Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä te 40-50 -vuotiaat olette löytäneet iloa enää tulevaan?

Vierailija
09.09.2025 |

Olen vaipunut niin pahaan masennukseen että vaeltelen jo hautausmaalla ja junaradan varrella katselen ohikiitäviä junia iltahämärässä. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sun hormonitasot, ap? Edivaihdevuodet, sanoisin. 

Vierailija
22/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin mukaan pariin kanssnliikkeeseen, suosittelen lämpimästi muillekin turhautuneille. Nyt on hyvä ikä repäistä itsensä irti henkisestä mukavuudenhalusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ahdistukset osui nuoruuteen. Nyt ei ahdista enää mikään. Mitä mikään sillä ahdistuksella muuttuu paremmaksi, toimimalla jonkin asian eteen voi jo muuttuakin. 

Näyttääkö siltä että nuoria kiinnostaa muuttaa mitään?

Vierailija
24/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen opiskelu harrastuksena pitää pään kunnossa. Tekee aina mieli oppia lisää.

Joku joskus sanoi, että utelias mieli takaa paremman elämän. Uteliaisuutta voi herätellä etsimällä aiheita, jotka vetää puoleensa. Alkaa ottaa niistä selvää. Saattaa huomata, että elämä yhtäkkiä imee mukaansa.

Kuivaahan tämä on, jos on vaivoja tai murheita.

Vierailija
25/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi, parasta ikinä, etenkin kun lapsista nuorinkin muuttaa kohta pois kotoa. Laitan kämpän vuokralle ja häivyn niillä rahoilla ulkomaille, vihdoinkin mahdollista!!! Olen odottanut tätä hetkeä melkein 40 vuotta. 

Vierailija
26/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh!? Parasta aikaa elämässä. Työelämässä ei tarvitse enää todistella mitään. Lapset liki aikuiset. Talous ja parisuhde kunnossa. Kunto/terveys ei rajoita vielä mitään. Oon nyt 48v

Kuka tykkää mistäkin. Itse pidin enemmän nuoruudesta. Terve järki oli taka-alalla ja oli kuolematon. Hauskaa oli ja hienoja hetkiä riitti. Nyt järkeä on tullut enemmän päähän ja kroppa muistuttaa välillä kuolevaisuudesta. Raha ei tuo onnea eikä työelämä korvaa opiskelijaelämää.

Tämähän se. Ikä tuo rajoitteensa vaikka mieli olisi yhä nuori.

Vierailija
27/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on joitain vinkkejä, vaikka ei juuri eronnut olisikaan:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6209365/miten-selvita-erosta-50-vuotiaa…?

Vierailija
28/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin ahdistunut, köyhä, yksinäinen ja sosiaalisesti törppö. Oli ulkonäköpaineita, pelkoja siitä ettei löydä ketään ja ei löydä töitä. 

Nyt on rahaa, itsetuntoa, ulkonäköpaineet aikaa sitten ohi, töitä, harrastuksia, ystäviä, matkoja. Lasi viiniä ja hyvä elokuva, ei pakko mennä minnekkään eikä tunnu että jää jostakin ulkopuolelle niinkuin nuorena olisi tuntunut. Elämän parasta aikaa tähän mennessä.

52v.

Vierailija
29/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään.

Ette usko kuinka pettynyt olen kaikkiin. Jopa vuosia sitten kuolleeseen, josta sain vasta nyt tietää pysäyttäviä asioita, joita en olisi osannut koskaan edes epäillä. 

Vierailija
30/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin elämäni nuorena. Nyt on tasaista elämää. Hyvä ja huono. En enää jaksaisi samaa kuin nuorena mutta toisaalta taas en jaksa samaa kuin nuorena. 

Vierailija
31/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä tietenkin.

Vierailija
32/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuommoinen vaihe 42-44-vuotiaana, jonkinlainen keski-iän kriisi. Siinähän se meni itsestään ohi, alkoholilla lääkitsemisestä huolimatta, ja nyt 51-vuotiaana elämä on taas ihanaa. Eikä se enää tarvitse mitäään haaveita tai tulevaisuuden ajattelua, ihan vaan tämä pieni hetki riittää.

Vierailija
33/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 54 ja olen erittäin hyvässä kunnossa. Nyt on vihdoin aikaa ja rahaa toteuttaa unelmansa.  Se ei ole ihmeellinen, eikä vaadi edes paljoa rahaa, joten sitä kohti! 

Ihan kamala ajatus, että oman ikäiset kuolisi pystyyn, kun elämässä on niin paljon nähtävää. 

Vierailija
34/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin koiran 😍 Voi tätä rakkauden ja onnen määrää.

Vierailija
35/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnosta, tänäänkin tuijottelin järven rannassa pari tuntia joutsenia kamera kädessä. 

Vierailija
36/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu palefanien kanssa on kuin purkka tukassa. Samaa jannakusta,  asiat ei etene ees ei taas.  Kuvastaa hyvin sitä vihasotamentaliteettiakin  Israelia vastaan. Ei edenneet panttivankineuvottelutkaan.  Parempi tehä tasasta koko Gazasta. 

Vierailija
37/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu palefanien kanssa on kuin purkka tukassa. Samaa jannakusta,  asiat ei etene ees ei taas.  Kuvastaa hyvin sitä vihasotamentaliteettiakin  Israelia vastaan. Ei edenneet panttivankineuvottelutkaan.  Parempi tehä tasasta koko Gazasta. 

Tämä siis gazakeskusteluun joka  hävisi.

Vierailija
38/38 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh!? Parasta aikaa elämässä. Työelämässä ei tarvitse enää todistella mitään. Lapset liki aikuiset. Talous ja parisuhde kunnossa. Kunto/terveys ei rajoita vielä mitään. Oon nyt 48v

Eikä ole. 40v, ei työelämässä, ei terveyttä, ei parisuhdetta tai perhettä ei harrastuksia, EI MITÄÄN! Yli 40v elämä ON FUCK YOU!!