Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jahas, alan sitten jäädä ulkopuolelle työporukassa

Vierailija
08.09.2025 |

Aluksi oli ihan kivaa, pääsin porukkaan ja kaikki oli ok. Sitten pari tyyppiä vaihtui, tuli pari uutta ja meininki on alkanut muuttua. Huomaan että nämä uudet on vaivihkaa alkaneet määrittää työporukkaa. Vanhat, ennen niin mukavat työkaverit jotenkin menevät tähän mukaan. He eivät ehkä itse tajua sitä. Yhtäkkiä minä huomaan olevani ulkoradalla. Vaivihkaa, mutta varmasti on käynyt näin. Eipä siinä mitään, mutta kyllähän se satuttaa.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoi seuraavan mitätöinnin jälkeen yksin että jaahas, minun sanomiset ei täällä enää kiinnosta ja kattele muualle. Kuulevat kuitenkin. Sitten ehkä tapahtuu jotain tai ei.

Uskoisin että ei tapahtuisi mitään. Jokunen silmien pyörittely, sitten jatkettaisiin kuin en olisi sanonut mitään.

Aloittaja

Vierailija
22/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tässä haistettavissa nyt "shiny new toy" -kuvio? Kyllä se siitä ajan myötä laantuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala kyseessä?

Vierailija
24/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tässä haistettavissa nyt "shiny new toy" -kuvio? Kyllä se siitä ajan myötä laantuu. 

Mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
25/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas kävi niin, että meille tuli harjoittelija ja yksi työntekijä päätti ettei pidä hänestä ja teki itsenäisen päätöksen jäädä etätöihin sellaisena päivänä kun tämä henkilö on työpaikalla. Omasta mielestäni uusi henkilö ei ole tehnyt mitään väärää, on mukava ja yritteliäs. Tuntuu aivan turhalta mielenosoittamiselta.

Käsittämätöntä että noin näkyvä mielenosoitus menee läpi? Kertoo esimiehestä kun ei tee konfliktille mitään 😳

Vierailija
26/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut yleensä yrittää jyrätä joku "huomion keskipiste" tai sellaseksi pyrkivä. Joskus ihmettelen ihmisiä, että millasia ihmisiä hännystelevät. Yleensä niitä kovaäänisimpiä ja jotenkin tyhmimpiä xD itse huomioin kyllä kaikki. En ole kiusaaja. Mutta olenkin ns luontainen hoivaaja, oikeudenmukainen. Tällasia on harvassa .

Vierailija
27/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa?

Sitä, että "uudet kuviot" ja uudet työntekijät yms. ovat hetken aikaa uusia ja mielenkiintoisia. Sitten kun heistä katoaa uutuuden hohto ja meininki rutinoituu niin aletaankin taas tajuta mikä oikeasti toimii ja on kiinnostavaa. Voi olla, että uutuudet jäävät nurkkiin pyörimään ja vanhassa vara parempi.

Vierailija
28/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään vielä osaa nykyajan "selkään  puukko" juttua vaan olen myyntialalla oppinut paljon. 2000 vuonna tapahtui jotain pahaa jonka haluaisin pois. Olet mahtava ja täydellinen. Muista aina se!

Vierailija
29/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala kyseessä?

Virastossa työskentelen. En viitsi tarkemmin kertoa missä.

Vierailija
30/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoi seuraavan mitätöinnin jälkeen yksin että jaahas, minun sanomiset ei täällä enää kiinnosta ja kattele muualle. Kuulevat kuitenkin. Sitten ehkä tapahtuu jotain tai ei.

Uhriutumista. Kannustaa kiusaajia jos todella kiusaavat.

Vierailija
31/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee ottaa semmoinen "Luna Lovekiva -asenne" (Harry Potter -tietäjät tietää) ja ignoorata. 

Vierailija
32/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutumista. Kannustaa kiusaajia jos todella kiusaavat.

Eikä ole kun suorat sanat. Eikä sitä voi ennustaa jos jollekin toiselle on noin käynyt.

Vierailija
33/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa mihinkään kiusaajien sisäpiiriin edes?

Vierailija
34/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman ilmiön kun tuli uusi toimitusjohtaja joka alkoi palkkaamaan taloon uutta sisäpiirin...

Muutamat työntekijät alkoi mielistelemään ja minut jätettiin ulos minun omia työtehtävä koskevista kehityshankkeita ja firman asiat pyöritettiin siellä omassa johtoryhmän kokouksissa

...no potkut tuli reilussa vuodessa ja olihan kuvio näkyvissä tässä toiminnassa kun laitettiin ajopuun asemaan jossa itse ei juurikaan voinut vaikuttaa enää mihinkään ja kaikkiin lillukannvarsiin tartuttiin tiehällä kummalla virheen merkiksi..

20 vuotta olin työpaikassani ja kiitoksena tylyt potkut

Kiitos, että jaoit tämän. Minulle tapahtui hiljattain aivan sama, ja luulin pitkään olevani ainoa, jolle näin on käynyt.

Vierailija
35/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa mihinkään kiusaajien sisäpiiriin edes?

Heikot luuserit jotka ovat vahvoja yhdessä? 

Vierailija
36/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kuka noihin akkojen kerhoihin edes haluaa? Selkeästi ovat pahoja ihmisiä. Joten ole vain tyytyväinen ettet kelvannut heidän "piireihin", koska siitä seuraisi vain harmia. 

Nauti siis omasta rauhasta!

Vierailija
37/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas kävi niin, että meille tuli harjoittelija ja yksi työntekijä päätti ettei pidä hänestä ja teki itsenäisen päätöksen jäädä etätöihin sellaisena päivänä kun tämä henkilö on työpaikalla. Omasta mielestäni uusi henkilö ei ole tehnyt mitään väärää, on mukava ja yritteliäs. Tuntuu aivan turhalta mielenosoittamiselta.

Mä olin kuvitellut, että tuo on vain kouluaikoihin jäävää vihanpitoa. Itse ainakin työelämään siirtyessäni ajattelin, että kaikista ei tarvitse pitää ja koitetaan vaan tulla kaikkien kanssa toimeen.

Vierailija
38/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on raskaita ylipäätään. Kannattaa vaan keskittyä työhönsä ja panostaa vapaa-aikaan. Ignooraa kaikki työpaikan ihmiset ja tee vain työsi.

Vierailija
39/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuallakin kuin vain töissä on vastaavanlaisia kiusaamiskokemuksia mitä tässä ketjussa ollaan kirjoiteltu. 

On muakin ihan tarpeettomasti inhottu ja sitten kun itse mun inhoaja vain tajuaisi kuinka paljon enemmän mä inhoan häntä, kun on niin p.skamainen mua kohtaan.

Mä en ymmärrä yhtään ihmisiä, jotka ihan huvikseen haluavat tulehduttaa toisten ihmisten kanssa välejä. Jos mulle vaan annettaisiin mahdollisuus niin voisin olla kenen kanssa vaan kaveri, kunhan vaan ei olla inhottavia.

Vierailija
40/85 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

33. Yllättävän moni!