Onko Suomi todella henkisessä aallonpohjassa
Kommentit (23)
Surullista aikaa. Kaikki yhteisöllisyys ja solidaarisuus on vaihtunut ultraindividualismiin ja itsekkyyteen. Ajasta kertoo paljon myös se, että käyttämäni sana solidaarisuus saa jo monet suuttumaan. Tämä on luonut yksinäisyys- ja sinkkuusaalloon, joka on johtanut lapsettomuuteen ja parisuhdevaikeuksiin
Lukeminen ja kulttuuri on vaihtunut somejätteihin, amerikkalaiseen viihteeseen, penkkiurheiluun, kryptosijoittamiseen ja tietokonepelaamiseen. Kaiken viimeistelee yhteiskunnan militarisointi ja median pelkop#rno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verrattuna vaikkapa 90-luvun lamaan Suomi on kaukana henkisestä aallonpohjasta. Esimerkiksi itsemurhia tapahtuu paljon vähemmän.
Eu tuo muuta todista kuin sen että ihmisä "lääkitään" enemmän.
Nuorten aikuisten masennuslääkkeiden käyttö kaksinkertaistui kymmenessä vuodessa kasvu on selkeästi nopeampaa kuin Ruotsissa
Julkaistu 4.6.2025 Kela
https://www.kela.fi/ajankohtaista/nuorten-aikuisten-masennuslaakkeiden-…
Ruotsissa esim uupumukselle on oma koodinsa. Suomessa työuupuneet saavat masennusdiagnoosin.
Suomessa kaikille mielenterveyden asiakkaille sanotaan että on masentunut. Tilastollisesti on mahdottomuus että jokaisen ongelma on masennus. Vika on lääkäreissä jotka väittävät kaikkia masentuneiksi.
Nykyaikana kukoistaa
-MORAALITTOMUUS
-MINÄ MINÄ MINÄ SAAN TEHDÄ MITÄ MINÄ HALUAN
-ITSENSÄ MYYMINEN=HUORAAMINEN
-LOBOTOMIAPUHELIN KÄDESSÄ KOKO AJAN MINÄ MINÄ MINÄ
-KOIRAT SAA PASKOA JA KUSTA MIHIN VAAN, KOSKA NIIDEN OMISTAJAT OVAT ERITTÄIN TYHMIÄ
-ITSEKKYYS
-NARSISMI
-HUUMEIDEN KÄYTTÖ
-HUONOT KÄYTÖSTAVAT
-RAJATTOMUUTTA
saa jatkaa listaa...................