Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät äidit! Kertokaa parhaimmat vinkkinne sujuviin aamulähtöihin ja kotiinpaluuseen.

Vierailija
09.04.2007 |

Olen aloittamassa työt ja 2 lasta pitäisi roudata hoitoon ja takaisin. Mies on reissuhommissa, joten siitä ei ole mitään iloa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse otan banaanin tms. evääksi ja syön sen töihin päästyäni (joskus popsin evääni jo autossa matkalla, töissä saan kahvin). Vaatteet ja päiväkotiin mukaan otettava lelu valmiiksi jo illalla. Laitan itseni valmiiksi ennen kuin herättelen lapsen pukemaan. Usein autan pukemisessa, jotta sujuu joutuisasti. Sitten vaan autoon ja menoksi.

Meillä ei viikolla juurikaan tehdä kotona ruokaa vaan sulattelen pakastimesta ateriat lapselle. Me vanhemmat syömme työpaikkalounaan emmekä yleensä syö illalla enää toista lämmintä ateriaa.

Vierailija
22/30 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa meillä paljon. Vaikka kuinka tekisi mieli hoputtaa ja alkaa kiireiseksi, niin vakuutan mielessäni itselleni, että sitä kautta aamu kestää vain pidempään. Kärsivällisyyttä, lempeyttä, jaksamista ja aamu taatusti sujuu paremmin kuin jos alkaa kiirehtimään.

Luovuuttakin tarvitsen. yritän saada lapset pukemaan ja toimimaan leikkien ja positiivisen kannustuksen avulla. Siinä on mielikuvitus usein tiukilla, kun aamulla vaaditaan maksimaalista luovuutta keksiä uusia juttuja ;)

Meillä asuu kaksi uhmista 2,5 vuotta ja tää vinkki siis siitä näkökulmasta ;) Jos alan hankalaksi, niin saan nelinkertaisesti ' en halua' ja ' en tee' -stoppeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Käyn illalla suihkussa, niin aamulla ei tarvi. En pahemmin meikkaa, harjaan vaan hiukset ja hampaat, ja puen vaatteet.

- Vaippa vaihdetaan välillä vielä lapsen nukkuessa

- Vaatteet valmiina pinossa eteisessä odottamassa pukemista, toisin sanoen lapsi kiikutetaan eteiseen enemmän tai vähemmän unisena, vaatteet päälle/vaihdetaan, kassi mukaan ja matkaan.

- Lapsi syö hoidossa

- Oman aamupalan syön vasta töissä kahvitauolla.

Aamusta selvitään noin puolessa tunnissa, liukuvan työajan takia odoteellaan usein, että lapsi herää itse, jonka jälkeen ollaan 10 minuutissa autossa. Lapsi lähtee meillä mielellään hoitoon, aamut menee mukavasti.

Vierailija
24/30 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silittelen kouluvaatteet iltasella tvtä katsoessa.

Mutta se etukäteen valmistelu auttaa paljon.

Vierailija
25/30 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä laitetaan vaatteet pinoon lattialle pukemisjärjestyksessä, alusvaatteet ylinnä, ulkovaatteet pohjalla. Kurikset yms. ovat omassa kassissaan oven vieressä. Myös omat varusteet ovat katsottuna edellisiltana valmiiksi eli laukku pakattuna ja vaatteet katsottuna.

Riippuen siitä, syövätkö lapset aamupalan kotona vai tarhassa säädetään herätys. Aamupalavehkeetkin kartoitan illalla valmiiksi.

Aamupesu tehdään niin, että vanhempi käy pikapesulla ensin ja lähtee pukemaan, nuorempi hoidellaan perässä.

Itse jätän aamupalan usein syömättä, kahvinkin hörppään vasta työssä. Pyykkihuollossa yritän viikonloppuna hoitaa mahdollisimman paljon, joskus oikein lasken, että nyt on koko viikoksi joka päivälle puhtaat alkkarit, sukkikset, paidat jne. Ei tarvitse niitä juttuja arkena pähkäillä.

Aamuista vielä sen verran, että kärsivällinen ja ystävällisen luja käytös toimii paremmin kuin kiireessä kiljuminen ja häslääminen...;)

Vierailija
26/30 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsy/känkkisaamuina reilusti puetaan lapsille päälle, vaikka muuten osaavat jo tehdä sen itsekin.

Vierailija
27/30 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepas te reippaita ja täsmällisiä! Olisinpa minäkin kun se päivä tulee...

Vierailija
28/30 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vaatteiden valmiiksi laitto eilisenä iltana.

Itse käyn edellisenä iltana suihkussa, niin ei aamulla tarvi. Teen illalla myös aamupalan jonka syön töissä aamukahvin aikaan ja eväät valmiiksi. Herään 6.40, puen valmiin vaatekasani päälle, pikameikki ja muroja suuhun. 7.00 herätän ensin toisen lapsen ja puen hänet. Sitten herätän toisen ja puen hänet, samalla hoputan jo puettua alkamaan ulkovaatteiden pukemisen. Sitten puen pienemmälle myös ulkovaatteet ja eikun autoon jossa olemme 7.25.

Eli seuraavan päivät eväät ja mahdollisesti myös aamupala valmiiksi. Tarhareput ja vaatteet edellisenä iltana valmiiksi.

Iltapäivällä olen lasten kanssa kotona 16.50 jolloin annan heille heti joko kunnon välipalan: paahtoleipää, jugurttia ja kaakaota ym. Tai sitten kunnon ruuan jonka olen edellisenä päivänä tehnyt valmiiksi tai ostanut valmista kaupasta. Sitten he siirtyvät pikku kakkosta katsomaan.

Ja 19.00 alkaa iltatoimet ja puuron syönti. Ja lasten mennessä nukkumaan 20.00 alan taas valmistamaan seuraavan päivän vaatekasoja ym..

Vierailija
29/30 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ei maininnut ollenkaan lapsen aamupesua " vaippa/vaatteet päälle ja menoks" . Kuinka moni jättää vaippa ikäisen pyllyn pesemättä aamulla, kun se on hionnut koko yön vaipassa? Itse en voisi kuvitella jättäväni lapsen pyllynpesua aamulla tekemättä (käyttää vaippaa vain öisin). Tunnen hirveää syyllisyyttä että lapsen (3v) hampaiden pesu jää usein aamuisin väliin... Iltaisin toki aina pestään. Kuinkahan suuri " synti" tuo on?

Vierailija
30/30 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siitä kyllä aamulla luisteta koskaan.

No, meillä onkin helppoja lähdöt , lapset herää 7.30. vanhempi eli 5-vuotias hoitaa kaikki omat juttunsa: pisut, pesut (paitsi ne hampaat viimeistelen minä), pukemisen, hiukset.

3-vuotiasta avustan , vaatteet ja tavarat on tietysti illalla laitettu valmiiksi ja sovittu lasten kanssa valmiiksi, eikä niistä tapella enää aamulla.

Klo 8.00 astumme ovesta ulos, lapset syövät aamupalan pk:ssa.

Mies lähtee meillä aikaisemmin töihin eli 7:n aikaan ja minä herään niihin aikoihin laittamaan itseni valmiiksi.

Kun kaikki menee aina samalla kaavalla, ei tule kitinöitä,

no joskus tietty...

Meillä toimii sekin, että lapset yleensä kilpailevat pukemisessa kumpi on ensin valmis. Viime aikoina tosin 5-vuotiaan mielestä se on kuulemma lapsellista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi