Onks täällä kukaan laihtunut ketolla/vhh:lla? Paljon lähti? Motivaatiokeskustelu
Alkupaino ja paljon lähti? Ikä, sukupuoli?
Olis kiva kuulla.
Itse yritän pudottaa 40 kg ketolla. Aloitin tällä viikolla. Painoa aloittaessa 109 kg, nyt 105,5 kg. Eli toimii.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkupaino kesällä 2011 oli 100kg. Jossain kohtaa vaaka meni rikki enkä ostanut uutta. Vaatekoko on vakiintunut kokoon M. Eli varmaan joku 30-35kg vähintään on lähtenyt pysyvästi pois.
Kokeilin ensin perinteistä atkinsin induktiota, mutta aika äkkiä ymmärsin ettei ketoosi sovi mulle. En sitten kuitenkaan halunnut palata vanhaankaan enkä siirtyä virallisterveellisellekään. Pidin hh:t juuri ja juuri sen verran korkealla, etten mene ketoosiin, mutta kuitenkin niin alhaalla, että saan vhh:n hyödyt.
Nykymuotoista vhh linjaani kuvailisin Kwasniewskin optimal dietiksi kotimaiseen lähiruokaan sovellettuna.
Hienoo.
Oletko pysynyt tuossa ruokavaliossa kaikki menneet vuodet? Syötkö joskus, esimerkiksi pyhinä "normaalia" ruokaa?
Minä ajattelin, että jouluna annan itseni syödä sitten mitä vain ja palaan sen jälkeen takaisin ketoon
Joo olen pysynyt. Pyhinäkin on vhh yhteensopivaa ruokaa. Jouluna kinkkua, karjalanpaistia, kalaa, vhh:sti tehtyä lanttulaatikkoa ja porkkanalaatikkoa, salaatteja, kuivaa punaviiniä, tosi tummaa suklaata. Ainoa "epäortodoksinen" on luumurahka, mutta sekin on tehty niin vhh:sti kuin mahdollista.
Oon jo niin hyvin adaptoitunut tähän hommaan, etten enää oikein tiedä mitä on "normaali" ruoka. Mulle vhh ruoka on normaalia ruokaa enkä muuta kaipaa.
Mulla hh:t on tasoa 30-50g per päivä niin se kyllä sallii sopivan väljästi syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
Atkins, keto, Kwasniewski, ...
Mitäpä jos vain söisi vähemmän.
Mitäpä jos siitä tulee huono olo kun syö vääriä asioita, vaikka niitä söisi vähemmän? Mitäpä jos niistä vääristä syömisistä tulee sairaaksi? Mitäpä jos rasvapolttoisena voi hyvin, laihtuu sopivan kokoiseksi ja saavuttaa optimaalisen toimintakyvyn, hormonitoiminnan ja kaikkea muuta kivaa.
Sanotko alkoholistillekin, että mitä sinä sinne Minnesotahoitoon menet, mitäpä jos vaan joisit vähemmän?
Laihduin sillä 28 kg. Lihoin takaisin 36 kg. Eli oli mulle yksi jojokierteen uusi pyörähdys vaan, kun en viitsinyt loppuikääni ketoilla, ja sitten kun pääsi taas hiilarien makuun, niiden himo repesi täysin käsistä.
Sittemmin laihduttanut vähemmän normisyömisestä poikkeavalla menetelmällä, ja hyvin hitaasti.
Syön vhh-tyyliin, mutta mieheni ei. Se tekee surulliseksi. Mitkään perustelut eivät mene hänelle jakeluun.
Laihduin vähähiilihydraattisella 11 kg kahdessa kuukaudessa. Oikeastaan hiilaria oli sen verran että sitä ei laskettu edes vähähiilariseksi, mutta itselleni se oli sitä.
N 177 cm, silloin 29 v. Lähtöpaino 80 kg, lopputulos 69 kg.
Lähtöpaino 195kg 8kk päästä 122kg.ikä 48v. Muista syödä kaikke ilman sokeria rasvaa ja suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkupaino kesällä 2011 oli 100kg. Jossain kohtaa vaaka meni rikki enkä ostanut uutta. Vaatekoko on vakiintunut kokoon M. Eli varmaan joku 30-35kg vähintään on lähtenyt pysyvästi pois.
Kokeilin ensin perinteistä atkinsin induktiota, mutta aika äkkiä ymmärsin ettei ketoosi sovi mulle. En sitten kuitenkaan halunnut palata vanhaankaan enkä siirtyä virallisterveellisellekään. Pidin hh:t juuri ja juuri sen verran korkealla, etten mene ketoosiin, mutta kuitenkin niin alhaalla, että saan vhh:n hyödyt.
Nykymuotoista vhh linjaani kuvailisin Kwasniewskin optimal dietiksi kotimaiseen lähiruokaan sovellettuna.
Hienoo.
Oletko pysynyt tuossa ruokavaliossa kaikki menneet vuodet? Syötkö joskus, esimerkiksi pyhinä "normaalia" ruokaa?
Minä ajattelin, että jouluna annan itseni syödä sitte
Ahaa! Kuulostaa houkuttelevalta. Kyllähän nuo ruoat varmaan vhh-versiona maistuu :) täytyypä tehdä itsekin kokeilu jouluna millaisia laatikot ovat kun tekee ruokavaliolle sopivammaksi! - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoo.
Minä ajattelin, että jouluna annan itseni syödä sitten mitä vain ja palaan sen jälkeen takaisin ketoon
Tyypillinen ruoka-addikti. Herkuista ja mättämisestä haaveillaan kuin raivoraitis alkoholisti haaveilee viinasta, ja sen joulumättämisen jälkeen onkin taas menoa. Avain olisi pysyvä, järkevä elämäntapamuutos ja tunnetaitojen opetteleminen, ei äärimmäinen laihdutuskuuri ja retkahtamisen petaaminen. -eri
Vierailija kirjoitti:
Voi laihtua, mutta se ei ole terveellinen tapa laihtua. Ketolla eläneet kuolevat vuotta nuorempina kuin muut. Se mm tuhoaa suoliston terveellisen bakteerikannan, aiheuttavat sydänkohtauksia jne.
On yksi hyvin harvainainen sairaus, johon ketodieetti toimii.
Tietysti ylipäänsä laihtuminen helpottaa monia tauteja kuten diabetestä
Sama koskee myös paastoa tai muuta hyvin vähäkalorisia dieettiä eli ei ole sekään terveellstä.
Ja äärimmöisen tiukkaa kasvisruokavaliota.
Älä jauha paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi se on äärimmäisen epäekologista.
Ja sen vaikutuskin perustuu siihen, että syö vähemmän, jos siksikin, että se liha ja puolikas salaatinlehti ei maistu hyvälle.
Terveelliselläkin ruokavaliolla on mahdollisuus syödä enemmän joko hiilareita tai proteiinia.
Mielipide kyllä löytyy, vaikka tieto puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoo.
Vhh-ruokavaliossa syödään nimenomaan normaalia ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtöpaino 195kg 8kk päästä 122kg.ikä 48v. Muista syödä kaikke ilman sokeria rasvaa ja suolaa.
Älä tuollaista neuvo! Sokeria ei mihinkään tartte, mutta rasva ja suola on elimistölle välttämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoo.
Ei kovin viisasta. Älä noudata vhh-ruokavaliota, jos se on noin vastenmielistä.
Vhhlla vuodessa -60kg. 125kg->65kg.
Täällä myös yksi joka pudottanut ketolla painoa. 4 kk ja - 18kg. Olo on mitä mahtavin. Ainoa haittapuoli on ollut voimakas hiustenlähtö. Alkoi 3 kk aloittamisesta. Olen syönyt monipuolisesti ja käyttänyt lisäravinteita. Silti tukkaa lähtee. Mitä olen asiasta lukenut, niin ilmeisesti kuuluu osalla nopeaan painon pudotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi joka pudottanut ketolla painoa. 4 kk ja - 18kg. Olo on mitä mahtavin. Ainoa haittapuoli on ollut voimakas hiustenlähtö. Alkoi 3 kk aloittamisesta. Olen syönyt monipuolisesti ja käyttänyt lisäravinteita. Silti tukkaa lähtee. Mitä olen asiasta lukenut, niin ilmeisesti kuuluu osalla nopeaan painon pudotukseen.
Ne hiukset alkaa kyllä kasvaa uudestaan, jos vhh:n vuoksi lähtee.
Mihin muuten tarvitset lisäravinteita vhh-ruokavaliolla? Siinähän syödään ravinteikasta ruokaa, tai ainakin pitäisi syödä.
Jee