Kävittekö lapsena vanhempienne kanssa teattereissa, museoissa, oopperassa, konserteissa jne?
Kommentit (164)
En missään, paitsi liian pienenä kaksi kertaa Savonlinnan oopperajuhlilla. Heidän piti päästä, siksihän minut sinne raahattiin.
Muuten äitini ei sitten tehnytkään kanssani mitään. Oikeasti. Ette uskoisi, mutta se ei ole tämän ketjun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku kulttuurinvihaaja/lapsena vaille moisia kokemuksia jäänyt on järjestään alapeukuttanut yhtä lukuunottamatta kaikki ne kommentit joissa kerrotaan että vanhemmat ovat vieneet lapsiaan aloituksessa mainittuihin tilaisuuksiin.
Olen kysynyt tätä ennenkin. MIKSI sä kyttäät noita alapeukkuja ja etenkin otat ne niin vakavasti? Minkä ihmeen takia?
MIKSI sinä niitä käytät jos et halua että niihin reagoidaan? MIKSI koko peukutusmahdollisuus vai nuoliko se nyt on on edes olemassa jos sitä ei saa noteerata? Siitähän saa lisää kesksutelunaihetta ja syvennettyä vastauksia. Voisitko kertoa (niin ei tarvitse enää ihmetellä ja kysellä) mitä alapeukuttamista on jonkun lapsuuskokemuksissa?
Minä en peukuta koskaan suuntaan enk
Kyllä se nyt tuntui kolahtavan sinuun itseesi kovin. MIKSI sinä näet vaivaa jonkun tuntemattoman ihmettelystä ja luot oletuksen kyttäämisestä ja kauheasta vaivaantumsiesra? Ne nuolet nyt näkyy, ei niitä tarvitse mitenkään kytätä. Minustakin on erittäin mielenkiintoinen kysymys mikä on niin negatiivista toisten lasten kulttuurikokemuksissa että siihen pitää ihan reagoida? Samoin ihmetyttää nuo muutaman "Hienostelu"- yms kommentit. Halveksitaan muiden tapaa elää/kasvattaa lapsia ja ihannoidaan kulttuurivastaisuutta. Osa lapsista nauttii museoissa ym käynneistä, ei ole mikään absoluuttinen totuus ettei pieniä lapsia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan ihmetelleet, että te keiden vanhemmat ole vieneet teitä juuri mihinkään, että miksi eivät vieneet? Ja harmittaako se teitä, että olette jääneet jostain paitsi?
Ovat tienneet, että pienet lapset eivät osaa arvostaa "kulttuuririentoja." Meillä on elämänopit hoidettu kotipuolessa, koulu on kärrännyt museoihin ja me olemme käyneet esimerkiksi ulkomailla kirkoissa katselemassa, joskus jossain teatterissa ja tietysti hienoissa ravintoloissa. Mutta ihan turha meitä olisi ollut raahata joihinkin mukahienoihin sivistysasioihin lapsina. Kotoa olen saanut esimerkin kirjojen lukemisesta ja sivistyksestä. Ei ole tarvinnut mennä leikkimään hienostoihmisiä maksullisiin paikkoihin.
En itse koe yhtään et
Kyllä täällä on uskomattoman typerää porukkaa. Ehkäpä meidän vanhempamme ovat tunteneet meidät. Ehkäpä minä en ole koko maailman lapset. Ehkäpä minua olisi ollut turha raahata museoihin. Ehkäpä vanhempani ovat sen hyvin tienneet. Olen koulun kautta joka tapauksessa käynyt museoissa ja oli siellä välillä ihan mielenkiintoistakin, kun opas kertoili asioita. En tarvinnut museoita enää vapaa-ajalleni. En jäänyt paitsi yhtään mistään.
Ei käyty. Köyhä duunariperhe, paljon lapsia. Sukulaisissa käytiin, ja ongella. Aikuisena olen paikannut aukon kulttuurin osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku kulttuurinvihaaja/lapsena vaille moisia kokemuksia jäänyt on järjestään alapeukuttanut yhtä lukuunottamatta kaikki ne kommentit joissa kerrotaan että vanhemmat ovat vieneet lapsiaan aloituksessa mainittuihin tilaisuuksiin.
Olen kysynyt tätä ennenkin. MIKSI sä kyttäät noita alapeukkuja ja etenkin otat ne niin vakavasti? Minkä ihmeen takia?
MIKSI sinä niitä käytät jos et halua että niihin reagoidaan? MIKSI koko peukutusmahdollisuus vai nuoliko se nyt on on edes olemassa jos sitä ei saa noteerata? Siitähän saa lisää kesksutelunaihetta ja syvennettyä vastauksia. Voisitko kertoa (niin ei tarvitse enää ihmetellä ja kysellä) mitä alapeukuttamista on jonkun lapsuuskokemuksissa?
Mitä vìttua sinä sekoilet???? En ole sanonut sanaakaan nuolista enkä peukuista :DDD
MINÄ OLEN KOKENUT KULTTUURIA LAPSENA. YMMÄRRÄTKÖ.
Voitko lopettaa eri ihmisten kommenttien sekoittelun toisiinsa, ídioottî.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan ihmetelleet, että te keiden vanhemmat ole vieneet teitä juuri mihinkään, että miksi eivät vieneet? Ja harmittaako se teitä, että olette jääneet jostain paitsi?
En. Koska tosiaan, ei mun vanhemmat ole varmastikaan koskaan noissa itsekään käyneet. Ei teattereissa, ei näyttelyissä, museoissa, oopperassa, leffassa, missään.
Ihmiset on erilaisia enkä minä ole jäänyt mistään paitsi, koska aikuisena olen voinut tehdä valitsemiani asioita itse.
64: sinuna en puhuisi tyhmästä porukasta mitään koska sinä itse yleistit että lapsi ei viihdy museossa eikä häntä sellainen kiinnosta. Eikö juolahda mieleen että niin ne toisetkin vanhemmat tunsivat lapsensa? Oletko sama vai eri joka julistaa ilkkuen ettei kukaan täyspäinen vapaaehtoisesti oopperaan mene? Sekö on mielestäsi älykäs oletus?
Kaikki eivät tykkää samoista asioista eikä tarvitsekaan mutta miksi olet niin halveksiva niitä kohtaan joita lapsena on viety museoihin jne ja jotka edelleen käyvät, jotkut nyt jo omien lastensa kanssa?
On moni muukin lapsena matkustellut ulkomailla ja käynyt Linnanmäellä joka kesä, teatterin, museoiden ym harrastusten lisäksi, miksi sitä pitää korostaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI sinä niitä käytät jos et halua että niihin reagoidaan? MIKSI koko peukutusmahdollisuus vai nuoliko se nyt on on edes olemassa jos sitä ei saa noteerata? Siitähän saa lisää kesksutelunaihetta ja syvennettyä vastauksia. Voisitko kertoa (niin ei tarvitse enää ihmetellä ja kysellä) mitä alapeu
Mitä vìttua sinä sekoilet???? En ole sanonut sanaakaan nuolista enkä peukuista :DDD
MINÄ OLEN KOKENUT KULTTUURIA LAPSENA. YMMÄRRÄTKÖ.
Voitko lopettaa eri ihmisten kommenttien sekoittelun toisiinsa, ídioottî.
Sanoo ihminen, joka ei osaa lainata sitä kommenttia, johon itse kommentoi 😄 Ihan vinkiksi, jos et viitsi sitä tehdä, ei muut tiedä yhtään kenelle kommentoit ja sekoittaminen on väistämätöntä.
Jonkin verran. Todennäköisesti myönteinen vaikutus nykyiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI sinä niitä käytät jos et halua että niihin reagoidaan? MIKSI koko peukutusmahdollisuus vai nuoliko se nyt on on edes olemassa jos sitä ei saa noteerata? Siitähän saa lisää kesksutelunaihetta ja syvennettyä vastauksia. Voisitko kertoa (niin ei
Ai sinä luulet ihan oikeasti, etten OSAA lainata kommentteja. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Voisiko ylimielisempää asennetta ollakaan. Jätä minut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija 66: aivan selvästi kysyit " MIKSI sä kyttäät noita alapeukkuja ja etenkin otat ne niin vakavasti? Minkä ihmeen takia?"
Kyllä sinä tuossa selkeästi sanot pari sanaa alapeukuista. Miksi kiroat ja haukut ja jopa valehtelet?
Ei, minä en ole sanonut tuollaista. Yritä nyt jo ymmärtää. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mitä te olette olevinanne, kun koette tarvetta puuttua kommentteihini toistuvasti? Jättäkää minut jo herranjumala rauhaan. Täällä on kymmeniä keskustelijoita ja silti hyökkäätte toistuvasti minun kimppuuni.
Me olemme saaneet lapsena kaiken ja enemmän. Olemme kokeneet, matkanneet ja tehneet vaikka ja mitä. Minua ei ole kiinnostanut pätkän vertaa mikään ooppera tai museoiden töllistely, ja vanhemmat ovat sen hyvin tienneet. Silloin on turha raahata lasta kiukuttelemaan, kun ei hän viihdy eikä asiaa arvosta. Mikä tässä on niin hemmetin vaikeaa ymmärtää? Olemme saaneet kotoa mallin kirjojen lukemiseen, sivistyneeseen käytökseen yms. Emme ole tarvinneet mitään teennäistä museokiertelyä ja oopperapaskaa egoa kohottamaan. En edelleenkään mene elävänä oopperaan. En ymmärrä miksi haluaisin mennä, kun se ei ole nautinnollista yhtään millään tavalla. En pidä, inhoan, se on epämiellyttävää ja rasittavan kuuloi
Ei kai kukaan ole mitätöinyt sinun vanhempiesi sinulle antamia (kulttuuri)kokemuksia vaan ihmetellyt miksi olet niin ylimielinen muiden kokemuksille ja mieltymyksille.
Oletkohan sittenkin pelkkä trolli joka haluaa hämmentää ja provosoida riitaa. Tuo oopperan tai sitä kuuntelevien ihmisten halveksiminen on hiukan läpinäkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija 66: aivan selvästi kysyit " MIKSI sä kyttäät noita alapeukkuja ja etenkin otat ne niin vakavasti? Minkä ihmeen takia?"
Kyllä sinä tuossa selkeästi sanot pari sanaa alapeukuista. Miksi kiroat ja haukut ja jopa valehtelet?
Täällä on "pari muutakin" kommentoijaa, idiootti. Älä yhtään yritä laittaa muiden kommentteja minun näppikselleni. Ei kukaan voi olla noin hemmetin naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on "pari muutakin" kommentoijaa, idiootti. Älä yhtään yritä laittaa muiden kommentteja minun näppikselleni. Ei kukaan voi olla noin hemmetin naiivi.
Tämä oli jatkoa kommentilleni tuossa yläpuolella. Eli tuolle "el, minä en ole sanonut tuollaista."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli jatkoa kommentilleni tuossa yläpuolella. Eli tuolle "el, minä en ole sanonut tuollaista."
Ei*
Vierailija kirjoitti:
Mitä te olette olevinanne, kun koette tarvetta puuttua kommentteihini toistuvasti? Jättäkää minut jo herranjumala rauhaan. Täällä on kymmeniä keskustelijoita ja silti hyökkäätte toistuvasti minun kimppuuni.
Me olemme saaneet lapsena kaiken ja enemmän. Olemme kokeneet, matkanneet ja tehneet vaikka ja mitä. Minua ei ole kiinnostanut pätkän vertaa mikään ooppera tai museoiden töllistely, ja vanhemmat ovat sen hyvin tienneet. Silloin on turha raahata lasta kiukuttelemaan, kun ei hän viihdy eikä asiaa arvosta. Mikä tässä on niin hemmetin vaikeaa ymmärtää? Olemme saaneet kotoa mallin kirjojen lukemiseen, sivistyneeseen käytökseen yms. Emme ole tarvinneet mitään teennäistä museokiertelyä ja oopperapaskaa egoa kohottamaan. En edelleenkään mene elävänä oopperaan. En ymmärrä miksi haluaisin mennä, kun se ei ole nautinnollista yhtään millään tavalla. En pidä, inhoan, se on epämiellyttävää ja rasittavan kuuloi
Sivistyneeseen käytökseen?? Käytät aika karkeaa kieltä ja suhtaudut museoisssa ja oopperassa käymiseen tosi halveksuvasti. Väität niitä jotka sitä harrastavat teeskentelijöiksi ja egon kohottajiksi. Miksi olet niin raivokas?
Elokuvissa taittiin kerran käydä.
Vanhemmat yleensä vievät lapsia sinne mikä heitä itseään kiinnostaa. Me käytiin urheilutapahtumissa, leffassa ja konserteissa. Kun meiltä lapsilta kysyttiin mihin halutaan lähteä niin vastaus oli särkänniemeen, lintsille ja korkeasaareen. Kukaan ei halunnut oopperajuhlille. Ei harmita, meillä oli ihan kiva lapsuus.