Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ihminen päätyy kuoleman jälkeen?

Vierailija
08.09.2025 |

Minua pelottaa, että joudun johonkin pahaan paikkaan kuoleman jälkeen.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliseen kulttuuriin kuuluu juuri tuo pelottelu kuolemanjälkeisellä, fyysisellä kivulla, joka jännästi jatkuu samanlaisena kuin maanpäällä, vaikka sielun kai pitikin liha kuollessa jättää.

Tapa hallita ihmisiä täällä maanpäällä

Itse koen kiirastulen ja helvetin käsitteet enemmän hengellisinä, ja ne asiat voi tapahtua jo täällä maan päällä. Kuolemanjälkeisyydestä en osaa sanoa mitään, mutta helvetti vaikuttaa oikeasti paremmalta paikalta kuin taivas, jumalan propagandakoneisto vaan on vahvempi kuin saatanan

En silti usko oikein kumpaankaan, vaan ennemmin johonkin sielunvaelluksen kaltaiseen, mutta siitäkään ei ole tarkkaa konseptia jonka osaisin jotenkin pukea sanoiksi, koska en osaa ihan tarkkaan edes sanoa mikä on sielu

Vierailija
122/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmiön ja todennäköisesti ruumiinavauksen jälkeen hautaan. Tietoisuus loppuu eikä kuoleman jälkeen ole ikuista elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen omat menevät Taivaaseen. 

Jokaisella on mahdollisuus saada syntinsä anteeksi ja päästä Taivaaseen ottamalla vastaan syntien sovitus ja antamalla elämänsä Jeesukselle.

https://jeesus-on-herra.com/miten-paaset-taivaaseen/

Loput menee sitte vissii Thaimaaseen? Vakavasti ottaen, lopettakaa tuo valehtelu jostain jeesuksista ja taivaista.

Vierailija
124/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun naisen emättimeen. sitten syntyy uudelleen. se nainen on uusi äitisi. ja nalkuttaja.

Vierailija
125/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa ei ole yhteneväisiä oppia tuonpuoleisesta eikä pelastumisesta. Luukkaan evankeliumi ei sisällä ajatusta syntien sovittamisesta.

Onhan se ihan naurettava ajatus ja pelkkä opinkappale vailla historiallista pohjaa että yhden ihmisen kuolema vuosi sovittaa kaikkien ihmisten synnit.

Entä jos tämä ei tottakaan vaan ihmisten keksimää uskontoa? Uskovaiset pitävät äkäisesti kiinni siitä ettei mitään tarvitse tehdä eikä mistään ottaa itse vastuuta. Voi olla hirveä petos lopulta.

Vierailija
126/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko elämää kuoleman jälkeen?

Ei. 

Vierailija
127/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman Jeesusta joudut kadotukseen. 

Ei se pelkästään riitä. Ilmestyskirjassa sanotaan myös näin:

"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."

Mä en ole edes kristitty, mutta jos tuo kohta Uudessa Testamentissa pitää paikkans,a mä menen heittämällä taivaaseen. Tosin en edes halua sinne, jos siellä  on kaikki viimeisinä elinpäivinään Jeesusta huutaneet sarjamurhaajatkin. 

Taidat pitää Jumalaa yksinkertaisena ja naivina. 

Vierailija
128/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristilliseen kulttuuriin kuuluu juuri tuo pelottelu kuolemanjälkeisellä, fyysisellä kivulla, joka jännästi jatkuu samanlaisena kuin maanpäällä, vaikka sielun kai pitikin liha kuollessa jättää.

Tapa hallita ihmisiä täällä maanpäällä

Itse koen kiirastulen ja helvetin käsitteet enemmän hengellisinä, ja ne asiat voi tapahtua jo täällä maan päällä. Kuolemanjälkeisyydestä en osaa sanoa mitään, mutta helvetti vaikuttaa oikeasti paremmalta paikalta kuin taivas, jumalan propagandakoneisto vaan on vahvempi kuin saatanan

En silti usko oikein kumpaankaan, vaan ennemmin johonkin sielunvaelluksen kaltaiseen, mutta siitäkään ei ole tarkkaa konseptia jonka osaisin jotenkin pukea sanoiksi, koska en osaa ihan tarkkaan edes sanoa mikä on sielu

Ohhoh, missähän hornan tuutissa tämäkin kommentti on veistetty... Helvetillä pelottelu? Sehän on sama kuin poliisi joskus pelottelee ihmisiä sakkolapuilla, että eivät ajaisi ylinopeutta. Tai kun pikku kakkosessa pelotellaan lapsia hukkumisella, etteivät menisi heikoille jäille. Tai palavan rakennuksen evakuoimisessa pelotellaan poroksi palamisella.

Pahasta paikasta on syytä hieman pelotella, että mahdollisimman harva päätyisi sinne. Se on vastuullista. Maallisesta vaarasta varoittamatta jättämisestäkin. taitaa saada tuomionkin, vaikka vaikutus olisi huomattavasti pienempi.

Eikä sielu lihaa jätä, vaan ylösnousemuksessa saadaan uusi ruumis. Niin, fyysinen ruumis. Uusi, ei samaa vanhaa.

Itse tietenkin saat mennä kadotukseen ihan vapaasti, tämähän perustuu täysin vapaaehtoisuuteen. 

Vierailija
129/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan olemattomuuteen, kuin ennen syntymää. 

Vierailija
130/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman Jeesusta joudut kadotukseen. 

Ei se pelkästään riitä. Ilmestyskirjassa sanotaan myös näin:

"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."

Mä en ole edes kristitty, mutta jos tuo kohta Uudessa Testamentissa pitää paikkans,a mä menen heittämällä taivaaseen. Tosin en edes halua sinne, jos siellä  on kaikki viimeisinä elinpäivinään Jeesusta huutaneet sarjamurhaajatkin. 

Vierailija
131/131 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi