Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeistoaktivisti Charlie Kirkiä ammuttu Yhdysvalloissa

Vierailija
10.09.2025 |

Äärivasemmisto on uhka joka puolella maailmaa. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011486403.html

Kommentit (5242)

Vierailija
921/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin aidosti ärsytti miten kiellettiin rasistinen motiivi ja säälittiin vain poloista mustaa puukkomiestä jota systeemi taas kohdellut väärin. Vaikka äijä leuhki siellä napanneensa valkoisen tytön. Jos tilanteessa olisi värit olleet toisinpäin niin se olisi saletti rasismimotiivi ollut. Rasismia pitäisi alkaa käsittelemään tasapuolisesti niin ettei se koske vain valkoisia. Tämä ei ole mitään "öyhötystä" kun tilanne on aidosti niin helvetin kiero.

Siellä taas perssaastan mielikuvitusoksennusta rivikaupalla

Kukaan, missään ei ole puolustellut tuota rikoksentekijää. Paitsi äärioikeistopaska mielikuvituksissansa

Olet aika valikoivasti katsonut sitten jos et huomannut miten jenkkien valtamediat oli täysin vähemmistöläisen puolella jälleen ja netissä on myös näitä vähemmistöryhmiä jotka iloitsivat suorituksesta.

Vierailija
922/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainalaisen pakolaistytön tapauksessakin suurempi huoli oli räzismi mustia kohtaan kuin itse tytön kohtalo. Heitä huolettaa aina miten heihin nyt suhtaudutaan.

Ukrainalaisen pakolaistytön tapauksessakin huolta tärkeämpi asia oli rasistinen öyhötys kuin itse tytön kohtalo. Oikeistolaisia ei kiinnostanut tytön koht

"Ihan samalla lailla siis kuin vasurit siitä George Floydistä"

Ai et halunnutkaan puhua ukrainalaisen tytön tapauksesta? Vai kävikö taas niin ikävästi että joutui vaihtamaan aihetta kun jäi tappiolle keskustelussa😅

Kyllä minua ainakin aidosti ärsytti miten kiellettiin rasistinen motiivi ja säälittiin vain poloista mustaa puukkomiestä jota systeemi taas kohdellut väärin. Vaikka äijä leuhki siellä napanneensa valkoisen tytön. Jos tilanteessa olisi värit olleet toisinpäin niin

Onko sinulla jotain tietoa tai todisteita mielisairaan tekijän rasistisesta motiivista? Laita ihmeessä linkki. Tähän asti olen nähnyt vain asiasta öyhöttävien oikeistolaisen rasistista käytöstä asian suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persulit rakastaa näitä some-poitsuja. Muillehan nää on ihan tuntemattomia ja yhdentekeviä. 

No yhdellekään USAn sisäistä poliittista keskustelua seuranneelle Charlie tuskin oli mikään tuntematon tai yhdentekevä "some-poitsu".

Vierailija
924/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ihan tarpeeksi amerikkalaisista, kun Trumpparin naama ilmestyy telkkarin ruudulle tai puhelimen näytölle. Yhtään enempää amerikkalaisia en tarvitse elämääni, kiitosta vaan. 

Mitä vähemmän niitä on, sen parempi, kun patsastelevat kuin maailman omistajat, mitä eivät suinkaan ole. 

Vierailija
925/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet lapset menettivät rakastavan isänsä.

Vaimo menetti rakastavan miehensä.

Perhe ja läheiset menetti läheisensä.

Ystävät menetti ystävänsä.

Ja täälläkin jotkut vain iloitsevat jälleen yhdestä turhasta kuolemasta. 

Tietenkään kaikkien ei tarvitse olla hänen kanssaan samaa mieltä asioista, mutta voi silti myöntää kuoleman olleen turha ja hänen julman murhaajan olevan paha ihminen. Monet hänen haukkujista tuskin ovat katsoneet yhtäkään hänen videota tai debattia ajatuksella läpi saati kuunnelleet häntä avoimella mielellä. Kuitenkin kannattaisi, eikä siltikään tarvitsisi muuttaa omaa mieltään.

En mä siitä erityisesti iloitse, jos en nyt surekaan. Tuo ihminen ei merkannut minulle mitään. 

Vierailija
926/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehden vassarit jo tehneet jutun siitä miten nyt uhkana on oikeiston väkivalta tämän murhan jälkeen. Olivat lukeneet jotain oikeistolaista foorumia ja huolestuneet kun siellä ollaan oltu tuohtuneita murhasta ja että nyt se on se uhka mitä pitää seurata. Sellaista. Eipä yllättänyt.

"Trumpin kannattajan surmalla voi olla pelottavat seuraukset Asiantuntija nostaa esiin Hitler-yhteyden"

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/15a86560-bed1-4818-a04d-5c81cc7e5155

Ei hitto mitä pellejä vasemmistotoimittajat.

USA:n äärioikeisto on itse verrannut tätä tapausta Saksan valtiopäivätalon tuhopolttoon

Vierailija
927/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I think its worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights. That is a prudent deal. It is rational.

- Charlie Kirk, 2023

Jos ampuja ei olisi osunut Kirk olisi voinut vastata tuleen ja pelastaa henkensä. Ihmettelen lyhytnäköisyyttä kuinka joku voi käyttää tätä argumenttina aseenkantoa vastaan.

Ampuja käytti kivääriä 130 - 180 metrin päästä. Pistoolillako Kirk olisi räiskinyt siihen suuntaan ampuen vahingossa X määrän sivullisia?

Vierailija
928/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua ei sinänsä kiinnosta mitä li tai kukaan muukaan väittää itse olevansa tai kannattajien kautta, minua kiinnostaa mitä nuo tekee ja tuossa kohtaa li ei ainakaan vakuuta. Varsinkaan kun puheet ja teot on aika vahvassa ristiriidassa kun luotetaan siihen ettei media kavereistaan uutisoi."

Totean tähän vain lakonisesti, että perussuomalaiset ovat viimeisiä puhumaan yhtään mitään puheiden ja tekojen ristiriidasta.

Vierailija
929/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I think its worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights. That is a prudent deal. It is rational.

- Charlie Kirk, 2023

Aina kun jossain joku sanoo "god-given rights" jonkin asian yhteydessä niin tämän jälkeen en pidä kyseistä ihmistä yhtään minään. Jos uskoo satuolentoihin ei ole vakavasti otettava henkilö. 

Juurikin näin. 

Vierailija
930/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä Kirki se tyyppi, joka poseerasi kuvassa lastensa kanssa, ja lapsilla myös oli kunnon aseet?

Vierailija
931/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettu jenkkikonservatiivi Charlie Kirk ammuttiin yleisön edessä.

Keskusteluaiheita Ylen Jälkiviisaisiin:

- USA:n höllä aselainsäädäntö

- emme tiedä ampujan motiiveja

- oikeistolla on peiliin katsomisen paikka

- oikeiston pitäisi ymmärtää rauhoittua

- entä persut?

Vierailija
932/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran tänään 11.9 kuulin kyseisen henkilön nimen. Ei hajuakaan kuka hän on.

Niin kuin ei varmaan suurimmalla osalla suomalaisista ole hajua.

Vierailija
933/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua ei sinänsä kiinnosta mitä li tai kukaan muukaan väittää itse olevansa tai kannattajien kautta, minua kiinnostaa mitä nuo tekee ja tuossa kohtaa li ei ainakaan vakuuta. Varsinkaan kun puheet ja teot on aika vahvassa ristiriidassa kun luotetaan siihen ettei media kavereistaan uutisoi."

Totean tähän vain lakonisesti, että perussuomalaiset ovat viimeisiä puhumaan yhtään mitään puheiden ja tekojen ristiriidasta.

da da sergei

Vierailija
934/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Charlie Kirk, 2023

Jos ampuja ei olisi osunut Kirk olisi voinut vastata tuleen ja pelastaa henkensä. Ihmettelen lyhytnäköisyyttä kuinka joku voi käyttää tätä argumenttina aseenkantoa vastaan.

En tiedä mitä argumentteja sinä pääsi sisällä näet, mutta Charlie kuoli kuten eli. Ja hänen kuolemansa oli yhtä hyväksyttävä kuin kaikkien muidenkin. Eiköhän jatketa eteenpäin. 

Vierailija
935/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thoughts and prayers jne. 🤷

Vierailija
936/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persulit rakastaa näitä some-poitsuja. Muillehan nää on ihan tuntemattomia ja yhdentekeviä. 

No yhdellekään USAn sisäistä poliittista keskustelua seuranneelle Charlie tuskin oli mikään tuntematon tai yhdentekevä "some-poitsu".

Riippuu mistä seuraa.

Vierailija
937/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persun saa aina hoidella päiviltä. Olipa missä maassa tahansa. Pitäisi vähintään kastroida.

Vierailija
938/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa se on yleensä laitaoikeisto joka reagoi voimakkaasti ja ryhtyy suoraan toimintaan. Mutta jostain syystä Suomessa ja Euroopassa selvästi väkivaltaisin on vasemmisto.  Sen huomaa myös näissä keskusteluissa. Oikeisto keskustelee enimmäkseen siivosti.

Niinkö? Loputtoman pitkään jatkuneet Black lives matter -mellakat kun yksi tumma kuoli? ICE-mellakat?

Se on mellakointia. Ei määrätietoista poliittista väkivaltaa.

Mellakointi hyödyttää aina marxisteja.

Vierailija
939/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistomedian otsikoita Charlie Kirkin kuolemaan liittyen: HS 'oikeistoaktivisti', IS 'oikeistoaktivisti', Yle 'oikeistovaikuttaja ja videolla oikeistoaktivisti', IL on otsikoissa asialinjalla. Oksettaa vasemmistomedian uutisointi kun kyse on kahden pikkulapsen isästä.

Vierailija
940/5242 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Republikaaniaktivisti murhataan kampuksella, Palestiina-aktivistit yrittävät seurata ruotsalaista oikeistoministeriä kotiin. Jos aatteet ja ihonvärit (vrt. George Floyd) olisivat näissä toisin päin, mitä tapahtuisi? Joko aletaan puhua vasemmistolaisten vihapuheen seurauksista?

Oikeisto on tehtaillut poliittisia murhia USAssa niin se on vasemmiston vika? Oikeisto tekee rasistisia hyökkäyksiä Suomessa niin se on vasemmiston vika?