Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TP:t pääsiäisen jälkeen***

09.04.2007 |

Tämä on pino kaikille kahden lapsen äideille. Mukaan vaan kirjoittelemaan niin vanhat kuin uudetkin :)

Tässä linkki edelliseen pinoon, joka olikin jo hurjan pitkä...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9878209&p=3&tmode=1&smode…

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oltiin MA,migreeni pitänyt mua poissa koneelta.

Matka meni aivan kivasti,oli tosi piristävää ja ihanaa nähdä

rakkaita.

ikävä on tietty jo nyt!

Katri pääsi kylpylään uimaan ja Kuralan kylämäkeen katsomaan eläimiä.

Juhon silmätulehduskin parani pikaisesti.

Meillä alkanut operaatio tuttipullosta vieroitus nokkamuki-

vastaiselle Juholle,2pv takana vasta mutta nyt jo välillä on ite juonut

nokkamukista,välillä kauhee raivo.

Osaa siis juoda,vaan ei halua,noh,koitan olla lujana,kait se tästä.

mulla kestomenkat,ei siis pelkoa vauvasta,uusi ehkäisy sekoittaa kroppaa täysillä,huoh..

mies vielä lomalla tän viikon.

äityliini ja Juho 1v4,5kk ja esikoistypy 5v8kk+risat

Vierailija
2/31 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen täällä tihrustelee ruutua, kun silmät kutiaa ja punoittaa ja vuotavat vettä ja....... Ehkä tämä tästä, nyt saa ainakin syödä turvallisin mielin allergialääkkeitä (kun ei imetä tai ole raskaana, kun jotain noista olen ollut kolmena edellisenä vuonna :)).

Täällä ei mitään muuta ihmeellistä. Ihanan lyhyt viikko ollut, kun huomenna on jo perjantai!

Minsku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostoa

apua,ollaan tiputtu,nää sivut mulla tökkinyt,

lukemaan pääsin mutta en ole päässyt kirjoittamaan.

nytkin vipattaa teksti oudosti,

mä ite olin mahataudissa 2pv,nyt helpottaa mutta

karmea tauti se on=(

toivottavasti ei lapsiin tartu.

Juho nautti ulkoilusta tänään,kun oli niin lämmin ja kerrankin tarkeni ilman hanskoja ja hiekkalaatikollakin jopa viihtyi.

uusin taito kiipeily nahkasohville ja keittiön tuoleille,

voi tuota vauhtivilliä=)

KIRJOITELKAA HUHUU,huhuilen vaikken itekään niin usein ole kirjoitellut.

odottelen Selviytyjiä ja Tanssii tähtien kanssa ohjelmaa=)

ajatelkaa 1,5 vuoden ikä lähenee ja taitaa osalla jo ollakin?

äityliini ja Juho kohta 1v5kk iik

Vierailija
4/31 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat ilmat ollu nyt viikonloppuna!!! Tätä kun jatkuisikin kesään asti. =) Esikoinen ollut ihan innoissaan, kun on saanut olla ilman takkia ulkona. Pienet ne on ilot vielä.. =)

Kirjottelin äsken asuntohakemuksia, olis kiva muuttaa rivitaloon, sais oman pienen pihan ja poikakin pääsisi itsekseen ulos. Oltiin tänään siskon luona grillailemassa " kesän" ekat makkarat. =) Ne asuu rivitalossa, joten siitä tämä intoilu on tarttunut meihinkin. =)

Ekan hammashoitola käynnin varasin tytölle, ajan sain tosin toukokuun loppuun vasta..Saa nähdä miten hampaitaan esittelee..Kuinka paljon teidän kuopuksilla on jo hampaita? Mä en kyllä lukumäärää näin äkkiseltään osaa sanoa, mutta 2 poskihammasta on tullut ja muistaakseni kaikki kulmahampaat jo läpi. Pääsee jo vähän paremmin pureskelemaan! =)

Meille soitettiin perjantaina päiväkodista, johon olemma hakeneet lapsia syksyllä. Varoiteltiin, että hakijoita on paljon, ja saatetaan joutua viemään lapset eri alueelle päiväkotiin..Ei siinä mitään, mutta tämä meidän alue on hieman parempimaineisempaa, kuin alue johon joutuisimme (ala-malmi). En haluaisi sinne lapsia ollenkaan viedä..Mietin jo, että hakisinkin lapset omaan päiväkotiini, mutta sitten ne on täysin omien työvuorojeni varassa, eikä se olisi kiva (aikaiset aamut-myöhäiset illat) Mutta silläkin alueella on jonoja paljon..hoh hoijaa, kai se on tyydyttävä siihen mitä saadaan, ei ole valinnanvaraa.. =(

Vierailija
5/31 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihana ilma :) Oltiin koko aamupäivä puistossa, syötiin jo siellä lounas ja nyt äidin omaa aikaa kun pienempi päikkäreillä ja isompi lukee prinsessa-lehteä.

Mietin vaan pitäiskö oikaista tohon sohvalle vai aloittaa silitysurakka...?!

HAMPAISTA, meidän neidillä on vasta 8 hammasta (4 alhaalla edessä ja 4 ylhäällä) tosin kulmahampaat tekevät tuloaan, ikenet ihan pulleat ja punaiset, mutta onneksi eivät ole vaivanneet. Ja isommalta lähti jo eka maitohammas!!!! Ja on vasta 4v!!! Niin ne lapset kasvaa...

PÄIVÄKODISTA, minäkin odotan päätöstä, sillä hain esikoiselle vaihtoa oman alueen pk:hon ja pienemmälle paikkaa samasta. Olin ihan yllättynyt kun hakemusta viedessä pk:n johtaja oli todella optimistinen ja sanoi, että hyvät mahdollisuudet päästä molempien sinne :) Vaikka eihän se mitään luvannut... niin että HOPOLIINI mikäs olikaan se sun työpaikka, olisko ollut nyt toi mihin olen tyttöjä hakenut :)

Taidan lukea kotivinkin ja sitten alan silittämään...

j

ps. oma piha ja erityisesti grilli on kyllä tosi kiva juttu eli onnea hopoliinille asunnon etsintään!!!

Vierailija
6/31 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun hiljaiseloni johtui muutosta... ei saatu nettiä toimimaan...

meillekkin on tulossa juuri nimenomaan marrasvaaveli! vaikkakin nyt alkoi jo pelottamaan kamalasti miten pärjään KOLMEN kanssa yms... Varsinkin jos alku yhtä vaikeaa kuin Niklaksen kanssa. Silloin olisin voinut vannoa ettei meille tule enää yhtään lapsia (ja olemassa olevatkin olisin välillä voinut lahjoittaa jollekkin).

Täällä pahoinvointi mennyt ohi melkein kokonaan, joskus vielä iskee todella paha pahoinvointi, mutta pääasiallisesti kunnossa ollaan!

Äitiliinilläkös se oli pullonvieroitus menossa? Onnea siihen! Meillä ei onneksi olla juotu pullosta enää pitkään ja nokkamukikaan ei ole oikeastaan enää käytössä vaan juodaan ihan oikeasta mukista/lasista.

Meillä on tuo poika muutenkin motoriikaltaan todella taitava ja oppinut pienenä. Sanoja tuleekin sitten vain muutama (mutta kumpaakin kieltä puhuu tasapuolisesti) ja hienosti ymmärtää kaiken puheen. Tuossa iltasellakin olin niin ylpeä pojasta kun leikki olohuoneessa ja ennen hampaanpesua sanoin, että nyt pitää lelut siivota omaan huoneeseen omiin laatikkoihinsa ja poika vei kaikki ihan omille paikoilleen!!!

Viivi ja lapaset + rv 10

Vierailija
7/31 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos sama? Esitin toiveen pomolle, et pääsisin taas sinne pienten puolelle töihin syksyllä. Olin siellä 4-5 vuotta ennen äippälomalle jääntiä ja mietin et olis kiva palatessa vaihteeks mennä isojen puolelle, mut kyl ne pienet vaan on niin ihania! =) Tuu sit esittelee ittes, jos samassa tarhassa ollaan syksyllä. Ei siellä muita hoitovapaalta palaajia taida olla.. =) Miten olet ajatellu lapsia pitää hoidossa?

Mihin te Viivi_ olette muuttaneet? Eikös teillä ollut niitä rakennus-haaveita, joko olette rakentaneet, vai muistanko väärin..vai puhuitko jossain vaiheessa, että teillä olisi hometta?? Äh, ei muisti pelaa näin aamusta.. =)

Kolme päivää enää meillä on tuo hoitokoira, sit saan taas oman sängyn itselleni! =) Tuo vanhempieni koira on ollut meillä kuukauden kohta hoidossa, ja se nukkuu yöt aina mun jaloissa..Onneksi ei ole isokokoinen.

Meillä neiti on ihan innostunut vaatteista edelleen. Halutessaan saa riisuttua paidat, housut ja vaipat pois. Meillä on housuvaippoja, ja niitä tyttö ei mielellään aina pitäisi..Sitten siivotaankin lammikoita, kun ei potalla vielä istu kuin satunnaisesti. Hakee sen kyllä itse vessasta, mutta istuu siinä 2 sekuntia. Itse on myös pukenut päälleen ainakin housut jo monta kertaa, ja paidankin saa pujotettua pään läpi. Ihmeellistä vaan seurata noin pienen pukeutumintouhuja, kun poika niin mielellään olisi vieläkin puettavissa..Tuntuu, että joka kerta uloslähtiessä ja aamuisin kauheat kinat pukemisesta.. =( Tässä taitaa tulla hyvin tyttöjen ja poikien ero esiin..Niin ne tytöt vaan useasti on alkuun taitavampia tässä(kin) asiassa.. =)

Vierailija
8/31 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopoliini -alkaa just samalla kirjaimella tyttöjen tuleva pk, joten siellä nähdään :) Olitko palaamassa töihin syyskuun alussa vai milloin?

Hain paikkoja elokuun alusta ja ajateltiin aloitella/harjoitella hiljalleen vaikka toisaalta käyn itseni kanssa koko ajan henkistä taistoa pitäisinkö pienemmän vielä kotona... mutta milläs sitten perustelen isommalle, että sinä menet kuitenkin tarhaan?! Isompi kaipaa jo kuitenkin ihan erilaista aktiviteettiä ja toimintaa kuin toi kuopus.

Tänään piti lähteä jumboon ostoksille ja lounaalle kaverin kanssa, mutta pienemmälle tuli illalla kuumetta niin jäi sekin rahantuhlaus reissu tekemättä. Kuume meni jo onneksi ohi ja luulen, että johtuu kulmahampaista, jotka kaikki 4 ihan puhkeamaisillaan.

Nämä lämpimät ilmat taas saivat aikaan sen, että lasten vaatekaapit kaipaavat kevyempiä housuja, hattuja ym... mutta iltaisin en enää jaksa lähteä kauppoja kiertelemään.

Oltiin siellä rakenneultrassa viime viikolla (en muista kerroinko jo siitä...) ja mieskin pääsi tällä kertaa mukaan :)

Siellä se " PK" heilui ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kysyin varovasti kätilöltä sukupuolta, mutta mies sanoi heti ettei haluta tietää... eli kättäriltä olisivat sanoneet jos olisimme halunneet tietää, oli muuttunut sekin asia edellisistä kerroista!

No eipä muuta! Pidetään pino aktiivisena :)

j

Vierailija
9/31 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan oli edellisessä asunnossa niitä home-epäilyjä ja sieltä piti päästä nopeasti pois. Jo ihan tuon takia että Niklas kärsii tuosta infektio-astmasta. Nyt onkin poika ollut ihan terve, kun aina ennen oli korkeintaan pari päivää terveenä ja sitten iski taas joku pöpö.

Me ostettiin asunto, ihan ihka uusi! Tälläisiä rivitaloja, tosin ei mikään perinteinen rivitalomiljöö. Tämä on tälläinen puistomainen alue, jossa erilaisia taloja. Vanha vankila, josta uudistettu asuntoja. Kaikki asunnot ovat erilaisia. Ihana paikka!

Tosin ostettaessa ei tiedetty tästä " yllätyksestä" . Joten nyt meiltä puuttuu sitten yksi huone periaatteessa. Tosin meidän makuuhuone on koko yläkerta, joten sinne mahtuu vauva tavaroineen hyvin. Mutta mites sitten kun vauva kasvaa? Ei täältä haluttaisi poiskaan millään ikinä. Ollaan niin rakastuttu tähän asuntoon!

Oletko Joeela ajatellut pitää muut lapset tarhassa kun jäät " uuden vauvan" kanssa kotiin?

Itse olin ajetullut pitää Niklaksen kotona ja Tyttö olisi tarhassa ainakin kolmena päivänä. Tämä sen takia, että Niklas oli koko ajan kipeänä. Se on nyt helpottanut ja aloinkin miettimään, että josko pitäisinkin " nykyiset lapset" tarhassa (varsinkin kun juuri saatiin paikat tarhasta, johon haluttiinkin ja joka on tässä ihan vieressä) ja olisin vauvan kanssa kotona. Mutta voiko niin tehdä?!

viivi ja lapaset + rv 10

Vierailija
10/31 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua. että täällä ollaan kirjoiteltu..hmm kuinka kauan..ja sitten yht´äkkiä saatan olla hoitamassa Joeelan lapsia. =) Elokuussa palailen töihin, 1. tai 6. päivä.

Nyt olen Viivi_ tosi kade teiän uudesta asunnosta!! Ihanaa, että olette löytäneet mieluisan asunnon. Haluatko paljastaa, missä kunnassa se sijaitsee? Mietin vain, että jäittekö sinne Sipooseen vai palailitteko tänne pääkaupunkiin takaisin?

No, mutta jumppaan valmistautumaan! Liityin reilu kuukaisi sitten yhteen kuntoklubiin jäseneksi, ja olen ihan innoissani " uudesta" harrastuksesta! Eli parin vuoden tauon olen pitänyt.. =)

Vierailija
11/31 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan nykyisin Järvenpäässä. Sipooseen olisi myös ollut kiva jäädä tai palata Helsinkiin, mutta päädyttiin tänne ihan sen takia että Helsingissä ja Sipoossa on tuo hintataso NIIIIN korkealla nykyään. Samantyyppisestä asunnosta oltaisiin saatu maksaa melkein 100 000 enemmän siellä (vaikka tämäkään ei tosin mikään " halpa" ollut...).

Olen itse tällä hetkellä Järvenpäässä töissä ja mieheltä oli täältä suht saman pituinen työmatka kuin Sipoostakin. Äitini ja isovanhempani asuvat myös täällä, joten paikkakin oli jo suht tuttu. Ja ollaan kyllä tykätty paikasta! Ja helsinkiinkään ei onneksi ole pitkä matka!

Viivi

Vierailija
12/31 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta mahatauti hellittää,se tavallaan alkoi uusiksi MA=(

ei kunnolla parantunutkaan,kirjaimellisesti

paska alkoi lentää taas heh,kiintoisaa eikö?

Nyt Juho tossa touhuaa ja reilu tunti Katrilla kerhoa vielä

jäljellä.

Viivi_:juu tuttipullovieroitusta takana 1viikko1pv=)

en aio antaa enää pulloa takas,aivan hyvin jo sujuu,ihmeenkin

hyvin kun Juho on niin pullorakas.

Nyt juo nokkamukista ja siitä saakin mun puolesta juoda kauan,kunhan tuttipullosta päästiin eroon,jossain vaiheessa kokeilen

sitten lasia tai mukiakin.

Tuttipullot yhtä lukuunottamatta on roskissa,en säilytä kun olivat jo

niin kauan käytettyjä eikä häävin näköisiä enää.

Juho ruttuaa lelukuvastoa joka tuli postissa ja välillä pörrää

niille autoille ja traktoreille kuvassa=)

hei onko kukaan kuullut kumpi vauva Zatulle tuli,voisin koittaa meilata.

?

äityliini ja Juho vilkastus 281105

Vierailija
13/31 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en muista enää... jotenkin voisin kuvitella vauvan olleen poika.

Vierailija
14/31 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pääsin yksin vähän kaupungille ja kampaajalle -joka tuli niin tarpeeseen! Tulin just kotiin, mies oli ollut tyttöjen kanssa muskarissa, lounas oli syöty, mulla odotti ruoka valmiina, pienempi oli nukkumassa... 7 päivää oli tullut, mitä voi enempää toivoa :)

Pitkästä aikaa olen tosi hyvällä tuulella!!!

G: mites muilla potta kuvioissa?

Meillä tosi harvakseltaan, lähinnä mies yrittää istuttaa neitiä siinä, mutta ei taida vielä kertaakaan tullut sinne mitään. Eli neitiä ei yhtään kiinnosta pottailu...

Ja kävin kurkkailemassa vauva-puolella ja Zatulla on poika.

Pitäis käydä pyytämässä Zatua kertomaan meillekin kuulumisensa!

viivi_: olen hakenut molemmille tarhapaikkaa uudesta oman alueen pk:stä, hopoliinin työpaikasta :) otan ihan rennosti ja katson mikä fiilis syksyllä laittaa pienempi tarhaan, mutta onpahan paikka haettu jos vaikka koliikkivauva tämä kolmonen...

Nyt lepäilemään!

j

Vierailija
15/31 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahatauti eilen tarttui sekä Juhoon että mieheen=( Juho taisi päästä helpolla,eilen oksensi ja ruikkusi kerran mutta tänään ei ole,nyt on nukkumassa,ei muuten toimi välilyöntinäppäin ja siksi kaikki yhteen putkeen kirjoitettuna,mies sairaslomalla,mieheen tuli rajusti tää tauti,itse olen terve. Katrikin on vielä terve. Ulkoillaan luultavasti jos Juho vaikuttaa OK kun herää päiväunilta. t.äityliini ja Juho p.s.mulla on tiedossa 16.6 siskoni polttarit Turussa,sain lapsenvahdin,ootan innolla,varo vaan siskoni=)

Vierailija
16/31 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran tuli täs käymään,

ei meille kummempaa,lapset vaikuttaa terveiltä,

mies toipilas,

räntää sataa,plääh=(

piti leikkipuistoon mennä....

äityliini ja lapset

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA!

Vierailija
17/31 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Voi ku ihanaa, ett mua muistetaan vielä! Uskomatonta :) Tajusin tulla tänne kurkkimaan, ku törmäsin yhteen pikkulintuun ;)

Akka täytti meillä nyt 12 päivä 5 vee. Ja Kossi täyttää ens viikolla 3kk. Näin se aika rientää, vaikka vastahan sitä raskautu. Ja nyt tässä samalla yritän miekkosta hissuttaa sitteriin torkuille.

Meni tänään kyläilyreissun takia aamupäivä pieniksi torkahteluiksi niin tuntuu se kostautuvan nyt. Vaikka ei meillä varsinaista rytmiä vielä ookkaan.

Mitäs sitä muuta *hmm*. Niin no synnytyshän meni sektioon taas. Raskaushepatoosi iski, kuten akkaaki odottaessa. Tällä kertaa ihan lopussa ja ottivat laitokselle tarkkailuun. Käyrillä tuli maattua urakalla ja meni maku odotuksesta. Vaikka kuinka lohduttelivat ettei pitkiin aikoihin oo sattunut sikiölle mitään kohtalokasta niin tottakai sitä pahinta pelkäs niin kauan, että oli vauva huutavana sylissä.

Kokoa Kossilla oli 4200g, 53 cm ja pipo 38cm. Kätilö oli sitten tuumannu ettei ois tainnu alakautta mahtuakkaan. Ehkä siksi käynnistämiset ei onnistunu oli yhen lekurin kommentti. Olisiko elimistö niin viisas. .kenpäs sen tietää.

Nyt loppu kirjotus rauha. .

Voikaa hyvin :)

Zatu

Vierailija
18/31 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jo odotuspalstallekkin viestiä, mutta laitan teillekkin kun teidän mielipiteeseenne ainakin luotan!

Pitäisikö nyt yrittää rauhoittua vai onko syytä panikoida...?

Tiedän, että verenvuoto alkuraskaudessa on kai suht normaalia, mutta itselläni on kaksi raskautta takana ja niissä tälläistä ei ole ikinä ollutkaan. Sen takia olenkin nyt huolestunut...

Pääsiäisenä tuli ensimmäisen kerran (oisko silloin ollut rv 8-9) ihan kirkasta verta vessassa käydessä. Ei paljon, normaalejen kuukautisten tapaan. Tämä kesti vain noin tunnin. Kävin lääkärissä, joka katsoi ultralla ja sanoi kohdussa olevan sikiön. Sen tarkemmin ei osannut katsoa, sillä ultralaite ei ollut ollenkaan tuttu hänelle (kävin terv.keskus päivystyksessä). Vatsakipujakin on ollut, mutta ei mitään JÄRKYTTÄVÄÄ kipua. Ja kipua on ollut enimmäkseen ylävatsassa rintojen alapuolella.

Nyt tänään taas tuli vuotoa. Tällä kertaa ei niin kirkasta, mutta rusehtavan veristä.

Mitä teen? Pitäisikö odottaa vain vai pitäisikö huomenna yrittää päästä lääkäriin?

Ymmärrän, että jos keskenmeno tulee niin sitten se tulee. Sille ei tässä vaiheessa voi mitään. Mutta en haluaisi elää tässä epätietoisuudessa ja miettiä tätä asiaa koko ajan.

Viimeksi lääkäri kielsi nostelemasta mitään, mutta miten se onnistuu pienen lapsen äidiltä, joka on työssä ja muutto kesken? Pitäisikö todella olla nostelematta mitään? Pienentäisikö se keskenmenon riskiä?

Viivi

Vierailija
19/31 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on kirjoiteltu taas ihan urakalla :D

Me käytiin tänään ostamassa uusi auto! Tai oikeestaan tultiin vielä vanhalla kotiin ja haetaan vasta ensi viikolla, mutta kuitenkin kaupasta sovittiin ja auto on meille varattu! Ei siis ihan uusi, meille uusi...

Viivi: Ei ole minullakaan kokemusta noista verenvuodoista raskauden aikana, mutta luulisin, että jos olisi keskenmeno, niin verta tulisi kunnolla, noilla viikoilla. No onhan niitäkin kyllä, että sikiö on menehtynyt kohtuun, eikä tule itsestään ulos, mutta ei kai silloin tule mitään muutakaan? Helppohan tätä näin ulkopuolisena on järkeillä, olisin varmaan itsekin huolestunut. Toivottavasti kaikki on hyvin! En valitettavasti osaa auttaa...

Kiva kun Zatu kävit kertomassa kuulumisia!

Meillä on tiedossa vapaa viikonloppu! Pojat menee hoitoon ja me menemme miehen kanssa tuttavapariskunnalle, keiden lapset myös hoidossa!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Minsku

Vierailija
20/31 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin sitten ensin terveyskeskuksen päivystyksessä. Lääkäri kuunteli sikiön sydänääniä ja sanoikin ne yhteen vaiheeseen kuulleensa, mutta sitten niiden taas hävinneen. Olin jo aivan varma, että kaikki on hyvin. Varsinkin kun kävin ensimmäisenkin verenvuodon aikaan lääkärissä, joka katsoi ultralla ja sanoi, että hänen mielestään sydän lyö.

Menin sitten vielä tänään illalla sairaalan äippäpolin päivystykseen ihan vain varmuuden vuoksi. Todella kuvittelin kaiken olevan ok. Eipä sitten ollutkaan... Sikiö vastasi kuulemma viikkoa 5, ja nyt pitäisi olla jo 11... Todennäköisesti siis sikiöllä ei ole koskaan edes ollut sydämenlyöntejä, vaikka kaksi eri kertaa minulle on lääkäri jo aiemmin vakuuttanut kaiken olevan kunnossa ja ovat sanoneet havainneensa sydänäänet. Kohtu vastasi kuitenkin jo viikkoja 11, joten se on kasvanut ja olenhan kärsinyt kamalasta pahoinvoinnistakin. Sikiö ei ole vain kasvanut ja kehittynyt... Lääkäri, joka vielä totesi tämän asian totesi, totesi sen todella kylmästi ja muutenkin jouduin odottamaan aivan turhaan vaikka todella olisin vain halunnut kotiin... Pystyin kuitenkin pitämään itseni kasassa. Vielä senkin ajan kun labrassa otettiin verinäyte, josta en todellakaan pidä ja näytteenottaja vain totesi, että paras tottua kun raskauden aikana näitä otetaan niin usein! Olisi tehnyt mieli huutaa, että eipä oteta kun raskaus päättyikin tähän!! Torstaiksi sovittiin vielä armonaikaa ja silloin varmistetaan ettei sikiö kasva ja todennäköisestihän näin on (itse en ainakaan enää näe muita vaihtoehtoja...) ja sitten aloitetaan lääkkeellinen tyhjennys. Torstaina saan ensimmäisen pillerin ja perjantaina vielä toisen, jonka jälkeen verenvuodon pitäisi alkaa. Pelottaa vain, sillä mieheni siskolla, jolle tehtiin sama operaatio, tuli kamalaa verenvuotoa tästä ja hän joutui sairaalaan ja hän kärsi kamalasta verenhukasta.

Sairaalasta kun pääsin ulos ja istuin autoon niin sitten repesinkin ja ei meinannut itkusta tulla loppua. Jotenkin sitä eli jo niin siinä ajatuksessa, että meille tulee vauva. Olo on jo helpottanut onneksi ja tuntuu siltä, että näin piti tapahtua, että sikiössä oli jotain vikana. Tosin tuntuu vielä etten ole oikein vieläkään ihan tajunnut tätä, mutta eiköhän se tästä... Enpä taidakkaan sitten mennä maanantaina neuvolaan..

Että tälläistä tällä kertaa...

Viivi