IS: Miehet kertovat, miksi isyys ei kiinnosta
https://www.is.fi/perhe/art-2000007977351.html
Tässä tulee mainituksi kaikki syyt, joita tällä palstalla on käsitelty monet kerrat.
Ykkösenä on selvin syy: En halua lapsia, koska en halua lapsia.
Uutisessa nostettuna kommentti: Ei miehiä vauvat kiinnosta. Ne on naiset, jotka vauvoja haluaa. Miehet tekevät niitä miellyttääkseen naisia. Tässä on todella paljon perää. Miehille parisuhteeseen pääsy ja deittailu on äärimmäisen vaikeaa, joten mieluummin tehdään vastahakoisesti lapset, jotta saadaan säilytettyä parisuhde. Ero ja sinkkuus on monelle miehelle todella iso kolaus itsetunnolle.
Kommentit (233)
"Mitä oikein selität? Olen ollut aina alusta asti rehellinen lapsiasiasta. Miehet ovat ensin sanoneet etteivät myöskään halua lapsia koskaan, ja myöhemmin syöneet sanansa.
Ei mulla ole mitään tarvetta torjua kumppania suhteen pääättyessä tylysti. Turha suhdetta on kuitenkaan jatkaa kun sillä ei ole tulevaisuutta."
Naisethan tunnetusti eivät ikinä muuta mieltään
Vierailija kirjoitti:
"Mitä oikein selität? Olen ollut aina alusta asti rehellinen lapsiasiasta. Miehet ovat ensin sanoneet etteivät myöskään halua lapsia koskaan, ja myöhemmin syöneet sanansa.
Ei mulla ole mitään tarvetta torjua kumppania suhteen pääättyessä tylysti. Turha suhdetta on kuitenkaan jatkaa kun sillä ei ole tulevaisuutta."
Eivät nuo miehetkään muuttaneet. Myönsivät kyllä että olivat ajatelleet että oikeasti haluan lapsia kyllä. Sanoivat siis sen mitä halusin kuulla, jotta suhde alkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kun sanoo saman, hän on kauhea ihminen. Mies taas on vaan upea ja rehellinen.
-velanainen
Valivalinainen...
Just tätä tarkoitan. Et sano valivalimies jos puhutaan miehestä joka ei halua lapsia.
Luit tuohon mukaan omat traumasi
Viestini oli kuittaus käyttämääsi "nimimerkkiin"
Et kykene näkemään muuta kuin vihaa
En halua kolmea lasta, kaksi riittää. Meillä on omakotitalo, hyvin mahtuu. Päiväkotimaksut riippuu tietysti kunnasta ja vanhempien palkasta. Meillä on onnekkaasti pari tervettä lasta, joten terveydenhoitokulut on pienet. Emme tarvitse yksityisiä lääkärikäyntejä tai terveysvakuutuksia.
Synttärikutsuista en jaksa stressata. Pienimuotoiset ei ole kalliita. Lelujakin saa lapsille käytettynä. Säästän toki rahaa moneen asiaan, käytetään ne vaikka sitten tulevaisuudessa teinien harrastuksiin. Kalliit ja hienot harrastukset eivät ole elämässä tärkeitä, vaan hyvät perhesuhteet, kaverisuhteet ja hyvä ammatti/tutkinto tulevaisuudessa.
Onko sulla lapsia vai onko toi tekemäsi pelottava listaus saanut olemaan tekemättä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Omat parisuhteeni kaatuvat toistuvasti miesten vauvakuumeeseen. Ihan puppua että vain naiset haluavat lapsia.
Tuskin kukaan tosissaan väittää, että näin olisikaan. Asiasta vain puhutaan paljon. Voi olla että jommalla kummalla kummalla on asiassa yliedustus tai ei ole? Kuka tietää.
Taitaa tilastollisesti mennä aika tasan lapsihaaveet naisten ja miesten kesken. Jossain oli jopa viitteitä että useampi mies kuin nainen haluaa lapsia.
Tuo mies tekee lapset vain koska nainen haluaa nönnönönööö on vain ovela keino saada syyllistettyä nainen työtaakkansa alle perheessä. Itse halusit, itse hoidat, mitäs läksit lällää. Vaikka mies halusi myös.
Miehet taitaa haluta lapsia vain todistaakseen miehisyytensä eli lisääntymiskykynsä (toisille miehille?) eivät lapsen itsensä vuoksi. Ainakin sen perusteella että 90% lapsen hoitamisesta kaatuu aina äidin harteille. Lestamiehet taitaa olla heikoimpia tässä asiassa eli jatkuvalla sikiämisellä ostetaan paikka seurakunnassa ja taivaassa, mutta lapset hoitavat äidin kanssa pienempiä sisaruksiaan.
Vierailija kirjoitti:
"Ei olla upporikkaita. Ei pienet lapset vie rahaa juuri mitään. Syövät vähän, ei vielä harrastuksiakaan, vaatteita voi ostaa edullisesti. Rattaat, huonekalut ym. saa ostettua vaikka käytettynä. Teininä alkavat varmasti kuluttamaan eri lailla ja poikalapsi syö valtavasti. Lapsilisätkin sijoitetaan. Ei siihenkään rikas tarvitse, vaan järkevä rahankäyttäjä. Miten lapsi/lapset on niin hirmuisen rahaa kuluttavia teille muille?"
Jos teillä on varaa sijoittaa lapsilisät, kuulutte vähintään varakkaimpaan 20 prossaan. Useimmilla lapsilisät menevät arjen kuluihin.
Voi olla sitten, että kuulutaan varakkaisiin. Itse oon varakas sairaanhoitaja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät nuo miehetkään muuttaneet. Myönsivät kyllä että olivat ajatelleet että oikeasti haluan lapsia kyllä. Sanoivat siis sen mitä halusin kuulla, jotta suhde alkaisi.
Harmi että kävi noin. Todennäköisesti on oire siitä, että ei osata enää kommunikoida. Oletetaan liikaa, eikä kyetä kohtaamaan toista sellaisena kuin on. Molemmat sukupuolet ovat ihan yhtä syyllisiä tuohon. Omalle kohdalle on osunut sen verran tylyä kohtelua naisilta, että se väistämättä vaikuttaa välillä omaankin asenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50% liitoista päättyy eroon ja niistä eroista 70% on naisen alullepanemia. Lapsiperheen jäljiltä miehelle jää yleensä elatusvelvollisuus mutta ei perhettä. Ottaisitko sinä vapaaehtoisesti tälläisen kohtalon itsellesi? IS:n juttu on vuodelta 2021, joten olisi mielenkiintoista kuulla, että mihin suuntaan tilanne on mennyt. Veikkaan, että huonompaan, työttömyyden lisäännyttyä.
Taas nössöilyä miehiltä. Ootte te miehet pelokkaita elämään! Kohta kuolette yksinäisinä ja katkerina.
Etsikää hyvä nainen ja panostakaa liittoon, niin ei tarvitse erota! Jos ero kuitenkin tulisi, nykyään aika lailla vuoroviikkovanhemmuus on yleisintä. Ei se työttömyyskään estä vuoroviikkovanhemmuutta. Jos elatusmaksuja pitää maksaa, on nekin sovittavissa järkevästi.
Olen onnellinen, vapaa ja varakas. Sam
Kommenttini on vain tavallista elämää tavallisilla ihmisillä. Kommenttini oli niille, jotka kovasti keksii lisää syitä, ettei ole järkevää saada lapsia. Jos et halua lapsia, niin et. Huonon parisuhteen pelko on eri asia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että kävi noin. Todennäköisesti on oire siitä, että ei osata enää kommunikoida. Oletetaan liikaa, eikä kyetä kohtaamaan toista sellaisena kuin on. Molemmat sukupuolet ovat ihan yhtä syyllisiä tuohon. Omalle kohdalle on osu
Niin. Turha tästä on mitään sukupuolen taistelua vääntää. Omalla kohdallani valehtelevat seurustelukumppanit ovat olleet miehiä, koska olen heteronainen. Niistä nyt kerroin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti maahanmuuttoa halutaan sitten roimasti lisää. Suomalaisten on aika oppia uudelleen kärsimyksen jalo taito, muuten meistä ei ole jäljellä enää kuin historian vaimea kuiskaus, ja kaikki ne suuret urotyöt jotka kerran tehtiin ylös taivaaseen ovat enää vain kevyt kuiskus yön keskellä.
Ihminen on kävellyt maan päällä n. 200000 vuotta. Meillä on jonkinlainen haju siitä mitä Suomen alueella on tapahtunut vajaan 1000 vuoden ajan. Tälläkin maapalasella on porukka vaihtunut monta kertaa. Lukemattoman monta kulttuuria on noussut ja vaipunut unholaan, samoin sankarita urotöineen. Kuka niiden perään itkee? Maailma muuttuu ihan niin kuin ennenkin. Kuvitelma siitä että me voidaan tai että meidän pitää jotenkin pysäyttää aika ja ikuistaa tämän hetkinen suomalainen kulttuuri kuin hyttynen meripihkaan on minun miel
Kyllä. Asun siis täällä pahamaineisessa Mellunkylässä ja koen että paljon mainettaan parempi paikka. Täällä on paljon tilaa ja luontoa. Metroasemien ympäristöt ränsistyneitä ja rumia, mutta ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. Erivärisiä ihmisiä paljon, mutta juopot ja muut päihdeongelmaiset pääosin valkoisia, eli ei niistä eroon pääse vaikka laittaisi rajat kiinni. Rautatieaseman ympäristössä olen kulkenut kaikkina kellonaikoina jo vuosikaudet. Sielläkin eniten levottomuutta aiheuttavat nistiporukat, joissa on enimmäkseen valkoisia.
Keskustan paremmillakin alueilla pyörii nykyään sekakäyttäjiä siinä missä Kontulan ostarillakin. Ja päihdeongelmat kuuluvat suomalaiseen kulttuuriin siinä missä terva ja saunakin.
"Niin. Turha tästä on mitään sukupuolen taistelua vääntää. Omalla kohdallani valehtelevat seurustelukumppanit ovat olleet miehiä, koska olen heteronainen. Niistä nyt kerroin."
En ole ikinä pitänyt tätä(kään) sukupuoliasiana. Olen vain pistänyt merkille, kuinka vähän vastaan tulleet naiset (ja niitä on aika paljon tullut vastaan, monelta elämän alueelta) ovat olleet valmiita ottamaan vastuuta teoistaan. Joko aletaan etsimään syyllistä muista, tai se ainoa reaktio on aggressiivisuus.
Olen liian vanhanaikainen tähän maailmaan. En osaa syyttää muita kaikesta mahdollisesta.
Vierailija kirjoitti:
"Niin. Turha tästä on mitään sukupuolen taistelua vääntää. Omalla kohdallani valehtelevat seurustelukumppanit ovat olleet miehiä, koska olen heteronainen. Niistä nyt kerroin."
En ole ikinä pitänyt tätä(kään) sukupuoliasiana. Olen vain pistänyt merkille, kuinka vähän vastaan tulleet naiset (ja niitä on aika paljon tullut vastaan, monelta elämän alueelta) ovat olleet valmiita ottamaan vastuuta teoistaan. Joko aletaan etsimään syyllistä muista, tai se ainoa reaktio on aggressiivisuus.
Olen liian vanhanaikainen tähän maailmaan. En osaa syyttää muita kaikesta mahdollisesta.
Mistä sinua siis on syytetty? Siitä että halutaan tai ei haluta lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle.
Aivan. :D
Kyllä minä lapsia haluaisin, mutta vain jos nainen on tietyllä tasolla yhteiskunnassa - minua kiinnostaisi esimerkiksi lapsenteko kuninkaallisen tai vaikkapa tunnetun näyttelijän lapsen kanssa, vaikkapa Sly Stallonen tyttären kanssa! :)
Olen usein unelmoinut siitä että sattuisi prinsessa Madden näköinen todella kaunis kuninkaallissuvusta oleva naikkonen eteen, jotta pääsisin sen avulla "piireihin" ja edustustehtäviin. Harvoin keskustellaan siitä että miehetkin haluavat ns. naida ylöspäin. Jos lapsen isoisä olisi vaikkapa Sly Stallone niin saisin samalla myös sosiaalista statusta.
t: 30v mies
Taannuttu siis eläinten tasolle. Uros pätkii omia teitään, kun on ensin verissäpäin taistellut naaraat tiineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole niin että naisia ei kiinnosta isäksi haluavat tai siihen kykenevät miehet. Mielestäni pitäisi olla petos jos mies väittää haluavansa perustaa perheen sitä haluamatta. On outoa että se on sallittua ja sitä ihan ymmärretään yleisesti, että näin se vaan on. Kun taas toinen menettää ne parhaat vuodet tulla äidiksi.
No jos sitä naista ei kiinnosta isäksi kykenevä (ja haluava) mies, niin ei sitten.
Jos mies (tai nainen) sanoo haluavansa lapsia, mutta ei oikeasti haluakaan, niin mistä tuo pitäisi osata arvata? Ei me mitään ajatustelukijoita olla.
Jos mies sanoo haluavansa lapsia, me oletetaan, että hän puhuu totta, eli oletamme, että hän on sitten isäksi kykenevä ja haluava mies.
Kyllä vähemmistönä ovat ne miehet, jotka oikeasti ottavat vastuun lapsista ja todella osaavat ja haluavat kasvattaa lapsia.
Ensin miehet on niin rehvakasta siitä, että ovat saaneet naisen paksuksi. Kun lapsi sitten syntyy, niin hyvin äkkiä mies kyllästyy esim.siihen että lapsi valvottaa tai että vaippoja pitää vaihtaa puhumattakaan uhmaiästä tai murkkuiästä. Mies ei kestä vastoinkäymisiä eikä halua ottaa opikseen.
Kaiken läpi paistaa miesten laiskuus ja kaipuu sinkkuelämään. Sitten tulevat pettäminen jne. Erosta syytetään vain naista. Todellinen syy on miesten huono itsetunto ja etenkin vastuuttomuus. Tuntuu , etteivät miehet ole kasvaneet aikuisiksi. Monesta asiasta selvittäisiin puhumalla ja yhdessä tekemällä. Se ei miehiä kiinnosta. On paljon helpompaa lakaista asiat maton alle tai olla kiinnostunut vain omista tekemisistään. Lapsen- tai kodinhoito ei kuulu niihin puhumattakaan parisuhteen hoitamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole niin että naisia ei kiinnosta isäksi haluavat tai siihen kykenevät miehet. Mielestäni pitäisi olla petos jos mies väittää haluavansa perustaa perheen sitä haluamatta. On outoa että se on sallittua ja sitä ihan ymmärretään yleisesti, että näin se vaan on. Kun taas toinen menettää ne parhaat vuodet tulla äidiksi.
No jos sitä naista ei kiinnosta isäksi kykenevä (ja haluava) mies, niin ei sitten.
Jos mies (tai nainen) sanoo haluavansa lapsia, mutta ei oikeasti haluakaan, niin mistä tuo pitäisi osata arvata? Ei me mitään ajatustelukijoita olla.
Jos mies sanoo haluavansa lapsia, me oletetaan, että hän puhuu totta, eli oletamme, että hän on sitten isäksi kykenevä ja haluava mies.
Hyvä kysymys. Miksi kukaan tuosta valehtelisi. Jos tiedät vastauksen, niin kerro toki meille muillekin.
Just tätä tarkoitan. Et sano valivalimies jos puhutaan miehestä joka ei halua lapsia.