Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (2374)
Vettä on satanut koko päivän. Saa nähdä onko huomenna lunta enää ollenkaan. Pitäisi kk vielä jaksaa. Sitten... Jumala tietää mitä tapahtuu sen jälkeen vai tapahtuuko mitään.
En taida jaksaa enää kuukauttakaan. Onneksi ei tartte tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin taas kirppiksillä, mutta kauempana kuin eilen. Elokuvien lisäksi löysin 2,5 eurolla frisbeen Opto Diamond Latitude 64, että todella halpa.
Nyt löytyi paljon elokuvia:
Desperate Measures (1997), Triggermen (2002), The Crew (2008), The Contract Killer (1998), Samaritan Girl (Samaria) (2004) ja Philomena (2013). Pari rankempaakin elokuvaa löytyi, mutta ne on kauhuelokuva -ketjussa.
Kuinka paljon sinulla on elokuvia? Kai myyt niitä välillä poiskin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei yksinäisen ole helppoa ottaa lemmikkiä, kissaa tai koiraa. Koirasta varsinkin suuri vastuu kun pitää ulkoiluttaa sairaanakin. Ja eläinlääkärit törkeän kalliita. Silti suosittelen seuraeläintä. Tutkitusti naiset nukkuu parhaiten kun koira seurana. Miehet kun nainen. Eli koira tuo tunteen turvallisuudesta.
Neuvon lähettää yksinäinen jolla ollut kaksi koiraa yhteensä kolmekymmentä vuotta. Suunnitelmissa kissa koska ulkoilu kaupungissa on hankalampaa. Maalla oli aidattu piha.
Olen myös harkinnut kissan hankkimista, koska sen hoidosta on kokemuksia. Jos löytöeläintalosta sattuisi löytymään jo aikuinen yksilö, joka hyväksyisi minut, mikä onni. Kissan kanssa elo olisi rauhallisempaa, ei tarvitsisi käydä lenkeillä ja kanniskella niitä pusseja mukanaan.
Kissa olis kiva, mutta olen allerginen :( Ja yksinäisenä vaikea löytää hoitopaikkaa loman ajaksi
Vierailija kirjoitti:
Olis hauska pelata lautapelejä, esim. Settlers of Catan, Carcassonne... Mun lapsi käy välillä täällä, mutta kahdestaan noita vähän huono pelata. Ollaan sitten pelattu Nintendolla.
Ostin shakin. Mieli olisi tehnyt myös Afrikan tähteä (tai Inkan aarre). Tosin pelikaveri puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Olis hauska pelata lautapelejä, esim. Settlers of Catan, Carcassonne... Mun lapsi käy välillä täällä, mutta kahdestaan noita vähän huono pelata. Ollaan sitten pelattu Nintendolla.
Nykyään on olemassa aika iso aikuisten lautapeliskene. Otapa selvää, missä omalla paikkakunnallasi pelaillaan ja liity joukkoon. :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kuvaus tuo kovistelukulttuuri. Nykyisin pitäisi olla kaikesta kauhean vahvat ja selkeät mielipiteet ja myös tarve tuoda näitä mielipiteitään julki. Sellaista kummaa jatkuvaa haastamista harrastaa tosi monet verrattuna aiempaan. Lisäksi ihmisiä lokeroidaan tosi kummalla tavalla ja yksi näkemys jostain asiasta koetaan riittäväksi infoksi kaikista muistakin mielipiteistä ja näkemyksistä. Ei jotenkin enää edes haluta nähdä sitä että jokainen ihminen on uniikki yksilö eikä se yksi mielipide asiasta x kerro mitään siitä mitä ihminen ajattelee asioista z ja y.
Olen huomannut että on todella ärsyttävää kun ulkoapäin sanellaan miten "pitäisi' ajatella. En halua edes puhua kaikesta mitä milloinkin vouhotetaan. Oikeasti ei kiinnosta. Minulla on omat mielenkiinnon kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin shakin. Mieli olisi tehnyt myös Afrikan tähteä (tai Inkan aarre). Tosin pelikaveri puuttuu.
Opettelen Duolingolla lähinnä kieliä. Nyt sinne on tullut myös shakin oppimismahdollisuus. Aloitin senkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelen Duolingolla lähinnä kieliä. Nyt sinne on tullut myös shakin oppimismahdollisuus. Aloitin senkin.
Hyvä me! Shakki on kiehtova peli.
Kävin aamusta kaupalla kävelyn vuoksi, soitin äidille, kävin salilla ja sitten ollaan leikitty ja pötkötelty kissan kanssa.
Ilman rakasta kissaa elämäni olisi raskaampaa. Kyseessä kissa, joka ei jollekin kelvannut. Minulle kaikista rakkain ja tekee minusta paremman ihmisen pelkällä olemuksellaan.
Lapseton Nainen 50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin taas kirppiksillä, mutta kauempana kuin eilen. Elokuvien lisäksi löysin 2,5 eurolla frisbeen Opto Diamond Latitude 64, että todella halpa.
Nyt löytyi paljon elokuvia:
Desperate Measures (1997), Triggermen (2002), The Crew (2008), The Contract Killer (1998), Samaritan Girl (Samaria) (2004) ja Philomena (2013). Pari rankempaakin elokuvaa löytyi, mutta ne on kauhuelokuva -ketjussa.
Kuinka paljon sinulla on elokuvia? Kai myyt niitä välillä poiskin?
Mä joskus sanoin sen mitä mä arvioin määräksi, mutta en muista sitä enää. Muutamia elokuvia oon antanutkin pois ihan ilmaiseksi kierrätyskeskukseen.
Mä oon niin hyvissä mielin nyt, kun tuli päivällä syötyä salaattipuffassa vatsa täyteen. Sitten illalla oli kotitekoista pizzaa (isäni tekemää) ja eiliset kalaruuan jätteet söin (isäni kalastamaa). Isäni ei anna mun nälkiintyä. Tilkan konjakkia otin myös leffan aikana. Näin oon saanut taas rauhan mielelleni. Oon aivan täynnä.
Mä odotan niin innolla, kunnes joululoma alkaa. Ajatella, se on kohta joulukuu. Varmaan tasan kuukauden verran joululoman alkuun. Aika on mennyt nopeasti.
Unohdin vitsailla aikaisemmalle mulle kommentoijalle, että mihin hän halusi sulloa leffat? Ihan kevytmielisesti vitsailen. "Sullon paljon leffoja." -lauseesta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi uusi itkettäjä tuli sitten huomattua tänään ja se on taitoluistelu. Ei ole tervettä enää tämä pillittäminen.
Voi olla, mutta tunnen niin monta ihmistä, joilla ei ole mitään kosketusta tunteisiinsa, että jotenkin ajattelen, että tuossa itkemisessä on kyllä aika paljon vielä aineksia hyvään. Sulla on tunteita, hyvä sinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi uusi itkettäjä tuli sitten huomattua tänään ja se on taitoluistelu. Ei ole tervettä enää tämä pillittäminen.
Voi olla, mutta tunnen niin monta ihmistä, joilla ei ole mitään kosketusta tunteisiinsa, että jotenkin ajattelen, että tuossa itkemisessä on kyllä aika paljon vielä aineksia hyvään. Sulla on tunteita, hyvä sinä!
Itse sanoisin että korkeintaan mulla on tunne. Siis yksi, ei monikossa. Enkä usko että on mitään kosketusta mullakaan koska mä vaan itkeä pillitän ja vollotan enkä edes tajua miksi mä itken ihan joka ikinen päivä ja oikeastaan ihan koko ajan.
Arvelen, että joku raja on nyt lopullisesti ylittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Viime päivinä yksinäisyys on tuntunut ihan sietämättömältä ja elämä täysin toivottomalta. On iskeytynyt kunnolla tajuntaan se että olen elänyt koko tähän astisen elämän yksin ja yksinäisenä, menettänyt niin paljon normaalin elämän kokemuksia ikuisiksi ajoiksi ja että mitä suurimmalla todennäköisyydellä tilanne ei tule tästä muuttumaan. En saa koskaan omaa perhettä ja elän loputkin vuosikymmenet yksin. Toivottavasti en elä niin kauaa. Joka ikinen päivä on vaan kidutusta ja kitkuttelua. En osaa enää nauttia mistään. Kaikki on pinnallista ja typerää.
Tuo on kauhea tilanne kun oman tilanteensa tajuaa. Niin kauan on vielä siedettävää kun onnistuu uskottelemaan itselleen että se voi olla vaikka tänään kun kaikki muuttuu paremmaksi ja elämästä tulee oman näköistä tai vaihtoehtoisesti kykenee ulkoistamaan itsensä kokonaan omasta elämästään eli ei edes ajattele sitä millään tavalla vaan on vaan ja suorittaa sen mikä on pakko.
Tuon havahtumisen jälkeen ei enää ole paluuta entiseen vaan ihan kaikki muuttuu turhaksi ja typeräksi rimpuiluksi.
Vierailija kirjoitti:
"Sori. Minä ja 'sullon' tyyppi murteineni :(
Niitä frisbee-tarinoita kaipailin sinne toiseen ketjuun. Ja leffajuttuja tietty. Se on pilalla häirikön takia, moni ei kirjoittele, kun tuo ilkeilee kommenteista."
Älä pahoita mieltäsi murteestasi, kuten sanoin: "kevytmielisesti"
Ajattelin, että sulla on kirjoitusvirhe vahingossa tullut "sul on." Sanojen merkitykset muuttuu miten ne kirjoittaa.
Minäkin joskus hermostuin sille päälle päsmärille, joka ei kuuntele muuta kuin vain ainoastaan itseään. Omaa kai narsistisia piirteitä, kun ei edes ajattele mitä voi aiheuttaa toisille käytöksellään. Pahaa oloa tunsin siinä ketjussa heitä kohtaan keitä maallitetaan. Enkä minäkään säästynyt solvaukselta. Jos toisten kanssa ei pysty asiallisesti keskustelemaan niin turha edes yrittää jatkaa keskusteluja. Riidalla ei saa mitään hyvää, eikä todella röyhkeällä kielellä.
Mä poistuin koko alustalta
Minä taas väsyin siinä ketjussa siihen, että aina käskettiin kirjoittaa kuulumisia, jos vähänkin kirjoitti muita ajatuksiaan. Käskytettiin ja ajettiin pois ja rajattiin aiheita. Samat aiheet toistui ja samaa mieltä olisi pitänyt olla kaikesta. Lähdin pois.
Vierailija kirjoitti:
"Sori. Minä ja 'sullon' tyyppi murteineni :(
Niitä frisbee-tarinoita kaipailin sinne toiseen ketjuun. Ja leffajuttuja tietty. Se on pilalla häirikön takia, moni ei kirjoittele, kun tuo ilkeilee kommenteista."
Älä pahoita mieltäsi murteestasi, kuten sanoin: "kevytmielisesti"
Ajattelin, että sulla on kirjoitusvirhe vahingossa tullut "sul on." Sanojen merkitykset muuttuu miten ne kirjoittaa.
Minäkin joskus hermostuin sille päälle päsmärille, joka ei kuuntele muuta kuin vain ainoastaan itseään. Omaa kai narsistisia piirteitä, kun ei edes ajattele mitä voi aiheuttaa toisille käytöksellään. Pahaa oloa tunsin siinä ketjussa heitä kohtaan keitä maallitetaan. Enkä minäkään säästynyt solvaukselta. Jos toisten kanssa ei pysty asiallisesti keskustelemaan niin turha edes yrittää jatkaa keskusteluja. Riidalla ei saa mitään hyvää, eikä todella röyhkeällä kielellä.
Mä poistuin koko alustalt
Miksi jankutat sitä täällä? Pilaat itse tämän(kin) ketjun.
Miettinyt kanssa pitkään josko ottaisin kissan löytöeläintalosta mutta 200€ kissasta on kyllä liikaa vaikka onkin rokotukset kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Miettinyt kanssa pitkään josko ottaisin kissan löytöeläintalosta mutta 200€ kissasta on kyllä liikaa vaikka onkin rokotukset kunnossa
En ottaisi löytötalosta, ovat varmasti kokeneet kovia, kissa on oman tiensä kulkija, kissaa ei kouluteta.