Tunnetteko yli 60-vuotiaita naisia, jotka eivät meikkaa eivätkä ole käyneet kauneusleikkauksissa?
Eilen taisi olla iltapäivälehdissä juttua Pamela Andersonista. On ollut todella kaunis nainen nuorena ja minun mielestä on vieläkin. Toimittaja kehui Pamelaa rohkeaksi kun uskaltaa tulla julkisuuteen ilman meikkiä. Minun oma mummoni on nyt 68-vuotias. Hän ei ole koskaan meikannut. Ammatiltaan hän oli kotitalousopettaja ja edelleen toimii monissa kunnan luottamustehtävissä. Hän uskaltaa mennä "edustamaan" omana itsenään, ilman minkäänlaista meikkiä, hiuksetkin hän laittaa itse. Ja aina on huolitellun näköinen. Meikkaamattomuus ei ole häneltä mikään kannanotto, vaan hän ei yksinkertaisesti ole pitänyt asiaa tärkeänä itselleen. Juhliinkaan hän ei meikkaa.
Kommentit (18)
Uskon, että niin on. Mutta varmasti harvinaista nykyaikana.
Kyllä tunnen ja niinhän se on, että jos käyttää meikkejä, rupsahtaa nopeammin. Tätä faktaa monen on vaikea hyväksyä.
Tunnen, mutta poikkeuksellisuushan perustuu siihen, että Pamela on tehnyt uraa tietynlaisena laitettuna ja meikattuna povipommina. Heistä harva on vanhempanakaan meikitön.
Olet siis melko nuori kun sun mummo on 68v. Olet melkoisen lapsellinen jos kuvittelet, että Suomessa on jotenkin yleistä käydä kauneusleikkauksissa. Tervetuloa tänne muualle Suomeen sieltä kehäkolmosen sisäpuolelta. Voisi vähän ajatusmaailma avartua.
Tunnen, montakin.
Mutta onhan se nyt ihan eri asia olla Hollywood-julkkis ilman meikkiä ja leikkauksia, kuin tavis Suomessa ilman niitä. Suomessa luonnollinen ulkonäkö on valtavirtaa, kun taas naisipuolisilla ikääntyvillä Hollywood-julkkiksilla harvinaista.
En tunne oikeasti ainuttakaan ihmistä, joka olisi käynyt kauneusleikkauksessa.
Tuttavapiiristä varmaankin kolmannes on sellaisia, jotka eivät arkisin meikkaa. Itse olen yli 60 vee ja meikkejä kyllä on, mutta heittelen roskiin aina välillä kun jäävät käyttämättä.
Viimeksi käytin huulipunaa ja ripsiväriä joskus pari vuotta sitten
En tunne ketään joka olisi käynyt kauneus leikkauksissa, toki äitini on silmäluomet on leikattu kun ei toinen silmä enää liikkunut joten ei ollut mikään kosmeettinen leikkaus vaan terveydellinen. Tunnen paljon ihmisiä jotka ei meikkaa monen ikäisiä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tunnen ja niinhän se on, että jos käyttää meikkejä, rupsahtaa nopeammin. Tätä faktaa monen on vaikea hyväksyä.
Tämähän ei ole fakta.
Ap on melkoisen lapsellinen. Taitaa olla aika nuori.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, mutta poikkeuksellisuushan perustuu siihen, että Pamela on tehnyt uraa tietynlaisena laitettuna ja meikattuna povipommina. Heistä harva on vanhempanakaan meikitön.
Ja ylipäätään viihdealan tapahtumissa Pamela taitaa olla ainoa meikitön nainen. Ehkä muutkin uskaltautuu nyt ottamaan mallia hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei pidä ainakaan enää paikkaansa. Esim. meikkivoiteet ovat nykyään monitoimiaineita, jotka myös hoitavat ja suojaavat ihoa.
Minä.
Korkeintaan laitan ripsiväriä kun lähden ihmisten ilmoille.
Minulla on hyvä iho, rusottavat posket ilman poskipunaa ja punaiset huulet. Jos muistan sipaisen vaseliinia huukikiilteeksi. En ole koskaan oikeastaan meikannut
Kauneusleikkauksia en ole ikinä edes ajatellut
N65v
Pamela a ei ole mikään kaunis ollut koskaan. Meikeillä tehty kauniiksi. Nyt tavallisen tallaajan näköinen. 13 mahtuu tusinaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei ole fakta.
Kyllä on. Aiheesta on useita tutkimuksia. Kannattaa googlailla. Ei ihmisen ihoa ole tarkoitettu petrokemian tuotteilla valeltavaksi.
Kun puhut mummostasi on tietysti selvää, että pullan tuoksuinen eläkkeellä olevan kotitalousopettaja on ihana ja turvallinen meikkaamattomanakin. Mitäs, jos ajattelisitkin mummoasi vielä täysin vireessä olevana naisena ja joka sovittelee seksikkäitä alusvaatteita rakastajansa tapaamista varten? Mitä? Menikö pulla sinulla nyt väärään kurkkuun mummo kultaa niin kuvitellessa?
Ei ole arvo meikata tai jättää meikkaamatta. Mummoilla on vapaus valita, eikä tee mummosta huonompaa/parempaa miten hän ulkonäöstään haluaa huolehtia. Pääasia, että muistaa mummon olevan myös nainen ja naisilla on onneksi demokraattisessa yhteiskunnassamme oikeus tuoda naiseuttaan esille jokainen omalla tavallaan,
Kysehän on Hollywoodista. Pamsullahan on kyllä jotain botoxia naamassa.
Olen 61. Nuorena meikkasin aivan järkyttävän paljon, niin että töihinkin lähtiessä piti herätä ihan vaan meikkaamisen vuoksi tuntia tai puoltatoista varhemmin. Noin 35 vuotiaana se jäi. Synnyttelin 3 lasta kuuden vuoden sisällä. Olin pitkään kotona ja se siitä.
No aika montakin. Ihan normaalia Suomessa.