Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko itse kävelleet suihkuun ja osastolle synnytyksen jälkeen??

Vierailija
23.04.2007 |

En ole kummankaan synnytyksen jälkeen pystynyt kävelemään itse vaan onkärrätty pyörätuolissa. Suihkussa kykenin käymään ekan synnyytksne jälkeen itse mutta toisessa olin niin heikkona että joutuivat pesemään sängyssä. Ei ollut voimia mihinkään ja olo oli aivan järkky.

Yleensähän sanotaan että kipu lakkaa kun lapsi on syntynyt mutta toisella kerralla tämä ei tosiaankaan pitänyt kohdallani paikkaansa. Tuskat oli ihan hirveät ja luulin että taju lähtee. Ekan synnytyksen jälkeen olo oli hyvä vaikken kävlelä jaksanutkaan.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen jälkeen helposti. Ja toisen lapsen jälkeen tarvitsin vaan kerran 600mg buranan, esikoisen jälkeen söin niitä kuin leipää...

Vierailija
2/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kammosin vain sitä veren määrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutuksen jäljiltä ihan pöpperössä. Siis nukutus koska repesin pahasti ja jouduttiin ompelemaan leikkaussalissa eikä siellä annetut paikallispuudutukset oikeen enää tehonneet...

Kun heräsin siitä ja söin vähän niin pystyin kävelemään suihkuun itse vaikka käveleminen itsessään olikin tuskaa.

Vierailija
4/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit saatiin ruokaa ja sit kävelin vauvan kärryn kans osastolle.

Olihan tuo vähän voimaton olo,etenkin sinne suihkuun mennessä, mut ei suurempia ongelmia..

Vierailija
5/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suohkuun käskivät ja sinne taju sitten meni. Lopulta istin lattialla ja pahimmat sotkut huuhdottiin pois. osastolle en päässyt edes pyörätuolissa, taju meni siinäkin. Sängyllä kärrättiin ja vasta seuraavana päivänä (aamua lukuunottamatta) alkoi taju pysymään kun istuin..

Vierailija
6/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta käynyt itse heti pesulla, kävelin itse osastolle kakkosen synnytyksen jälkeen, ekassa tehtiin eppari ja tuli repeämä, en voinut heti kävellä. Kolmas joutui teholle ja mut vietiin sinne katsomaan eka vauvaa ja sit osastolle...pyörätuolissa siis

Vierailija
7/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin, mutta toinen kätilö piti käsipuolessaan, sitä vähän ihmettelin. Antoi myös pukemisapua suihkun jälkeen. En tiedä olisinko tarvinnut mutta olihan se ihan kiva. Sängyllä kärrättiin osastolle, olisin kyllä pystynyt kävelemään, mutta ei annettu vaihtoehtoja. Vauvan sain viedä kainalossa.

Vierailija
8/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt itse suihkussa ja kävellyt omin avuin osastolle.

Vierailija
9/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksestä oli mennyt noin tunti kun kävin suihkussa ja parisen tuntia synnytyksen jälkeen kävelin itse osastolle. ihmeellisesti sitä virtaa oli vaikka supistukset oli alkanut yli 2vuorokautta aiemmin ja hereillä olin ollut noin 60 tuntia ennen kuin pouka syntyi. ja synnytys kesti 15tuntia

Vierailija
10/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin PITÄÄ kävellä? Entä jos on yksinkertaisesti niin huonossa kunnossa ettei pysty?

11

Vierailija
11/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen en kyennyt edes istumaan. Suihkuun yritin lähteä, mutta taju lähti kun istumaan nousin. Nostivat minut sitten toiseen sänkyyn ja kärräsivät osastolle, laidat ylhäällä etten tippuisi kyydistä ;) Menetin verta ihan kohtuullisen paljon enkä kävellyt vielä seuraavana päivänäkään.

Toinen synnytys oli paljon helpompi eikä läheskään yhtä verinen kuin ensimmäinen. Suihkuun en silti jaksanut, mutta pyörätuolissa jaksoin istua.

Vierailija
12/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kertaa menimme vielä miehen kanssa parvekkeelle rupattelemaan vaikka oli jo iltamyöhä :)

Kolmannen synnyttyä en kävellyt, se oli sektio.

Vierailija
13/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliset synnytykset, tosin keskellä yötä.

Olisin ehkä jaksanut ainakin jälkimmäisellä kerralla, jos olisi tarvinnut. Mutta ei ole edes ehdotettu kummallakaan kerralla.

Vierailija
14/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestä itseni istuen.

Osastolle minut vietiin sängyssä vauva imi tissiä koko matkan :).

verenhukka oli aika iso (alatiesynnytys). kolmantena päivänä pysyin pystyssä ja söin päivähuoneessa,

Vierailija
15/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten niin PITÄÄ kävellä? Entä jos on yksinkertaisesti niin huonossa kunnossa ettei pysty?

11

Vierailija
16/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselta en jaksanut/uskaltanut nousta suihkuun (ensimmäisen synnytyksen muistikuvat mielessäni), mutta kävelin sitten kyllä osastolle kolmen tunnin päästä synnytyksestä.

Vierailija
17/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin sain lähteä kävelemään, piti olla hetki seisaallaan. Yksin olin suihkussa. Suihkun jälkeen syötiin synnytyssalissa ja sieltä poistuin omin jaloin. Vauvaa työnsin muovisessa sairaalan vauvan sängyssä. Huvitti, kun nämäkin oli kirjattu synnytyskertomukseen.

Vierailija
18/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on synnytykset menneet nopsaan.

Vierailija
19/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla en olisi selvinnyt omin jaloin edes synnytyshuoneen ovelle asti, sen verran heikkona olin. Pyörätuolilla vietiin.

Vierailija
20/69 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin siinä salissa pikasuihkussa. Kätilö (tai joku) vähän talutti ja auttoi suihkussa, kun heikotti tosi paljon. Muuten ok fyysisesti. Sitten kävelin osastolle, mutta meillä oli myös pyörätuoli jolla sitten istuin kun liikuttiin muualle.

Lapsi meni heti lämpökaappiin pariksi tunniksi, josta häntä sitten kävellen mentiin hakemaan, ja muistan kuinka jouduin nojailemaan seiniin kun pyörrytti kamalasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä