Sinkut, missä pidätte vara-avainta?
Menin kotiin kiireessä ja otin kotiavaimen käteen villahansikkaat kädessä hississä ja kun poistuin hissistä niin avain putosi kädestä hissikuiluun.
Huoltomies tuli apuun noin tunnin kuluttua ja avasi oven yleisavaimella, maksoi 25 euroa arkena ennen klo 16.00.
Sen jälkeen olen miettinyt pääni puhki missä pitäisin vara-avainta. Sukulaiset ovat kaukana ja ystävätkin monen kilometrin päässä. Onko vinkkejä missä pitää nimetöntä avainta tällaisia hätätilanteita varten kerrostalossa? Vai uskaltaako sitä paljastaa jos kaikki ihmiset eivät ole rehellisiä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autossa.
Onko sitten autonavain aina mukana?
On. Jos poistun kotoa lähden autolla.
En missään. Soitan huollon päivystykseen jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies on sitä varten että avaa oven jos avain hukassa. Harvoin kuitenkin näin tapahtuu.
Tampereella vartija avaa oven, jos on henkkari ja puhelin. Lisäksi kotoa raha tai suoraan lompsasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos et hukkaile avaimia usein niin ei se 25e paljoa ole. Jos taas hukkailet niin ystäville, vaikka asuisivat kaukana. Saatpahan häpeäkävellä heidän luokseen ja pidät siitäedes parempaa huolta avaimistasi.
Turvalukon avaus lisäksi maksaa noin 200, ehkä.
Itselläkin on paha taipumus kaivaa se avain liian aikaisin taskusta ja monet kerrat olen vasta sitten tajunnut, että jos se nyt tippuisi pimeässä jonnekin, en sitä ehkä löytäisi, tai kaivoon, niin siellä se sitten olisi. On ihan tarkoituksella pitänyt opetella siihen, ettei sitä avainta ota esiin ennen kuin ovella. Minulla kirposi joskus kauan sitten kännykkä maahan pimeällä ja se levisi kuin Jokisen eväät, akut ja kuoret ja kaikki lenteli erilleen. Ei todella ollut kivaa haeskella osia. Oli talvi, mutta minulla oli kyllä hiki päällä.
Siihen ulko-oven eteen matto, ja avain maton alle.
Vierailija kirjoitti:
Olen teipannut postiluukkuun
Murron sattuessa ei varmasti korvaisi vakuutus mitään.
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies on sitä varten että avaa oven jos avain hukassa. Harvoin kuitenkin näin tapahtuu.
Nykyisessä asunnossani ensimmäisen vuoden aikana noin 24 kertaa unohtui. Sen jälkeen heti noin neljäntoista vuoden jälkeen uudestaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin on paha taipumus kaivaa se avain liian aikaisin taskusta ja monet kerrat olen vasta sitten tajunnut, että jos se nyt tippuisi pimeässä jonnekin, en sitä ehkä löytäisi, tai kaivoon, niin siellä se sitten olisi. On ihan tarkoituksella pitänyt opetella siihen, ettei sitä avainta ota esiin ennen kuin ovella. Minulla kirposi joskus kauan sitten kännykkä maahan pimeällä ja se levisi kuin Jokisen eväät, akut ja kuoret ja kaikki lenteli erilleen. Ei todella ollut kivaa haeskella osia. Oli talvi, mutta minulla oli kyllä hiki päällä.
On sinulla kyllä kaivo oudossa paikassa
Vierailija kirjoitti:
Jos et hukkaile avaimia usein niin ei se 25e paljoa ole. Jos taas hukkailet niin ystäville, vaikka asuisivat kaukana. Saatpahan häpeäkävellä heidän luokseen ja pidät siitäedes parempaa huolta avaimistasi.
Ei se ole vain 25e, se on pelkkä avausmaksu. Avaimesta pitää teettää myös uusi kopio. Jossain tapauksissa lukko pitää uudelleen sarjoittaakin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä piilossa rappukäytävän irtokatossa.
Tosi hyvä piilo. Ei ole kuin kaikkien löydettävissä huoltomiehistä ja porrassiivoojiin.
Vierailija kirjoitti:
En missään, jos olisin niin huolimaton että hukkaisin avaimen, niin huoltoyhtiö avaisi.
Sama täällä.Olen 2 kertaa hukannut lompakkoni ja kerran unohtanut pankkikorttini automaatille,kerran hukannut passini mutta ei siinä toistaiseksi ole kovin huonosti käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sinulla kyllä kaivo oudossa paikassa
Minulla ei ole kaivoa. Mutta kerrostalojen rappujen edustoilla on kaikkialla sellaisia ritiläkaivoja, jonne vedet pääsee pihoilta valumaan. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvalukon avaus lisäksi maksaa noin 200, ehkä.
Kokemusta on vuosien takaa kun kännipäissäni avaimet ja reppu jäivät bussiin. Vuokranantajaan en saanut yhteyttä ja vuosia myöhemmin selvisi että hän oli kuollut. Lukkoseppä porasi puoli tunti ja laittoi uuden lukon hintaan 100 + 100 euroa. Huoltomies avasi tavallisen lukon avaimillaan hintaan 50 euroa tai jotain. Lukkoseppä sanoi vielä että yleensä yhdestä kerrasta oppii.
Piilotin lähi metsään kiven alle