Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Kommentit (4120)
Tämä ei ole julistusketju vaan uskonnoista vapaa. Älä käännytä täällä!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin omat Pääsiäiskorttini, kaikissa lukee Pääsiäinen isolla.
Tottahan tämä on, vakiintunut perinne.
Ei kai kukaan oikeasti usko, että jotkut postikortit tai muut painotuotteet on luotettavia lähteitä? Kotimaisten kielten keskuksen Kielitoimiston ohjepankista voi tarkistaa oikean kirjoitustavan. Juhlapyhät kirjoitetaan pienellä. Oikeakielisyyden vaaliminen olisi hyvä perinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan oikeasti usko, että jotkut postikortit tai muut painotuotteet on luotettavia lähteitä? Kotimaisten kielten keskuksen Kielitoimiston ohjepankista voi tarkistaa oikean kirjoitustavan. Juhlapyhät kirjoitetaan pienellä. Oikeakielisyyden vaaliminen olisi hyvä perinne.
Joillekin riittää se, että on nähnyt kirjoitusasun jossain. Mutkumuutkin, näes.
Postikorteissa ja vastaavissa kirjoitetaan väärin sen vuoksi, että isot kirjaimet ovat juhlallisempia ja koukeroisempia. Kirjoitusasu on siis vakiintunut perinne postikorteissa, ei muualla. Lieneekö tämä riitelemisen arvoinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin riittää se, että on nähnyt kirjoitusasun jossain. Mutkumuutkin, näes.
Postikorteissa ja vastaavissa kirjoitetaan väärin sen vuoksi, että isot kirjaimet ovat juhlallisempia ja koukeroisempia. Kirjoitusasu on siis vakiintunut perinne postikorteissa, ei muualla. Lieneekö tämä riitelemisen arvoinen juttu.
Ei minulle, mutta jollekin näyttää olevan, jopa monessa ketjussa.
Ruotsissa on kuulemma yksinäisille eläkeläisille tarkoitettu kohtaamispalsta, mutta täällä ei taida olla vastaavaa. Sieltä tuli muutama linkki fb:lleni ja mielenkiintoisia ihmisiä, joiden kanssa voisi vaihtaa ajatuksia tai vaikka tutustua joskus. Mietin, että näinköhän kouluruotsilla pärjäisi heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo neuvot työväenopiston kursseista ym. Niistä tulet vielä masentuneenpana yksinäiseen kotiin kun muut menevät perheeensä / kumppaniensa luokse. Ei tollanen muutaman tunnin oleskelu ihmisten seurassa joilla jo valmiiks oma elämä auta mitään. Tätä ei tajua kun toinen täysin yksinäinen.
Kurssilla voi tulla juttuseuraa,kun siellä käydään säännöllisesti,siinä tulee tutuksi väkisinkin .Kun kurssikaverin näkee kaupungilla,tulee vähintäänkin moikattua.
Mä haen jotain pysyävämpää joka oppii tuntee minut ja on elämässäni mukana kulkemassa, vaikka soittaa päivittäin, en mitään juttuseuraa.
Tätä ykainäisyyttä ei voi tietää kun toinen samassa tilanteessa oleva. Olen alkanut jo heittää astioitakin roskiin, eihän niitä yksineläjä tarvii, samoin vanhoja valokuvia, kuka niitä minun lähtöni jälkeen katsoisi kun ei ole omaisia eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole dn avaama tämä. Dn kirjotukset tunnistaa kyllä, riitelee täälläkin tietenkin ja poistelee, keksii juttuja jne . Tämän aloittaja kirjotti fiksusti toisin kuin d.
Mutta avaaja valehteli, ei tiennyt varhaiskasvatuksesta mitään, vaikka lapsi muka oli siellä. Valehtelija kuten Doriskin. Ja suuttui myös heti. Kuten D.
Nyt riita poikki. Vakiintunut, perinteinen tapa. Kyllä. Kieliopillisesti oikein. Ei.
Täällä saa kirjoittaa vapaasti, puhekieltä, jopa murteitakin. Nekin rikastuttaa kieltä, vaikka eivät kieliopinmukaisia olekaan.
Ymmärretty?
Vierailija kirjoitti:
Nyt riita poikki. Vakiintunut, perinteinen tapa. Kyllä. Kieliopillisesti oikein. Ei.
Täällä saa kirjoittaa vapaasti, puhekieltä, jopa murteitakin. Nekin rikastuttaa kieltä, vaikka eivät kieliopinmukaisia olekaan.
Ymmärretty?
Kannatetaan
Sateinen on päivä ja sisällä oon ollut koko päivän. Kirpparivaatteita on kerätty ja syötiin spagettia ja jauhelihakastiketta. Mä läppärillä ja mies kattoo telkkua, vähän tylsä päivä kun ei ole aurinkoa näkynyt. Se piristää minua aina kovasti ja teen yleensä 10 km pyörälenkin, yksin.
Vierailija kirjoitti:
Sateinen on päivä ja sisällä oon ollut koko päivän. Kirpparivaatteita on kerätty ja syötiin spagettia ja jauhelihakastiketta. Mä läppärillä ja mies kattoo telkkua, vähän tylsä päivä kun ei ole aurinkoa näkynyt. Se piristää minua aina kovasti ja teen yleensä 10 km pyörälenkin, yksin.
Ethän sä yksinäinen ole kun sulla on mies? Mulla ei oo ketään, mitäs jos sitä miestä ei oliskaan siellä, kuvittele se vaikka. Miltä.tuntuis?
Vierailija kirjoitti:
Ettet nyt vain tikahtuisi niihin yksinäisiin pyörälenkkeihisi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärretty?
Väärä kielioppi rikastuttaa kieltä? Just joo. Tainut jäädä koulunkäynti vähiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärretty?
Murteet !
Luetunymmärtäminen, hukkaan hienot opinnot menneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärretty?
Koulunkäynti jäänyt väliin. Oppinut vaan postikorteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä yksinäinen ole kun sulla on mies? Mulla ei oo ketään, mitäs jos sitä miestä ei oliskaan siellä, kuvittele se vaikka. Miltä.tuntuis?
Kuka määrittelee yksinäisyyden tunteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka määrittelee yksinäisyyden tunteen?
Ota parempi mies, joka poistaa sen tunteen. Tai opeta nykyiselle emotionaalisia taitoja. Toimi nainen. Älä valita kun voit tehdä paljon parantaaksesi tilannetta.
"Tätä ykainäisyyttä ei voi tietää kun toinen samassa tilanteessa oleva. Olen alkanut jo heittää astioitakin roskiin, eihän niitä yksineläjä tarvii, samoin vanhoja valokuvia, kuka niitä minun lähtöni jälkeen katsoisi kun ei ole omaisia eikä tule."
Minulla on tämä sama. Tämä ihan sama. Olen laittanut pois tosi paljon sellaista, mitä olen pitänyt (tai ainakin luullut pitäväni) tosi tärkeänä. Valokuvia, teiniaikojen kirjeenvaihtoa, vanhat päiväkirjat jne. En haluaisi olla se rasittava vanhus, jonka asunnosta joku vieras ihminen sitten joutuu tyhjentämään kaikkea merkityksetöntä roinaa.
Keräsin joskus aikanaan myös nättiä vanhaa Arabiaa. Ne myin pois. Olin säilytellyt ja käyttänyt välillä kun kauniita ovat. Joskus ajattelin, että näitä kattaisi jos olisi jokin pikkuisen juhlava arkitilanne ja joku tai joitakin, joiden kanssa sitä sitten vähän juhlistaa, keveällä mielellä ja yhdessä. Nyt oikeasti enää säälittivät ne nätit pikku Arabiat, että miten sitä on joskus tuollaistakin ajatellut. Tuntui kuin jotkut omat vanhat ajatukset olisivat tulleet ilkkumaan että katos vain kuinka sinun sitten oikeasti kävi.
Hiekkakasalla lapsoset väittelee. 👶🧒 Säpäs! Ei ku sä!