Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Temu

Vierailija
30.05.2025 |

Minkälaisia tavaroita olette tilanneet Temusta? Sähkölaitteita ei ainakaan tohdi sieltä tilata?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu on vähävaraisen osto paratiisi.

Vierailija
2/12 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut lapselle vaatteita, jotka oli pakattu ruttuun ja läjään, kuin heitetty vain laatikkoon. Materiaali ohutta ja hiostavaa, haisi oudolle. Kun pesin, niin ei eipä juuri tehnyt mieli päälle lapselle laittaa. Ruttunen liru. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paketissa lahjana kaksi palloa, joilla olisi pitänyt hieroa jalkapohjia. Mutta olivat tosi kovia ja hierontanystyrät piikkejä, jotka ei hyvältä tuntuneet. Myöhemmin ilmoitettiin netissä, että pallon pitää heti hävittää ( kuvassa oli just sama pallo), koska niissä oli terveydelle vaarallista materiaalia, yhdisteitä. Lapsille ei erityisesti voi aiheuttaa syöpää, jos sitä palloa käsittelee ja nuolee. 

Pallot lähtivät roskikseen/polttoon 

Vierailija
4/12 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain paketissa lahjana kaksi palloa, joilla olisi pitänyt hieroa jalkapohjia. Mutta olivat tosi kovia ja hierontanystyrät piikkejä, jotka ei hyvältä tuntuneet. Myöhemmin ilmoitettiin netissä, että pallon pitää heti hävittää ( kuvassa oli just sama pallo), koska niissä oli terveydelle vaarallista materiaalia, yhdisteitä. Lapsille ei erityisesti voi aiheuttaa syöpää, jos sitä palloa käsittelee ja nuolee. 

Pallot lähtivät roskikseen/polttoon 

Siis lapsille EI SAA antaa, koska voi aiheuttaa syöpää... 

Vierailija
5/12 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaisia siellä ei pahemmin ole, tekokuituja lähes kaikki mutta jos haluaa halvalla juhlavaatteet niin löytyy kyllä vaihtoehtoja.

Vierailija
6/12 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietenkin itse arvioi, että mitä kannattaa tilata, vai kannattaako mitään. Tuotteilla ei ole minkäänlaista kuluttajansuojaa, toisin kuin Suomesta ostetuissa tavaroissa. Tuotteista on löytynyt tutkimuksissa haitallisia määriä myrkkyjä, jotka voivat aiheuttaa mm. syöpää tai hormonitoiminnan muutoksia. Itse en esim. altistaisi lapsia millekään ylimääräisille myrkyille. Sähkölaitteissa on todettu puutteita paloturvallisuudessa. Mutta jokainen tekee itse omat valintansa. Todella huolestuttavaa, jos kohtuullisesti toimeen tulevat länsimaiset ihmiset edes miettivät tilaavansa tuolta. Ymmärrän vähävaraiset paremmin, mutta toivoisin että heilläkin olisi joku parempi vaihtoehto.

Vierailija
7/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut, enkä tilaa mitään. Lähipiiriä seuranneena sanoisin, että Temu-tilaajat on pääasiassa persuja ja kokoomuslaisia. Vähät välitetään työoloista, saatikka siitä, että saako työntekijät työstään kohtuullista korvausta. Helppo sulkea silmänsä, kun "nehän on vaan kiinalaisia". Järkikin sanoo, että ei siitä työntekijöille mitään palkkaa jää, kun katsoo hintoja. Samoin suljetaan silmät sen valtavan rahtaamisen ympäristövaikutuksilta. Eikä myöskään välitetä siitä, miten se valtava tilauskanta vaikuttaa suomaisiin yrityksiin ja yrittäjiin. Persut ja kokkarit on omaan napaansa tuijottajia: "kyllä minä saan tilata kun on halpaa". 

Olen itse tehnyt päätöksen, että vaatteet ostan suomaisilta pienyrittäjitä, vaikka onkin hintavaa, ja vain tarpeeseen. Samoin lasten lelut ostan käsityömessuilta pieniltä toimijoilta. Haluan mieluummin tukea suomalaisia yrittäjiä, kuin jotain sekundajättiä jossain kaukoidässä.

Vierailija
8/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tilata surkeaa laatua..kuormittaa vaan suomen jätehuoltoa.

Vierailija
9/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa myrkkykemikaaleistanne.

Vierailija
10/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trimmerin terä lappuja, Dremelin lisäteriä, trukki liittimiä...  Säästöä n.45€ Suomen hintoihin.

Vierailija
11/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristipistotöitä, värityskirjoja, kuntoiluvälineitä, kynsiviiloja, metallisia- ja puisia tarvikkeita. Tähän mennessä kaikki ihan hyviä.

Vierailija
12/12 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää kaikki Temu-tilaajat! Ette tarvitse näitä vaarallisia, myrkyllisiä ja huonolaatuisia tuotteita. Hyi!