Millainen henkilö asuu ennemmin kerrostalossa kuin omakotitalossa?
Eräs tamperelainen tuttu aikoo jatkaa asumista kaupungissa kerrostalossa, vaikka juuri sai perinnöksi valtavan talon Pohjanmaalta. Hullu??
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päivittäin näitä avauksia ahistaako ok asukkeja todella noin paljon että yrittävät hakemalla hakea syytä miksi kt asukkaat ovat rikkaampia ja tyytyväisiä elämäänsä
Te kerrostalo luukussa asuvat olette tunnettuja rikkauksista voi jumalauta tuli hyvät naurut.
:D
Eiköhän tuolta löydy isompia ja kalliimpia kerrostaloasuntoja kuin homeinen ok-mörskäsi:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?pagination=1&sortBy=price_d…
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ikäni asunut kerros- ja rivitaloissa, enkä koe minkäänlaista halua asua omakotitalossa. Noissa on aivan liikaa ylläpitämistä. Kesällä ruohonleikkuu ei haittaisi itseäni laisinkaan, mutta talvisin jatkuvat lumityöt söisivät itseäni liikaa. Tietty jos piha olisi sellainen, että homman voisi tehdä jollain pienellä traktorilla, niin voisi olla just ja just ok. Kaupungissa & kerrostalossa asuminen on helppoa. Julkinen liikenne kulkee läheltä, eli tarvetta autolle välttmättä ole. Itselläni on pakko olla auto, ihan työn luonteen vuoksi. Eikä itselläni ole valittamista tästä 3h+k+s kerrostalokämpästä. Yksinasuvalle riittää hyvin nämä 74,5m2.
Hieman ihmetyttää miten voit kertoa omakotitalon töistä ja niiden vaatimasta ajasta jos et koskaan sellaisessa asunut (kuten nyt vaikka koko talven jatkuvat ainaiset lumityöt). Mutta onhan kerrostalo tietty monessa suhteessa helpompi.
En tiedä omistaako vai onko vuokralla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päivittäin näitä avauksia ahistaako ok asukkeja todella noin paljon että yrittävät hakemalla hakea syytä miksi kt asukkaat ovat rikkaampia ja tyytyväisiä elämäänsä
Te kerrostalo luukussa asuvat olette tunnettuja rikkauksista voi jumalauta tuli hyvät naurut.
No ainakin meidän kerrostalossa asuminen oli kalliimpaa kuin nyt omassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ikäni asunut kerros- ja rivitaloissa, enkä koe minkäänlaista halua asua omakotitalossa. Noissa on aivan liikaa ylläpitämistä. Kesällä ruohonleikkuu ei haittaisi itseäni laisinkaan, mutta talvisin jatkuvat lumityöt söisivät itseäni liikaa. Tietty jos piha olisi sellainen, että homman voisi tehdä jollain pienellä traktorilla, niin voisi olla just ja just ok. Kaupungissa & kerrostalossa asuminen on helppoa. Julkinen liikenne kulkee läheltä, eli tarvetta autolle välttmättä ole. Itselläni on pakko olla auto, ihan työn luonteen vuoksi. Eikä itselläni ole valittamista tästä 3h+k+s kerrostalokämpästä. Yksinasuvalle riittää hyvin nämä 74,5m2.
Minäkään en koe minkäänlaista halua asua kerrostalo luukussa.
Älä koe. Sinä et oletkaan minä, etkä edusta mitään muuta otantaa, kuin vain yh
Joo en edelleenkään koe vaikka kuinka jankutat kerrostalo luukun ihanuuksista.
Suomen kansasta lähes puolet, luulisin, asuu yhden hengen taloudessa. Mielestäni omakotitalot ovat useimmiten liian väljiä ja työläitä heille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmetyttää miten voit kertoa omakotitalon töistä ja niiden vaatimasta ajasta jos et koskaan sellaisessa asunut (kuten nyt vaikka koko talven jatkuvat ainaiset lumityöt). Mutta onhan kerrostalo tietty monessa suhteessa
Nytkin teen lumitöitä ja katto pitää vaihtaa joka perjantai .akka remontoi seiniä halutaan jo kunnon n20 neliön neukkukuutioon nauttimaan laatuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansasta lähes puolet, luulisin, asuu yhden hengen taloudessa. Mielestäni omakotitalot ovat useimmiten liian väljiä ja työläitä heille?
Eikä kela hommaa sellaista voi itku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmetyttää miten voit kertoa omakotitalon töistä ja niiden vaatimasta ajasta jos et koskaan sellaisessa asunut (kuten nyt vaikka koko talven jatkuvat ainaiset lumityöt). Mutta onhan kerrostalo tietty monessa suhteessa
Ihan riittävästi itselläni on kavereita asunut omakotitaloissa, ja sanoneet, että lumityöt ovat tämän asumisen perskärpänen. Kuten kirjoitin, itseäni ei haittaisi nurmikon leikkuu, ei vaikka aluetta olisi enemmänkin. Tässä, kun muutamana talvena on ollut reilummin lunta, niin kyllä olisi vituttanut olla tekemässä lumitöitä aamuin ja illoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kela hommaa sellaista voi itku
Kirjoitustyylistä päätellen sinulla ei voi kovin kaksista työpaikkaa olla eli asuminenkin on suhteutettu ansiotasoosi. Noita vanhoja ja rumia taloja on maa täynnä eikä niitä varsinaisesti kukaan kadehdi.
Meillä ainakin mönkijällä tuupataan lumet. Lapset innokkaita lumitöihin. Ei olla ikinä koettu rasittavaksi.
Tuo nyt on ihan mielenvikaisuus jos niitä lumia pitää monta kertaa päivässä kolata. Mutta elämä on valintoja joten jokainen luonnollisesti asuu kuten itse haluaa.
Tässä painan parhaillaan lumitöitä ja haaveillen kerrostalo luukusta mis vittumaiset naapurit ja säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa tuntuu turvallisemmalta..
No kyllä minä ainakin tunnen oloni vähintään yhtä turvalliseksi yksin korvessa mökillä, talvellakin. Vaikka asun kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä painan parhaillaan lumitöitä ja haaveillen kerrostalo luukusta mis vittumaiset naapurit ja säännöt.
Sitä se on kaltaisellasi köyhällä kun ei ole varaa isoon asuntoon hyvästä taloyhtiöstä.
Miksi huomenna juhlitaan taas mun luona omakotitalossa eikä kaverin 29 neliön kerrostalo kopissa ???
kuulemman olisi kiva jos lämmitettäisiin sauna ja kuunneltais musiikkia kovaa.
aijon ehdottaa että tehdään tämä kaikki siellä ihanassa kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Varsinaisia kokemusasiantuntijoita tässä ketjussa puolin ja toisin. Joku joskus kaverilta kuullut omakotitalon töistä ja toinen olettaa että kerrostaloasunto on aina joku pikkuinen luukku.
Älä tule pilaamaan hyvää vääntöä faktoilla :I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin mönkijällä tuupataan lumet. Lapset innokkaita lumitöihin. Ei olla ikinä koettu rasittavaksi.
Köyhä mönkkärijuntti tekee lapsineen lumityöt :D
kela juntti vinkuu kerrostalo luukussa kun vituttaaa.
Puhutko aina pummi pelkkää paskaa vai tuleeko koskaan mitään asiaa suusta???