaasta äidistäni ja kuinka hän on tässä todellisuudessa enää vain hetkittäin. En ollut osannut varautua siihen(kään), että tuossa vaiheessa ihminen saattaa ottaa puheeksi asioita menneisyydestä ihan ilman minkäänlaista hienotunteisuutta ja kertoa ihan tosta noin vaan, että sinä muuten olit kaikkien sukulaisten silmissä pelkkä ei-haluttu (se ä:llä alkava sana taitaa olla ei-sallittu tällä palstalla) ja syntynyt syntisenä sekasikiönä(!?) avioliiton ulkopuolella. 

Ja sitten vaan jatkaa kiisselin lusikointia ja kaukaisuuteen tuijottamista. 

Tuollaisista totuuden tölväisyistä on tullut paljon mietittävää ja tavallaan ehkä jotain ahaa-elämyksiäkin, koska moni asia saisi tuosta ei-toivottuudesta selityksensä ja palaset ehkä loksahtelisi jossain mielessä kohdalleen. Harmi vain etten tästäkään voi puhua kenenkään kanssa eikä sukulaisiin ole minkäänlaista kontaktia, että voisin edes harkita ottavani asioista selvää. Tosin kaikkihan nuo aikanaan osalliset kasvaa jo horsmaa, mutta voisi hyvin olla että joku itseäni vanhemmista serkuista tietäisi jotain koska nyt kun asiaa olen miettinyt niin eihän tuota suhtautumista mitenkään salailtu. En vaan tietenkään silloin lapsena (enkä itseasiassa edes vielä puoli vuotta sitten) ymmärtänyt miksi minua kohtaan oltiin niin erilaisia kuin muita lapsia (serkkuja) kohtaan. Kuvittelin vain, että kuvittelen kaiken tai että oikeasti olen tehnyt jotakin väärää enkä vaan tajua sitä vaikka muistan kuinka arastelin sukulaisia ja yritin aina olla mahdollisimman hiljaa ja huomaamaton. Silti muistan edelleen kuinka läpitunkevan pistävästi etenkin mummoni ja tätini minua katsoivat. Ja kävipä niinkin, että ruoka-aikana mulle ei katettu pöytään lautasta ja lasia ollenkaan ja sitten oikein loukkaantuneena sähähdettiin, että sinäkinkö sellaiset tarvitset. Juomalasi tuli niin voimalla pöytään, että se meni rikki.

Näitä ajatuksia sitä tänäänkin päässään pyöritteli vaikka kuinka yritin kyllä nauttia ihanasta säästä ja tein oikein extrapitkän lenkinkin. Se vaan nykyisin on usein niin, että lenkillä ei saakaan enää päätään nollatuksi vaan päinvastoin sitä menee hyvinkin syviin vesiin eikä liikunta rentouta. En kyllä tiedä tekeekö sitä enää mikään. (päihteitä ei kannata ehdottaa, alkoholin kanssa tuli nuorena puljattua yhden elämän tarpeiksi)

Vierailija
545/1208 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaikille!

Vierailija
546/1208 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä, kauniita unia, ja nähkää enkelin kuvia. Sunnuntai se viikon päättävä päivä edessä päin, joten nyt nukkumaan suin päin.

Vierailija
547/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti yksinäinen,vaikka sinkku (eronnut sellainen) olen. Minulla on aikuiset lapset ja lasten lapsia. Muutama ystävä,jotka sitäkin laadukkaampia. Myös pientä miessutinaa on ollut saman miehen kanssa vuosia...Mutta toki yksinäisiä hetkiä on ja en niistä kärsi. Minulla on tapana pyöräillä,kirjastoissa viettää aikaa,puistoissa istua ja esim lukea kirjaa,voi kuulostaa vanhanaikaiselta🤣Olen pian 50v.

Vierailija
548/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, että vaikuttaa olevan sama ap kuin Mitä sinulle tänään kuuluu -ketjussa. Hän sotki koko ketjun "hallinnoinnillaan" ja alkaa vähän jo näyttää samalta täällä.

Saa nähdä, miten käy täällä. Seurailen, mutta en viitsi kirjoittaa.

Vierailija
549/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, että vaikuttaa olevan sama ap kuin Mitä sinulle tänään kuuluu -ketjussa. Hän sotki koko ketjun "hallinnoinnillaan" ja alkaa vähän jo näyttää samalta täällä.

Siis en viitsi kirjoittaa omia kuulumisiani.

Vierailija
550/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen tässä Selviytyjiä Ruudusta, kahvit jo juotu ja kaurapuurot syöty. Jahka ohjelma loppuu niin luontoon kävelylle ja kaupan kautta kotiin.

Sen jälkeen pitäisi ainakin imuroida ja illalla sukuloimaan. Muuten sitten vaan hetken fiiliksen mukaan.

Vierailija
551/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en viitsi kirjoittaa omia kuulumisiani.

Mä aloin jo myös aavistelemaan noista "tsemppausviesteistä" ja kaikkeen puuttumisesta, että onko sama ap. Käski jo peukuttaa ketjua ja trolliohjeetkin on saatu.😮 Pahasti samalta vaikuttaa. Harmi, kun pilaa taas käytöksellään  hyvän ketjuajatuksen.

Vierailija
552/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ketjun aloittaja kertoo, ettei ole parisuhteessa? Onko mies lopullisesti jäänyt isolle kirkolle vai valehteleeko taas? Se ei olisi uutta. "Bloggarina" esiintyminen oli todella noloa itsekehua. Varoituksen sana siis kirjoittajille: ap on huijari, ei ole sitä mitä näyttelee olevansa.

Vierailija
553/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Tänään mietin, että oispa elämässä semmonen äiti, mummo tai muu kaveri, jolta vois kysyä, miksi mun sämpylät on lättänöitä, mitä teen väärin 🙈. Haluan tehdä taikinan illalla aamua varten. Seuraan ohjeita, mutta ihmettelen itsekin tätä: Ohjeissa käsketään käyttää kylmää vettä. Sitten taikina laitetaan jääkaappin yöksi, ja lusikoidaan pellille, ja suoraan uuniin. Missä vaiheessa sen hiivan pitäisi muka ehtiä toimia?

Vierailija
554/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teillä muilla on ohjelmassa tänään? Mä ajattelin koittaa ulkoilla mahdollisimman paljon, kun on niin kaunis sää. Nakkikeittoa syödään meillä tänään lounaaksi, ja päivälliseksi teen jonkun helpon pastan. Pyykinpesu vois olla aiheellista myös. Ja illalla sit Tanssii tähtien kanssa :) Jotenkin hyvä mieli tänään. 

Vierailija
555/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sarjoja te muut seuraatte? Mulla on joku uusi etsinnässä. Haluaisin jotain kevyttä hyvän mielen katsottavaa ensisijaisesti, mutta saa suositella mitä vaan, joku muu voi innostua.

Katsoin juuri Areenasta Varistytön. Ei ole kevyttä katsottavaa, mutta vinkiksi, trillerien ja dekkarien faneille. 

Vierailija
556/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin viime vuonna aina joskus siihen Mitä sinulle kuuluu ketjuun, mutta lähdin, kun sananvapautta ihan tavallisissa asioissa alettiin rajoittaa. Siellä aloittaja yritti valita, kuka ketjuun saa kirjoittaa ja mitä. Sallitut aiheet oli tosi rajatut. 

Jos joku oli eri mieltä kuin hän, hän leimasi ilkeäksi tai trolliksi. Ohjeisti ja paimensi ihmisiä koko ajan. Ilmoitti, että se on hänen ketjunsa ja poisti asiallisia viestejä. 

Muutamat siellä kohteliaasti kertoivat hänelle, ettei ketjun perustajalla ole mitään erikoisoikeuksia, vaan perustamisen jälkeen hän siirtyy rivikirjoittelijaksi muiden joukkoon. Tästä ei ollut apua. Hän tulkitsi kaikki kommentit ilkeydeksi ja hyökkäykseksi itseään vastaan.  Kielenkäyttö ei ollut hänellä aina asiallista. Tilanne paheni koko ajan.

Viesteistä tuli se kuva, että hän halusi tuon ketjun jatkuvan täysin muuttumattomana omien sääntöjensä mukaan. Tai ainakin jatkuvan, hinnalla millä hyvänsä. Hän ehkä perusti jonkun toisenkin ketjun jo aiemmin, koska käski osaa siirtymään sinne. 

Tuli tosi ikävä tunne ketjun viestejä lukiessa. Poistuin sitten vähin äänin ja varmaan moni muukin. 

Tämä on kuitenkin nyt menneisyyttä. Toivotaan, että tämä ketju toimii toisin.

Vierailija
557/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin viime vuonna aina joskus siihen Mitä sinulle kuuluu ketjuun, mutta lähdin, kun sananvapautta ihan tavallisissa asioissa alettiin rajoittaa. Siellä aloittaja yritti valita, kuka ketjuun saa kirjoittaa ja mitä. Sallitut aiheet oli tosi rajatut. 

Jos joku oli eri mieltä kuin hän, hän leimasi ilkeäksi tai trolliksi. Ohjeisti ja paimensi ihmisiä koko ajan. Ilmoitti, että se on hänen ketjunsa ja poisti asiallisia viestejä. 

Muutamat siellä kohteliaasti kertoivat hänelle, ettei ketjun perustajalla ole mitään erikoisoikeuksia, vaan perustamisen jälkeen hän siirtyy rivikirjoittelijaksi muiden joukkoon. Tästä ei ollut apua. Hän tulkitsi kaikki kommentit ilkeydeksi ja hyökkäykseksi itseään vastaan.  Kielenkäyttö ei ollut hänellä aina asiallista. Tilanne paheni koko ajan.

Viesteistä tuli se kuva, että hän halusi tuon ketjun jatkuvan täysin muuttumattomana omien sääntöjensä mukaan. Tai ainakin jatkuvan, h

Antakaa nyt jo olla. Kohta täällä jankataan samaa, kun jokaisen pitää päästä nostamaan tämä esille. 

Vierailija
558/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viesteistä tuli se kuva, että hän halusi tuon ketjun jatkuvan täysin muuttumattomana o

Kyllä uusia tietämättömiä kirjoittajia pitää varoittaa ap:n tavasta toimia! Laittomuuksia ja väärikäyttöä oli paljon. Tämä ei saa ajautua samaan riitelyyn.Siksi pelisäännöt tehdään selväksi myös aloittajalle! 

Vierailija
559/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoiko ylläpito  edellisen ketjun ap:n pois vai häpesikö hän itse huijauksiaan ja laittomuuksia niin että lähti itse? 

Minusta on todella tärkeää ottaa tämä täälläkin esille. On paljon uusia  kirjoittajia, jotka eivät tiedä  ap:n olevan huijari ja he lähtevät sinisilmäisesti mukaan tämän juttuihin. 

Vierailija
560/1208 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kaikille! Tänään mietin, että oispa elämässä semmonen äiti, mummo tai muu kaveri, jolta vois kysyä, miksi mun sämpylät on lättänöitä, mitä teen väärin 🙈. Haluan tehdä taikinan illalla aamua varten. Seuraan ohjeita, mutta ihmettelen itsekin tätä: Ohjeissa käsketään käyttää kylmää vettä. Sitten taikina laitetaan jääkaappin yöksi, ja lusikoidaan pellille, ja suoraan uuniin. Missä vaiheessa sen hiivan pitäisi muka ehtiä toimia?

Voitko kokeilla niin, ettet laittaisi kylmää vettä ollenkaan? Hiiva tarvitsee kohotakseen ainakin käden lämpöistä vettä. Niinpä vois auttaa, että anna taikinan kohota vajaa tunti huoneenlämmössä ja sitten nostat jääkaappiin yöksi. 

Olin aikanaan lounaspaikassa töissä, niin siellä tehtiin pullat samalla tyylillä eli taikina sai nousta huoneenlämmössä, sitten pyöriteltiin ne pulliksi/korvareiksi. aseteltiin  pellille ja sit taas nostatettiin. Yöksi kylmäkaappiin ja aamulla uuniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi