Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen poikani torppaa välittömästi kaikki miessuhteeni

Vierailija
11.09.2025 |

Poika on 22 ja muuttanut pois kotoa jo 3 vuotta sitten, käy kotona pari kertaa viikossa ja soittelee silloin tällöin. Hän asuu samassa kaupungissa ja läheisiä ollaan. Poika auttelee paljon omakotitalon asioissa ihan pyytämättäkin. Isänsä kuoleman jälkeen poika on ottanut tietynlaista vartijan/suojelijan roolia elämässäni. Ketään miehiä ei siedä elämässäni ja tuntuu kuin ajattelisi olevansa isälleen velkaa katsoessaan perääni.

Mieheni kuolemasta on kuitenkin 6 vuotta ja elämä menee eteenpäin. Miehet on tulleet kuvioihin ystävinä, mutta myös satunnaisina treffikumppaneina. Tätä poika ei siedä, vaan yrittää hätistää kaikki uudet tuttavuudet pois uhittelemalla ja tekemällä yllätyskäyntejä. Olen puhunut pojalle asiasta, mutta hän pitää minua sinisilmäisenä ja sanoo ajattelevansa vain parastani. Kenelläkään muulla vastaavanlaista? Poika on minulle valtavan rakas, en halua välillemme mitään ristiriitaa.

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pojan isä kuoli niin joutuiko hän kannattelemaan sinua surussasi, ap? Jos olet kehittyvän teinin laittanut siihen paikkaan, niin aika vaikeaa on päästää siitä roolista irti. Mikä sulle on ollut kuusi vuotta keski-ikää, on ollut pojallesi tärkeä elämänvaihe kasvuineen, koulun lopettamisineen, urasuunnitelmineen jne jne ja sitä on varjostanut paitsi isän kuolema, myös mahdollinen taakka äidin kannattelusta. Ja nyt sä kertoilet mieskuvioistasi, joissa ei selkeästi ole mitään kerrottavaa, kun lyhyitä tapailuja. 

A. Maksa poikasi terapia

B. Älä teetätä hänellä kotitöitäsi

C. Sutturoi muualla kuin kotonasi ja pidä pääsi kiinni asiasta, kunnes on jotain vakiintunutta kerrottavaa

Kyllä minäkin pitäisin häiriintyneenä, jos olisin poikasi ja oma äitini kertoilisi satunnaisista mieskuvioistaan. 

Omistaako poika puolet omakotitalosta kun peri isänsä?

Leskellä on hallintaoikeus, googlaa mitä se tarkoittaa. Vihje: ei sitä, että aikuinen lapsi saa päättää vanhempansa yksityiselämästä. 

Vierailija
142/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu Pojan kanssa ensin. Jos toisen luo menee, siellä käyttäydytään hyvin. Ei uhitella tms lapsellista t teinitouhua. Toisen vieraisiin suhtaudutaan kunnioittaen. Jos ei pidä jostakusta, voi välttää tapaamista. Hyvään käytökseen voisi kuulua ovikellon soittaminen t käynnin sopiminen.

Jos isän kuolema on edelleen pinnassa eikä oma keskustelu auta, poika voisi jutella jonkun ammattilaisen kanssa. Terapeutti ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon edeĺisee vielä, että mun isä kuoli ollessani alle kouluikäinen. Jälkikäteen sanoen terapeutti olisi ollut hyvä, muttei niitä siĺoin ollut.

142

Vierailija
144/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omalta veljeltäni joka on aikuinen muttei hyväksy äidin uusia miestuttavia. Hänelle on yritetty puhua asiasta mutta mikään perustelu ei muuta asiaa. Uskon että kyseessä on jonkinlainen kontrollinhalu sillä omia tyttöystäviä hänellä ei ole. Älä kerro pojallesi miehistä ennenkuin suhde on vakava ja pyydä että ilmoittaa ennenkuin tulee käymään. Et itsekään marssi pojan asuntoon omilla avaimilla ilmoittamatta joten reilua että homma toimii samalla tavalla toiseen suuntaan.

Vierailija
145/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan sano että  pojalla on avain vielä ? Avain  pois,  tai lukon vaihto

En minäkään ole ottanut aikuisilta lapsiltani kotiavainta pois. Olisiko pitänyt? Ovat tervetulleita kotiinsa aina.

En minäkään ottanut. He ovat tervetulleita kotiinsa aina, mutta peruskäytöstapoihin kuuluu toisen oman tilan kunnioitus, eikä he ramppaa täällä miten heitä sattuu huvittamaan. 

Aika monilla äideillä on ollut kännykkäpaikannus päällä teinien kanssa. Se on ollut kätevää, kun näkee, missä alaikäinen menee. Aikuiselle lapselle voi kuitenkin siitä jäädä äidin paikantaminen päälle ja siitä voi tulla kontrollin väline. Sellaiset pitää uskaltaa poistaa.

Ja entäs un dementia iskee? Silloin onkin taas paikannus paikallaan.

Vierailija
146/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Leskellä on hallintaoikeus, googlaa mitä se tarkoittaa. Vihje: ei sitä, että aikuinen lapsi saa päättää vanhempansa yksityiselämästä."

Kyllä se leski monesti ihan OMISTAA siitä asunnosta ainakin puolet. Ellei kokonaankin. 

Vierailija
147/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailusi pilaa sekä sinun että poikasi maineet, joten tietenkin hänen on niitä suojeltava. Ei kukaan nuori halua kaupungilla kuulla juttuja äitinsä jakorasiaelämästä.

Vierailija
148/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittailusi pilaa sekä sinun että poikasi maineet, joten tietenkin hänen on niitä suojeltava. Ei kukaan nuori halua kaupungilla kuulla juttuja äitinsä jakorasiaelämästä.

No siinä olisi hyvä sauma pojalle opetella ettei kaikkea tarvitse ottaa niin haudan vakavasti ja että he tosissaan ovat kaksi ERILLISTÄ yksilöä, joilla on omat toisistaan riippumattomat maineet.

Vierailija
149/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on jo ristiriita. Nyt laitat selvät rajat sekopääpojallesi. Sinulla on oikeus onneen ja ihmisuhteisiin vaikka poikasi isäänsä sureekin. Käske se terapiaan ja kehota jättämään sinut rauhaan.

Vaikutat hienolta vanhemmalta...

Ei mulla ole lapsia, luojan kiitos.

Vierailija
150/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että miehiä tulee ja menee, ehkä hän ei luota harkintakykyysi löytää kunnollinen miesystävä.

Se on kuules ihan sama, mitä 22-vuotias incel miettii. Hän eläköön omaa elämäänsä ja äiti omaansa ja avaimet nyt ainakin inceliltä pois. Jos ei 22-vuotias mies keskity omiin ihmissuhteisiinsa vaan mustasukkailee äidistään, hän ei ole psyykkisesti normaali vaan jumissa oidipaalivaiheessa, insestinen. Persuissahan näitä on paljon. 

Vierailija
151/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti tuon ikäinen poika jahtaa itse tyttöjä eikä vakoile äitinsä makuuhuonetta. Ja kaikkein vähiten maailmassa häntä silloin äidin sänkypuuhat kiinnostavat.  Mutta sun tilanne lieneekin identtinen, taidat peräti loisia äidilläsi vieläkin. Ootko porannut reiän seinään ja katselet äitiäsi salaa?

Vierailija
152/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aika suloista.

Kuulostaa insestiltä 🤮

Onhan näitä anoppejakin, jotka yrittää estää poikansa onnen parisuhteessa kaikin keinoin.

Vierailija
153/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä äitiensä pöksyjä pyykkikorista kaivavat ja nuuhkivat jantterit on inceleitä. Kuvottavia.

Vierailija
154/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun poikasi ei ole normaali.

Olen aina ihmetellyt, kuka inceleitä kasvattaa. Nyt se selvisi. 

Vierailija
155/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani (24v.) on samankaltainen rooli auttajana pois lähteneen isänsä tilalla. Hän huolehtii enemmän isovanhempiensa ja setänsä asioista, mutta auttaa myös minua. 

Huolehdin kyllä eniten itse omista töistäni. Jos olen puhunut "ystävästä ", ts. tapailusuhteestani, häntä ei liiemmin kiinnosta vaan se vaikuttaa olevan kiusallista. 

Suhteeni yksityiskohdat eivät muutenkaan kuulu kenellekään. Vähiten sukulaisille. 

Vierailija
156/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva Norman Bates

Vierailija
157/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä on lyhytfilmi napanuorasta, joka ei katkea. 

Teillä on rajaton suhde ja annat sen jatkua, koska pelkäät ristiriitaa. Oletko kasvattanut pojan aina vältellen ristiriitaa? Tuossa kohtaa pitäisi olla jo rutiini ristiriitojen käsittelylle, harjoiteltu lukuisia kertoja. 

Älä anna poikasi olla "enmeshment" suhteessa kanssasi. Piirrä omat rajasi ja puolusta niitä. Ainoa terve tapa tilanteeseen.

Poikasi voi olla autisti, narsisti, läheisriippuvainen tai mitä lie. Et voi elää sen ehdoilla ja mahdollistaa pojan käytöstä. 

Vierailija
158/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva Norman Bates

Tuleva Turun ruumiinkätkijä. 

Isäni nukkui nelikymppisenä säännöllisesti äitinsä vieressä 🤢🤮🤮🤮 ja psykopaatteja molemmat ja yhdessä koko muuta maailmaa vastaan. 

Vierailija
159/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei pysty irtautumaan niin kauan kuin ei ole mistä irtautua. Tuollainen omia rajoja omaamaton äiti ei tarjoa ponnahduslautaa. Ei ole mallia erillisyydestä ja rajoista.

Kun hän kasvaa, incelöityy ja katkeroituu, hän alkaa kiusata ja itkettää sinua. 

Vierailija
160/170 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan sano että  pojalla on avain vielä ? Avain  pois,  tai lukon vaihto

En minäkään ole ottanut aikuisilta lapsiltani kotiavainta pois. Olisiko pitänyt? Ovat tervetulleita kotiinsa aina.

Minä olen nyt 58, ja minulla edelleen on vanhempieni koteihin avaimet. Ihan sairasta ottaa lapsilta avaimia pois. Omilta lapsilta. Ihan kummallista jos ehdottaa sellaista, ellei se todella ole sairas suhde.

Okkei. Omasta mielestäni on sairasta ettei itsenäisty vaan ylläpitää koko elämänsä jotain "minä olen teidän ikuinen vauveliiii" -larppia joskus VANHANA MIEHENÄ tai naisena. Muutamaan tällaiseen vanhempaan mieheen tullut deittimaailmassa törmättyä ja hyi hemmetti miten oksettavan insestuaalinen järjestely. Ihan kuin jonku

Voihan se poika kokata, näin olen nähnyt tehtävän. Ja vanhemmat voivat olla huonokuntoisia eli auttaa heitä. Sitten jos vanhemmat sekaantuvat poikansa yksityiselämään, nais/miesasioihin, se on kokonaan eri juttu ja sairasta.