Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat korvatulpat nukkumiseen?

Vierailija
10.09.2025 |

Mitkä on teidän kokemuksen mukaan parhaat korvatulpat nukkumiseen? 

Joudun joka yö käyttää korvatulppia, kun naapurista kuuluu ääniä ja herään siihenkin, kun omat lapset käy yöllä vessassa. Tähän asti olen käyttänyt korvakittiä, mutta sitä joutuu ostaa uutta jatkuvasti, kun menee nopeasti likaiseksi. Normaalit vaahtomuovikorvatulpat ei mahdu mun korvakäytäviin. Oliskohan jotain muita yoimivia vaihtoehtoja?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loop Earplugs Dream-malli, ainoat kestotulpat joilla pystyn nukkumaan ja olen kokeillut kaikki eri mallit. 

Vierailija
22/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaahtomuovitulpat ovat parhaat. Ne kuuluu puristaa ihan ohuiksi tikuiksi ja sitten laittaa korvakäytävään, missä laajenevat. Itsellä ne aiheuttavat kuitenkin jatkuvassa käytössä ihon ärsytystä, jonka vuoksi käytän yksinkertaisesti pumpulia. Se ei vaimenn niin tehokkaasti, mutta riittäväsi, jotta en heräile. Leikkaan vanulapusta 1/4 ja laitan rullaksi, sen korvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä olisi hyvät korvatulpat ettei kuulu kuorsaus? :D

Kenenkään ei ole pakko nukkua kuorsaajan vieressä. Kuorsaaja laittakoot terveytensä kuntoon tai nukkukoot yksin.

Vierailija
24/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3M EAR Classic. Sen kun leipoo korvaan niin ei kuule mitään. Jos oma syke kuuluu niin nosta hiukan tulppaa. Harmittaa vaan kun nukuin sen ukkosmyrskyn ajan.

Vierailija
25/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista pehmeä ja sileäpintainen Bilsom, löytyy eri kokoisia. Mulla käytössä L-koko, josta leikkaan kapeasta päästä vähän lyhyemmäksi.

Näillä mennyt tyytyväisenä jo vuosia 😊

Terv. erittäin herkkäuninen

Vierailija
26/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista merkkiä - jostain työmaalta jäi pari yksittäis pakattua pussia. Vaaleanvihreät ja niissä on pitkittäinen reikä "rungossa". Mulla on ahtaat korvakäytävät ja ne olivat hyvät. Saattaa olla joku suurpakkaus. Olin vuokrafirmalla töissä.

Puolestani kysyn; onko korvakittejä erilaisia? Ja jos on, niin tiedätkö mikä olisi hyvä uimiseen avovedessä? Minulla on marketin uimistulpat ja ne päästävät vettä tai "plopsahtavat" löysemmälle.

Vierailija
27/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3M Ear Classicia käytän minäkin. Riittää kun laitan vain siihen korvaan, mikä ei oo tyynyä vasten. Helppo muovata sopivaksi. Eikä liian syvälle, ärtyy korvakäytävä.

Vierailija
28/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tötterömäisiä hyvin pehmeitä olen käyttänyt, luulisi asettuvan korvaan kuin korvaan. Keltaiset kimble-tulpat on surkeita.

Vierailija
29/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän haspron silikonitulppia, niitä sinisiä. Noin 10 euroa 6 paria, usein tarjouksia. Pari kestää mulla kaksi viikkoa. Puolisolla on ajoittain happirikastin eli  meillä on makkarissa yöllä 40 dB:n hurina, no problem.

Vierailija
30/30 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loop Dream!!!

Olen nukkunut vuosikymmenet kuulosuojaimet päässä, kun mitkään tulpat eivät ole toimineet. Itselläni on ahtaat korvakäytävät ja korvan rustot ovat kipeytyneet todella kipeiksi tulpista.

Kuulosuojaimet taas aiheuttavat kroonisia niskakipuja, ja nyt vihdoin olen löytänyt niille kunnon vaihtoehdon, eli juurikin nuo Loop dreamit. Olen nyt kuukauden niillä nukkunut ilmat yhtäkään kipua, ja pysyvät myös korvissa todella hyvin. Niissä tulee mukana 5 eri kokoa olevat vaihtopää kahdessa eri materiaalissa, eli jokaisen korvaan varmasti löytyy sopivat.

Niitä ei löydy suomalaisista kaupoista, joten pitää tilata netistä suoraan heidän verkkokauoastaan, ja olivat aika kalliit, n. 45e, mutta sen arvoiset. Tulivat postilaatikkoon n. viikossa. Suosittelen!!