Sinkut, missä pidätte vara-avainta?
Menin kotiin kiireessä ja otin kotiavaimen käteen villahansikkaat kädessä hississä ja kun poistuin hissistä niin avain putosi kädestä hissikuiluun.
Huoltomies tuli apuun noin tunnin kuluttua ja avasi oven yleisavaimella, maksoi 25 euroa arkena ennen klo 16.00.
Sen jälkeen olen miettinyt pääni puhki missä pitäisin vara-avainta. Sukulaiset ovat kaukana ja ystävätkin monen kilometrin päässä. Onko vinkkejä missä pitää nimetöntä avainta tällaisia hätätilanteita varten kerrostalossa? Vai uskaltaako sitä paljastaa jos kaikki ihmiset eivät ole rehellisiä?
Kommentit (105)
Pihassa olevassa leikkimökissä vaikeasti löydettävissä olevassa paikassa
Häkkivarastossa. Naapuri pääsee häkkivarastoon saakka. Häkin ovessa minulla on numerolukko.
Ensin pitää löytää pihalle piilotettu numerokoodillinen rasia jossa on ulkorakennuksen avain. Talon avain löytyy puolestaan piilotettuna sinne ulkorakennukseen.
Sinkkukin voi asua ok-talossa.
Olen piilottanut avaimen läheiseen kaupunkimetsikköön. Kaivoin yöllä lapiolla kuopan ja panin avaimen sinne pieneen arkkuun muutaman muun esineen kanssa. Kuopan päälle vieritin ison kiven.
Äidin avainkaapissa. Äiti asuu omakotitalossa kilometrin päässä.
Lähellä asuvan ystävän kanssa avaimet ristiin nyt kun asun kerostalossa. Ok-talossa ja rivarissa oli avaimet jemmapiilossa !
Kahdella sukulaisellani on ollut vara-avaimeni. Sen ainoan kerran, kun olisin eräänä viikonloppuna vara-avainta tarvinnut, kun veto lennätti huoneistoni oveni kiinni tavaroita kantaessani, niin molemmat sukulaiset joilla vara-avaimeni oli olivat samaan aikaan jossain matkalla ja jouduin soittamaan päivystävälle huoltomiehelle. Onnekseni puhelin oli taskussani. Huoltomies päästi minut sisälle 50 euron maksua vastaan.
Ei tähän kannata selvittää seikkaperäisesti omia piilojaan. Kysely saattaa olla lähtöisin kaltereiden takaa, missä kartoitetaan piilopaikkoja. Säästyy sitten aikaa, kun voi etsiä oikein listan mukaan.
Halpaa, meillä maksaa 60e arkena ja 80e vkl ja pyhinä.
Totta kai kerron kaikille, missä pidän vara-avainta...
Se on...........
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän kannata selvittää seikkaperäisesti omia piilojaan. Kysely saattaa olla lähtöisin kaltereiden takaa, missä kartoitetaan piilopaikkoja. Säästyy sitten aikaa, kun voi etsiä oikein listan mukaan.
Mikä näistä on ollut niin seikkaperäinen selvitys että rosvo pääsee sen perusteella sisälle?
Asun rivarissa. Yksi avain on takapihalla piilossa, toinen avain työpaikalla ja kolmas aikuisella pojallani. Kiireessä kun lähden kotoa, niin otan joskus vahingossa avainnaulakosta pyörän/autonavaimen...
Ei ole vara-avainta. Muutaman kerran olen maksanut tuon huoltomiehen avaamisen. Sitten kerran huoltomies sattui vittuilemaan minulle asiasta ja siitä jäi niin huono kokemus, että sen jälkeen olen muistanut asian jämptisti aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näistä on ollut niin seikkaperäinen selvitys että rosvo pääsee sen perusteella sisälle?
Tilastollinen analyysi todennäköisimmästä paikasta onnistuu, jos saa riittävän monta vastausta. Ihmisillä on paha tapa jäädä jumiin tiettyihin rutiineihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastollinen analyysi todennäköisimmästä paikasta onnistuu, jos saa riittävän monta vastausta. Ihmisillä on paha tapa jäädä jumiin tiettyihin rutiineihin.
Yleisin vastaus täällä on, että avain on kaverilla tai sukulaisella. Miten se auttaa rosvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin roisto niin nopeampaa ja helpompaa olisi murtautua kuin ruveta etsimään vara-avainta.
Aika harvassa on ne tapaukset että kotiin olisi mennyt varkaita vara-avaimella.
Vierailija kirjoitti:
Huoltoyhtiöllä.
Meillä taitaa olla nykyään 80 euron pantti tolle. Per "nouto".
Ei mulla ole vakuutusta.