TS: Taiteilija Iiu Susiraja toiseen lihavuusleikkaukseen
Onko tavallistakin, että leikkauksia joudutaan tekemään useita? Muistan lukeneeni jutun, jossa hän toipui ensimmäisestä ja oli muistaakseni aloittanut päivittäiset treenit PT:n kanssa.
Kommentit (33)
Kyllähän se leikattu mahalaukku venyy jos väkisin tuupataan koko ajan enemmän ruokaa. Syöpölle ei noi leikkaukset auta, selvästikään.. mt-puolen hoitoa tarvis.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että niitä voi tehdä useita. Luulisi, että ei ole enää paljon mitään mitä ottaa.
Riippuu millä tekniikalla tehdään. Itse en kyllä uskaltaisi, ravinteiden imeytyminen huononee kun suolenpätkä lyhenee. Ja muutenkin, jos ei toiminu halutulla tavalla ekalla kerralla niin miksi seuraavalla kerralla sitten toimisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että niitä voi tehdä useita. Luulisi, että ei ole enää paljon mitään mitä ottaa.
Riippuu millä tekniikalla tehdään. Itse en kyllä uskaltaisi, ravinteiden imeytyminen huononee kun suolenpätkä lyhenee. Ja muutenkin, jos ei toiminu halutulla tavalla ekalla kerralla niin miksi seuraavalla kerralla sitten toimisi?
Ai se kattokin korteista, että hyvin tulee menemään, eli kai se sitten on toisella kertaa eri
Jääkö Iiusta jotain jäljelle taiteilijana, jos läski poistetaan?
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se leikattu mahalaukku venyy jos väkisin tuupataan koko ajan enemmän ruokaa. Syöpölle ei noi leikkaukset auta, selvästikään.. mt-puolen hoitoa tarvis.
Tässä ei tiedetä asiasta mitään.
Kun bmi lähtötilanteessa yli 50, niin suunnitellaan eka kavennus, sitten ohitus eli kaksi leikkausta pysyvän ja paremman lopputuloksen varmistamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei?
Tunnetko hänen taidettaan? Se koostuu omakuvista. Kokovartalokuvista, joissa taiteilijan ulottuvuudet ovat hyvin edustettuina.
Loukkaavaa edes aloittaa tälläista " keskustelua." Tarkoituksena kumminkin itselle täysin tuntemattoman ihmisen haukkuminen ja lopulta juttu menee täysin asiattomaksi.
Nääkö tehdään siis veronmaksajien kustannuksella?
Vierailija kirjoitti:
Loukkaavaa edes aloittaa tälläista " keskustelua." Tarkoituksena kumminkin itselle täysin tuntemattoman ihmisen haukkuminen ja lopulta juttu menee täysin asiattomaksi.
Miksi? Henkilö itse on tuonut tämän asian jo toistamiseen julkisuuteen ja on luonut uransa ylipainoa kuvaamalla.
Ihmisellä, joka syö itsensä tuohon kuntoon, on vakava mielenterveysongelma.
Kyllä, minäkin olen lihava, BMI 32, ja tiedän, kuinka vaikeaa laihduttaminen on. Minäkin olen lihonut syömällä, mutta sain sen hallintaan kun perussairaudet todettiin ja niihin löytyi lääkitys. Suurin ongelma oli heittelevä verensokeri (diabetes ollut ilmeisesti kauan) ja sitä korjasin jatkuvalla syömisellä, mikä tietenkin pahensi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on loukkaavaa, aiheko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun bmi lähtötilanteessa yli 50, niin suunnitellaan eka kavennus, sitten ohitus eli kaksi leikkausta pysyvän ja paremman lopputuloksen varmistamiseksi.
No mutta tämäkin on hyvä tietää, eli ei ehkä kannata ajatella, että leikkaus on helppo yhden kerran ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Nääkö tehdään siis veronmaksajien kustannuksella?
Totta kai. Kuten tupakoitsijan keuhkosyöpä, alkoholistin haimatulehdus tai maratoonarin rasitusvamma.
Sairaalloinen ylipaino on sairaus ja sairaudet hoidetaan julkisin varoin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on loukkaavaa yrittää kieltä muilta asiasta keskusteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta tämäkin on hyvä tietää, eli ei ehkä kannata ajatella, että leikkaus on helppo yhden kerran ratkaisu.
Ei olekaan ja siksi ei tulisi koskaan käyttää termiä laihdutusleikkaus. Leikkauksessa ei laihdu, leikkauksella hoidetaan lihavuutta ja työ tulee jokaisen tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on loukkaavaa yrittää kieltä muilta asiasta keskusteleminen.
Nimenomaan, ja olettaa, että tarkoituksena on haukkuminen. Todella kieroutunut tulkintatapa!